The Wheel of Time

Prime The Wheel of Time

Ik begrijp wel dat ze A New Spring erin steken. Dat legt via een verhaal uit wanneer Moiraine is begonnen met zoeken, wie ze zoekt, wat de Witte Toren is, Amyrlin en het "magiesysteem". En het is ook een opportuniteit om de verschillende landen te tonen. Het is een nuttige "info dump".

Als het zoals andere trailers is dan zullen we het meeste van de footage al zien in de eerste 3 afleveringen die meteen vrij komen op 19 november. Hopelijk slaat het in als een bom om veel buzz te creëren tot de laatste aflevering met kerst. Met de release van The Expanse vanaf 10 december zal Prime Video genoeg aandacht krijgen voor hun series, spannend!
 
Bij die blik op de Aiel moest ik keihard aan Connor van Assassin's Creed III denken.

Deze trailer is echt daaaaaaamn.

1 of you 5 is gewoon om het meer inclusiever te maken natuurlijk, net zoals de grote verscheidenheid aan verschillende kleurtjes vanaf episode 1 terwijl het in de boeken toch iets langer duurt (al is dat ook wat vaag geweest, wat nu dus handig gebruikt wordt om de hoeveelheid aan kleurtjes te verklaren). PS: ik heb daar GEEN problemen mee, overigens.

En ja, New Spring wordt dus ook gebruikt in seizoen 1. We zien Moraine die Aes Sedai wordt en de eed zweert, dat kan dus enkel uit New Spring komen.


Ik heb geen problemen met de aanpak. Maar als ze effectief iets veranderen aan "wie" haak ik af. De "wie" is net essentieel binnen ZOVEEL draadjes, net zoals de verhaallijnen van andere kandidaten ook essentieel zijn binnen hun lijnen.

Egwene niet als Amyrlin zou een GIGANTISCH verlies zijn. En het mannelijk aspect van de Dragon Reborn is net iets wat veel van de drama begrijpbaar maakt en veel zeer toffe verhaallijnen geeft.

Maar ik ga er wel vanuit dat ze het niet veranderen.
 
Bij die blik op de Aiel moest ik keihard aan Connor van Assassin's Creed III denken.




Ik heb geen problemen met de aanpak. Maar als ze effectief iets veranderen aan "wie" haak ik af. De "wie" is net essentieel binnen ZOVEEL draadjes, net zoals de verhaallijnen van andere kandidaten ook essentieel zijn binnen hun lijnen.

Egwene niet als Amyrlin zou een GIGANTISCH verlies zijn. En het mannelijk aspect van de Dragon Reborn is net iets wat veel van de drama begrijpbaar maakt en veel zeer toffe verhaallijnen geeft.

Maar ik ga er wel vanuit dat ze het niet veranderen.

In een van de trailers sprak men over Saidin dat tainted is etc, dus de Dragon Reborn blijft Rand. Ze doen dit echt enkel puur om het inclusiever te maken en op voorhand niet te veel te verklappen. Na 2-3 afleveringen zal het wel heel duidelijk worden dat het 1 van de jonge mannen is. Bv de droom-scene in Baerlon zit in 1 van de trailers en je zag de 3 ontwaken, nadat Ba'alzamon hun lastig kwam vallen.
 
De cast heeft de boeken gelezen, dus denk dat ze een aantal details gaan veranderen maar geen dramatische veranderingen (zoals Foundation helaas deed). De onzekerheid over de Dragon Reborn is enkel om nieuwe kijkers te laten gissen in het begin maar ook boekenlezers een wake-up call te geven. De online speculatie is redelijk bezig, dus het is een effectieve PR-tactiek.

De trailer geeft via andere shots ook aan dat het verhaal toch heel veel weg heeft van de boeken, dus ik denk dat het er trouw aan blijft in het hele seizoen. Uiteraard geen 100% en sommige boekenlezers gaan klagen dat het maar 80% is en doen alsof er maar 5% juist is, maar die gaan we altijd hebben.
 
