Eerst zien, dan geloven. Exacte week/datum gegeven door een 3e partij zijn tot op heden 0% van de keren correct geweest. Maar een kapotte klok is ook 2x per dag juist dus wie weet...
En je mag ze altijd aanmelden, maar daarom ben je niet legaal bezig

Je kan ze nu ook al aanmelden hé, dat zijn gewoon 3 vrije velden met niks van check op...
Nu kun je Marstek niet selecteren uit de lijst, dus het is moeilijk om te pretenderen dat je niet wist dat je fout bezig was.
Staat letterlijk (volgens huidige wetgeving) op zowel de site van
Fluvius als
Vlaamse Overheid als
VREG dat het toestel gehomologeerd moet zijn. En als er bij de homologatie als voorwaarde staat dat het met CT klemmen moet, gaat jouw installatie dus niet wettelijk in orde zijn.
Dusja, iedereen doet wat hij wilt, maar zelfs als het volgende week gehomologeerd is met CT-klem, mag je de batterij wettelijk nog altijd niet gebruiken met P1-meter. Je kan ze wel perfect aanmelden bij fluvius maar dat verandert niks hoor.
Maar iedereen dat er momenteel al één heeft, is toch niet in orde, dus waarom blijf je zo foute interpretaties posten?
En hoe exact moet ik als onwetende goede huisvader weten dat ik niet juist bezig ben ? Verwachten ze dat elk individu de wetteksten gaat uitsnollen ? Ze hebben een gedrocht gecreerd en ze krijgen het niet opgelost. Het daarom naar de mensen duwen is wat flauw.
Ik heb net eens geprobeerd met de Anker batterij.
* Stap 1: Je vult zelf je batterij parameters in free fields
* Stap 2: Je selecteert je omvormer merk + model uit een dropdown lijst (Anker + search)
* Stap 3: Je klikt "CE markering" veld aan
* Stap 4: Ik bevestig
- ik ben op de hoogte van de voorwaarden (alles correct hier)
- ik verklaar dat de installatie voldoet aan de technische voorschriften C10/C11 en dan een link naar synergrid.be. Niet naar de lijst, niet naar C10/C11 teksten, gewoon de site... (alles correct hier als onwetende)
- ik verklaar de melding naar waarheid gedaan te hebben (alles correct hier)
* Stap 5: Bevestigen en verzenden en klaar
Hoe je zou moeten weten of je voldoet aan C10/C11 eisen, ik zou het niet weten. De gemotiveerde vindt na zoeken een lijst. Nog meer gemotiveerd en je vindt je batterij in de lijst. Dat er in die synergrid lijst een kolom is met EnFluri meters als voorwaarde, dat gaat 99% van de mensen niet eens zien.
Het enige wat ik wil is kunnen aanmelden zodat Fluvius mij met rust laat moesten ze zien dat ik een batterij heb. Niet meer niet minder. Pretty sure dat ik op de lijst van 'die gaan we pakken' redelijk onderaan zal staan als ik zeg 'ik heb een marstek, hij staat op de lijst, en ik heb hem gemeld'.