Tips voor gras maaien?

Wat zijn de verhoudingen om met ad blue te bemesten?

Ik vind een filmpje met Engelse verhoudingen.

1 ounce is 29.6 ml.

1 gallon is 3.7 liter.

Low rate: 0.10 pound N = 9.5 ounce (281 ml)

Medium rate: 0.15 pound N = 14.25 ounce (422 ml)

High rate: 0.20 pound N = 19 ounce (562 ml)

Dus 281 ml op 3.7 liter is 76 ml op 1 liter.

Klopt dat ongeveer?
 
Wat zijn de verhoudingen om met ad blue te bemesten?

Ik vind een filmpje met Engelse verhoudingen.

1 ounce is 29.6 ml.

1 gallon is 3.7 liter.

Low rate: 0.10 pound N = 9.5 ounce (281 ml)

Medium rate: 0.15 pound N = 14.25 ounce (422 ml)

High rate: 0.20 pound N = 19 ounce (562 ml)

Dus 281 ml op 3.7 liter is 76 ml op 1 liter.

Klopt dat ongeveer?
Ik heb dat indertijd wat afgerond om het eenvoudig te houden.

Adblue mengen (hose end sprayer of mixen met 4l water)
Laag 300ml per 100m2
Gemiddeld 450ml per 100m2
Hoog 600ml per 100m2
Elke 1 tot 2 weken in de zomer

Ik gebruik zelf een hose end sprayer omdat ik dat eenvoudiger vind en gebruik een gemiddelde dosis. En die elke 1 a 2 weken hoeft uiteraard niet per se, maar ik doe dat wel om de 2 weken in de zomer om de kleur donkergroen te houden.

Vergeet achteraf zeker niet nog eens in te wateren, maar dat geldt altijd bij meststof.
 
Mijn gras zit vol met paardenbloemen en distels. Deels mijn schuld dat ik er te weinig aan gedaan heb in het begin, maar vooral omdat ik naast velden woon waar het vol staat.

Ik zie er geen begin maar aan, maar zou ik hier nog iets kunnen aan doen? :p Mijn gras is 25% gras - 25% mos - 25% klavers en 25% distels en paardenbloemen.

Ik haat gras.
 
Mijn gras zit vol met paardenbloemen en distels. Deels mijn schuld dat ik er te weinig aan gedaan heb in het begin, maar vooral omdat ik naast velden woon waar het vol staat.

Ik zie er geen begin maar aan, maar zou ik hier nog iets kunnen aan doen? :p Mijn gras is 25% gras - 25% mos - 25% klavers en 25% distels en paardenbloemen.

Ik haat gras.
Als je gras haat, heb je het redelijk goed voor mekaar met slechts 25% gras in je gazon. Als je die 25% gras nog behandelt met onverdunde AdBlue, groeien daar binnen de kortste keren ook wel paardenbloemen.
 
Mijn gras zit vol met paardenbloemen en distels. Deels mijn schuld dat ik er te weinig aan gedaan heb in het begin, maar vooral omdat ik naast velden woon waar het vol staat.

Ik zie er geen begin maar aan, maar zou ik hier nog iets kunnen aan doen? :p Mijn gras is 25% gras - 25% mos - 25% klavers en 25% distels en paardenbloemen.

Ik haat gras.
Koop u zoals ik een verticuteermachine van €100, het is de moment.
Ik heb nog wat meststof gekocht voor nadien en dan gras zaaien en het werk zit er op voor dit jaar
 
Koop u zoals ik een verticuteermachine van €100, het is de moment.
Ik heb nog wat meststof gekocht voor nadien en dan gras zaaien en het werk zit er op voor dit jaar
Daar krijg je de paardenbloemen wel niet mee weg. Die wortelen veel te diep en schieten terug uit. Maar het zal het onkruid inderdaad verminderen.
 
Mijn gras zit vol met paardenbloemen en distels. Deels mijn schuld dat ik er te weinig aan gedaan heb in het begin, maar vooral omdat ik naast velden woon waar het vol staat.

Ik zie er geen begin maar aan, maar zou ik hier nog iets kunnen aan doen? :p Mijn gras is 25% gras - 25% mos - 25% klavers en 25% distels en paardenbloemen.

Ik haat gras.

Ik zie al mijn buren zich uit de naad werken met het verticuteren, het bemesten, het kalk strooien,... etc. En ik trek mij er allemaal niets van aan terwijl ik kijk naar een groen veld opgevuld met klavertjes, wat mos, paardenbloemen en madeliefjes en op meerdere plaatsen wat grassprietjes.

Waarom zou ik streven naar een groene woestenij van enkel gras ? Ik zie de meerwaarde zolang ik niet op blote voeten loop niet echt. Of zolang ik geen voetbalveld aanleg. Voor de rest is het voor mij gewoon een begaanbare groene begroeiing.

Distels haal ik er wel uit, dat moet ik wel eerlijk zeggen.
 
