Tijd speelt van belang in The Time I Have Left

Een ontsnappingsavontuur waarin de klok tikt en met turn-based RPG-elementen; een opvallende combinatie voor een game met een nadruk op het verhaal, maar daar kozen de ontwikkelaars bij GROUND Game Atelier voor wanneer ze The Time I Have Left bedachten. In dit spel kruip je in de huid van Aline, iemand die gestrand is in Colony 7 en tegelijkertijd na zes uur zal sterven wegens een mysterieus fenomeen, genaamd "The Miasma." Zij is blijkbaar de enige huidige inwoner van die eerder vermelde ondergrondse stad, en dus moet je doorgaans meer ontdekken over niet alleen Colony 7, maar ook de aard van The Miasma en eventueel een manier waarop je haar onnatuurlijke dood kan voorkomen. The Time I Have Left is op dit moment enkel bevestigd voor PC / Steam en staat gepland voor een release ergens tijdens het jaar 2023.

Wanneer je de onderstaande trailer bekijkt, valt de grimmige atmosfeer meteen op. Het contrast van de schaduwen en het kleurenpalet zorgt voor een uniek en surrealistisch uiterlijk, laat staan dat Aline ook nog afschuwelijke gedrochten begint te zien die eigenlijk in een horror-game zouden thuishoren. Deze kun je niet doden, dus je enige keuze is om - naast een beetje weerstand te bieden - weg te vluchten tijdens zulke turn-based gevechten, welke deels door JRPG's werden geïnspireerd. Obstakels om voor op te passen met andere woorden, want je beperkte tijd kun je beter benutten voor het vinden van kortere wegen in de omgeving, het opsporen van aanwijzingen omtrent het narratief, het oplossen van puzzels en zelfs het ontdekken van geheime gebieden. Wie weet loop je tijdens het verkennen ook nog sterkere vaardigheden tegen het lijf ... Sowieso een interessant concept, ééntje dat potentieel meerdere playthroughs vereist om alle relevante details tot de bodem uit te zoeken!

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan