Ik kan en mag hier niet op antwoorden, anders krijg ik nog eens onterecht een infraction wegens aanzetten tot illegale praktijken zonder enige duidelijke reden

.
Ik blijf dus bij mijn eerdere post.
I know the feeling.
PS.: Ik geef alle veranderingen altijd door aan de woningverzekering, van laadpaal, batterij, plaatsen (vrij kostelijke) deur in veiligheidsglas etc. Dat heeft nog nooit tot een verhoging geleid (want dat is op basis van kamers), maar dan is er ook geen discussie wat er in huis staat of wanneer iets bijgekomen is.
Ik heb toevallig ook een afspraak gepland om m'n brandverzekering te herzien, dus zal dan eens navragen hoe ik verzekerd ben.
2000W afname van een groep is niet hetzelfde als 2500W injectie op diezelfde groep.
Als je thuisbatterij niet alleen staat op een groep is dat weldegeljjk een risico op brand aangezien je 4600W via de automaat + 2500W van je batterij op de elektriciteitsdraden kan zetten en die zijn daar niet op berekend. 4600 + 800W gaat afhankelijk van de lengte al op de rand zijn.
Als je niet zeker bent van lengtes en aparte groep, dan zou ik dat gewoon nergens gaan aansluiten en hoogstens advies geven met bovenstaande commentaar. Vrienden van mij wilden ook dat ik de elektriciteit op zolder bij hun deed (wat ik perfect kan), maar ze gingen het niet (onmiddelijk) laten keuren. Dan doe ik niet mee.
Als ik iets in m'n hoofd haal moet het snel gaan, dus ben daarstraks maar twee V2s gaan halen, één voor ons en één voor m'n ouders. De verkoper zei me om ze rechtstreeks op de zekeringkast aan te sluiten om geen verlies te hebben, maar dat ga ik toch maar niet doen.

Hij zei me dat dat een groot verschil zou geven, maar ik vraag me af of dat verschil echt groot kan zijn?
Nu nog een meter bestellen en dan kan ik 'm in gebruik nemen.
Heb je hen dat dan gevraagd?
Vlaanderen staat vol huizen met afgekeurde elektrische installaties en daar kan de verzekeraar er zich ook niet zo maar van af maken.
Nee, niets gevraagd, maar lijkt me ook een rare vraag om te gaan stellen aan een verzekeraar.

Daarom
veronderstel ik dat de brandverzekering niet kan weigeren uit te betalen. Een niet-gekeurde gasketel is ook geen reden om niet te moeten uitbetalen.
Iemand die de Marstek al buiten heeft geïnstalleerd? Het is nu toch niet het meest esthetische ding, dus zou 'm graag ergens wegsteken (ook uit lichte dwang van m'n vriendin). Ofwel steek ik 'm bij de gasketel naast een lavabo (dient om verfborstels uit te wassen etc dus wordt niet vaak gebruikt en in principe kan de V2 toch tegen water), ofwel zet ik 'm naast een kast onder een afdak buiten (staat daar nooit in de zon) en dan is die altijd onzichtbaar. Laatste optie is ook het makkelijkste om een aparte kring te voorzien (vlak tegen de zekeringkast van het tuinhuis), in het eerste geval zal hij de kring delen met de gasketel (wat volgens mij ook niet per se een issue hoeft te zijn?).
Ik heb maar schrik wat de temperatuurverschillen buiten gaan doen met de levensduur van de batterij. Langs de andere kant hebben elektrische auto's dezelfde temperatuurswings en daar lijkt het ook niet zo'n probleem te zijn (of is dat type batterij compleet anders?). Iemand die me daar meer over kan vertellen? Het vriest amper tot nooit waar de V2 onder het afdak zou komen te staan want zelfs onze niet-vriesvaste planten overleven de winter daar zonder verdere afdekking. En qua hitte zal het ook meevallen gezien er nooit zon op zal vallen. Qua brandveiligheid vind ik het ook een fijner gevoel om geen grote batterij binnen te hebben staan.