Ik zie al mijn buren zich uit de naad werken met het verticuteren, het bemesten, het kalk strooien,... etc. En ik trek mij er allemaal niets van aan terwijl ik kijk naar een groen veld opgevuld met klavertjes, wat mos, paardenbloemen en madeliefjes en op meerdere plaatsen wat grassprietjes.

Waarom zou ik streven naar een groene woestenij van enkel gras ? Ik zie de meerwaarde zolang ik niet op blote voeten loop niet echt. Of zolang ik geen voetbalveld aanleg. Voor de rest is het voor mij gewoon een begaanbare groene begroeiing.

Distels haal ik er wel uit, dat moet ik wel eerlijk zeggen.

leven en laten leven :)

hier ook een zeer "wild" gazon. in de tuinberging staat alles wat ik nodig heb om te verticuteren, bemesten, kalken, doorzaaien, ... maar ik kan me er niet druk in maken of me er mee bezig houden. Heb dan ook wel een grote tuin.
 
Ik zie al mijn buren zich uit de naad werken met het verticuteren, het bemesten, het kalk strooien,... etc. En ik trek mij er allemaal niets van aan terwijl ik kijk naar een groen veld opgevuld met klavertjes, wat mos, paardenbloemen en madeliefjes en op meerdere plaatsen wat grassprietjes.

Waarom zou ik streven naar een groene woestenij van enkel gras ? Ik zie de meerwaarde zolang ik niet op blote voeten loop niet echt. Of zolang ik geen voetbalveld aanleg. Voor de rest is het voor mij gewoon een begaanbare groene begroeiing.

Distels haal ik er wel uit, dat moet ik wel eerlijk zeggen.

Is dat gen z slang voor ik ben lui? :p
 
Is dat gen z slang voor ik ben lui? :p
Ik spuit tegen het onkruid en omdat ik syndicus ben is dat over een oppervlakte van zo'n 100 m².
Ik vervang regelmatig lampen als syndicus, ik doe kleine herstellingen .. alle ik doe van alles ..

Maar ik laat toch ook gewoon alles staan in mijn klein gazonnetje. :tongue:

Ik vind het persoonlijk niet echt een vorm van luiheid. Het intesseert mij gewoon amper tot niet.
Er komt toch niemand in mijne tuin en deze is omgeven door klimop, de garage en een omheining dus mijne tuin is ook amper zichtbaar.
 
Op de handleiding van de verticuteermachine staat dat je horizontaal moet verticuteren, een week wachten en dan pas verticaal verticuteren. Klopt dat?? Dat komt echt slecht uit met de weersvoorspellingen. Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Vrijdag staat deel 1 sowieso op het schema. Vandaag alles afgedaan tot 2cm dus alles staat klaar 👍

(Sorry mijn eerste keer, 6j geleden woning gekocht en het moet echt eens gebeuren, lijkt echt nergens op)
 
Op de handleiding van de verticuteermachine staat dat je horizontaal moet verticuteren, een week wachten en dan pas verticaal verticuteren. Klopt dat?? Dat komt echt slecht uit met de weersvoorspellingen. Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Vrijdag staat deel 1 sowieso op het schema. Vandaag alles afgedaan tot 2cm dus alles staat klaar 👍

(Sorry mijn eerste keer, 6j geleden woning gekocht en het moet echt eens gebeuren, lijkt echt nergens op)

Welke man leest nu handleidingen :laugh:

Je moet een ikea bed toch ook standaard 3x in elkaar steken omdat je koppig die manual niet wil lezen !

(Gewoon doen, het gras zal niet naar de gras politie stappen)
 
Op de handleiding van de verticuteermachine staat dat je horizontaal moet verticuteren, een week wachten en dan pas verticaal verticuteren. Klopt dat?? Dat komt echt slecht uit met de weersvoorspellingen. Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Vrijdag staat deel 1 sowieso op het schema. Vandaag alles afgedaan tot 2cm dus alles staat klaar 👍

(Sorry mijn eerste keer, 6j geleden woning gekocht en het moet echt eens gebeuren, lijkt echt nergens op)
Heb ik nog nooit gehoord. Ik verticuteer altijd ineens in 2 richtingen (en op Youtube zie ik ze dat ook altijd zo doen).
 
Ok thanks !

Omdat ze maandag regen voorspellen wil ik vrijdag verticuteren, zaterdag meststof overal en zondag gras zaaien. Goed plan?
 
Ok thanks !

Omdat ze maandag regen voorspellen wil ik vrijdag verticuteren, zaterdag meststof overal en zondag gras zaaien. Goed plan?
Ik zou pas na de eerste maaibeurt mesten. Mesten tijdens het zaaien zorgt ervoor dat er minder zaad ontkiemt of dat het alleszins later ontkiemt. Maar als je echt alles dit weekend wil gedaan hebben kan het wel.
 
Ok dan bemest ik enkele weken na het nieuwe graszaad. Ik ben benieuwd! Het kan sowieso niet slechter dan het nu is. Volgens mij is dit stuk gras al 20 jaar onaangetast gebleven, buiten de maaibeurten dan...
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan