The Tinder Swindler

Netflix The Tinder Swindler

Sir. K

Eindredacteur
Crowdfunder FE

Swipe, swipe, swipe, It's not easy to find love online, so when Cecilie matches with a handsome billionaire playboy, she can't quite believe it when he turns out to be the man of her dreams. But dreams aren't reality and by the time she discovers this international businessman isn't who he says he is, it's too late. He's taken her for everything. Where this fairytale ends, a revenge thriller begins.
 
Tinder swindler. Een advertentie voor oplichterij. Slachtoffers moeten afbetelen. Gast betaald niets terug. Is op vriendelijke voeten na een 15 maand.
 
Laatst bewerkt:
The Tinder Swindler gekeken. Ongelofelijk hoe die man zo jaren heeft kunnen handelen en, afgaande op wat artikels, dit nu eigenlijk nog steeds doet. Oplichter eerste klasse, waartegen justitie amper actie onderneemt...
 
Tinder swindler. Een advertentie voor oplichterij. Slachtoffers moeten afbetelen. Gast betaald niets terug. Is op vriendelijke voeten na een 15 maand.
Gek dat slachtoffers die schuld moeten betalen en die kerel blijft grote man uithangen. Wel zeer gewiekste scam.

Maar eigenlijk gebeurt dat in België ook met die faillissementsfraude van horeca en bouw bedrijven.
 
The Tinder Swindler

Toch schrijnend hoe iemand zoveel misbruik van iemand kan maken om zelf in luxe te kunnen leven.
 
The Tinder Swindler

Toch schrijnend hoe iemand zoveel misbruik van iemand kan maken om zelf in luxe te kunnen leven.

Ook net gezien.
Echt wildddddddd.

En dan die social media comments op die vrouwen als ze met hun verhaal naar buiten komen met een hoop victim-blaming. Terwijl dat gewoon echt wel te verstaan is.

Gast heeft dat ongelooflijk slim aangepakt. Toch slim genoeg om iets van uw leven te maken als ge tot zoiets in staat zijt.

Wraakroepend dat die gast na 5 maand terug vrij is op IG zit en die vrouwen de rest van hun leven kunnen afbetalen
 
Ook net gezien.
Echt wildddddddd.

En dan die social media comments op die vrouwen als ze met hun verhaal naar buiten komen met een hoop victim-blaming. Terwijl dat gewoon echt wel te verstaan is.

Gast heeft dat ongelooflijk slim aangepakt. Toch slim genoeg om iets van uw leven te maken als ge tot zoiets in staat zijt.

Wraakroepend dat die gast na 5 maand terug vrij is op IG zit en die vrouwen de rest van hun leven kunnen afbetalen
Helemaal mee eens.

Het is makkelijk als buitenstaander te roepen dat het domme golddiggers zijn, maar dit is toch echt zwaar emotioneel misbruik. Het enige wat ik vreemd vond was dat die eerste vrouw direct, op de eerste date, mee op de privéjet sprong.

Dat hij opnieuw in luxe leeft is wel echt schandalig.
 
Het enige wat ik vreemd vond was dat die eerste vrouw direct, op de eerste date, mee op de privéjet sprong.
Heb de eerste vijf minuten gezien en dan afgezet omwille van haar, denk ik.
Is toch niet verrassend dat sommige vrouwen met Dollartekens in hun ogen op jacht gaan en blind zijn voor andere zaken die van belang zijn in een persoon?
Mannen hebben dat andere ding waardoor ze niet kunnen nadenken.
 
Het enige wat ik vreemd vond was dat die eerste vrouw direct, op de eerste date, mee op de privéjet sprong.

Omdat zij wel een gold digger was/is en de andere niet denk ik.

(Ik zou hetzelfde doen moest een rijke vrouw mij vragen om even vlug op en af ergens naartoe te gaan met de privejet)
 
Heb de eerste vijf minuten gezien en dan afgezet omwille van haar, denk ik.
Is toch niet verrassend dat sommige vrouwen met Dollartekens in hun ogen op jacht gaan en blind zijn voor andere zaken die van belang zijn in een persoon?
Mannen hebben dat andere ding waardoor ze niet kunnen nadenken.
Tgoh ja, er zullen zeker wel vrouwen (en mannen zijn) die dollartekens in hun ogen hebben, maar vergeet de aantrekkingskracht ook niet van iemand die rijk is. Daarmee bedoel ik de uitstraling vanwege goed gekleed zijn, veel zelfvertrouwen uitstralen en overtuigend overkomen. Als ge de foto's zag van hoe hij "echt" uitzag en van zijn rijke transformatie, dat was echt een gigantisch verschil.

Omdat zij wel een gold digger was/is en de andere niet denk ik.

(Ik zou hetzelfde doen moest een rijke vrouw mij vragen om even vlug op en af ergens naartoe te gaan met de privejet)
Zou kunnen. Vond het toch wel bizar met iemand die je niet kent. Maar misschien zou inderdaad wel hetzelfde doen.
 
Het scheelt natuurlijk wel dat hij haar irl opzocht. Als dat zo van die afrikaanse scam praktijken zijn dan moet je heel naief zijn om erin te lopen.

Maar in dit geval kan ik het wel begrijpen dat ze hem geld voorschieten aangezien ze van zijn rijkdom hebben kunnen proeven.
 
The Tinder Swindler gekeken. Ongelofelijk hoe die man zo jaren heeft kunnen handelen en, afgaande op wat artikels, dit nu eigenlijk nog steeds doet. Oplichter eerste klasse, waartegen justitie amper actie onderneemt...
Wat het meest in het oog sprong waren die ultradomme gold diggers die dachten een rijke man aan de haak te hebben geslagen.

Mooi dat die hun geld kwijt zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Daarnaast vind ik dat de uitspraak (timestamp 1u44) van de 3e vrouw, de Nederlandse Ayleen, toch ook wel heel wat zegt: “At this moment, I see the real Simon, because without other people’s money, he was nobody, and he’s nothing.” Sorry, maar waar is dan jouw liefdesrelatie van 14 maanden dan op gebaseerd?

Op zijn geld he :rofl:

No money, no girlfriend he paljas :p
 
Moet ik medelijden hebben met vrouwen die direct na 1 min chatten afspreken met iemand om dan 1u later al een kopie van uw identiteitskaart te sturen om mee naar de andere kant van Europa te vliegen:unsure:
Hebben die geen schrik voor vouwenhandel ofzo?

Dit is gewoon de hedendaagse vrouwelijke versie van 'buitenlandse liefde'.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Die vrouw is 250 000 euro verloren en is psychiatrisch opgenomen geweest omdat ze zichzelf bijna van kant heeft gemaakt. Een klein beetje medelijden is wel gewenst, ja.


Na de docu gezien te hebben is het wel duidelijk dat het iets complexer is dan enkel geld.
Het was allemaal haar eigen keuze, niemand heeft ze gedwongen om iets te doen.
Iemand die verkracht wordt en daar een trauma van heeft, daar heb ik alle begrip voor/medelijden mee. Maar voor iemand die super achterlijk zonder nadenken 99999 red flags negeert voor een rijke vent/een Instagram leven? Nah

Die hebben trouwens al genoeg gecasht met fundraising.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Ik denk dat dit een typisch voorbeeld is van hoe makkelijk het is om vanachter je keyboardje andere te ver-/beoordelen. Die vrouwen zijn hier het slachtoffer hè... Dit gaat over manipulatie op een zeer hoog en uitgekiend niveau, waardoor die vrouwen eigenlijk in een realiteit leefde die volledig werd ontworpen door die Simon. In die vervormde realiteit maakten die vrouwen dan de beslissingen rond geld lenen etc.
Ik denk dat hier heel erg onderschat wordt hoe ver mensen kunnen gaan in het manipuleren van anderen. In een strijd tussen emotie en logica, zal de emotie erg vaak de overhand nemen.
Vergelijk het met huiselijk geweld, waar de partner door zo'n psychologische manipulatie ervoor zorgt dat de andere niets durft zeggen. Vergelijk het met sekten, waar nog steeds massa's mensen gemanipuleerd worden in hun acties. Vergelijk het met de moeder die haar drugsverslaafde zoon steeds weer geld leent. Vergelijk het met loverboys die erin slagen tienermeisjes te laten geloven dat ze dolverliefd zijn, terwijl ze eigenlijk uitgebuit worden.

Het exclusieve interview met Inside Edition is ook een flop... Hij blijft gewoon alles ontkennen en het interview slaagt eigenlijk nergens op. Had er meer van verwacht...

Hij zegt zelf dat hij zijn fortuin nu vanuit investeringen in bitcoin heeft. Als hij het geld van zijn slachtoffers toen slim heeft ingezet, zou dit inderdaad best kunnen.
Nog zorgwekkender is echter dat hij op Cameo zit. Hij zou tot 200 dollar vragen voor een gepersonaliseerde videobooschap. In de eerste drie dagen zou hij zo maar liefst 30.000 dollar hebben verdiend. Ik vind het onvoorstelbaarder dat mensen een crimineel geld geven voor zoiets...
 
Hoe dat die vrouw die nu bij hem is nog steeds kaviaar kan eten, wetende dat het betaald is met de tranen en zuurverdiende centen van honderden andere vrouwen, is iets dat ik nooit zal begrijpen.
Ik heb je post geliked omdat het een prachtig bespiegelend verhaal in extenso is waar ik voor maximaal 50% mee instem. Toch hulde.

Deze dames waren voor mij prostituées. Op zich een eerzaam beroep, alle respect, daar gaat het niet om, maar als de prostituéé haar investering niet ziet renderen, moet ze haar verlies nemen. Daar past op geen enkele manier medelijden bij. Logisch dat veel mensen (vooral de minder rijken onder ons wsl) hier zelfs leedvermaak over koesteren.

Dat onze Israelische vriend zich beter voordoet dan hij is is een tamelijk universeel gegeven. In het Grote Relatiespel doen we dat vermoedelijk bijna allemaal. En de meesten van ons proberen op de een of andere manier beter te worden van hun partnerkeuze.
Laten we eerlijk zijn, deze drie blonde dames hadden een man,, die dagelijks achter de vuilniswagen hangt om een huurappartemet te betalen, hooguit uitgelachen. Nu zijn ze blind van de dollartekens in hun ogen in een kunstig opgezette val gelopen, en wat geld kwijtgeraakt.

Je zou de verhalen van mannen eens moeten horen die geld afgetroggeld worden door vrouwen die doen alsof ze dolverliefd zijn. Prima dat we ook daar emanciperen. Nu waren wat dommige, wrokkige blondjes aan de beurt. Morgen weer anderen.
 
Terug
Bovenaan