Tijd voor iets nieuws

Dus ik zit met een 'dilemma'

Na een paar jaar in de bewaking te zitten is het tijd voor iets nieuws. Altijd goed werk geleverd maar vanwege het toch wat saaie werk en de periodes van economisch werkloos en het gebrek aan doorgroeimogelijkheden ben ik opzoek naar iets nieuws. Nu ben ik helaas in het verleden dom geweest en heb ik niet verder gestudeerd. Veel te lui geweest terwijl ik het wel aan kon maar we kunnen helaas de tijd niet terugdraaien. Nu is mijn hoogste diploma 7de jaar Veiligheidsberoepen en heb ik dus eigenlijk geen poot om op te staan. Ik heb mij exe10 voor bewakingsagent te zijn en dat is het zo'n beetje.

Nu was ik aan het denken om verder te gaan studeren (bachelor, graduaat) maar ik heb sinds dit jaar ook een appartement gekocht en mijn vriendin is erbij komen wonen en zij heeft zelf ook 2 kinderen dus is het niet mogelijk om onbetaald te gaan studeren of zelfs voor een laag loon (Was al aan het kijken voor ACTA/SIRA aangezien ik op het moment 25 ben en nu nog de kans heb, chemie en fysica heeft mij altijd al geboeid en als portier bij chemiebedrijven te staan heeft het alleen nog maar aangewakkerd). Mijn vriendin volgt nu een studie via vdab dus voor haar is het ook niet mogelijk om de rest te kunnen onderhouden.

Ik heb een zeer ruime interesse voor vanalles en nog wat en nu is de vraag: Zijn er opleidingen die je kan volgen waar er toch ongeveer een 1800 netto binnenkomt (Dit moet binnenkomen ivm familiale omstandigheden) Of zijn er mensen die in ongeveer dezelfde situatie hebben gezeten en ook een hele ommezwaai naar een andere sector hebben gedaan? Ik sta voor vanalles open.

Ik woon in de regio Noord Limburg tegen Valkenswaard aan en ben dus ook bereid om in Nederland te gaan werken.
Liefst max 1u pendelen enkele reis, langer is mogelijk voor een hoger loon.

TL;DR

-25 jaar woonachtig in Noord limburg, appartement gekocht
-Samenwonend met vriendin en 2 kinderen
-Op het moment bewakingsagent
-Tijd voor iets anders
-Moet 1800netto binnenkomen
-Ben bereid om betaald te studeren, ruime interesse voor vanalles
-doorgroeimogelijkheden in de toekomst
-In nederland werken is mogelijk
-Max 1u pendelen enkele reis



Excuses als het een wazig verhaal is, ik verduidelijk graag sommige aspecten :)
 
Ik heb een bachelor behaald via afstandsonderwijs. Heel zwaar in combinatie met werken, maar moeilijk gaat ook...
 
Opleidingen waar je op magische wijze 1800 euro netto krijgt zijn er uiteraard niet. Je kan via de VDAB wel bepaalde studies volgen voor knelpuntberoepen (zoals informatica) waar je uw uitkering behoudt, maar die daalt uiteraard gewoon met de tijd. Zoals Mulan zegt, afstandsonderwijs is een optie. Of een graduaat in avondonderwijs zodat je doorheen de dag wel nog kan gaan werken.
 
Opleidingen waar je op magische wijze 1800 euro netto krijgt zijn er uiteraard niet. Je kan via de VDAB wel bepaalde studies volgen voor knelpuntberoepen (zoals informatica) waar je uw uitkering behoudt, maar die daalt uiteraard gewoon met de tijd. Zoals Mulan zegt, afstandsonderwijs is een optie. Of een graduaat in avondonderwijs zodat je doorheen de dag wel nog kan gaan werken.
Uw uitkering wordt toch bevroren als je in een erkende opleiding zit?
 
Uw uitkering wordt toch bevroren als je in een erkende opleiding zit?
uitkering wordt inderdaad bevroren, maar je kan dit enkel volgen als werkzoekende.
Dus als ge zelf ontslag neemt, wordt ge door de rva geschorst en heb je 0€ dop en ga je bij het ocmw mogen aankloppen. En die geven geen 1800€
 
Zou je beter niet eerst eens nadenken over wat je juist wil gaan doen? Na een paar jaar uw huidige job beu, maar het lijkt alsof de verdienste in de nieuwe job/opleiding het belangrijkste is en niet de inhoud.

Overweeg anders om gewoon uw werk te blijven doen en doe dan een studie via avondonderwijs?
 
