The Tinder Swindler

Netflix The Tinder Swindler

Die vrouw is 250 000 euro verloren ....
Hier verder in de straat zit een koppel dat hun huis in anderhalf jaar tijd heeft vergokt. 670.000 euro.

Niemand die daar medelijden mee heeft of hoeft te hebben. Dat koppel heeft hun verlies nog genomen met humor trouwens. Die zitten nu in een appartement van de man zijn vader 500m verderop.
Er zijn verder geen gewonden of doden gevallen of zo. Er zijn mensen wat geld kwijt, zo wat?
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Nog zorgwekkender is echter dat hij op Cameo zit. Hij zou tot 200 dollar vragen voor een gepersonaliseerde videobooschap. In de eerste drie dagen zou hij zo maar liefst 30.000 dollar hebben verdiend. Ik vind het onvoorstelbaarder dat mensen een crimineel geld geven voor zoiets...
Dat (een transactie waar iemand voor 200 dollar een product aanschaft) is desalniettemin veel en veel voorstelbaarder dan iemand die ff 30, 40, 50k geeft omdat de vrager een vaag verhaal ophangt.

Ik ben er zeker van dat verreweg de meeste vrouwen die hij aan zijn hengel hangt, wel meevliegen, lekker eten in een duur restaurant en dan een keer goed worden gewipt (hopelijk genot aan beide kanten) , maar echt zelf geen geld gaan geven.
Maar al die vrouwen gaaan we niet horen in die reportage.
 
En gij vergeet dat er zoveel tijd nodig is vooraleer die man kan manipuleren.
Het feit dat die vrouwen direct falen voor zijn 'selectie test' is grotendeels de grote reden dat ze geld kwijt zijn, niet door het manipuleren zelf. Als na 1min chatten een stinkend rijke knappe succesvolle buitenlandse zakenman die toevallig nu in de buurt is met u wilt afspreken moet er een belletje rinkelen. Als die na 1uur praten dan vraagt naar uw identiteitskaart moet er een belletje rinkelen. Met een onbekende direct naar de andere kant van de wereld gaan? Dan moet er een belletje gaan rinkelen. Dat je in een fake website (en verhaal) trapt is ook zo een typische test om u te testen.
Op dat moment is het al game over voor die meisjes en dat is dus letterlijk na maximum 1 uur.

Dat is hetzelfde als iemand die in een scammail trapt en op een link zijn gegevens ingeeft, enkel is deze manier IRL om geloofwaardiger over te komen.

Het enige triestige aan dat verhaal is dat er nog zoveel (zelfs gestudeerde) vrouwen zo naïef zijn om een belachelijk ideal disneysprookje/Instagramleven na te streven zonder na 9999x red flags door te hebben dat het om een scam gaat.

Uiteraard zijn er ook mannen die int zak gezet zijn. Het blijft een professionele oplichtersbende die niet alleen oplicht met deze soort scam.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je post geliked omdat het een prachtig bespiegelend verhaal in extenso is waar ik voor maximaal 50% mee instem. Toch hulde.

Deze dames waren voor mij prostituées. Op zich een eerzaam beroep, alle respect, daar gaat het niet om, maar als de prostituéé haar investering niet ziet renderen, moet ze haar verlies nemen. Daar past op geen enkele manier medelijden bij. Logisch dat veel mensen (vooral de minder rijken onder ons wsl) hier zelfs leedvermaak over koesteren.

Dat onze Israelische vriend zich beter voordoet dan hij is is een tamelijk universeel gegeven. In het Grote Relatiespel doen we dat vermoedelijk bijna allemaal. En de meesten van ons proberen op de een of andere manier beter te worden van hun partnerkeuze.
Laten we eerlijk zijn, deze drie blonde dames hadden een man,, die dagelijks achter de vuilniswagen hangt om een huurappartemet te betalen, hooguit uitgelachen. Nu zijn ze blind van de dollartekens in hun ogen in een kunstig opgezette val gelopen, en wat geld kwijtgeraakt.

