Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ziet er absoluut de moeite uit qua patch notes, dikke hype alvast. Zijn er trouwens mensen die een guide gebruikt hebben om alle Gwent kaarten te verzamelen, voor de Card Collector trophy ? (Ik neem aan van wel, want tis geen simpele trophy..)
Ziet er absoluut de moeite uit qua patch notes, dikke hype alvast. Zijn er trouwens mensen die een guide gebruikt hebben om alle Gwent kaarten te verzamelen, voor de Card Collector trophy ? (Ik neem aan van wel, want tis geen simpele trophy..)
Gaat nu ook eerste keer zijn dat ik the Witcher 3 ga spelen. Nooit een Witcher game gespeeld. Is er iets dat ik moet doen om het verhaal te kunnen volgen?
En is er al een pre download??
Gaat nu ook eerste keer zijn dat ik the Witcher 3 ga spelen. Nooit een Witcher game gespeeld. Is er iets dat ik moet doen om het verhaal te kunnen volgen?
Heb ook nooit 1 en 2 gespeeld en de eerste keer raakte ik er niet door. Puur omdat ik niet wist wat de facties waren en je wordt er echt wel ingegooid. Wat me echter geholpen heeft, is het eerste seizoen van de serie op Netflix kijken, krijg je wel een vrij goed beeld . In het voorjaar dan 35u ver geraakt, maar dan toch beslist om op de next-gen patch te wachten. Dus ik ben hyped!
Ik ben er in der tijd ook blind ingedoken. Niks achtergrondinformatie. Op zich was dat ook niet echt nodig want de makers hebben daar precies wel rekening mee gehouden. Ik heb toch wel een uur of 5 - 6 nodig gehad om erin te komen, maar eens de klik er is... Ben al jaren tegen iedereen die het wilt horen dat dit het beste spel ooit is gemaakt (Samen met Portal games). Heb maanden nadien geen enkel ander spel kunnen spelen omdat alles zo plat en leeg voelde na The Witcher. Spel zit zo vol, zo levendig, doe gewoon uw ding. Er is imo geen foute manier van spelen. Ik vond alles errond steeds zo goed dat de main quests als snel op de achtergrond kwam.
Heb wel deel 1 en 2 gespeeld en vind 3 persoonlijk minder. Is en blijft een steengoeie game ofc, maar persoonlijk vond ik deel 2 qua verhaal echt veel beter. Deel 3 is veel grootser en moderner, maar ik vond het compacte aan de eerste 2 delen net aangenaam, in deel 3 loop je te snel verloren in de wereld en vergeet je gewoon dat er een verhaal is na x aantal tijd. ( Dat is mijn ervaring toch )
Wat @Lefman zegt klopt, deel 3 kan je perfect alleen spelen. Deel 1 en 2 hangen heel hard aan elkaar, terwijl deel 3 er op volgt en alles wat ervoor gebeurt is wel mee speelt, maar niet zo zeer van belang is in deel 3 zelf. Ze hebben inderdaad gekozen voor een soort story "reset" waar iedereen makkelijk kan inspringen zonder de eerste 2 te hoeven gespeeld te hebben.
Wat @Lefman zegt klopt, deel 3 kan je perfect alleen spelen. Deel 1 en 2 hangen heel hard aan elkaar, terwijl deel 3 er op volgt en alles wat ervoor gebeurt is wel mee speelt, maar niet zo zeer van belang is in deel 3 zelf. Ze hebben inderdaad gekozen voor een soort story "reset" waar iedereen makkelijk kan inspringen zonder de eerste 2 te hoeven gespeeld te hebben.
Deel 3 is qua verhaal toch een rechtstreeks vervolg op deel 2.
Heel het verhaal in The Witcher 2 draait om een plot van Nilfgaard om de noordelijke koninkrijken te verzwakken voor een invasie. In The Witcher 3 zien we die invasie gebeuren. Verder wordt Yennefer pas in The Witcher 2 geïntroduceerd wanneer Geralt zijn geheugenverlies opklaart. In The Witcher 1 is er geen sprake van Yennefer of Ciri, daar worden die rollen eigenlijk gespeeld door Triss (heel andere persoonlijkheid dan in 2 en 3) en Alvin.
Ik zou dus zeggen dat deel 1 eerder op zichzelf staat. De enige link tussen The Witcher 1 en 2-3 is het filmpje op het einde waar Geralt King Foltest redt van huurmoordenaars waardoor hij als lijfwacht wordt aangesteld. Daarbuiten staat het hele verhaal in Vizima eigenlijk volledig op zichzelf.
Mijn persoonlijke ranking is 1 > 3 > 2. The Witcher 1 heeft de beste sfeer, 2 het beste verhaal en 3 is het beste totaalpakket.
Ik heb ook al een paar keer zaken zitten op zoeken, omdat ik zeker wil weten niks te hebben gemist qua quests (waar je dan kaarten kan krijgen etc) en ook omdat ik niet weet of ik nog een playthrough ga doen (maar wrs wel).
Wat de voorgaande games betreft: die heb ik ook nooit gespeeld. TW3 is alvast een bom van een spel en het is een schande dat ik zo lang gewacht heb om er eens deftig mee bezig te zijn. Anderzijds komt het wel goed uit nu de next gen upgrade er straks al aan komt.
En ik moet mij ook eens focussen op alchemy etc.. Ik ben nu level 20 en heb nog geen enkele keer deftig bombs of oils gebruikt :')
Deel 3 is qua verhaal toch een rechtstreeks vervolg op deel 2.
Heel het verhaal in The Witcher 2 draait om een plot van Nilfgaard om de noordelijke koninkrijken te verzwakken voor een invasie. In The Witcher 3 zien we die invasie gebeuren. Verder wordt Yennefer pas in The Witcher 2 geïntroduceerd wanneer Geralt zijn geheugenverlies opklaart. In The Witcher 1 is er geen sprake van Yennefer of Ciri, daar worden die rollen eigenlijk gespeeld door Triss (heel andere persoonlijkheid dan in 2 en 3) en Alvin.
Ik zou dus zeggen dat deel 1 eerder op zichzelf staat. De enige link tussen The Witcher 1 en 2-3 is het filmpje op het einde waar Geralt King Foltest redt van huurmoordenaars waardoor hij als lijfwacht wordt aangesteld. Daarbuiten staat het hele verhaal in Vizima eigenlijk volledig op zichzelf.
Mijn persoonlijke ranking is 1 > 3 > 2. The Witcher 1 heeft de beste sfeer, 2 het beste verhaal en 3 is het beste totaalpakket.
2 is letterlijk een rechtstreeks vervolg op den 1. Waarbij je relatie met de koning een resultaat is van het eerste spel. Bij de start van deel 3 zijn er heel wat jaren voorbij gegaan en introduceren ze een compleet nieuw main verhaal betreffende Geralt die Yen zoekt en Ciri die opgedoken is ( een totaal nieuw character waar het verhaal over gaat ) en waar in deel 1 en 2 totaal geen sprake van is zoals je zelf zegt.
De enig link tussen 2 en 3 is inderdaad den oorlog naar het noorden, hier is sprake van in deel 2 en al een hele tijd aan de gang in deel 3, het is zelf zodanig ver dat ze al halverwege zitten. Dit is ook niet echt de main story op zich eh, het gaat over de dochter Ciri en de Wild Hunt.
Uiteraard volgen alle 3 de games op elkaar, maar deel 2 heeft toch echt veel meer nood aan het verhaal van deel 1 dan 3 aan 2. Alle dat vond ik toch.
The Witcher 3: Wild Hunt is an acclaimed RPG that tells the story of Geralt of Rivia as he explores a dark-fantasy open world in search of his adopted daughter Ciri.
www.thewitcher.com
Edit: Niet alle grote details staan er in, maar het belangrijkste om te weten wat er gebeurt in deel 3 op zich wel.
Me zelf ook nog eens verdiept (opgefrist) met de lore, ik vergeet altijd dat er zo veel details zijn, die je makkelijk vergeet, maar als je ze dan leest of hoort denk "Juuuuuist!!!". Zou TW3 ook wel terug willen op nemen, maar mijn PC gaat die upgrade niet aan kunnen en ga ik dus gewoon de OG versie spelen xD
Ben echt heel benieuwd. Voor mij de beste game ooit gemaakt. Zal mijn zesde of zevende keer zijn da’k er volledig door ga. Zo geraakt Forbidden West echt nooit uit… Ik zou echt een fortuin geven om TW3 uit mijn geheugen te wissen en volledig blind erin te vliegen.
Ben echt heel benieuwd. Voor mij de beste game ooit gemaakt. Zal mijn zesde of zevende keer zijn da’k er volledig door ga. Zo geraakt Forbidden West echt nooit uit… Ik zou echt een fortuin geven om TW3 uit mijn geheugen te wissen en volledig blind erin te vliegen.
Alle ik ga er mij morgen ook weer eens in gooien, ik blijf een zwak hebben voor deze franchise ookal vind ik het telkens weer moeilijk er aan te beginnen. Dit komt vooral omdat de lore van heel die wereld mij zo boeit en ik telkens weer veel te die duik in die wereld naast het spel zelf. Gegarandeerd dat ik de serie opnieuw begin te bekijken, de comics weer boven haal en elke dag op de wiki zit xD