The Lord of the Rings: The Rings of Power

The Lord of the Rings: The Rings Of Power

RoP is een van de beste fantasy reeksen die ooit het scherm gesierd heeft. Daar kan je niet rond.
Mooiste? Zeker. Beste? Neen, niet echt. Het is een reeks waarvan je de appeal kan zien, maar het is niet meteen baanbrekend op enkele cruciale vlakken. Ik wil er geen rewatch van doen zoals bij GoT ofzo bijvoorbeeld.

Het is compleet subjectief, maar om nu te gaan doen alsof de reeks incontournable is gaat een brugje te ver...

Het heeft wel zowat de meeste alt right troll vids gespawned die soms wel amusant zijn om te aanschouwen. Hoe men soms ongeveer een valide punt heeft en er toch in slaagt om er ver over te gaan is amusanter en verrassender dan de reeks zelf. :unsure:

Welke reeksen worden eigenlijk aanzien als "beste fantasy" ooit?

Het is een genre waar ik meestal weinig mee heb dus buiten een halve GoT reeks (dat ging ook vrij snel bergaf imo) heb ik eigenlijk geen idee wat er nog gepasseerd is.

Het is een genre waar ik meestal weinig mee heb dus buiten een halve GoT reeks (dat ging ook vrij snel bergaf imo) heb ik eigenlijk geen idee wat er nog gepasseerd is.
Als het echt gaat over high fantasy, en een verfilming van een boekenreeks, dan is het nu ook niet zo heel erg moeilijk om bij de 'beste' te horen. Er zijn er gewoon echt niet veel.

de eerste 5 seizoenen van GoT

Al de rest is bagger.

de eerste 5 seizoenen van GoT

Al de rest is bagger.

Ah. Ge ziet ook al de genialiteit van GOT S06 niet in.
Dat verklaart veel.

The Door, Battle Of The Bastards en The Winds Of Winter echt bij de beste dingen ooit. Los van genre.
Die begin- en eindscene van de laatste ep kijk ik nog regelmatig op YT. Alles klopt gewoon.

Nee, maar serieus. Ik snap het echt niet... Dat er mensen vragen hebben bij het tempo van S07 of de afhandeling van heel wat zaken in S08, kan ik volgen. Maar S06 was toch gewoon echt HEEL goed? De drie genoemde eps vindt ge ook gewoon in elke lijst van "beste afleveringen" terug.
Hiervoor hebben ze het woord "flabbergasted" uitgevonden zeker?

GoT moest het naar mijn mening vooral hebben van shocking events zoals de red wedding en het piemeltjeknip die vooral shocking waren omdat we plot armor gewoon zijn in fantasyseries. Er zaten steengoede stukken in maar soms was het ook gewoon saaie bagger vond ik.

Eerlijk gezegd, het kapot analyseren van series en tijdlijnen en verhaallijnen en in hoeverre ze kloppen met de boeken interesseert mij niet zoveel. Het is ook al veel te lang geleden dat ik de Silmarillion en Nagelaten vertellingen heb gelezen. Het ding is, het tempo ligt soms trager dan in andere series en er zijn veel verhaallijnen die door elkaar lopen, maar verder is het best wel entertainend en de laatste aflevering was best wel een toppertje qua spanning. Voor de 35 € die ik jaarlijks aan Bezos zijn Prime geef is dit best wel de moeite. Er zijn ongetwijfeld series die een hoger niveau halen maar ik persoonlijk kijk dit soort series als entertainment. Oké ja, de Galadriel in de serie matcht niet met de Galadriel die ik ken van de boeken en films. En de Harfoots zijn karikaturaal. Er zal altijd wel iets zijn.

Ik vind vooral dat het voor dat budget wel beter mocht zijn.

Het is wel niet zo dat het unwatchable is.
Maar ik heb dan ook niet de band met LOTR die ik met WoT heb, dus ik maak me in deze reeks minder druk

Mooiste? Zeker. Beste? Neen, niet echt. Het is een reeks waarvan je de appeal kan zien, maar het is niet meteen baanbrekend op enkele cruciale vlakken. Ik wil er geen rewatch van doen zoals bij GoT ofzo bijvoorbeeld.

Het is compleet subjectief, maar om nu te gaan doen alsof de reeks incontournable is gaat een brugje te ver...

Het heeft wel zowat de meeste alt right troll vids gespawned die soms wel amusant zijn om te aanschouwen. Hoe men soms ongeveer een valide punt heeft en er toch in slaagt om er ver over te gaan is amusanter en verrassender dan de reeks zelf. :unsure:
Is misschien wel wat vroeg om te zeggen toch? Maar snap wel dat op dit moment je geen rewatch wilt doen :p

Ah. Ge ziet ook al de genialiteit van GOT S06 niet in.
Dat verklaart veel.

The Door, Battle Of The Bastards en The Winds Of Winter echt bij de beste dingen ooit. Los van genre.
Die begin- en eindscene van de laatste ep kijk ik nog regelmatig op YT. Alles klopt gewoon.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens haha. Zaten een paar uitschieters tussen in S06 maar de algemene teneur voor mij was toch eerder negatief helaas. Das een andere discussie uiteraard, zolang jij het goed vond alles in orde he.

Zoals altijd, de critical drinker vat alweer perfect samen wat ik er van vind.
Los van de wat tongue in cheek comments mbt wokeness die hij der af en toe tussen steekt (mens moet ook eten eh), zit de kritiek er wat mij betreft pal op

Nog nooit van gehoord, maar die zijn filmpjes zijn wel echt quasi allemaal "why X sucks" en varianten zo te zien :D
Zit zowa in de alt-right sfeer omwille van sommige collaborations.
Maar de kritiek die hij vaak heeft, is echt wel on the money voor mij, en gaat wel verder dan the usual female is bàààd

Zoals altijd, de critical drinker vat alweer perfect samen wat ik er van vind.
Los van de wat tongue in cheek comments mbt wokeness die hij der af en toe tussen steekt (mens moet ook eten eh), zit de kritiek er wat mij betreft pal op
Heb diene zijn channel ook gevonden niet zo lang geleden. Hoewel hij er soms een beetje over gaat maakt hij wel goede punten. En tis geestig om naar te luisteren 😅.

Heeft ook filmpjes over films die hij goed vind en die zijn ook zeker goed.

De showrunners hebben een interview gegeven, ze hebben de opmerkingen van de fans ook opgevangen. Het is nu zien hoe ze hun productie gaan bij schaven.

Toch te bizar dat een script voor een serie van een miljard wordt toevertrouwd aan nieuwelingen. Das gelijk een junior developer verantwoordelijkheid geven over het nieuwe product van Google.

Terug
Bovenaan