Citytrip Wenen

Zo ik ben terug uit Wenen en Bratislava eventjes kort beschrijven wat ik allemaal gedaan heb:

Vertrokken met de nachttrein uit Brussel naar Wien, in couchettes/ligplaatsen van 4 pers. Leuke ervaring, ze zijn mooi verzorgd wel al oude treinen, verwacht geen deluxe in de ligplaatsen. En best een extra kussentje meedoen.

Bratislava
Hotel Old Elisabeth Town, aanrader van hotel, mooie stijl, propere badkamer en grote kamers. Wel geen airco :p

Met een lokale tourgids een stadswandeling gedaan, persoonlijk vond ik ze té veel babbelen, en zeker rond de 30 graden was het slenteren wel beetje té. Maar was leuk en goeie locaties bezocht; oude stadscentrum, kasteel, ufobrug.

2e dag in Bratislava een tour gedaan met 2 supergidsen. Oa Slavín bezocht. Goeie uitleg van vroeger en nu. 2 superkerels ook.

Wenen
Kolping Wien central Hotel, basic hotel, maar proper, goed ontbijt. Zat aan de voorkant = drukke straat. Geen airco

Tourgids en verkenning van de stad, beetje uitleg bij de gebouwen (oa kathedraal, winkelstraat). Betere gids dan in Bratislava vond ik. Een leuk adresje om te eten trouwens: Buffet Trzesniewski Dorotheergasse

-schloss Belvedere: met oa The Kiss. Leuk om eens te zien. 1,5 uurtje binnen gelopen.
Cafe Zentral, sachtertorte en een koffie op een unieke plaats; eenmalig mag het geld eens rollen :p

-schloss Schonbrunn: kasteel van Sissi, supermooi binenn. Jammer genoeg geen foto's binnen te nemen, al heb ik dat wel gedaan. de Tuinen zijn ook de moeite (ook voor te joggen), zijn gratis. Museum niet, en sommige gebieden is met poortjes.

-concert bezocht in de St Anna Kirche (centrum), de moeite waard, 1u30 genieten van klassieke muziek

-Leopold Museum: Schiele en Klimt nog een apart en meer van hun kunstwerken, leuk museum.

-Shades Tour: verhaal van een dakloze met kleine wandeling door het centrum. Pakkend maar speciaal verhaal

-Natuur Historisch museum: redelijk warm binnen, en een klassiek musuem van opgezette dieren en dino's. 14€. 1u30 binnen gelopen, niet zo speciaal.

En voor de rest nog wat shoppen, eten, en zo was de 4 dagen Wien snel voorbij. Aja Naschmarkt is ook de moeite om lekker te eten, vooral bij Neni

Nachttrein terug naar Brussel Zuid.
Alles wat zeer goed doenbaar met de Metro, gemakkelijk systeem. Geen poortjes scannen, maar zien dat je uw bewijs meehebt bij controle.

Voor vragen, shoot!

Reis gedaan via
 
Voor vragen, shoot!

Reis gedaan via
Hoe was de groepsreis ervaring?
 
Terug
Bovenaan