Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Dan zal het toch niet zo relatief rustig zijn :laugh:


Onzen eersten was een droombaby. Na 10 dagen sliep die gewoon door, zelfs geen nachtvoeding meer, had genoeg aan laatste flesje voor het slapen gaan. Altijd vrolijk, nooit ziek.

Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Dat zou ergens als disclaimer moeten staan voor ge aan nummer 2 begint :laugh:

maar we zien ze allebei even graag. Maar mijn god, als onze jongste er eerst was geweest, dan was het bij ééntje gebleven.
Toch wel, maar ze vond het zwanger zijn verschrikkelijk en is blij met één kind op dit moment. Ze zegt soms wel dat ze het jammer gaat vinden dat onze dochter geen zus of broer heeft om mee te spelen, maar ziet het gewoon niet zitten om over een jaar opnieuw zwanger te worden en dat met een peuter rond haar.
 
Toch wel, maar ze vond het zwanger zijn verschrikkelijk en is blij met één kind op dit moment. Ze zegt soms wel dat ze het jammer gaat vinden dat onze dochter geen zus of broer heeft om mee te spelen, maar ziet het gewoon niet zitten om over een jaar opnieuw zwanger te worden en dat met een peuter rond haar.
Dat is even moeilijk ja, maar nu ze hier 5 en bijna 2 zijn, en ik ze al met elkaar zie spelen dan ben ik blij dat we er 2 hebben. Nu kunnen die tenminste elkaar bezig houden en hebben we af en toe een moment van rust. Als de oudste alleen hier is eist ze alle aandacht op.

On a side note: bij de oudste merk je echt een fameuze vooruitgang: ze kan intussen al beter tekenen dan ikzelf.
 
Wij hebben een "moelijk" kind door zijn reflux en koemelkallergie. En nu krijgt hij al zijn tandjes de ene na de andere dus dat is ook al een hele tijd een moeilijke periode. Alles volgt zowat op elkaar waardoor we al een jaar amper deftig slapen. We hebben samen besloten dat het bij ons prutske blijft, geen volgende... en toch betrap ik mezelf soms op enige twijfel. Als ik fotos bekijk van toen hij een maand was, mis ik dat toch enorm. Hoe hij op mijn borstkas in slaap viel, waarna ik ook in slaap viel en papa en zoon dus samen in de zetel zaten te slapen.
En tijdens de zwangerschap dat ronde buikje van mijn vrouw... de kleine voelen bewegen...
Maar we zullen het maar laten :p
 
Toch wel, maar ze vond het zwanger zijn verschrikkelijk en is blij met één kind op dit moment. Ze zegt soms wel dat ze het jammer gaat vinden dat onze dochter geen zus of broer heeft om mee te spelen, maar ziet het gewoon niet zitten om over een jaar opnieuw zwanger te worden en dat met een peuter rond haar.

Hier schelen ze 12,5 maand en zwanger zijn met nog zo'n kleine peuter is inderdaad niet echt een lachertje 😄. Ik was ook totaal niet graag zwanger. Hoe rapper er vanaf, hoe liever 😆. Misschien veranderd ze nog v gedachten als de 1ste wat ouder is. En zo niet, met eentje is ook niets mis eh!
 
Wij hebben een "moelijk" kind door zijn reflux en koemelkallergie. En nu krijgt hij al zijn tandjes de ene na de andere dus dat is ook al een hele tijd een moeilijke periode. Alles volgt zowat op elkaar waardoor we al een jaar amper deftig slapen. We hebben samen besloten dat het bij ons prutske blijft, geen volgende... en toch betrap ik mezelf soms op enige twijfel. Als ik fotos bekijk van toen hij een maand was, mis ik dat toch enorm. Hoe hij op mijn borstkas in slaap viel, waarna ik ook in slaap viel en papa en zoon dus samen in de zetel zaten te slapen.
En tijdens de zwangerschap dat ronde buikje van mijn vrouw... de kleine voelen bewegen...
Maar we zullen het maar laten :p

Ik denk dat bij velen dat gevoel blijft, hoeveel kinderen je ook al hebt. Wij wilden altijd 2 kinderen. Hebben er nu ook 2, maar als ik foto's terugzie v als ze baby waren of als we ergens op babyboek gaan, dan smelt mijn hart en zou ik dat zo opnieuw willen meemaken. Maar toch komt er geen 3de 😄
 
