Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Beetje eigen schuld? :p Doe gewoon dat koordje dubbel en hoger, tis opgelost.
Wacht tot ze 2 zijn,... Ze breken uwen boel af
Ja, da zal de oplossing zijn ma dan moet ik vanonder mijn donsdeken komen om aan da koordje te kunnen
Op zich toch een slim bazeke. Die heeft ons da een paar keer zien doen en denkt direct "da moet ik ook eens proberen"...
De knop van de droogkast omdraaien ennop start duwen lukt ook al.
Binnenkort terug het gras maaien... hopen dat hij da ook zo snel oppikt :p
 
Ja, da zal de oplossing zijn ma dan moet ik vanonder mijn donsdeken komen om aan da koordje te kunnen
Op zich toch een slim bazeke. Die heeft ons da een paar keer zien doen en denkt direct "da moet ik ook eens proberen"...
De knop van de droogkast omdraaien ennop start duwen lukt ook al.
Binnenkort terug het gras maaien... hopen dat hij da ook zo snel oppikt :p
Je hoop zakt vlug eens hij je een pintje ziet drinken...
 
Ja, da zal de oplossing zijn ma dan moet ik vanonder mijn donsdeken komen om aan da koordje te kunnen
Op zich toch een slim bazeke. Die heeft ons da een paar keer zien doen en denkt direct "da moet ik ook eens proberen"...
De knop van de droogkast omdraaien ennop start duwen lukt ook al.
Binnenkort terug het gras maaien... hopen dat hij da ook zo snel oppikt :p
Hier kent ze de volgorde van de knopjes voor de vaatwas in gang te steken, steekt het tabletje in het bakje en helpt met het bestek aan tafel te leggen en dat ook af te ruimen. Volop van profiteren dus, over 10j krijg ik toch maar een giftige blik en een sarcastische "ik dacht dat kinderarbeid verboden was?!?"
 
Hier kent ze de volgorde van de knopjes voor de vaatwas in gang te steken, steekt het tabletje in het bakje en helpt met het bestek aan tafel te leggen en dat ook af te ruimen. Volop van profiteren dus, over 10j krijg ik toch maar een giftige blik en een sarcastische "ik dacht dat kinderarbeid verboden was?!?"
Idd, zoveel mogelijk laten meehelpen. Wel denken op een manier van te laten meehelpen ipv meehelpen maar eigenlijk de boel te saboteren...
Doen we hier ook. ( Op sommige gebieden is hij zelfstandiger in de creche dan thuis, de profiteur! )
 
Met dezelfde reden had ik afgesproken met mijn ouders dat ze 1x om de 2 weken bij hen bleef slapen.
Ik nam die nacht dan ook een licht slaapmiddel in samenspraak met de huisarts om zeker ook ècht te slapen dan. Ik keek er vaak heel hard naar uit dat ze dan daar even ging, al hebben we het vaak ook uitgesteld omdat ze te ziek was en mijn moederhart het niet aan kon haar "weg te doen" 😓

Sterkte alvast!!!

Thanks!
Het klinkt heel onnozel maar inderdaad, ik kan momenteel alleen nog rust vinden bij mijn schoonouders. Die zijn heel erg zorgzaam en bekommeren zich om hem vanaf dat we daar toekomen tot we terug weggaan.
 
Zijn er hier ouders van wie de kinderen bijziend zijn? Zo ja, welke sterkte en welke leeftijd momenteel?
Mijn 2 zonen zijn verziend (denk ik want + betekent toch verziend dacht ik?), heb je daar iets aan?
Oudste van 9j zit nu op +8,5 dus 'officieel slechtziend', is gestart aan +5 begin 2de kleuter.
De jongste van 7j zit op +5 ofzo, gestart aan +4 begin 1e leerjaar.

Heb je specifieke vragen of bezorgdheden?

1 aanrader die ik aan iedereen met brildragende kinderen doe: er bestaan zwembrillen op sterkte! Wij kochten deze bij Hans Anders maar ook elders te koop. Zo kunnen ze in het zwembad (of aan zee) toch goed zien, zwemles volgen, ... Ik heb dit al vaak aangeraden want veel mensen weten blijkbaar niet dat dit bestaat.
 
Ik ken eigenlijk ook alleen maar verziendheid op baby/kleuterleeftijd. Eentje in de familie op 2j beginnen brillen, eentje bij de vrienden op 3j beginnen brillen en verschillende in het lager pas.

Mijn bijziendheid is pas aan 11j gediagnosticeerd.
 
Een plus-teken betekend inderdaad verziendheid. Onze bijna 3-jarige dochter draagt nu een bril met +7.75 en +8.00. Deze draagt ze na een vaststelling K&G van een lui oog en ook vastgesteld door de oogarts. Ze heeft er voorlopig weinig problemen mee en zet haar bril gewoon zelf op. Binnenkort gaan we weer om te kijken of ze het oogje moet afplakken. Fingers crossed, maar als de bril een blijver is, is dat ook geen ramp.
 
