The Lord of the Rings: The Rings of Power

The Lord of the Rings: The Rings Of Power

Ik vraag me af hoe deze serie het doet bij 12 jarigen met een liefde voor fantasy die nog nooit iets van LOTR gehoord hebben. Want dat was ik ten tijde van de PJ Trilogy. Ik kan me inbeelden dat mocht ik toen 28 zijn geweest en zo groot fan van LOTR als ik nu ben, dat ik ook een stuk meer kritieken zou hebben gehad zoals ik nu bij de serie heb.

sommige zinnen komen echt recht uit LOTR :unsure:
nu ook weer na het afbranden van de Harfoots hun huizen: 'for pity's sake, give us a moment to weep' tov Boromir toen Gandalf gevallen was: 'give them a moment for pity's sake'

nu ook weer na het afbranden van de Harfoots hun huizen: 'for pity's sake, give us a moment to weep' tov Boromir toen Gandalf gevallen was: 'give them a moment for pity's sake'
Hier en daar zie je wel wat fanservice en ik vind dat niet zo storend omdat het subtiel gebeurt.

Ik denk niet dat er 5 minuten passeren zonder een referentie naar de originele trilogie. Schrijnend om te zien.

Schrijnend? Dat is toch ook niet meer 'smaken verschillen' als je met zo'n bewoordingen komt hoor :sarcastic:
Ik zie niet in hoe je dat anders kan verwoorden als de schrijvers geen 5 minuten kunnen zonder een referentie naar een ander zijn werk te doen? Mij stoort het alvast, vertel uw eigen verhaal gewoon.

Maar ik veronderstel dat er een publiek voor is. En velen zullen het natuurlijk zelfs niet door hebben. (Maar logisch als de films al even geleden zijn)

Ik denk niet dat er 5 minuten passeren zonder een referentie naar de originele trilogie. Schrijnend om te zien.

Er zijn er genoeg maar de voornaamste en opvallendste is die in dat liedje van de Harfoots: “Not all who wander are lost".

Nu wilde Amazon zich oorspronkelijk distantiëren van de trilogie waardoor commentaar natuurlijk terecht is. Leuk voorbeeld is Durin's Bane (de Balrog) wie ze klakkeloos hebben gekopieerd. Nu is dat figuur en zijn soort zowat mijn favoriet dus erg vind ik het allesbehalve. Wél de tijdlijn want hij wordt véél te vroeg gewekt.

"The dwarves delved too greedily and too deep. You know what they awoke in the darkness of Khazad-dum... shadow and flame."

En dan ontwaakt hij door een vallend blad? Ik weet dat het een elfenblad is en dat ze een link hebben gemaakt via die korte cutscene van een random elf t.o.v. een random (?) Balrog. Dan nog, dat is allemaal verzonnen net zoals de oorsprong van Mithril. En nu verwijs ik terug naar de tijdlijn want Durin's Bane ontwaakt in de Derde Era en dankt zijn naam doordat hij Durin VI slacht. Ik ben benieuwd hoe ze Durin's Bane kunnen verbergen in de volgende seizoenen want een Balrog is min of meer gelijkaardig aan Sauron afhankelijk van het individu (Gothmog leider van de Balrogs > Sauron zelfs).

Laatst bewerkt:
Veel vragen, héél veel verwijzingen naar LOTR maar wel een interessante laatste aflevering die de lijnen uitstippelt voor het volgende seizoen. Nu weer meer dan een jaar wachten.

- Aha! We hebben onze Sauron! Dan is Halbrand toch niet de King under the Mountain, maar doodleuk Sauron. Vond ik wel goed gebracht.
- Als onze meteoorman geen Gandalf is weet ik het niet meer
- Iemand een idee wie de drie Sauron-acolieten zijn die zich vergisten van Sauron?
- Teveel Harfoot-cheeziness, maar de Hobbits in LOTR waren ook cheesy
- In Numénor staat er ook wel wat te gebeuren - Team "new school" Pharazon vs. Team "old ways" Elendil
- Benieuwd hoe ze Sauron in Numénor gaan krijgen, onder een andere gedaante?
- Isildur komt nog wel terug, die moet nog wat pijlen in zijn rug krijgen
- Theo mag wegblijven, vond ik eigenlijk geen interessant personage
- Galadriel in een cheezy flashback ... meh ... er wringt toch iets. Enerzijds doet ze dat goed, anderzijds vind ik ze niet geloofwaardig.
- Galdalf gaat naar Rhûn, daar is niet zoveel van geweten al dacht ik dat het de Blauwe Istar waren die daarheen trokken?

dacht eerlijk gezegd dat tijdens het forgen van die 3 ringen, die notabene er niet uitzagen zoals ik verwacht had, dat sauron 1 van de 3 was.
Jammer dat we ook niks van adar zagen.

dacht eerlijk gezegd dat tijdens het forgen van die 3 ringen, die notabene er niet uitzagen zoals ik verwacht had, dat sauron 1 van de 3 was.
Jammer dat we ook niks van adar zagen.
De drie Elvenringen werden niet door Sauron gesmeed, dus ze zijn vrij van zijn invloed. Hij heeft wel, in de gedaante van Halbrand, de nodige lering gehad bij Celebrimbor. De andere ringen (9 aan Mensen, 7 aan Dwergen) heeft hij wel gemaakt en die werden, samen met de Elvenringen, in het geheim gebonden aan de Ene Ring die in Orodruin/Mount Doom werd gesmeed.

Ik vond de vorige aflevering maar meh (eerste keer dit seizoen dat ik het echt minder vond), maar deze vond ik super. Heel veel duidelijkheid gebracht en tegelijkertijd zit ik met een pak nieuwe vragen. Ik kijk uit naar seizoen 2 in elk geval!

Ik vond de vorige aflevering maar meh (eerste keer dit seizoen dat ik het echt minder vond), maar deze vond ik super. Heel veel duidelijkheid gebracht en tegelijkertijd zit ik met een pak nieuwe vragen. Ik kijk uit naar seizoen 2 in elk geval!
En dat gaat nog even geduld oefenen zijn als ik dat zo lees. 2024...bleh...

Terug
Bovenaan