Die whitecloak hunter met de Aes Sedai-ringen aan zijn mantel die een Aes Sedai op de brandstapel heeft, lijkt me zoiets helemaal nieuw. Benieuwd hoe men dat gaat weven in het verhaal, gezien dit helemaal niet voorkwam in de boeken en zelfs de zwakste Aes Sedai sterk genoeg is om niet op de brandstapel te moeten.
 
Die whitecloak hunter met de Aes Sedai-ringen aan zijn mantel die een Aes Sedai op de brandstapel heeft, lijkt me zoiets helemaal nieuw. Benieuwd hoe men dat gaat weven in het verhaal, gezien dit helemaal niet voorkwam in de boeken en zelfs de zwakste Aes Sedai sterk genoeg is om niet op de brandstapel te moeten.
Als ik me niet vergis is dat Eamon Valda en ik vermoed dat ze hem gaan opspelen als de grote whitecloak antagonist, vooral voor Perrin dan.

Lijkt me dat ze Bornhald en Valda gaan samen smelten.

Maar ja hoe hij dat doet moet wel verklaard worden, ik lees veel over ze kan niet channelen als ze blind zijn dus een pijl ofzoiets en dan ogen uitgestoken, maar ik kan me niet echt herinneren dat dat blind zijn in de boeken zit. Of gewoon forkroot thee dat gekend is van het begin
 
Ze zullen Aes Sedai makkelijker kunnen overmeesteren op een onbewaakt moment wss en als ze vastgebonden zijn en met knevel rond de mond kunnen ze niet channelen. Ze mogen ook geen magie gebruiken tegen gewone mensen tenzij in uiterste nood dus dat is ook een excuus.

Ze willen de Whitecloaks wss meer laten zijn dan enkel irritante pestkoppen die hinderlijk zijn tijdens belangrijkere missies. Je zou ze anders kunnen schrappen of enkel op de achtergrond afdoen als mafkezen, maar een menselijke slechterik zal wss meer viewer engagement geven dan de trollocs op zich.
 
Ze zullen Aes Sedai makkelijker kunnen overmeesteren op een onbewaakt moment wss en als ze vastgebonden zijn en met knevel rond de mond kunnen ze niet channelen. Ze mogen ook geen magie gebruiken tegen gewone mensen tenzij in uiterste nood dus dat is ook een excuus.
Wel om hun leven of dat van hun warder te redden. En spreken om te channelen is ook geen canon. Als gewoon een knevel al genoeg is brengt dat hun powerlevel wel serieus naar beneden
 
Het was/is premiere vanavond. Ik begin toch wel uit te kijken naar vrijdag. Iemand een idee vanaf hoe laat we kunnen kijken?
 
Het was/is premiere vanavond. Ik begin toch wel uit te kijken naar vrijdag. Iemand een idee vanaf hoe laat we kunnen kijken?

Nog niks bekend gemaakt op hun Twitter. Op fan twitters wordt middernacht GMT gesuggereerd. We zullen ons er bij moeten neerleggen dat het meer op de USA market geaimd is.
 
Ze zullen Aes Sedai makkelijker kunnen overmeesteren op een onbewaakt moment wss en als ze vastgebonden zijn en met knevel rond de mond kunnen ze niet channelen. Ze mogen ook geen magie gebruiken tegen gewone mensen tenzij in uiterste nood dus dat is ook een excuus.

Ze willen de Whitecloaks wss meer laten zijn dan enkel irritante pestkoppen die hinderlijk zijn tijdens belangrijkere missies. Je zou ze anders kunnen schrappen of enkel op de achtergrond afdoen als mafkezen, maar een menselijke slechterik zal wss meer viewer engagement geven dan de trollocs op zich.

Wel om hun leven of dat van hun warder te redden. En spreken om te channelen is ook geen canon. Als gewoon een knevel al genoeg is brengt dat hun powerlevel wel serieus naar beneden

Ik heb de trailer paar keer herbekeken en het viel me op dat in het begin, wanneer men Moiraine haar Oaths laat afleggen, ze letterlijk zegt "I will never use the One Power as a weapon" en dan punt aan de lijn, over naar een nieuwe shot. In de boeken is er natuurlijk nog het toevoegsel "except against Darkfriends or Shadowspawn, or in the last extreme defense of my life, the life of my Warder, or another Aes Sedai." maar dat zit er precies hier niet in. Op die manier kan het wel verklaren waarom een Aes Sedai door de Whitecloaks gevangen kan worden.

Dit is ook wel interessant, blijkbaar komt er bij elke episode een "animated Short" online die de geschiedenis en de lore uitlegt. Bevestigde afleveringen zijn het Breken van de Wereld, de val van Manetheren (om Shadar Logoth wat meer uitleg te geven dat men niet in de episode zelf gepropt krijgt vermoedelijk), de grootste Warder, eentje over Saidin, Saidar en Stone (van Tyr? geen idee) en eentje over de White Tower.

 
Het embargo is opgeheven en de eerste reviews komen naar buiten:

Telegraph (4/5)
IGN (9/10)
Rolling Stone (2/5)
Indiewire (C)
Radio TImes (4/5)
Polygon
TV Line (B)
Variety
 
Laatst bewerkt:
Ik ken het totaal niet maar mijn interesse is opgewekt door de hype hier op het forum, ik ga ook niets lezen erover en mij gewoon laten verrassen.
 
Ik ga de reviews niet lezen als ben ik wel nieuwsgierig. Een YouTuber wiens video's die ik af en toe eens bekijk was uitgenodigd op de première voor het te livestreamen (samen met andere) had zijn eerste gedachten gedeeld in een kort filmpje (niet echt een review) en aangezien hij redelijk positief was met hier en daar een vage bedenking (er was toen nog embargo dus hij kon geen details geven) stelt me toch al wat gerust dat het waarschijnlijk geen gigantische flop is. Maar meningen verschillen uiteraard.

Ik ben gewoon blij dat we redelijk wat fantasy krijgen. The Witcher, Wheel of Times, en binnenkort The Lord of the Rings ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nrt
Ik ga de reviews niet lezen als ben ik wel nieuwsgierig. Een YouTuber wiens video's die ik af en toe eens bekijk was uitgenodigd op de première voor het te livestreamen (samen met andere) had zijn eerste gedachten gedeeld in een kort filmpje (niet echt een review) en aangezien hij redelijk positief was met hier en daar een vage bedenking (er was toen nog embargo dus hij kon geen details geven) stelt me toch al wat gerust dat het waarschijnlijk geen gigantische flop is. Maar meningen verschillen uiteraard.

Ik ben gewoon blij dat we redelijk wat fantasy krijgen. The Witcher, Wheel of Times, en binnenkort The Lord of the Rings ook.

Daniel Greene? :)

Ik heb me niet kunnen inhouden en heb toch enkele reviews gelezen. Om het te balancen heb ik zowel de negatieve als de positieve gelezen, en het bevestigt een beetje de vermoedens. Er werden heel weinig spoilers verteld, maar voor iemand die de boeken zo vaak gelezen heeft als ikzelf, is zelfs een half woord voldoende om te begrijpen welke wijzigingen er gebeurd zijn.

Wel gelezen dat de acteur voor Mat na 1 seizoen reeds vervangen wordt. Best niet te geattacheerd geraken aan Barney Harris dus. Toch ook frappant dat een van de hoofdpersonages zo snel een nieuwe acteur krijgt.
 
Hoe zit het met de spoilers door de boekenlezers in dit topic? Het is maar of ik weet dat ik hier kan komen lezen als de serie losgelaten wordt.
 
Terug
Bovenaan