Wij hebben er eentje, ik zou heel mijn leven kunnen zwanger zijn. Ik voelde mij echt supergoed toen. Bakken energie :) Maar ik heb schrik dat ons leven bij een tweede te chaotisch wordt. Nu is alles supervlot, megarustig kind (3) dus het is een hoge drempel om over te gaan.
Ik ben zeker al tevreden dat we er nu nog geen tweede hebben. We kunnen rustig van hem genieten terwijl ik in mijn omgeving toch veel hoor spreken over "doorbijten' en 'in 1 keer uit de pampers" (pampers zijn toch echt geen last? toiletgaande kinderen zijn veel meer een ongemak :D. Das toch echt een gezegde dat is blijven plakken uit de tijd dat je nog doeken moest wassen) en "dan hebben ze meer aan elkaar" (terwijl ze in de meeste gevallen meer ruzie maken dan samen spelen, allee toch in mijn vriendenkring). Dat zijn allemaal argumenten waar ik mij persoonlijk niet kan in vinden.
Het grootste tegenargument is dat we beiden uit zeer kleine families komen en onze zoon op een gegeven moment echt geen familie meer zal hebben (er zijn 2 nonkels die kinderloos zijn, 4 grootouders en al de rest woont in het buitenland). Langs de andere kant...er zijn ook veel broers/zussen die niet door 1 deur kunnen.
 
Wij hebben een relatief rustig kind dat volgende week maar liefst 6 maanden wordt, maar mijn vrouw begrijpt nog altijd niet dat mensen voor een tweede kind willen gaan. :p
Mijn vriendin zegt al jaren dat ze 2 kinderen wil, tot ze nu onze dochter van 7,5 maanden heeft. 😉
 
Onze jongste kreeg gisteren op de creche plots koorts (38,5), dus naar huis en Nurofen. Daarna 39,3.
‘s Avonds naar de dokter en hij heeft een serieuze (binnen)oorontsteking. Nu moeten we zien dat we om de 3u Nurofen en Perdolan afwisselen, anders krijgt hij pijn (en koorts), omdat het zo’n zware (bacteriële) oorontsteking is ook direct antibiotica. Ik hoop dat hij rap beter is, want hij ziet er maar plattekes uit.

Ik heb dus vannacht de wekker gezet om ‘m zeker op tijd pijnstillers te geven, best vermoeiend!
 
Het plezante aan onze dochter is nu haar gigantische glimlach wanneer iemand van ons haar komt wakker maken of afhalen van de crèche. In haar bedje begint ze dan te flapperen met haar armpjes en het geluk spat er van af.

Nu al bijna 6 maanden!
 
Het plezante aan onze dochter is nu haar gigantische glimlach wanneer iemand van ons haar komt wakker maken of afhalen van de crèche. In haar bedje begint ze dan te flapperen met haar armpjes en het geluk spat er van af.

Nu al bijna 6 maanden!

Zag ik nog maar een glimlach smorgens. Tegenwoordig is het een beteuterd gezicht omdat het laken nu al weg moet.

Eens aangekleed is deze gelukkig al terug.
 
Besparingstip voor ouders met jonge kinderen: reportage over flesvoeding

Tenzij uw kind gezondheidsproblemen heeft: koop het goedkoopste. Er is geen verschil.
Tis da he... gezondheidsproblemen. Ik ging de novalac allernova flesvoeding voor koemelkallergie altijd halen in de medimarket. Die kostte daar 18,50€ voor 400g ipv 22€ in de apotheek. Die is ineens opgeslagen naar 21,90€ ofzo...
Geen idee waarom maar op termijn kost het mij wel aardig extra.
Ik wou dat ik ook gewoon het goedkoopste kon kopen :(
 
Tis da he... gezondheidsproblemen. Ik ging de novalac allernova flesvoeding voor koemelkallergie altijd halen in de medimarket. Die kostte daar 18,50€ voor 400g ipv 22€ in de apotheek. Die is ineens opgeslagen naar 21,90€ ofzo...
Geen idee waarom maar op termijn kost het mij wel aardig extra.
Ik wou dat ik ook gewoon het goedkoopste kon kopen :(
Ik weet nu het exacte merk niet, maar mijn baas kocht die van haar online in een Franse apotheek toen haar vaste merk in België leveringsproblemen had.
 
Wij hebben een relatief rustig kind dat volgende week maar liefst 6 maanden wordt, maar mijn vrouw begrijpt nog altijd niet dat mensen voor een tweede kind willen gaan. :p

Nog los daarvan, is zo'n baby in huis ook het meest doeltreffende anticonceptie-middel denkbaar. :unsure:
 
Terug
Bovenaan