Tips voor gras maaien?

Ik zal mijn gazon kalken en bemesten op tijd en stond, maar hier trek ik toch de grens.
 
Ik zal mijn gazon kalken en bemesten op tijd en stond, maar hier trek ik toch de grens.
Je kan perfect het bemesten met je reguliere meststof af en toe eens afwisselen met AdBlue. Is dus niet meer werk ofzo. Veel goedkoper dan andere meststoffen en je hebt meteen resultaat.

Meer info:

Maar kan dus ook gebruikt worden om onkruid(gras) kwijt te geraken als je het puur gebruikt.
 
Ik moet nu herstelzaad gebruiken na het verticuteren.

De plaatselijke molenaar raadt gewoon sportgras aan. Maakt dat eigenlijk uit? En als meststof kan ik gewoon ad blue spuiten?
 
Ik moet nu herstelzaad gebruiken na het verticuteren.

De plaatselijke molenaar raadt gewoon sportgras aan. Maakt dat eigenlijk uit? En als meststof kan ik gewoon ad blue spuiten?
Best pas bemesten na de eerste keer maaien bij nieuw gras. Bemesten tijdens of meteen na het zaaien is niet zo goed. Ik heb verschillende tests gezien waar er meer graszaad uit kwam wanneer je niet bemest tijdens het zaaien.

Het type gras hangt puur af van wat je met je gras wil doen. Sport- en speelgazon voldoet voor de meeste mensen wel. Is sterker dan een siergazon. In principe voldoet het graszaad van de Action zelfs, heb ik zelf ook al vaak gebruikt.
 
Het word ook hoog tijd om het gras hier eens te maaien (zal dan de eerste keer dit jaar zijn).
Het is er tot nu toe nog niet van gekomen met die regen altijd.
 
Ja te laat nu. Maja,ook teveel gekocht nuja. Laat het gras maar groeien
 
Voila, nog net op tijd klaar voor den donkeren. Wild gras uit geverticuteerd, proper gemaakt, ingezaaid, topdressing. En het verzakt gedeelte opgevuld met een mix van volle grond en topdress. Mijn waterputten zitten vol, nog wa sproeien nu.
 
Hier zit de gazon vol emelten (larven van langpootmug). Vol kale plekken. Grond is ook nog zompig zodat de grasmaaier sporen maakt. Pff
 
Verticuteren nog niet gedaan en we wonen hier toch al vijf jaar, dat zou ik toch ooit eens moeten doen.
Ik verticuteer echt nooit. De vorige eigenaars ook niet. Dus dat is al 15+ jaar nooit gedaan.
Klaver, madeliefjes, etc. die zie ik graag staan maar paardenbloemen steek ik wel uit. Die verspreiden zich enorm en door hun grote kroon maken die veel kale plekken. Gelukkig eten de cavia's dat graag :) .
Ik laat dat allemaal gewoon staan inclusief paardenbloemen.

Ik ben Sam Goris. Ik rijd het gras nooit meer af en ik doe just niks!
 
Vandaag doe ik mijn gras af tot 2cm, morgen verticuteren en dan zaaien dag voordat ze veel regen geven. Wish me luck! Eerste keer dat ik dit doe :p
 
Na het plaatselijk verticuteren van gisteren en de regen van deze nacht ziet mijn tuin eruit als Pointe du Hoc :laugh:
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan