Deel u mening ook.Als het u enkel om geld gaat is die marstek batterij ook waardeloos, steekt uw geld van die batterij beter in een ETF op de beurs dan. gaat u beter renderen. En dat telt zowat voor praktisch alle energiebesparende maatregelen die je kan doen voor een huis. energie is gewoon te goedkoop in belgie.
Alleen gaat de energie niet zo goedkoop blijven.
Ben geen doom denker, maar wil vooral deels kunnen indekken tegen potentiële verdere escalatie met Rusland & EU.
Of Amerika & EU.
We leven helaas in een gekke tijd & de geschiedenis herhaalt zich vaak.
Nee maar met dynamische tarieven merk ik wel dat ik bij tekort aan zonnestroom hem wel kan laden tijdens de middag.En als de batterij leeg is ga je niet koken? Dat zijn de momenten dat wij hier boven de 3,5kW piek gaan, alle andere momenten (incl auto laden) blijven we daar ruim onder.
Zoals bvb. vandaag is de prijs 0euro tijdens de namiddag uren en om 19:00 rond de 7cent.
Kan ik beter nu rustig de batterij opladen om hem dan te ontladen voor mijn kookverbruik en avondverbruik te dekken.
En zo de dure uren te vermijden.

Alleen zit je dan nog met Pylontech dat evengoed Chinees is. Neem het mij niet kwalijk maar, you lost me.
) die bij een competitief energiecontract 2/3 van de kosten maken.