Ik kan sowieso iedere ouder aanraden om je kind gewoon op 2 a 3 jarige leeftijd te laten testen. De tests van K en G zijn niet sluitend, dus beter zeker zijn aangezien er vroeg bijzijn echt wel belangrijk is.

Onze zoontjes hebben beide een bril en beide een lui oog.
4 jarige: +10 en +9 en plakt al een hele tijd af (4u per dag)
2 jarige: +10 en +10
 
Wat een avond alweer. Tijdens haar laatste fles om kwart na 7 valt ze zo goed als in slaap. Nog even laten boeren en ze dan om 10 voor 8 in bed willen leggen. Natuurlijk klaarwakker dan, nochtans was ze ook al 3 u wakker van haar laatste dutje. Vriendin en ik er ons in liggen opwinden want de laatste tijd is het altijd zo moeilijk. Uiteindelijk dan maar een wandeling van een half uur gaan maken en ze al slapend in bed kunnen leggen nu, op 20 voor 10.

Herkenbaar maar een baby moet eigenlijk uitgerust aan de nacht beginnen.

Dochter van bijna 11 maanden hier en ze krijgt haar fruitpap tss 16u en 16u30, nadien slaapt ze van 19u30 tot 21u, fles geven we om 21u15, valt rond en ze slaapt verder tot 8u volgende morgen.

Het is fout om te denken dat ze moe moeten zijn om te kunnen slapen ‘s nachts.
 
18 maanden hier. Bij ons loopt het toch ook allemaal niet van een leien dakje. Super pittig karakter, al vanaf de geboorte. Zeer binair volume: 0 of 1, vollen bak of kalm. Voornamelijk twee grote pijn punten slapen en eten.

Slapen na veel andere zaken geprobeerd te hebben echt moeten trainen met de "cry it out" methode. Regelmatig regressie periodes en twee uur fuif om 4 of 3u 's nachts. Weeral methodes toepassen. Om dan 6u30 gereed te zijn om aan de dag te beginnen. Heeft bitter weinig slaap nodig.

En eten, niks willen proeven tenzij je echt de eerste hap forceert (en ook bij gekende gerechten, naar gelang de wind draait). Je moet nog net niet haar kop met ducktape tegen de stoel plakken om toch die eerste hap binnen te krijgen om dan twee borden binnen te steken want het is toch lekker. Voor de rest mega voorkeur voor vlees, stevige carnivoor, als een ander kindje een stuk vlees laat liggen zou ze het komen opeten. Zoet laat ze links liggen. We zijn tegenwoordig al super tevreden als er een maaltijd gewoon wordt gegeten zonder drama.

Voor de rest algemene ontwikkeling gaat goed.
Maakt haar houten puzzels, bladert gigantisch veel in boekjes (ze heeft al haar hele bibliotheek) en komt vragen om boeken voor te lezen. Woordjes en dieren geluiden bij afroepen lukt toch ook al voor een tiental dieren (+ de bom, die zegt boem). Stevig TV konijn, maar wilt vooral youtube liedjes op de chromecast horen om dan met de handen omhoog rondjes te draaien/dansen. Tgho dan mag ze wel wat TV kijken denk ik dan, da's niet als een plant vegeteren en op kleurkes staan kijken.

Maar toch heel druk en intensief kind wel en heeft gigantisch veel stuctuur nodig. Bij de créche is het dan een hele chaos en warboel waardoor wij altijd een lastig kind aantreffen. Nu ze speelt wel goed met andere kindjes, allesjanse.

Soms mag ze voor mij part eens nen dag volledig groggy zijn. Dat wij eens wat rust hebben.
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad flink vermoeiend om zo'n peuter te hebben. Hopelijk betert het wat als ze naar school gaat.

Hier is de jongste intussen bijna 2. Ze had een koemelk allergie, en toen ze bijna anderhalf was zijn we begonnen met melk geven. Dat ging aanvakelijk prima, tot de melkladder afgelopen was. Plots weer (een beetje) bloed bij de stoelgang, en maandenlang vanalles proberen weg te laten uit de voeding om uit te zoeken wat het was. Toen ze een keer een pamper kreeg met enkel een beetje bloed hebben we bij de dokter wat gepushed om toch maar verdere onderzoeken te doen, dus is ze enkele weken geleden in slaap gedaan om haar darmen te bekijken. Daar hebben ze een poliep gevonden, en meteen weggehaald.

Gisteren naar de kinderarts geweest voor het finale verdict, en de poliep is uitendelijk niks om ons zorgen over te maken. Er was ook een ontsteking in de darm, maar die was niet groot genoeg om zeker te zijn dat het van een allergie komt, ze gaan er eerder van uit dat het door een virus of iets dergelijks kwam.

