The Wheel of Time

Prime The Wheel of Time

Volgens geruchten zou er een deel van A New Spring in de serie komen, maar de lippen staan erg stijf op elkaar dus als kijker weet je nog weinig.

Morgen kan je de teaser kapot analyseren voor meer clues.
 
Ik heb het ook niet allemaal gevolgd, maar hoe ik het begrepen heb hangen ze de reeks, althans toch voorlopig, heel hard op aan Moiraine. Rosamund Pike is de duidelijke lead. Dus dan is het wel logisch dat ze ook (delen van) New Spring er in verwerken.
 
Volgens Twitter is dat Moiraine, en die locatie kan enkel Tar Valon zijn. Maar in boek 1 is die helemaal niet in Tar Valon. Gaan ze haar eerst in Tar Valon introduceren voor ze naar de boys komt? Benieuwd...

Er zijn ook al castings gebeurd voor personages voor op momenten dat ze nog niet in de boeken zitten.
 
- Ik ben geen fan van de white tower ( veel te dik) en Dragon Mount ( veel te klein, als dat dragon mount is in ieder geval)
- Shadar Logoth ziet er goed uit
- Kleuren in de kleding van de Aes Sedai is way over the top
- Hall of the Tower is *veel* te klein. Hoe ga je daar de scene net voor de Last Battle doen >.<
- Cast ziet er meer en meer ok uit in mijn ogen.
- Ik hoop dat ze de Tinkers en Whitecloaks er in steken
- Skippen we Min ook (Elayne was al aangegeven pas in seizoen 2 op te duiken) ?
- geen Loial ?

Ziet er ok uit maar ik hoop dat ze niet te veel skippen en veranderen want dat gaat de rest met haken en ogen aan elkaar doen hangen
 
- Ik ben geen fan van de white tower ( veel te dik) en Dragon Mount ( veel te klein, als dat dragon mount is in ieder geval)
- Shadar Logoth ziet er goed uit
- Kleuren in de kleding van de Aes Sedai is way over the top
- Hall of the Tower is *veel* te klein. Hoe ga je daar de scene net voor de Last Battle doen >.<
- Cast ziet er meer en meer ok uit in mijn ogen.
- Ik hoop dat ze de Tinkers en Whitecloaks er in steken
- Skippen we Min ook (Elayne was al aangegeven pas in seizoen 2 op te duiken) ?
- geen Loial ?

Ziet er ok uit maar ik hoop dat ze niet te veel skippen en veranderen want dat gaat de rest met haken en ogen aan elkaar doen hangen

- Kleding van de Aes Sedai vind ik ook teveel Legend of the Seeker.
- Hall of the Tower had ik ook groter geschat, maar langs de andere kant zit ge daar maar met 23 vrouwen (ik vermoed dat ze in de tv-show voornamelijk Closed Sessions gaan houden) en in een te grote zaal komt dat niet goed over.
- De Whitecloaks en Tinkers zijn gecast en komen 1 of meerdere episodes meedoen.
- Min en Loial zijn ook gecast, maar niet included in de trailer.
 
Elayne en haar moeder ontbreken op de casting lijst, volgens geruchten zijn ze zelfs geschrapt maar er zou toch een of andere placeholder moeten staan voor het verhaal.

De Witte Toren was altijd al een "lelijke" in allerlei officiële renders voor art books etcetera. Ik zag zelfs een rubikskubus met witte lijnen, gelukkig is het die niet geworden.

De kostuums zijn niet geweldig maar eerlijk gezegd wordt dat bij elke serie vermeld, denk dat het voor tv mss enkel GoT is dat wat beter is maar plastic en polyester blijf je zien.

Ik denk dat de echte test uiteraard de vertelling zelf is, met prachtige kostuums kan je nog saaie verhalen maken.
 
Eerlijk gezegd, de verhaallijn van Morgase was een van de saaiste van allemaal. Goed dat we dat niet moeten ervaren.
Wat wel jammer is dat we de scene in de tuin van het Paleis in Caemlyn niet zullen zien en de daaropvolgende in de troonzaal met Elaida. Dat was een topper in boek 1.
 
Trailer nu een paar keer gezien ... het lijkt me zeker en vast veel potentieel te hebben en ik ga absoluut kijken. Maar ik ga echt wel een klik moeten maken om niet te vergelijken met de boeken.
 
Trailer ziet er nog wel ok uit, misschien ga ik het wel een kans geven.

Ben ooit begonnen aan de reeks, boek 1 was nog wel goed, maar dan na boek 4 de handdoek in de ring geworpen. Zelden een fantasy gelezen met zoveel herhaling erin, zo'n irritante karakters en zo'n voorspelbare verhaallijn die eindeloos uitgespreid werd over duizenden pagina's heen.
En dan ben ik blijkbaar nog gestopt voordat de serie echt saai en monotoon werd, geen idee hoe het nog erger had kunnen worden na boek 4.

Geef mij dan maar The Dark Tower, LOTR of GOTR om een paar klassiekers te noemen.
 
Nu ik erover nadenk, het verhaal van koningin Morgase is idd een erg lang zijverhaal dat 14 boeken mee draait maar kan geschrapt worden.

Ik kan @Straddle wel ergens volgen dat het repetitief is qua structuur en sommige van de 3.000 personages zijn cookiecutter en bordkarton. En er zit soms wel een jaren 90 vibe in van belerend en paternalistisch gedrag (of ja, eerder maternalistisch).

Ik verwacht dat de serie wat moderner zal aanvoelen en geen Legend of the Seeker of Xena cheesiness zal worden. Maar dat betekent ook dat de boeken niet letterlijk worden gevolgd, ook al zou je het script er met die duizenden pagina's uit kunnen halen. Voor andere kijkers zou het niet pakken.
 
Trailer ziet er nog wel ok uit, misschien ga ik het wel een kans geven.

Ben ooit begonnen aan de reeks, boek 1 was nog wel goed, maar dan na boek 4 de handdoek in de ring geworpen. Zelden een fantasy gelezen met zoveel herhaling erin, zo'n irritante karakters en zo'n voorspelbare verhaallijn die eindeloos uitgespreid werd over duizenden pagina's heen.
En dan ben ik blijkbaar nog gestopt voordat de serie echt saai en monotoon werd, geen idee hoe het nog erger had kunnen worden na boek 4.

Geef mij dan maar The Dark Tower, LOTR of GOTR om een paar klassiekers te noemen.


Ge ziet hoe smaken kunnen verschillen.
Ondertussen bezig aan de 5de reread van WOT, terwijl ik ASOIAF (met GOT als eerste boek) wel goed vond maar niet spectaculair, ik niet verder ben geraakt dan boek 1 van TDT (al hoor ik wel dat zelfs fans dat een best slecht boek vinden in de reeks) en ik LOTR enkel een naam vind om de legacy maar dat voor de rest zowat de saaiste boeken vond die ik ooit gelezen heb. Qua die laatste mag ik blij zijn dat dat niet mijn eerste fantasy was, anders was ik wsl nooit dat genre binnengerold.
 
Ik zie dat sommige teaser reacties het wat op CW drama vinden lijken met de jonge personages. Het doet me denken aan de briljante zinsneden in de boeken: "Hoe kan Rand toch zo goed omgaan met vrouwen? Ik ben een totale idioot, ik doe alles verkeerd!"

Ik hoop dat ze dat gewoon schrappen, dat is gewoon oubollig en vroeger was het zelfs al ongeloofwaardig.
 
Terug
Bovenaan