Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Pas op eh … straks gade mensen op uw kap krijgen! Ik wist zelfs niet dat mensen hierover nog aan het mekkeren waren.Horste: "cool, nieuwe post over lord of the rings, misschien is er een coole nieuwe trailer gedropt, een leuk interview, of wat andere eyecandy, snel checken!"
Weer anderhalve pagina discussie over de personages die niet kloppen met het beeld dat iemand ervan heeft..
Kunnen we aub eerst de serie kijken? Voor hetzelfde geld is die zwarte dwergvrouw misschien de enige die kan acteren en zuigt de arische elf de stenen uit de grond..
En face it, bijna iedereen zijn beeld hier is niet bepaald door Tolkien of door de boeken, maar gewoon door hoe Peter Jackson het in zijn hoofd had. Als Legolas daar Aziatisch was geweest, Boromir ne gigantische Afrikaan en Gimli een Zuid-Amerikaanse dwerg, zat er hier nu niemand te bleiten over het feit dat er ocharm niet-blanke personages in zitten.
Dus ik vind iets uit ondanks dat het logisch is? Mensen zijn donkerder naarmate de hoeveelheid zon ze dagelijks onder ogen zien. Als je Reizen Waes hebt gezien, betreft de aflevering Spitsbergen, zou je bijvoorbeeld zien dat een Braziliaan bleker werd wegens de minimale hoeveelheid zon. Toeval? Neen, logica.
Dus het is een fantasie wereld die we niet moeten spiegelen aan onze wereld, behalve als het gaat over de kleur van de huid ten gevolge van de blootstelling aan de zon?Midden-Aarde is een fantasiewereld, waarom zou je die spiegelen aan onze wereld? ).
Elke adaptatie van een verhaal weerspiegelt de maatschappij waarin de film is opgenomen. De film uit 1978 van Bakshi geeft bepaalde personages hélemaal anders weer dan hoe Jackson ze in 2001 naar het grote scherm bracht. Ondertussen zijn we weer 20 jaar later, en is ons idee van hoe Tolkien zijn wereld er uit "moet" zien vooral bepaald door Jackson zijn adaptatie, en niet meer op wat Tolkien zelf schreef. Maar worden er wel weer een aantal zaken aangepast om de huidige maatschappij te weerspiegelen.Kvind het toch een moeilijke hoor. Langs de eene kant zou je kunnen zeggen, who cares, maar langs de andere kant ligt het er dik op waarom er ineens gekleurde dwergen en elfen zijn he. En dat is niet Tolkiens manier waarop hij zijn wereld zag.
De vraag is natuurlijk hoe ver je kan gaan met zo'n zaken. Tot waar blijft het een geloofwaardige wereld waar Tolkien over schreef?
Schrijf dan gewoon iets anders en maak daar een serie van ipv LOTR één blij "all-in" feest te maken (wat het nooit geweest is)?
Ik zie niet in wat er mis is met mijn posts? Ik geef toch argumenten weer? Blijkbaar wist het merendeel hier niets van wat er zich heeft afgespeeld achter de schermen betreft Christopher Tolkien's dood met als gevolg het ontslag van Tom Shippey. Dat was het moment waar Amazon op wachtte zodat ze boel in eigen handen konden nemen en iemands levenswerk aan te passen naar eigen goesting.Dat kan wel tellen als 2 eerste posts op dit forum![]()
Indien het slecht is, kijk ik toch naar s2Racists gonna racist
Ik kijk al uit naar een vette reeks in Middle-Earth. En als ze slecht blijkt te zijn kijk ik niet naar s2. Makkelijk!

Blijkbaar wist het merendeel hier niets van wat er zich heeft afgespeeld achter de schermen betreft Christopher Tolkien's dood
Met het heengaan van Christopher Tolkien lijkt Amazon een vrijere hand van de Tolkien estate te krijgen om personages van Silmarillion er voorzichtig in te zetten. In de games kwamen Sauron, Celebrimbor, Galadriel en de andere grote personages al in voor alsook het smeden van de Ringen.

Moest je deze thread daadwerkelijk gelezen hebben zou je weten dat ook dat hier al gepasseerd is.
De rest van je verhaal betreffende Shippey, alsof dat zo'n belangrijk figuur is, is niet meer dan een conspiracy theory.