Kortom: ze mag weer alles eten, en al het gedoe met het eten van de afgelopen maanden was voor niks. Hopelijk blijft het nu wel goed, en kwam de ontsteking niet toch stiekem door een allergie. Nu ja, de huidtesten die ze na de operatie hadden gedaan waren toch al allemaal negatief, dus dat geeft al goede hoop (al zijn die volgens mij niet sluitend).
 
1 aanrader die ik aan iedereen met brildragende kinderen doe: er bestaan zwembrillen op sterkte! Wij kochten deze bij Hans Anders maar ook elders te koop. Zo kunnen ze in het zwembad (of aan zee) toch goed zien, zwemles volgen, ... Ik heb dit al vaak aangeraden want veel mensen weten blijkbaar niet dat dit bestaat.

Dit, kan ik ook alleen maar aanraden. Ik heb zelf -8,5 op beide ogen dus ik zie geen steek zonder bril. Zwemlessen waren vroeger voor mij de hel. Ook omdat mijn sportleraar zich hier niets van aantrok. Test eendenduik. De lul smeet 10 lepels int water en dan moest je ernaar duiken. Voor elke lepel dat je boven haalde kreeg je een punt.
Ik kon die lepels niet eens zien... 0/10. Ik haat die mens tot op vandaag maar ik heb goede hoop dat hij ondertussen al dood is.

En ook niet alle optiekers kennen die zwembrillen. 2 jaar geleden ben ik ook eens beginnen rondkijken voor zwembril op sterkte omdat ik hier iets over gelezen had. Ik ben dan naar de optieker in het dorp eens gaan vragen en die mens bekeek mij alsof ik zot was. "Zwembril op sterkte? Da kan toch nie... die dioptrie onder water is helemaal anders dan boven. Dan kunt ge daar toch nooit deftig door zien"
Ben dan maar naar kessel-lo gegaan en daar een gekocht. Heeft me 150 euro gekost, dus valt enorm goed mee. Een normale bril voor mij kost rond de 1000 euro.
En ik zie er perfect door... zelf onder water...


En mijn klein manneke begint meer en meer pogingen te doen tot wandelen. Zo schattig ^^
 
En ook niet alle optiekers kennen die zwembrillen. 2 jaar geleden ben ik ook eens beginnen rondkijken voor zwembril op sterkte omdat ik hier iets over gelezen had. Ik ben dan naar de optieker in het dorp eens gaan vragen en die mens bekeek mij alsof ik zot was. "Zwembril op sterkte? Da kan toch nie... die dioptrie onder water is helemaal anders dan boven. Dan kunt ge daar toch nooit deftig door zien"
Ben dan maar naar kessel-lo gegaan en daar een gekocht. Heeft me 150 euro gekost, dus valt enorm goed mee. Een normale bril voor mij kost rond de 1000 euro.

Maar allez! Mijn zus had echt 18 jaar geleden al een zwembril op sterkte!
Die van mijn zoon heeft maar een 50 euro gekost zelfs. Maar als je daar dus niet naar vraagt zie je daar nooit ergens reclame van ofzo.

Dient trouwens niet alleen voor onder water he, als de juf de instructie uitlegt aan de leerlingen dan kunnen die dat ook veel beter zien met die zwembril aan.
 
Ja, ze hadden er ook van 46 euro. Dan is dat gewoon een set dat ze samenstellen met op voorhand geslepen glazen, moet je gewoon de sterkte doorgeven. Maar omdat mijn ogen zo slecht zijn was het op maat gemaakt en dus 150 euro. Wat nog altijd spotgoedkoop is tov een gewone bril. En het maakt een enorm verschil, zo is eens gaan zwemmen met het gezin tenminste leuk. Zonder bril herken ik mijn vrouw niet eens tussen het andere volk in een zwembad.
 
Wij hebben een relatief rustig kind dat volgende week maar liefst 6 maanden wordt, maar mijn vrouw begrijpt nog altijd niet dat mensen voor een tweede kind willen gaan. :p
 
Wij hebben een relatief rustig kind dat volgende week maar liefst 6 maanden wordt, maar mijn vrouw begrijpt nog altijd niet dat mensen voor een tweede kind willen gaan. :p
Dan zal het toch niet zo relatief rustig zijn :laugh:


Onzen eersten was een droombaby. Na 10 dagen sliep die gewoon door, zelfs geen nachtvoeding meer, had genoeg aan laatste flesje voor het slapen gaan. Altijd vrolijk, nooit ziek.

Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Dat zou ergens als disclaimer moeten staan voor ge aan nummer 2 begint :laugh:

maar we zien ze allebei even graag. Maar mijn god, als onze jongste er eerst was geweest, dan was het bij ééntje gebleven.
 
Terug
Bovenaan