Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Is er iemand on toverland (NL) geweest? Wij zoeken een pretpak (of iets anders) voor een daguitstap met 2 kleine kinderen (bijna 4j en bijna 2j). Of andere tips? :)
Wij zijn vorig jaar geweest, en dat was eigenlijk wel tof. Maar, kijk naar de prijs van de tickets. Volgens mij gaan de kinderen nog gratis binnen mogen in de Efteling, en dan is dat waarschijnlijk dichterbij, en mooier.

Bijna 4 weken oud en het blijven krijsen alsof 'r leven ervan afhangt worden erger... ⛽Gas zeker? We gaan eens horen op de geplande afspraak bij de pediater.

De slapeloze nachten vielen in 't begin nog mee, maar worden precies erger. 🤯 :eek2:

Iemand goeie tips/bronnen voor babymassages e.d.?

Bijna 4 weken oud en het blijven krijsen alsof 'r leven ervan afhangt worden erger... ⛽Gas zeker? We gaan eens horen op de geplande afspraak bij de pediater.

De slapeloze nachten vielen in 't begin nog mee, maar worden precies erger. 🤯 :eek2:

Hier ook gehad. Na 8 weken stopte het vanzelf... Uiteindelijk hielp niks echt.

Laatst bewerkt:

Mijne heeft ook veel last gehad van krampjes rond die periode.
Veel mee rond gewandeld. 🤷
Warm water kruikje op het buikje hielp ook, en met de buik op je bovenbeen leggen en het rugje wat masseren.
Succes!

Hebben jullie ervaring met bepaalde fietsmerken? We zijn op zoek naar een eerste fiets met trappers voor onze zoon van 1,05 meter. Zijwieltjes zou ik niet doen.
Voorlopig denk ik te kijken bij Decathlon.

Waar reden jullie kinderen graag mee? Zaken om in de gaten te houden qua maat?
Heb je geen fietsbibliotheek bij jullie? Hier kan je voor €20 per jaar een fietsje huren bij de bib, en als ze eruit groeien gewoon terugbrengen en een andere meepakken.

Ze zijn wel wat geschaafd, maar da's best logisch op die leeftijd :p

Dat zevenjarige ventje dat in een springkasteel zich uitleefde, werd geschept door een windvlaag en afschuwelijk slecht neerkwam. Komt toch binnen hoe snel het leven kan aflopen. Je kind kan bespaard zijn van ziekte maar zo'n stom ongeval is er helaas ook.

Is er iemand on toverland (NL) geweest? Wij zoeken een pretpak (of iets anders) voor een daguitstap met 2 kleine kinderen (bijna 4j en bijna 2j). Of andere tips? :)
Toverland nog niet gedaan, maar Plopsaland?
Zijn de (door de meeste) gekende figuren en ze kunnen echt wel al veel doen, zeker die van bijna 4. Onze is 4 en we zijn er de 1ste keer geweest als ze 2 was, en in de paasvakantie dit jaar met overnachting. Elke keer dolle pret.

Dat zevenjarige ventje dat in een springkasteel zich uitleefde, werd geschept door een windvlaag en afschuwelijk slecht neerkwam. Komt toch binnen hoe snel het leven kan aflopen. Je kind kan bespaard zijn van ziekte maar zo'n stom ongeval is er helaas ook.
Ik las het ook, wreed he. Dat is sowieso de ergste nachtmerrie van elke ouder denk ik, een kind verliezen.

Die van ons was zaterdag 1 maand. In het ziekenhuis noemden ze haar nog een luie mie en kregen we ze niet wakker als haar leven er vanaf hing (bleek in hindsight van de geelzucht) maar nu denk ik daar soms al mee heimwee op terug. :unsure:

Het krijsen alsof ze wordt gemarteld klinkt zeer bekend. Mijn vrouw is ondertussen koemelkvrij aan het eten en vind dat het aan het beteren is, ik denk eerlijk gezegd van niet :unsure: het blijft ook raar want is vooral 's nachts en in de voormiddag lastig, in de namiddag is het doodbraaf kind. Als het echt koemelk zou zijn, zou ik dat 24/7 verwachten? Ik denk eerder aan reflux, zolang je ze vast hebt is het meestal nog redelijk ok maar durf ze niet in haar bed te leggen... hoewel je ook daar weer zou verwachten dat ze ook in de namiddag dan last zou hebben.
Ik ben eerlijk gezegd al gestopt met naar logica te zoeken. Je kan een half uur houdingen proberen zoeken die ok zijn, en dan ga je terug naar een houding van 2min daarvoor en is het plots wél ok of ik doe iets dat niet werkt, mijn vrouw pakt ze en doet net hetzelfde en bij haar werkt het wel (en visa versa).

