Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Da's een van de instellingen.Die batterij werkt automatisch eens gekoppeld aan de P1? Niets zelf in te stellen? Dan misschien toch ook maar 1 bestellen.
Eigenlijk viel dat goed mee, al heb ik ook wat hulp ingeroepen.Very nice, integratie in hassio moeilijk? Je mag me altijd DMen met wat info als je dat ziet zitten
.Sinds gisteren hangt mijn HW socket er ook tussen. Volgens de socket is de RTE van gisteren 71.6%.
Volgens de Marstek app is de RTE de voorbije 5 dagen... 71.6%
Bespaar je de socket maar en gebruik gewoon de info van de Marstek app![]()
Stel dat ik de batterij opgeladen heb, dan steek ik de wagen in, maar die energie wordt door het werk terug betaald dus wil ik niet dat die batterij er in gaat,
Heb er een HW socket tussen hangen omdat ik er nog één had liggen. Zou hem niet speciaal kopen maar voor de overhitting bescherming van stopcontact en stekker kan hem ook handig zijn.Sinds gisteren hangt mijn HW socket er ook tussen. Volgens de socket is de RTE van gisteren 71.6%.
Volgens de Marstek app is de RTE de voorbije 5 dagen... 71.6%
Bespaar je de socket maar en gebruik gewoon de info van de Marstek app![]()
Verklaar u dan?Voor de duizendste keer: die redenering slaat op niets.
Voor de duizendste keer: die redenering slaat op niets.
Hoe gaat die gaan reageren met het laden van een elektrische wagen?
Stel dat ik de batterij opgeladen heb, dan steek ik de wagen in, maar die energie wordt door het werk terug betaald dus wil ik niet dat die batterij er in gaat, pas als wagen uit de stekker gaat of stopt met laden wil ik mijn eigen verbruik coveren door de geladen batterij.
Maar dat maakt toch niet uit?Verklaar u dan?
Stel mooie zonnige dag, ik laad smorgens met de eerste zon de batterij op.
Ik steek dan mijn auto in die er enkel het zonnetje insteekt, als het dan 6-7uur wordt is er misschien niet meer voldoende zon en neemt de laadpaal van het net of van de batterij. dan zit ik savonds met een lege batterij en kan ik mijn nacht niet overbruggen met eigen opgeslagen zonneenergie die niet wordt terugbetaald.
?Natuurlijk wel.
In een klassieke installatie heb je
- digitale meter
- laadpaal
- extra kWh-meter voor verbruik huis
- Batterij die kijkt naar de kWh-meter van het huis, zodat die niets weet van de auto en de energie niet daarheen gaat leveren. Je wil toch niet 3x die verliezen oplopen.
Als je dat met enkel de digitale meter wil, dan moet je handmatig regelen, of aan een sturing zoals HA, Jullix...
Ik snap u situaties maar mijn situatie is toch anders zoals ik zeg.Maar dat maakt toch niet uit?
Stel scenario 1:
Ochtend batterij opladen, 5kWh, rest van de dag injecteren tot je de auto insteekt. Nog 10kWh uit het net halen. Nacht 5kWh sluimerverbruik gecovered met de batterij.
=> 10kWh afname van het net & 10kWh terugbetaald door je werk van je auto te laden.
Scenario2:
Ochtend batterij opladen, 5kWh, rest van de dag injecteren tot je de auto insteekt. Eerst 5kWh uit je batterij halen tot die leeg is en dan nog 5kWh uit het net halen om in totaal 10kWh in je auto te pompen. Nacht 5kWh sluimerverbruik van het net halen.
=> 10kWh afname van het net & 10kWh terugbetaald door je werk van je auto te laden.
Je laadpaal weet toch niet van waar die stroom komt? Het maakt toch ook niet uit voor wat je de stroom in de batterij gebruikt zolang ze gebruikt wordt?