Het feit dat hij een groot deel van het plot verraden heeft terwijl hij onder NDA stond is wat hem de das heeft omgedaan. Dat hij niet opgezet zou zijn met een diverse cast is iets dat jij er van wil maken omdat het in je eigen ideologisch kraam past.
Je komt hier wat uit de hoogte doen alsof echte fans geen zwarte elf of dwerg zouden kunnen verdragen en enkel casuals of nieuwkomers dat zouden aanvaarden.
Dit terwijl Tolkien zelf dit meer dan waarschijnlijk zou toejuichen.
Heel deze discussie is hier al meermaals gepasseerd en zowat iedereen is ze beu. Ook star wars threads en andere werden er door verziekt vandaar dat dat geklaag op minderheden waar ze volgens sommigen niet thuis horen verplaatst is naar pol en actua. Mods hier hebben reeds aangegeven dat ze hier niet hoort en als je de thread had gelezen had je dat geweten.
Dus, nu iedereen, back on topic!
Durin, Elrond, Celebrimbor en Gil-Galad in 1 shot.
Ma bol af,@DaFreak
Om vervolgens iemand te quoten dat niet eens verder ingaat betreft wat er gebeurde achter de schermen. En dan verwijs ik naar Tom Shippey. Overigens heeft die quote niks maar dan ook niks te maken met dit topic maar betreffende een game. Je moet me beter quoten want ik zei dat zijn dood een gevolg was van Tom Shippey's ontslag. Dat Christopher's dood vermeld is hier weet ik maar al te goed.
Dat middelste gedeelte... Jij bent oftewel onwetend of arrogant. Hier ga ik niet eens verder op in. Doe wat onderzoek zou ik zeggen. Zelfs een simpele Google search zou genoeg moeten zeggen betreft Shippey.
Hier moet ik ook niet op ingaan; zijn quotes die ik postte zeggen genoeg. Hij is niet per sé tegen diversiteit; hij wil wel dat Tolkien's werk in ere wordt gehouden. Shippey zou dus nooit problemen hebben met een donkere cast als die de Haradrim moest portretteren. Maar ik denk niet dat het veel uitmaakt voor jou aangezien Shippey niet zo belangrijk is in jouw ogen. Dat je mij een ideologist noemt heeft meer te maken met jouw onwetendheid.
Ik kom niet uit de hoogte doen; ik geef mijn mening en heb argumenten. Uiteindelijk is de originele bron Tolkien zelf in godsnaam. En ja, nieuwkomers zullen dit hoogstwaarschijnlijk een geweldige serie vinden - en nogmaals, het ziet er visueel ook geweldig uit - echter heeft deze doelgroep geen kennis van de achtergrond. Casuals bestaan vooral uit liefhebbers van of/en The Lord of the Rings en The Hobbit films. Als je dan opeens karakters gaat verzinnen met een andere huidskleur dan is beschreven door de bedenker, dan stel ik mij vragen vooral nu dit thema meer dan ooit omstreden is. Of is dit louter toeval voor jou?
Dit blijk jij zo vaak te beweren gezien het topic dat je me naar verwees maar nog nooit zag ik enig bewijs? Dit is gewoon iets waarvan jij vanuit gaat. Nogmaals, Tolkien heeft zowel hobbits als elven omschreven als fair-skinned = bleek van huid. Geef mij één reden waarom er opeens zwarte figuren opduiken, nogmaals toevallig gedurende een tijd dat dit thema omstreden is.
Erg dat hier niet over mag gediscussieerd worden. En dat op een forum. Dat jij of anderen het thema beu zijn, tja dan reageer je er maar niet op. Jij noemt het geklaag en het verzieken van een topic. En mensen met een mening die je niet aanstaat beschouw je als personen die naar 'rechtse' Youtube video's kijken en op heksenjacht is. Hoe ironisch dat jij dan mij een ideologist noemt.
Kritiek is dus automatisch off-topic? Lijkt mij gewoon een gemakkelijke manier om het laatste woord te hebben.
Lekker makkelijk. Als je kritiek hebt ben je racist en moet je het maar afbollen. Ik zou ook kritiek leveren op blanke slaven op de Amistad hoor.Racists gonna racist
Ik kijk al uit naar een vette reeks in Middle-Earth. En als ze slecht blijkt te zijn kijk ik niet naar s2. Makkelijk!
Ik denk dat je jezelf beter moet quoten, of beweer je nu echt dat C. Tolkien gestorven is omdat hij wist dat een paar maanden later Shippey niet meer betrokken zou worden bij de reeks?Je moet me beter quoten want ik zei dat zijn dood een gevolg was van Tom Shippey's ontslag.
Een simpele Google search zegt dat de redenen niet gekend zijn, met enigszins geloofwaardige speculatie over een NDA-breach naar aanleiding van een interview. En dan de eerder bij conspiracy theory aanleunende speculatie dat het komt omdat Amazon meer creatieve vrijheid wou. Jij doet op die laatste speculatie nog een schepje erbovenop door die creatieve vrijheid 1 op 1 te linken met diversiteit in de cast.Dat middelste gedeelte... Jij bent oftewel onwetend of arrogant. Hier ga ik niet eens verder op in. Doe wat onderzoek zou ik zeggen. Zelfs een simpele Google search zou genoeg moeten zeggen betreft Shippey.
Neen, je komt niet uit de hoogte doen. Je stelt alleen dat wie niet geeft om huidskleur of dat niet de essentie van Tolkiens verhalen vindt gewoon geen echte fan. Dat zijn dan "casuals".Ik kom niet uit de hoogte doen; ik geef mijn mening en heb argumenten. Uiteindelijk is de originele bron Tolkien zelf in godsnaam. En ja, nieuwkomers zullen dit hoogstwaarschijnlijk een geweldige serie vinden - en nogmaals, het ziet er visueel ook geweldig uit - echter heeft deze doelgroep geen kennis van de achtergrond. Casuals bestaan vooral uit liefhebbers van of/en The Lord of the Rings en The Hobbit films. Als je dan opeens karakters gaat verzinnen met een andere huidskleur dan is beschreven door de bedenker, dan stel ik mij vragen vooral nu dit thema meer dan ooit omstreden is. Of is dit louter toeval voor jou?
Maar zelf wel verontwaardigd doen wanneer jij in het racisme-hoekje wordt gedropt.Omdat elke adaptatie, of het nu gaat over fictie of non-fictie, vaak meer de tijdsgeest reflecteert van wanneer de adaptatie is opgenomen dan over wanneer het brondocument is neergeschreven. Als je daar niet tegen kan, dan is dat jouw goed recht, maar als dat niet mag dan kan je stoppen met films te maken.Dit blijk jij zo vaak te beweren gezien het topic dat je me naar verwees maar nog nooit zag ik enig bewijs? Dit is gewoon iets waarvan jij vanuit gaat. Nogmaals, Tolkien heeft zowel hobbits als elven omschreven als fair-skinned = bleek van huid. Geef mij één reden waarom er opeens zwarte figuren opduiken, nogmaals toevallig gedurende een tijd dat dit thema omstreden is.
Ik snap dat je getriggered wordt door die "racists gonna racist" opmerking van Raukaris, maar je kon ook reageren op de argumenten in mijn post in plaats van een rant af te steken tegen woke en politieke correctheid.Lekker makkelijk. Als je kritiek hebt ben je racist en moet je het maar afbollen. Ik zou ook kritiek leveren op blanke slaven op de Amistad hoor.
De enige reden waarom dit gebeurt is omdat men bang is voor een woke groep luide mensen die beginnen janken als er iets niet divers genoeg is. Maar daar mag je niks op zeggen? Als je niet kan omgaan met kritiek ga je best niet op een forum gaan zitten lezen, want hey, daar zitten mensen met misschien een andere mening dan jezelf.
Trouwens, als je denkt dat dit een discussie is over huidskleur zou ik de argumenten eens herlezen.
Men zou beter energie steken in andere zaken dan zo PC mogelijk te zijn. Ik zit echt niet te wachten op een Bridgerton 2.0.
Spijtig, in de boeken stond er dat zijn kaakbeen enkel leem kon splijten. Tijd voor een boycot.So how about that Elrond eey.
![]()
Ge kunt een baksteen splijten op die zijn kaakbeen.![]()
Excuses voor doorzichtige poging nr zoveel om de politiek in deze thread te ontmijnen. ;p