We gaan woensdag toch eens naar de pediater. We weten ondertussen al dat het volume van het gekrijs niet noodzakelijk verband houdt met de ernst van het probleem wat voor mij ook de druk om ze stil te krijgen wat weg neemt maar ze moet nu ook niet zitten afzien als dat niet strikt noodzakelijk is, das ook zo zielig :frown:

Net terug van onze jongste af te zetten voor haar proefdagje op school, maandag voor echt.

ik loop al de hele tijd te wenen :crazy::headshake:

Time is a thief

Na de zoon en dochter was het vannacht de beurt aan m'n vrouw. Overgeven, diarree, koorts. Bij de kinderen was het 12 uren op de tanden bijten en ze waren er door.

Last man standing hierzo, ik vertrek vrijdag naar Spanje. 't Gaat er weer om doen hé godverdomme.

Ik ben mij daar heel hard van bewust ja. Dat is mijn grootste motivatie om te blijven trainen, ik wil zo lang als mogelijk m'n kinderen voor blijven. Binnen 10 jaar ben ik er 47
Da lukt nog zu man, ik ben er net 48 en ik leg mijn dochter van 4,5 volledig in de knoop.
Blokken doet ze ook nog nie goe, dus meestal win ik op k.o

Na de zoon en dochter was het vannacht de beurt aan m'n vrouw. Overgeven, diarree, koorts. Bij de kinderen was het 12 uren op de tanden bijten en ze waren er door.

Last man standing hierzo, ik vertrek vrijdag naar Spanje. 't Gaat er weer om doen hé godverdomme.
Voor jullie favo gif-map

Recording-2026-05-12-113138-1.gif

OT: Binnenkort schoolfeest met optreden van de dochter. De muziekacademie vond er niet beter op om op dezelfde dag een opendeur met toonmoment te doen. Dochter heeft wel zin in beiden. dat gaat een drukke dag worden.

Gisteravond voor het eerst meegemaakt dat de jongste (2 jaar)compleet in overdrive gegaan is.
Ze was al heel het weekend ziek en werd om 5 uur 's ochtends wakker. Dan heel de dag bij oma en daar heeft ze niet willen slapen.

Wat een krijsfestijn was me dat 's avonds. Echt niets hielp. Ze viel eens in slaap in mijn armen maar bij de minste beweging was ze weer wakker.
Uiteindelijk de methode elke 5 minuten binnengaan in haar kamer om ze te troosten tot het kind van uitputting in slaap viel. Tegen dan was het al 20u30.
Dat breekt toch telkens weer je hart dat je ze daar alleen moet laten huilen in die kamer.

Uiteraard is ze nu doodmoe maar ze mag een lange middagdut houden in de creche.

Gisteravond voor het eerst meegemaakt dat de jongste (2 jaar)compleet in overdrive gegaan is.
Ze was al heel het weekend ziek en werd om 5 uur 's ochtends wakker. Dan heel de dag bij oma en daar heeft ze niet willen slapen.

Wat een krijsfestijn was me dat 's avonds. Echt niets hielp. Ze viel eens in slaap in mijn armen maar bij de minste beweging was ze weer wakker.
Uiteindelijk de methode elke 5 minuten binnengaan in haar kamer om ze te troosten tot het kind van uitputting in slaap viel. Tegen dan was het al 20u30.
Dat breekt toch telkens weer je hart dat je ze daar alleen moet laten huilen in die kamer.

Uiteraard is ze nu doodmoe maar ze mag een lange middagdut houden in de creche.
Wij hebben dat twee keer meegemaakt, ook eens zoals bij jou ziek en dan niet kunnen slapen, dan was ze 10 maand ofzo, en de tweede keer op een vlucht van 10u. Middagdutje overgeslagen omdat we naar de luchthaven moesten, dan met een uur vertraging vertrokken, en dan geraakte ze niet in slaap want te veel lawaai/licht/afleiding. Complete meltdown tot ze uiteindelijk tussen het schreeuwen door in slaap viel.

