The Wheel of Time

Prime The Wheel of Time

Jayvie

Active member
Serie gebaseerd op de gelijknamige boeken van Robert Jordan.

Teaser:


Komt dit jaar nog naar Amazon Prime.

Tweede seizoen is reeds besteld voor er ook maar 1 episode geaired is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pana
Hopelijk wat meer tempo en actie dan in de boeken. Bij de Game of Thrones serie heeft de verfilming daar wel een meerwaarde kunnen brengen.
 
Hiervoor neem ik me wel een Amazon Prime abonnement hoor. Al heb ik heel lage verwachtingen. Absoluut, by far, mijn favoriete reeks. Een verfilming kan bijna niet anders dan teleurstellen. Je weet ook dat ze gigantisch veel subplots en nevenpersonages (2782 personages om precies te zijn :unsure:) gaan weglaten. Dat kan niet anders natuurlijk, maar in tegenstelling tot een GoT waren die subplots geen fillers omdat de inspiratie op was, maar echt uitdieping van de wereld, de personages en het grote verhaal.

Ik heb ook schrik dat ik de reeks op zich wel tof ga vinden, maar dat ze niet succesvol genoeg gaat zijn om tot het einde te gaan. Als ze al 8 seizoenen nodig hadden voor een GoT, wat qua grootte en complexiteit van verhaal in het niets verdwijnt ten opzichte van WoT. Na 8 seizoenen zit je dan misschien aan de helft van de boeken van WoT :unsure:.

Ik zou er wel veel voor geven om bepaalde scènes uit de boeken verfilmd te zien. Ik denk meteen aan de scène waar Egwene vanuit de White Tower haar volle furie loslaat op de Seanchan :love:
 
Laatst bewerkt:
Nog nooit begonnen met de reeks, misschien toch ooit eens tijd voor maken maar mijn maatstaf voor fantasy is Lord of the Rings van Tolkien. Dus het is het maar beter waard.
 
Nog nooit begonnen met de reeks, misschien toch ooit eens tijd voor maken maar mijn maatstaf voor fantasy is Lord of the Rings van Tolkien. Dus het is het maar beter waard.
Maak dan maar genoeg tijd vrij, ik denk det het met zijn +10k pagina's een van de langste series is.
 
Ben benieuwd. Ik kon de boeken niet pruimen, misschien dat de serie het verhaal en de personages in een beter daglicht plaats dan ik me ze voorstel.
 
Nog nooit begonnen met de reeks, misschien toch ooit eens tijd voor maken maar mijn maatstaf voor fantasy is Lord of the Rings van Tolkien. Dus het is het maar beter waard.

Kan dan zijn dat ge er niks aan vindt, want qua boeken is LotR zowat het slechtste dat ik gelezen heb. Ik snap het belang ervan en zie de ongelooflijke invloed die het heeft gehad, maar ik vind het nu (of toen ik het 25 jaar geleden las) quasi onleesbaar.

Hiervoor neem ik me wel een Amazon Prime abonnement hoor. Al heb ik heel lage verwachtingen. Absoluut, by far, mijn favoriete reeks. Een verfilming kan bijna niet anders dan teleurstellen. Je weet ook dat ze gigantisch veel subplots en nevenpersonages (2782 personages om precies te zijn :unsure:) gaan weglaten. Dat kan niet anders natuurlijk, maar in tegenstelling tot een GoT waren die subplots geen fillers omdat de inspiratie op was, maar echt uitdieping van de wereld, de personages en het grote verhaal.

Ik heb ook schrik dat ik de reeks op zich wel tof ga vinden, maar dat ze niet succesvol genoeg gaat zijn om tot het einde te gaan. Als ze al 8 seizoenen nodig hadden voor een GoT, wat qua grootte en complexiteit van verhaal in het niets verdwijnt ten opzichte van WoT. Na 8 seizoenen zit je dan misschien aan de helft van de boeken van WoT :unsure:.

Ik zou er wel veel voor geven om bepaalde scènes uit de boeken verfilmd te zien. Ik denk meteen aan de scène waar Egwene vanuit de White Tower haar volle furie loslaat op de Seanchan :love:

Misschien moeten we alvast beginnen opletten met spoilers voor mensen die de serie gaan kijken zonder de boeken gelezen te hebben of die aan de boeken beginnen door de serie ;)

Voor mij kijk ik enorm uit naar:

Het zuiveren van Saidin!
 
Misschien moeten we alvast beginnen opletten met spoilers voor mensen die de serie gaan kijken zonder de boeken gelezen te hebben of die aan de boeken beginnen door de serie ;)
Als de serie al heel de boekenreeks vertolkt, duurt het nog minstens een jaar of zes voor die zelfs maar geïntroduceerd worden. Als er dan nog iemand deze post zich herinnert :unsure:
 
Hiervoor neem ik me wel een Amazon Prime abonnement hoor. Al heb ik heel lage verwachtingen. Absoluut, by far, mijn favoriete reeks. Een verfilming kan bijna niet anders dan teleurstellen. Je weet ook dat ze gigantisch veel subplots en nevenpersonages (2782 personages om precies te zijn :unsure:) gaan weglaten. Dat kan niet anders natuurlijk, maar in tegenstelling tot een GoT waren die subplots geen fillers omdat de inspiratie op was, maar echt uitdieping van de wereld, de personages en het grote verhaal.

