The Lord of the Rings: The Rings of Power

The Lord of the Rings: The Rings Of Power

Het is 15 jaar geleden sinds ik de Silmarillion heb gelezen dus ik herinner me nog maar vaag enkele zaken, maar is het dan mogelijk dat we andere Istari gaan zien in deze reeks? (Al dan niet in het tweede seizoen)
Er zijn er maar 5 bekend en 3 kennen we (Gandalf, Saruman en Radagast). Van de andere 2 weten we alleen dat ze naar het oosten zijn gegaan, en Tolkien zei zelf letterlijk dat hij niet wist wat er daarna met hen gebeurd is :unsure:.

Binnen de setting van de reeks zullen we allicht de aankomst van de 5 wel zien. In theorie is het mogelijk dat er meer dan 5 gestuurd zijn, maar ik hoop dat ze die piste niet zullen bewandelen.

Laatst bewerkt:
Normaal gezien gaan we de aankomst van de Istari niet zien, ze kwamen pas in Third Age 1000 aan en Amazon heeft daar de rechten niet voor.

De beste kans is idd een cameo met de Valar maar da's eerder fan service. Er zijn genoeg andere bekende personages die in de SA leefden die ze eens kunnen laten opdraven.

Het is 15 jaar geleden sinds ik de Silmarillion heb gelezen dus ik herinner me nog maar vaag enkele zaken, maar is het dan mogelijk dat we andere Istari gaan zien in deze reeks? (Al dan niet in het tweede seizoen)
Ik denk niet dat de timing overeen komt. Istari komen zeer laat in de geschiedenis van ME toe.

Teaser smaakt wel naar meer.
Ik hoop dat ze het even goed aanpakken als de films. Dat het niet a la GOT of recentere disney series is. Geen verbastering/poging tot remake/poging tot uitwerken van wat er was. Ik kijk er voorzichtig naar uit.

Voelt alleszins vertrouwd. Ik verwacht veel fanservice omdat we dat als LOTR-fans ook wel een beetje eisen, maar ik hoop dat het geheel toch eerder neigt naar de oorspronkelijke trilogie dan naar The Hobbit.

Online wordt geïdentificeerd wat we juist zien, maar het is volop spoiler speculatie!
  • Eerste shot is in Numenor, wss de stad Romenna met Meneltarma in de achtergrond
  • Galadriel die een berg opklimt is de oversteek van de Helcaraxe (of Forodwaith omdat er zonlicht is, Helcaraxe was in het donker)
  • Gil-Galad kijkt omhoog naar de hemel
  • Het gevecht met veel Elfen heeft te maken met Finrod
  • Elrond zou in Moria de relatie met de Dwergen willen herstellen
Vanity Fair doet ook een poging om de beelden te ontcijferen (het is een eigen interpretatie en geen officiële info van Amazon dus ze kunnen ernaast zitten, maar de meeste info lijkt wel de juiste richting in te gaan):

Laatst bewerkt:
Ben toch niet overtuigd, voelt iets teveel aan als fantasy action met veel CGI.

Mjah, een teaser trailer zegt niks over het finale product

Online wordt geïdentificeerd wat we juist zien, maar het is volop spoiler speculatie!
  • Eerste shot is in Numenor, wss de stad Romenna met Meneltarma in de achtergrond
  • Galadriel die een berg opklimt is de oversteek van de Helcaraxe (of Forodwaith omdat er zonlicht is, Helcaraxe was in het donker)
  • Gil-Galad kijkt omhoog naar de hemel
  • Het gevecht met veel Elfen heeft te maken met Finrod
  • Elrond zou in Moria de relatie met de Dwergen willen herstellen
Er zou ook een shot zijn van Finrod in een first age battle, zou dus wijzen op toch enkele Silmarillion scenes, mogelijk als expositie?

Ow 2 september 'al'. Ik zat al die tijd met december in gedachten om één of andere reden.

Ben toch niet overtuigd, voelt iets teveel aan als fantasy action met veel CGI.

Mjah, een teaser trailer zegt niks over het finale product
Zolang ze er maar geen CGI misbaksel van maken als The Hobbit...

Ik blijf wat sceptisch, maar kan mij anderzijds ook niet inbeelden dat ik het links ga laten liggen.

met veel CGI.
Dit. We mogen natuurlijk niet vergeten dat LOTR veel gebruik maakte van CGI, maar als je eens de appendices van de films bekijkt, is het toch wel onvoorstelbaar hoe veel er fysiek gemaakt/gebouwd werd. Voor elk effect hebben ze nagedacht om te zien wat het beste resultaat zou opleveren. Dat hebben ze duidelijk niet gedaan voor The Hobbit, en zijn voor bijna alles voor de "simpele" optie gegaan: we'll punch it in later. Met als resultaat dat die trilogie eruitziet zoals een natte scheet aanvoelt.
Hopelijk is het budget van TROP net zo monsterlijk omdat ze effectief ook zo veel mogelijk in-camera gaan doen. Maar ergens betwijfel ik dat.

@Hellsdinner Een beetje algemene info na release van de teaser: Amazon mag van de Tolkien estate flashbacks tonen als ze relevant zijn voor de personages in de Second Age. Naar mijn aanvoelen grijpen ze het levensverhaal van Galadriel aan als excuus om ver terug te gaan in het verleden. Dus ze mogen in principe niets doen over de First Age, maar als ze daar toevallig in figureert of er gebeurtenissen zijn die impact hebben op haar leven, dan mag het wel op het scherm.

Voordat de teaser vrij werd gegeven dachten er mensen dat dat toch een bizarre manier van werken was en dat Amazon er vanaf zou blijven om de overeenkomst niet te overtreden. Nu lijkt het erop dat ze een vrijbrief hebben om allerlei zaken op het scherm te tonen die Tolkien neergepend heeft.

We zullen in september moeten zien of het geheel werkt: flashbacks uit de boeken maar nieuwe verhalen voor het hoofdplot.

Ik moet hier dringend mijn LOTR lore eens onder handen nemen, het is jaren geleden dat ik de films of boeken gezien/vast genomen heb.

Vroeger keek ik samen met m'n kleine broer, de extended edition in één stuk uit. Volgens mij zelfs eerst nog op videocassettes.

Met zo'n budget liggen de verwachtingen wel torenhoog, ok geld is geen garantie op succes maar het geeft toch toegang tot genoeg middelen om er een succes van te maken!

Terug
Bovenaan