The Wheel of Time

Prime The Wheel of Time

Ik vind dat de reeks leest als een trein, maar bij mijn eerste read-through wist ik halverwege wel al van een hoop nevenpersonages niet meer wie wie was :unsure:. Maakte de tweede read-through wel NOG beter eigenlijk.
Denk dat er twee soorten fantasy lezers zijn, degene voor wie 'alles' +/- direct impact moet hebben op het eind doel ( veel van de abercrombie of mistborn boeken bijvoorbeeld) en degenen voor wie het ok is dat een personage 5 keer opduikt gedurende 10 boeken maar toch relevant is tegen het einde.

En dan heb je GoT waar dat laatste gebeurt zonder dat het relevant is.

Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar het tweede type, niet dat ik eerste niet kan smaken. Maar Malazan is mijn #2 serie dus dat zegt al genoeg.
 
Ik ben fan van beide types. Wheel of Time is mijn all time favourite, ik denk niet dat ik die reeks ooit beu ga geraken. Bij Malazan heb ik na 2-3 keer te lezen vaak nog altijd hetzelfde gevoel als ik had halverwege de eerste keer Wheel of Time. Compleet het overzicht kwijt zijn en niet meer weten wie wie is. Bij Malazan zitten er voor mij ook personages, verhaallijnen en boeken tussen die ik afgrijselijk slecht vindt (alles met Karsa bvb). Da's echt een reeks met enorme hoogtes en laagtes voor mij. Bij WoT kan ik me maar één verhaallijn voor de geest halen die écht wel ingekort mocht worden
Faile die gekidnapt is door de Shaido

Het jammere aan ASOIAF/GoT is dat die reeks door het succes van GoT nu hét fantasy boek is, terwijl Martin na boek drie enkel nog maar drek uit zijn vingers krijgt. Zelfs 1-3 lezen veel minder leuk bij een tweede read.
 
Persoonlijk zou ik het houden op 5-6 seizoenen. Het eerste boek is een avontuur met eindpunt dus dat zal in 1 seizoen moeten lukken.

Ik zou enkele personages schrappen, er zijn er vele bij die je 1x tegen komt en er is dan een zijverhaal of avontuurtje dat in de boeken ver weg impact heeft maar je kan het ook anders brengen.

De boekenreeks is langdradig, doe er maar wat van af. Kritiek is er ook op de weergave van de vrouwen. Ze zien er machtig uit maar zwijmelen al als iemand zijn snor aanraakt. Ik denk dat ze dat wat gaan aanpassen.
 
Persoonlijk zou ik het houden op 5-6 seizoenen. Het eerste boek is een avontuur met eindpunt dus dat zal in 1 seizoen moeten lukken.

Ik zou enkele personages schrappen, er zijn er vele bij die je 1x tegen komt en er is dan een zijverhaal of avontuurtje dat in de boeken ver weg impact heeft maar je kan het ook anders brengen.

De boekenreeks is langdradig, doe er maar wat van af. Kritiek is er ook op de weergave van de vrouwen. Ze zien er machtig uit maar zwijmelen al als iemand zijn snor aanraakt. Ik denk dat ze dat wat gaan aanpassen.

Tenzij ze echt zware verhaallijnen gaan schrappen is 5/6 seizoenen echt wel quasi onhaalbaar. Maar ik besef realistisch gezien dat 5 of 6 seizoenen al een enorm succes zou zijn.
 
Gezien er acht seizoenen waren voor Game of Thrones, en Wheel of Time vier keer groter is ... Dan moet je hele boeken integraal schrappen.
 
Andere lezers lijken een scenario te bedenken met 7 of 8 seizoenen, 14 seizoenen is gewoon onhaalbaar. Er zal veel sneuvelen maar ik zie liever een afgewerkt verhaal dan elk klein detail en dan 15% van de reeks stoppen. Kijkers zullen wss ook afhaken (er wordt nogal afgereisd op verlaten wegen of in een kamp gezeten, dat is weinig spannend).
 
Andere lezers lijken een scenario te bedenken met 7 of 8 seizoenen, 14 seizoenen is gewoon onhaalbaar. Er zal veel sneuvelen maar ik zie liever een afgewerkt verhaal dan elk klein detail en dan 15% van de reeks stoppen. Kijkers zullen wss ook afhaken (er wordt nogal afgereisd op verlaten wegen of in een kamp gezeten, dat is weinig spannend).

Met 8 krijgt ge het mogelijk wel gedaan. Maar dan mag geen enkele ep minder dan een uur zijn :D
Ik ga er gewoon vanuit dat we daar nooit een einde aan gaan zien.
 
Met 8 krijgt ge het mogelijk wel gedaan. Maar dan mag geen enkele ep minder dan een uur zijn :D
Ik ga er gewoon vanuit dat we daar nooit een einde aan gaan zien.
Hoe ga je dat einde ook doen. Die laatste 'veldslag' is 6 episodes non stop actie?
 
wheel-of-time-poster.jpg


+ ze willen het verhaal vertellen in 8 seizoenen.
 
Laatst bewerkt:
Kan er niks aan doen, maar die foto's geven me geen goed gevoel. Legend Of The Seeker stijl...
In het begin, toen aangekondigd werd dat er een serie komt, dacht ik er ook zo over. Nu heb ik al wat meer hoop dat het beter wordt dan verwacht.

De kledij zit er goed uit, uit de groepsfoto herken ik de personages, er wordt redelijk wat geld tegenaan gesmeten...
🤞
 
Kan nooit goed gaan in 8 seizoenen, er moet al zot veel geschrapt gaan worden dan. Maar goed, er kan ook wel veel geschrapt worden natuurlijk. Of dat kan zonder aan kwaliteit in te boeten, betwijfel ik, maar bon.

Ik heb precies toch liever niet dat men alles wil proppen, proppen, proppen om in 8 seizoenen klaar te geraken. Dan heb ik liever dat men de vrijheid neemt om relatief trouw te blijven aan het verhaal, en als het dan geannuleerd wordt na 5-6 seizoenen, so be it. Ik zie liever een correcte weergave, dan een ferm ingeknipte weergave. Deze serie had helemaal niet gemoeten voor mij.
 
Volgens Twitter is dat Moiraine, en die locatie kan enkel Tar Valon zijn. Maar in boek 1 is die helemaal niet in Tar Valon. Gaan ze haar eerst in Tar Valon introduceren voor ze naar de boys komt? Benieuwd...
 
Terug
Bovenaan