Ik heb ook schrik dat ik de reeks op zich wel tof ga vinden, maar dat ze niet succesvol genoeg gaat zijn om tot het einde te gaan. Als ze al 8 seizoenen nodig hadden voor een GoT, wat qua grootte en complexiteit van verhaal in het niets verdwijnt ten opzichte van WoT. Na 8 seizoenen zit je dan misschien aan de helft van de boeken van WoT :unsure:.

Ik zou er wel veel voor geven om bepaalde scènes uit de boeken verfilmd te zien. Ik denk meteen aan de scène waar Egwene vanuit de White Tower haar volle furie loslaat op de Seanchan :love:

WoT is bij momenten vaker kwantiteit boven kwaliteit. Als je de eindeloze beschrijvingen en bladvulling schrapt krijg je misschien wel een verhaal dat behapbaar is voor een series op televisie. Maar dan nog heb ik m'n twijfels. WoT is een kind van een andere tijd en mensen hebben met GoT nu eenmaal een verwachtingspatroon ontwikkeld in dat genre. Bepaalde elementen uit GoT, en dan denk ik vooral aan de seks, onverwachte overlijdens, shockmomenten... Daar moet je bij WoT al goed naar gaan zoeken.

Ik ga zeker kijken en ben ook benieuwd. Maar de verwachtingen zijn gematigd.
 
Als de serie al heel de boekenreeks vertolkt, duurt het nog minstens een jaar of zes voor die zelfs maar geïntroduceerd worden. Als er dan nog iemand deze post zich herinnert :unsure:

Seizoen 1 is boek 1 en stukken van boek 2. En Morgase/elayne/elaida zijn niet eens gecast voor het eerste seizoen dus je kan je al voorstellen wat voor grote stukken ze gaan weg laten.

En mijn grootste vrees aangaande dat weglaten gaat worden dat een hele hoop zaken niet meer logisch zijn en/of deus ex machina worden.

WoT is bij verre mijn favoriete boekenreeks en in tegenstelling tot bijvoorbeeld GoT veel minder 'random materiaal gewoon om te vullen'. MAar als je dat effectief wil verfilmen heb je 20 seizoenen nodig en dat gaat nooit gebeuren. Ik had het eerlijk gezegd veel liever als een serie type Castlevania gezien.
 
WoT is bij momenten vaker kwantiteit boven kwaliteit. Als je de eindeloze beschrijvingen en bladvulling schrapt krijg je misschien wel een verhaal dat behapbaar is voor een series op televisie. Maar dan nog heb ik m'n twijfels. WoT is een kind van een andere tijd en mensen hebben met GoT nu eenmaal een verwachtingspatroon ontwikkeld in dat genre. Bepaalde elementen uit GoT, en dan denk ik vooral aan de seks, onverwachte overlijdens, shockmomenten... Daar moet je bij WoT al goed naar gaan zoeken.

Ik ga zeker kijken en ben ook benieuwd. Maar de verwachtingen zijn gematigd.
Ik vind dat dus niet, maar ik ben dan ook echt een fan van Wheel of Time :). Eindeloze beschrijvingen ja, maar bladvulling is het laatste dat ik met WoT associeer. En zowat het eerste dat ik associeer bij ASOIAF vanaf boek 4.

En de seks kan je er wel in krijgen. Relaties genoeg in de reeks.
Seizoen 1 is boek 1 en stukken van boek 2. En Morgase/elayne/elaida zijn niet eens gecast voor het eerste seizoen dus je kan je al voorstellen wat voor grote stukken ze gaan weg laten.

Oei oei.
 
Er zit genoeg seks in die serie eigenlijk het is gewoon nooit expliciet. Naakt zit er zeker genoeg in eens ze naar de Aiel Waste gaan of vertrekken van Tear naar Tanchico
 
Als de serie al heel de boekenreeks vertolkt, duurt het nog minstens een jaar of zes voor die zelfs maar geïntroduceerd worden. Als er dan nog iemand deze post zich herinnert :unsure:
Mja dat is het hem net, ze gaan het nooit volledig verfilmen he :p .
Zelf ongeveer 5 boeken ver geraakt, denk dat dit vooral voor fantasy puristen is? En melige romances iirc :unsure:

Qua nietszeggende teasers is deze toch al wel euhm, veelbelovend..

Welke serie is totnutoe al Amazon's grootste "big budget" productie?
 
Ik vind dat de reeks leest als een trein, maar bij mijn eerste read-through wist ik halverwege wel al van een hoop nevenpersonages niet meer wie wie was :unsure:. Maakte de tweede read-through wel NOG beter eigenlijk.
 
Terug
Bovenaan