Op het einde van de rit zit je met hetzelfde resultaat hoor... Als je batterij een grotere capaciteit heeft dan wat je 'snachts nodig hebt, is scenario 2 zelfs beter. Want dan verbruik je tenminste al je opgeslagen zonnestroom.
Naar netto energieverbruik blijft het niet uitmaken.Ik snap u situaties maar mijn situatie is toch anders zoals ik zeg.
Ik ben veel thuis dus meerendeel van de tijd kan ik de wagen gewoon aan de zonnestroom hangen, de alfen gaat zelf zoals een batterij regelen en naar een nulverbruik werken. Van zodra er niet voldoende zon is zet ik die stop. Op dat moment wil ik dus wel mijn eigen verbruik gaan coveren met de batterij. dan heb ik op een hele dag 0kW afname (give or take uiteraard) maar heb ik bijvoorbeeld wel +10kWh in de auto gestopt. Als de batterij gaat leeg zijn dan ga ik toch mijn nacht moeten gaan afnemen van het net.
Ge kunt hem manueel in pauze zetten. Of via Home Assistant sturen.Hoe gaat die gaan reageren met het laden van een elektrische wagen?
Stel dat ik de batterij opgeladen heb, dan steek ik de wagen in, maar die energie wordt door het werk terug betaald dus wil ik niet dat die batterij er in gaat, pas als wagen uit de stekker gaat of stopt met laden wil ik mijn eigen verbruik coveren door de geladen batterij.
Maakt wel uit, want batterijstroom kost ook geld en de batterij maakt meer cycles dus slijt ze sneller.Maar dat maakt toch niet uit?
Stel scenario 1:
Ochtend batterij opladen, 5kWh, rest van de dag injecteren tot je de auto insteekt. Nog 10kWh uit het net halen. Nacht 5kWh sluimerverbruik gecovered met de batterij.
Scenario2:
Ochtend batterij opladen, 5kWh, rest van de dag injecteren tot je de auto insteekt. Eerst 5kWh uit je batterij halen tot die leeg is en dan nog 5kWh uit het net halen om in totaal 10kWh in je auto te pompen. Nacht 5kWh sluimerverbruik van het net halen.
Je laadpaal weet toch niet van waar die stroom komt? Het maakt toch ook niet uit voor wat je de stroom in de batterij gebruikt zolang ze gebruikt wordt?
Op het einde van de rit zit je met hetzelfde resultaat hoor... Als je batterij een grotere capaciteit heeft dan wat je 'snachts nodig hebt, is scenario 2 zelfs beter. Want dan verbruik je tenminste al je opgeslagen zonnestroom.
Voor de duizendste keer: die redenering slaat op niets.
Maar dat is niet wat je zei. Je zei letterlijk dit aan daar was mijn scenario dus op gebaseerd:Ik snap u situaties maar mijn situatie is toch anders zoals ik zeg.
Ik ben veel thuis dus meerendeel van de tijd kan ik de wagen gewoon aan de zonnestroom hangen, de alfen gaat zelf zoals een batterij regelen en naar een nulverbruik werken. Van zodra er niet voldoende zon is zet ik die stop. Op dat moment wil ik dus wel mijn eigen verbruik gaan coveren met de batterij. dan heb ik op een hele dag 0kW afname (give or take uiteraard) maar heb ik bijvoorbeeld wel +10kWh in de auto gestopt. Als de batterij gaat leeg zijn dan ga ik toch mijn nacht moeten gaan afnemen van het net.
als het dan 6-7uur wordt is er misschien niet meer voldoende zon en neemt de laadpaal van het net of van de batterij.
Ja ok, punt was als ik dan niet optijd stopzet en hij toch uit de batterij neemt terwijl ik dat niet wenste.Maar dat is niet wat je zei. Je zei letterlijk dit aan daar was mijn scenario dus op gebaseerd:
Mijn antwoord was op wat je zei, als je niet alle info geeft dan kunnen mensen geen correct antwoord geven natuurlijk...