Je zou de verhalen van mannen eens moeten horen die geld afgetroggeld worden door vrouwen die doen alsof ze dolverliefd zijn. Prima dat we ook daar emanciperen. Nu waren wat dommige, wrokkige blondjes aan de beurt. Morgen weer anderen.
Een prostituee die geld gaat geven lijkt me nu geen goede prostituee te zijn :unsure:
 
Vrouwen zijn hoeren! Get with the program @Lint ! Renderen zullen die wijven en zoniet pech voor hun, niet wenen! :lint:

Gij zijt gewoon gene echte player dus ge begrijpt dat niet.

:unsure:
 
Vrouwen zijn hoeren! Get with the program @Lint ! Renderen zullen die wijven en zoniet pech voor hun, niet wenen! :lint:

Gij zijt gewoon gene echte player dus ge begrijpt dat niet.

:unsure:
Ge hebt gelijk Wout, ik vergeet uw wijze lessen in misogynie. Dringend tijd voor een nieuwe sessie van dronken toogpraat over de plaats van vrouwen.
Onderwijs mij jij misogenie.
 
Zijn ze dat geld ook verloren door middel van manipulatie door een psychopaat? De vergelijking die je maakt is onnodig, en leidt af van de kern van de zaak hier. Je staart je blind op het financiële gedeelte terwijl het emotionele gedeelte hier eigenlijk van belang is.

Een activiteit als gokken is ook onderhevig aan emotie en een psychologische valstrik voor menigeen. Desalniettemin heb ik geen medelijden met gokkers.
 
Een prostituee die geld gaat geven lijkt me nu geen goede prostituee te zijn :unsure:
Ze zijn flink beetgenomen idd. Je zag hun inhalige oogjes ook glimmen toen ze die cheque kregen met het dubbele bedrag.
Helaas ongedekt.

Niet getreurd, deze drie vrouwen gaan ongetwijfeld op zoek naar de volgende rijkaard. Misschien kunnen ze die wel succesvol leegschudden. Want meestal lukt het gewoon natuurlijk.
 
Gisteren The Tinder Swindler gekeken.

Amai, ik weet dat er heel wat verschillende karakters rondlopen in de wereld en dat de ene al wat goedgelover is dan de andere, maar dit? Het is natuurlijk moeilijk om op enkel deze film te beoordelen want in de film lijkt het alsnog die vrouwen geld lenen na enkele dagen, waar dit in praktijk over weken/maanden kan gaan, maar toch... En is er nu niemand van die vrouwen die zijn informatie checkt of het klopt?

Ik begrijp echt niet hoe je tot 9 leningen kan afsluiten voor een persoon die je eigenlijk niet tegoei kent. Dat je een bepaald bedrag aan cash gaat lenen tot daar aan toe, maar tot 9 leningen afsluiten?! Ik ga echt niet zeggen "geen medelijden mee", want je kan moeilijk snappen wat er in die vrouwen hun hoofd heeft afgespeeld, maar je mag toch op z'n minst stellen dat ze wel zelf deels verantwoordelijk zijn. Ze zijn op geen enkel moment verplicht of bedreigd geweest om geld te lenen.

Waarmee ik me eigenlijk iets afvraag. Is het volgens de wet illegaal wat die Simon gedaan heeft? Als ik me niet vergis is hij ook niet aangeklaagd of veroordeeld voor deze feiten dacht ik? Het enige wat hij gedaan heeft is gelogen om geld te kunnen krijgen en die vrouwen zijn daar eigenlijk los ingelopen omdat het zo geloofwaardig overkwam.
 
Gisteren The Tinder Swindler gekeken.

Amai, ik weet dat er heel wat verschillende karakters rondlopen in de wereld en dat de ene al wat goedgelover is dan de andere, maar dit? Het is natuurlijk moeilijk om op enkel deze film te beoordelen want in de film lijkt het alsnog die vrouwen geld lenen na enkele dagen, waar dit in praktijk over weken/maanden kan gaan, maar toch... En is er nu niemand van die vrouwen die zijn informatie checkt of het klopt?

