Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Zoontje ziet veel dingen van de papa, als ik groot ben ga ik dat ook doen.
Was aan het scrollen naar flipperkasten.

Vroeg hem, waar ga jij dat zetten ?

Bureau van de mama weg e papa.
De blik van de vrouw was goud waard.

Het is toch op de tanden bijten als je uw zoon los omver geschopt ziet worden op de voetbal waarbij de andere speler 27 jaar te laat komt en de bal al aan den andere kant van de plein is.

Ik moet mezelf dan wijsmaken dat kinderen van 6 jaar nog geen kwade bedoelingen kunnen hebben en het louter om een ongelukje gaat.

Door omstandigheden heeft onze oudste een alternatief traject op school. Thuisonderwijs/bednet/Toah examens (buiten de vakken via Toah) dienen op school te worden gedaan. Vandaag is zijn eerste examen, bloednerveus, de vrouw is met hem mee naar school (die is ook op van de zenuwen), bus die een alternatieve route neemt, waardoor ze later dan gepland op school zullen zijn,... En dit gaan we dus nog veel keer mogen doen, aangezien hij ook examens in augustus nog heeft.

Oudercontact gehad, lovende woorden van de juf. Werkt goed mee, speelt mooi samen, spraak goed, motoriek goed, eet goed, algemeen flink :love:
Af en toe als hij onder zijn voeten krijgt kan hij cinema verkopen maar dat is thuis ook zo. Groeit er wel uit :)

Vandaag haalde ik hem uit bad en zet hem op het aanrecht van de pompbak, en hij schopt in mijn ballen. Ik zeg "hela je schop op mijn piemel!" Waarop hij begint te lachen en tegen mama zegt "KIJK MAMA IK DEED ZO" *schopt weer in mijn ballen*

Zoontje is 9 maanden ondertussen, en ik wil graag beginnen met 500 EUR opzij te zetten voor hem. Ik denk er aan om dat bedrag elke maand in een global ETF te steken tot zijn 18 jaar, enkel ben ik niet zeker of ik de rekening op zijn of mijn naam moet zetten. Hoe sparen jullie voor je kind(eren)?

Zoontje is 9 maanden ondertussen, en ik wil graag beginnen met 500 EUR opzij te zetten voor hem. Ik denk er aan om dat bedrag elke maand in een global ETF te steken tot zijn 18 jaar, enkel ben ik niet zeker of ik de rekening op zijn of mijn naam moet zetten. Hoe sparen jullie voor je kind(eren)?

Hier kun je wat inspiratie op doen:

In het subforum Economie & Recht is dat al een paar keer aan bod gekomen. Doorgaans veel eenvoudiger om dat op je eigen naam te doen.

Zelf deel ik dat niet op. Als ik nog leef geef ik wel geld wanneer me dat een goed idee lijkt en als ik dood ben gaat het toch naar haar.

"ik moet niet slapen want als ik lang slaap moet ik geeuwen en ik heb al eens een hele nacht niet geslapen hé en ik was niet moe"

yeah bro, heb je vast al wel eens gedaan;

Zondag weer moederdag en ik heb weinig inspiratie. Vrouwlief is de laatste tijd wel tuk op zoete witte wijn, dus misschien een fles kopen. Maar buiten dat en het obligate bloemetje en tekening van de dochter denk ik aan een uitstapje met een picknick. Sounds good?

Amai goed dat ge het zegt, merci. Is het niet aan de kinderen om iets te voorzien in de crèche of op school of werkt dat zo niet? :unsure:

Amai goed dat ge het zegt, merci. Is het niet aan de kinderen om iets te voorzien in de crèche of op school of werkt dat zo niet? :unsure:
Ik zou zeggen, probeer het eens en laat ons maandag weten hoe het was :biglaugh:

Hier voorzie ik altijd wel iets kleins, merk wel dat ze dit 'belangrijker' vind dan bv een valentijn.

Hebben jullie ervaring met bepaalde fietsmerken? We zijn op zoek naar een eerste fiets met trappers voor onze zoon van 1,05 meter. Zijwieltjes zou ik niet doen.
Voorlopig denk ik te kijken bij Decathlon.

Waar reden jullie kinderen graag mee? Zaken om in de gaten te houden qua maat?

Woom is inderdaad zalig, probeer er eentje tweedehands op de kop te tikken en verkoop die weer door voor +- hetzelfde bedrag.

Wij hebben op tweedehands een eerste fietsje van Decathlon gekocht. 🤷‍♀️
Btwin, met wielen van 14 inch, en zijwieltjes die er makkelijk op en af kunnen. Denk dat we er geen €40 voor betaald hebben.

Hebben jullie ervaring met bepaalde fietsmerken? We zijn op zoek naar een eerste fiets met trappers voor onze zoon van 1,05 meter. Zijwieltjes zou ik niet doen.
Voorlopig denk ik te kijken bij Decathlon.

Waar reden jullie kinderen graag mee? Zaken om in de gaten te houden qua maat?
Heeft hij al een loopfiets? En kan hij daar goed zijn evenwicht mee houden?

Mijn oudste kinderen konden bij een afdaling zich laten lopen met de loopfiets zonder hun evenwicht te verliezen. De overstap naar een fiets met trappers was 2 keer niets, waren daar in 10 seconden mee vertrokken en waren dus geen zijwieltjes nodig.

Bij de derde minder geoefend door corona en had het moeilijker om de overstap te maken naar trappers.

We hebben een goedkope 2de hands fiets gekocht, niet gelet op het merk, ze groeien redelijk snel uit die eerst fietsjes.

Terug
Bovenaan