Ik zal mijn glazen bol eens bovenhalen...
Enige dat ik kan zeggen, is dat niemand het weet. Sommigen gaan af op wat random mensen op Tweakers zeggen. Maar daar is in
deze thread al het volgende gepasseerd:
- Mijn leverancier heeft mij gezegd dat Marstek zelf een aanvraag tot homologatie heeft ingediend. -vs- Marstek zelf wijst naar de verkopers op de Belgische markt, zelf hebben ze geen actie genomen.
- Op 22 april: "Goedemorgen, door de vele aanvragen bij Synergrid is het wat vertraagd en zullen de venus modellen volgend maan er op staan" Met een korreltje zout nemen want volgend diezelfde leverancier gingen ze er op 17/03 en 17/04 ook al opstaan.
- Ook 24 april: Binnen een paar weken staat de Marstek in de lijst, daar moet ge niet aan twijfelen.
- Op 20mei: Vanuit Duramotion/Duravolt kreeg ik vandaag deze bewering: "Hierbij kan ik u laten weten dat wij de terugkoppeling hebben ontvangen dat 2e week Juni deze batterij is toegelaten door Synergrid."
- 22mei iemand anders: Nu nog die goedkeuring van de marstek batterij op synergrid volgens die verkoper 2 juni
- ...
Kies maar wat je wilt horen maar ik zou daar niet veel van geloven. Niks dat daar gezegd wordt is officiëel. En veel van de dingen kloppen gewoon 100% niet gezien het enige officiële dit persbericht is:
!!!News Flash!!! See below the message we received from Marstek Energy last Friday. We are currently in the process of obtaining Synergrid certification for Belgium. This certification is of great importance, as it enables us to comply with the strict Belgian standards for energy...
marstek-power.eu
Dus "ze zijn ermee bezig" van begin mei. Marstek zelf, van dan pas.
Maar ik zou er niet op rekenen. Momenteel mag je de P1 meter nog niet gebruiken voor sturing
volgens synergrid. Er zijn ministers dat dit willen veranderen, maar is nog niet zo. Dus ik zie niet in hoe die gehomologeerd gaan geraken met P1 sturing... De andere plug-in batterijen die via P1 werken (homewizard, zendure, ...) staan ook nog niet in de lijst terwijl die de aanvraag al langer geleden ingediend hebben dan begin mei.