Ik begrijp echt niet hoe je tot 9 leningen kan afsluiten voor een persoon die je eigenlijk niet tegoei kent. Dat je een bepaald bedrag aan cash gaat lenen tot daar aan toe, maar tot 9 leningen afsluiten?! Ik ga echt niet zeggen "geen medelijden mee", want je kan moeilijk snappen wat er in die vrouwen hun hoofd heeft afgespeeld, maar je mag toch op z'n minst stellen dat ze wel zelf deels verantwoordelijk zijn. Ze zijn op geen enkel moment verplicht of bedreigd geweest om geld te lenen.

Waarmee ik me eigenlijk iets afvraag. Is het volgens de wet illegaal wat die Simon gedaan heeft? Als ik me niet vergis is hij ook niet aangeklaagd of veroordeeld voor deze feiten dacht ik? Het enige wat hij gedaan heeft is gelogen om geld te kunnen krijgen en die vrouwen zijn daar eigenlijk los ingelopen omdat het zo geloofwaardig overkwam.
Ja dat is oplichting en misbruik van vertrouwen.

De reden dat hij zo goed als niet gestraft is is omdat hij zijn feiten altijd in een ander land pleegde en dat ze er daarom per land niet zo zwaar aan tilden omdat hij maar 1 iets misdaan heeft daar..
 
Ja dat is oplichting en misbruik van vertrouwen.

De reden dat hij zo goed als niet gestraft is is omdat hij zijn feiten altijd in een ander land pleegde en dat ze er daarom per land niet zo zwaar aan tilden omdat hij maar 1 iets misdaan heeft daar..
Dus als ik 10k leen van een vriend met een of ander excuus en ik het vervolgens niet terugbetaal is dat dan ook oplichting?

Oprechte vraag overigens hoor, want zoals ik het nu zo zie hebben die vrouwen toch vooral vrijwillig geld gegeven. Aangezien er zeker geen sprake was van dwang.
 
Dat is ook zo pinkman.
Aangezien deze vrouwen die pipo vrijwillig geld gegeven hebben kan die niet vervolgd worden.
Uiteraard kan die (en die vrouwen) wel vervolgd worden voor schriftvervalsing.

In de documentaire zeggen ze trouwens toch wanneer die vrouwen dat geld geleend hebben? Bij die Noorse was dat na 1 maand, bij die blonde vriendin na een paar maanden/toffe zomer en bij die Hollandse na een jaar.
Die vrouwen hebben hem toch allemaal gecheckt? Hij heeft meerdere fake websites etc.
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik 10k leen van een vriend met een of ander excuus en ik het vervolgens niet terugbetaal is dat dan ook oplichting?
dat is alleen geen oplichting als dat overmacht is.
als gij 10k leent van een vriend, dan gaat die u dat lenen omdat hij erop rekent dat ge als vriend te vertrouwen zijt dat ge dat gaat terug betalen.
als gij dan al beslist hebt dat ge dat niet gaat terugbetalen is dat oplichting en misbruik van vertrouwen.
als gij achteraf beslist dat ge dat niet wilt terugbetalen, idem.
als gij op voorhand wéét dat ge het niet gaat kunnen terug betalen, idem.

maar goed, zo iemand kunt ge moeilijk "vriend" noemen, tbh.
 
Gisteren ook The Tinder Swindler gekeken.

Enige dat mij wat onduidelijk bleef was die vrouw in het begin (die met het kind).
Zij was slachtoffer, maar speelde daarna het verhaal mee?
 
Volgens mij is dat gewoon iemand die ook slachtoffer van hem was (zie ook aangifte van x jaar geleden) maar is die kleine wel echt van hem en als "compensatie" doet ze het spelletje mee en krijgt ze x euro in ruil.

Op internet is daar ook niks over te vinden.
 
Ik vraag mij gewoon af hoe zij zomaar hun gezicht hebben kunnen gebruiken, zij hadden toch toestemming moeten geven daarvoor of niet? Hetzelfde voor die bodyguard.
 
Terug
Bovenaan