Politie? Lijkt mij dat dat wel nog redelijk aansluit op je middelbaar diploma en mits interne opleidingen en examens kan je zeker doorgroeien naar hogere posities
 
Treinbestuurder? Wel goed nadenken of je dat effectief wil gaan doen, want toch ook nadelen aan verbonden.

Ik zou denken dat je als nachtwaker aan de slag kan, en on the job al heel wat kan studeren voor een studie in avondonderwijs. Van 18u-00u is die van ons in het onthaal te vinden om nog wat mensen binnen/buiten te laten en een aantal logistieke zaken te regelen. Daarna doet die af en toe zijn ronde maar dat is niet de gehele tijd. Het is een geschiedenisfreak en die leest veel tijdens zijn uren.
 
Dat zijn wel heel specifieke eisen. Het meest realistische scenario is om in CVO een bijkomende (graduaats)opleiding te volgen en ondertussen verder te werken als het financiële aspect belangrijk is. Qua opleidingen die betalend zijn, is dit wat ik ken uit het blote hoofd:

- Knelpuntberoepen VDAB
- Leger (en politie?)
- Air traffic controller (is een beetje zoals de lotto winnen)
 
Tip: bekijk welke knelpuntberoepen er momenteel zijn in jouw regio die voldoen aan jouw criteria en gebruik dat als startpunt voor je nieuwe studies/opleidingstraject.
 
uitkering wordt inderdaad bevroren, maar je kan dit enkel volgen als werkzoekende.
Dus als ge zelf ontslag neemt, wordt ge door de rva geschorst en heb je 0€ dop en ga je bij het ocmw mogen aankloppen. En die geven geen 1800€
Heeft iemand enig idee hoe dit juist in zijn werk gaat als men bijvoorbeeld zelf ontslag indient, daarna gesanctioneerd wordt door de RVA en dan een VDAB opleiding volgt? Ben je terug uitkeringsgerechtigd eens de sanctie voorbij is en blijft het bedrag van de uitkering dan bevroren tot einde opleiding?
 
Heeft iemand enig idee hoe dit juist in zijn werk gaat als men bijvoorbeeld zelf ontslag indient, daarna gesanctioneerd wordt door de RVA en dan een VDAB opleiding volgt? Ben je terug uitkeringsgerechtigd eens de sanctie voorbij is en blijft het bedrag van de uitkering dan bevroren tot einde opleiding?
in principe krijg je inderdaad je uitkering van zodra de schorsing gedaan is en de uitkering wordt bevroren. Zo gaat het toch bij iemand bij mij in de klas, alleen is dat blijkbaar ingewikkeld qua papierwerk want die wacht al drie maand op zijn uitkering...
 
in principe krijg je inderdaad je uitkering van zodra de schorsing gedaan is en de uitkering wordt bevroren. Zo gaat het toch bij iemand bij mij in de klas, alleen is dat blijkbaar ingewikkeld qua papierwerk want die wacht al drie maand op zijn uitkering...
Kans is groot dat em dan bij de hulpkas zit ipv bij de vakbond... de situatie bij HVW is echt triestig op dit moment.
5 months and waiting (niet voor mij ^^)
 
Zou je beter niet eerst eens nadenken over wat je juist wil gaan doen? Na een paar jaar uw huidige job beu, maar het lijkt alsof de verdienste in de nieuwe job/opleiding het belangrijkste is en niet de inhoud.
Doe eens een voting onder de bevolking? Ik denk toch dat ruim de helft zijn/haar job doet om voornamelijk de uitgaves te betalen, en niet voor de fun en/of de inhoud.

Maar goed that is another story ;)
 
Kans is groot dat em dan bij de hulpkas zit ipv bij de vakbond... de situatie bij HVW is echt triestig op dit moment.
5 months and waiting (niet voor mij ^^)
Bij ons (overheid) zoeken ze medewerkers die willen inspringen bij HVW. Niemand kandidaat.
Als ge weet dat de vakbonden serieus wat in de pap te brokken hebben en voordeel hebben als HVW vierkant draait, gaat er toch geen enkele zot daar vrijwillig voor werken. Dat gaat nooit goedkomen daar.
 
Iemand die ik ken zat een aantal jaar geleden met enkel een middelbaar diploma ook redelijk "vast" in zijn job als bewakingsagent.
Heeft zich dan bijgeschoold tot preventie-adviseur en is langs die route in de chemie beland. Geen idee hoeveel dat netto verdient in het begin, maar dat is misschien een optie?
 
Terug
Bovenaan