Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nerdrotic is samen met critical drinker zowat de ring leader van toxische rage kapitaliserende clickbait videos.
Check gewoon al al die thumbs. Die teren op anti-woke en negativiteit omdat ze er zwaar aan verdienen. Zulke mensen stuur je beter geen clicks. Als men het heeft over hoe toxisch online discours geworden is dan heeft men het over die mensen. Die maken letterlijk nooit positieve videos en proberen enkel te schofferen, alt-right gedachtegoed en haat te verspreiden.
Kan aflevering 4 maar vanavond zien dus spoilers kan ik nog niet open klikken.![]()
amai wat een saaie aflevering. En wat was het nut van die sprekende bomen scene?
Ik ben wel in de war aant geraken want Sauron is niet de eerste Big Bad? En het hele ringen opzet ben ik ook kwijt. In de films was het eenvoudiger precies.
Ik denk dat ik een basis lore moet lezen want ik ben duidelijk niet mee.De sprekende bomen (ents) zijn gewoon fan service. Alles wat de films hebben voorgeschoteld, probeert Amazon te kopiëren zolang het recht hebben (hobbits gaan bv. niet). Daarom dat bijvoorbeeld de Balrog in de serie identiek is aan Jackson's Balrog, ondanks het geroep van de schrijvers dat ze vasthouden aan de lore (=bullshit)
Wat bedoel je met Sauron dat niet de eerste big bad is? Melkor/Morgoth is de enige echte big bad. Sauron was een luitenant van Melkor/Morgoth, samen met Gothmog (de machtigste Balrog). Sauron was the brains en Gothmog the muscles.
Ik denk dat ik een basis lore moet lezen want ik ben duidelijk niet mee.
Ze vochten in de 3 films toch tegen Sauron? En nu in ROP vechten ze terug tegen Sauron en doen ze alsof Sauron terug is gekeerd. Dus Sauron heeft minstens 3 keer geleefd want dit is een andere age dan de 3 films.
En dan zijn er ook nog the hobbit films die nog andere verhalen vertellen.
Is Melkor al ooit getoond eigenlijk in eender welke lotr film of serie?
Nerd of the Rings zijn lore video's op youtube hebben mij de voorbije 2 jaar zeer veel bijgeleerd over de lore.Ik denk dat ik een basis lore moet lezen want ik ben duidelijk niet mee.
Ze vochten in de 3 films toch tegen Sauron? En nu in ROP vechten ze terug tegen Sauron en doen ze alsof Sauron terug is gekeerd. Dus Sauron heeft minstens 3 keer geleefd want dit is een andere age dan de 3 films.
En dan zijn er ook nog the hobbit films die nog andere verhalen vertellen.
Is Melkor al ooit getoond eigenlijk in eender welke lotr film of serie?

Thanks! Zal eens die Lore vids opzoeken. Al is dat misschien contraproductief voor het kijkgenot van ROP.
de geschiedenis van midden aarde schetst.
De LOTR-trilogie leest coherent, de Silmarillion is eerder een samenraapsel van verhalen en is inderdaad moeilijker om door te komen. Er zitten wel stukken in die ik wel graag op scherm wil zien, zoals Ancalagon the Black die door Eärendil wordt neergehouwen en neerstort op Thangododrim. Of de dolle avonturen van Melkor en Ungoliant.Begin niet aan de SilmarillionWat een hel van een boek. Ik ben afgehaakt ergens in't midden denk ik. Telkens moeten terugbladeren voor de relaties onderling of naar het einde om de stambomen te checken, vreselijk
![]()
Volledig akkoord. Door LOTR moest ik me echt worstelen maar the Silmarillion heb ik met plezier (buiten de eerste 50 pagina's dan) 3 keer gelezen. Ik kan dat boek alleen maar aanraden.Beetje off topic maar ik vind de Silmarillion gemakkelijker te lezen dan The Lord of The Rings... De verhalen van Tuor en Gondolin, Children of Hurin (zijn nu toevallig ook twee aparte boeken van uitgebracht door Christopher Tolkien) en Findolfin die Morgoth uitdaagt, genieten, alsof je een boek van Griekse mythes bent aan het lezen.
Aflevering 5 nam terug wat meer tijd, stilte voor de storm prolly, met Annatar die Celebrimbor mentaal alle hoeken van de kamer laat zien. Ook Numenor is goed op weg een Joffrey level asshole op te bouwen en om dan Pharazon jaloers over het water te zien turen nog voor hij onder invloed komt van de Palantir... yep, shit is gonna go down big time.Ja ik heb ook het gevoel dat we veel te snel gaan.Aflevering 5 gelukkig terug beetje trager en wat meer tijd voor karakter uitbouw. Net ook 4 gezien en dat was echt wel een rush van gevecht naar gevecht. Knap monster design maar weinig ademruimte.Aflevering 5 nam terug wat meer tijd, stilte voor de storm prolly, met Annatar die Celebrimbor mentaal alle hoeken van de kamer laat zien. Ook Numenor is goed op weg een Joffrey level asshole op te bouwen en om dan Pharazon jaloers over het water te zien turen nog voor hij onder invloed komt van de Palantir... yep, shit is gonna go down big time.
Misschien door de kritiek dat er te weinig gebeurde in seizoen 1 lijkt deze in het andere uiterste te vallen. Alles zit in een gigantische stroomversnelling waardoor je van actie spektakel naar plotvoortstuwende events springt zonder respijt. Die momenten in seizoen 1 waar bijvoobeeld Elrond en Durin rustig wandelend over die tafel bezig zijn mis ik dit seizoen wel een beetje.