Ik heb het hier al geplaatst, het kan maar helpen voor mensen die ten einde raad zijn en elke dokter hebben bezocht: slapeloze nachten, enkele uren slaap, je kan zelf amper functioneren en op 1 of 2 jarige leeftijd is het nog van dat. Elke nacht. De dokters vinden niets...Ga aub eens naar een goede kinderosteopaat. Alhoewel ik zelf in de geneeskundige 'stiel' zit, beslisten we pas na 2,5 jaar die stap te zetten naar, zeg maar, de alternatievere vorm van geneeskunde. Ik weet het nog goed: onze zoon kon op een vrijdag op consultatie komen, osteopaat onderzocht hem, behandelde hem en we kregen mee om per direct zo veel als mogelijk zuivelproducten te mijden. Die avond deed hij iets wat hij in 2,5 jaar nooit deed: hij sliep door. En dat bleef hij doen.
Vanuit een wetenschappelijk oogpunt kan ik dat zelf niet verklaren (het is zoals dat verhaal van een patiënt van mij die van zijn tenniselleboog verlost raakte dmv voetreflexologie...de persoon die de behandeling deed liet ook nog even vallen dat hij een aanleg voor diabetes 'voelde', waarna de patiënt helemaal van zijn stoel viel: hij was immers diabeet).

Onze zoon bleek vele jaren nadien ook fructose-intolerant te zijn, iets waar de meesten in de tienerjaren wel uitgroeien. De waterstoftest was bij hem wel zeer opvallend, dus we moeten afwachten of het zal beteren. Fructasepilletjes bieden enig soelaas, maar leven met buikpijn is in zijn geval een constante geworden. Fructose zit zowat overal in...

Vanuit een wetenschappelijk oogpunt kan ik dat zelf niet verklaren (het is zoals dat verhaal van een patiënt van mij die van zijn tenniselleboog verlost raakte dmv voetreflexologie...de persoon die de behandeling deed liet ook nog even vallen dat hij een aanleg voor diabetes 'voelde', waarna de patiënt helemaal van zijn stoel viel: hij was immers diabeet).
Van tenniselleboog verlost door 'voetreflexologie', waarom niet, het is 2026, alles kan 🙂

Van kinderosteopathie voor huilbaby's zegt gezondheid&wetenschap nogal duidelijk: niet doen.

het is zoals dat verhaal van een patiënt van mij die van zijn tenniselleboog verlost raakte dmv voetreflexologie...de persoon die de behandeling deed liet ook nog even vallen dat hij een aanleg voor diabetes 'voelde', waarna de patiënt helemaal van zijn stoel viel: hij was immers diabeet
Het is dan ook niet zo speciaal aangezien je aan verschillende dingen aan iemands voeten kan zien of die diabetes heeft...

Hier heeft de dochter na 5,5 jaar beslist dat ze het kan om alleen te slapen. Enerzijds is 5,5 jaar extreem lang en uitputtend. Anderzijds ben ik blij dat ze die stap zelf bewust heeft gezet en dat we dus geen slaaptraining moeten doen.
Vandaag nacht 4, maar voorlopig gaat het heel vlot.

Van kinderosteopathie voor huilbaby's zegt gezondheid&wetenschap nogal duidelijk: niet doen.

Bij ons was dat het enige wat soelaas bracht. (Kinder)artsen vonden geen probleem...Ik begrijp dat kinderosteopaten bepaalde gewrichten wellicht beter niet onder handen nemen (en daar zal G&W op doelen), maar bij ons was het probleem gastro-intestinaal. Toeval bestaat niet: 1000 nachten, elke nacht hadden we 3 tot 4 uur slaap. Elke nacht. Eerst ga je fysiek kapot, nadien mentaal...Dat werd gevaarlijk met mijn job, je gaat als koppel kapot, het vreet aan je...er moest iets gebeuren. Met één behandeling was het opgelost: hij sliep opeens door, zelfs voor dat we zijn voeding (licht) aanpasten.

Edit, na het lezen van het artikel kan ik alleen maar meegeven dat dit niet altijd klopt en het helemaal niet met 'het gevoel van de ouders' te maken heeft. Bovendien behandelt niet iedere osteopaat een huilbaby via de nek of ruggenwervels. Ik denk dat de arts in kwestie het vooral wil hebben over specifieke behandelingsmethodes die je beter niet toepast bij huilbaby's.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan