The Lord of the Rings: The Rings of Power

The Lord of the Rings: The Rings Of Power

Oh nee! stel je voor! :eek2:;)

Het leuke aan Tolkien is toch net dat hij voor al die zaken ruimte laat? of the wizards; "five were considered chief among them" dan is toch al direct duidelijk dat er nog veel meer wizards zijn waar we gewoon niets van afweten? Waarom zouden we die onbekenden niet mogen volgen? Maar zoals Milanello reeds voorlegt is er dus wel degelijk sprake van gekende Istari aanwezigheid in de 2nd age en betreft het dus waarschijnlijk de blue wizards die in the east, onder andere in Rhun, actief waren.

Naast the great rings of power, de ene, de 3, de 7 en de 9 en misschien zelfs nog enkele meer mysterieuze (saruman had er bijvoorbeeld waarschijnlijk zelf ook een gemaakt) zijn er talloze andere ringen met dominerende krachten waarvan we er maar enkele kennen. Komt allemaal goed dus. ;p

Je gaat veel meer van de show genieten als je het ziet als een adaptatie zoals PJ's LOTR die evengoed zaken heeft toegevoegd, tijdspannes gecondenseerd, personages heeft samengesmolten, ... en niet letterlijk een documentaire verwacht van de stambomen over de eeuwen heen want dan ga je een cast van meer dan 1000 man nodig hebben en 20 seizoenen gewoon al om dat droog af te ratelen.
Ik verwacht nu wel dat we binnen 10 jaar een AI-serie zullen zien die extreem getrouw is aan het bronmateriaal. En dan ga je nog zageventen hebben.

Een big budget trilogie van de first age please! 🤞

Maar idd, we gaan waarschijnlijk nog de tijd meemaken waarin je gewoon thuis de silmarillion in z'n geheel ingeeft als tekst prompt en Sora v10.0 het omzet in gekozen stijl en met acteurs naar jouw wens. :woohoo:

Iedereen gaat dat doen en zijn serie liggen finetunen en delen en de beste komen upvote gewijs naar boven? Gaat dat zelfs wel nog 10 jaar duren? 😅

Laatst bewerkt:
Ik vind dat kritiek zeker moet kunnen. De serie is niet perfect en verdient bepaalde kritiek ook. Maar het mag geen pure bashing fest worden, zoals op bepaalde andere plaatsen het geval is.

Vergeet niet dat een lore omvormen tot een serie, waarbij je gedetailleerder te werk moet gaan dan bij films (ook al waren ze lang) en meer screen time hebt automatisch leidt tot meer zaken waar mensen het niet mee eens zijn.
Als lotr fan vind ik het verre van perfect, maar kan ik er in ieder geval wel van genieten. Er is imo veel meer goed dan slecht.

Btw de films waren ook in het begin niet gespaard van kritiek.

Laatst bewerkt:
Zou deze heel graag zien, maar natuurlijk heb je er weer een creditkaart voor nodig. Jammer.

Is dat nu zo moeilijk om Paypal aan te bieden, zoals ongeveer al de andere subscriptions?

Vierde aflevering was wel goed. De hele Harfoot/Istar-verhaallijn vind ik nog wel wat twijfelachtig.
De vierde aflevering vond ik ook beter.

De hobbit stukken negeer ik, die zitten in een keurslijf van "ze zijn schattig en plezierig" met weinig meerwaarde voor het hoofdverhaal (je kon ze vorig seizoen ook skippen). Wss zullen ze Stranger moeten helpen maar voor mij geen moment om echt bij stil te staan.

Numenor is wat vergeten maar voor mij lijkt het irritant geschreven met een houterige tegenstelling tussen Ar-Pharazon en Miriel.

De vierde aflevering vond ik ook beter.

De hobbit stukken negeer ik, die zitten in een keurslijf van "ze zijn schattig en plezierig" met weinig meerwaarde voor het hoofdverhaal (je kon ze vorig seizoen ook skippen). Wss zullen ze Stranger moeten helpen maar voor mij geen moment om echt bij stil te staan.

Numenor is wat vergeten maar voor mij lijkt het irritant geschreven met een houterige tegenstelling tussen Ar-Pharazon en Miriel.
Toch benieuwd hoe ze Al-Pharazon's kruistocht tegen Valinor in beeld gaan brengen. Dat kan allemaal snel nogal mumbo-jumbo overkomen.

Ik vond aflevering 4 ook niet slecht, zeker niet de beste aflevering, maar ik blijf het wel aangenaam uurtje kijkplezier vinden.

Door naar Rings of Power te kijken begin ik weer zin te krijgen om eens de LOTR boeken te lezen.

Het is mij nog nooit gelukt om echt door te zetten, maar misschien deze keer wel!

Ik ben niet de meest gedisciplineerde lezer :p

Ik vond aflevering 4 ook niet slecht, zeker niet de beste aflevering, maar ik blijf het wel aangenaam uurtje kijkplezier vinden.

Door naar Rings of Power te kijken begin ik weer zin te krijgen om eens de LOTR boeken te lezen.

Het is mij nog nooit gelukt om echt door te zetten, maar misschien deze keer wel!

Ik ben niet de meest gedisciplineerde lezer :p
De LOTR-trilogie is een van die werken waar ik meteen ingezogen geraak en mezelf volledig kan verliezen in een fantasiewereld. Fantasy is nochtans niet mijn favoriete genre, maar Tolkien heeft hiermee een spectaculair literair meesterwerk geschreven.

Net episode 4 gezien

Hoe hopeloos mechanisch was dat gevecht tegen de barrow-wrights. Nul komma nul spanning af te lezen in die acteurs. Oh nee. Onze wapens werken niet. Welp. Gigantische duizendpoot komt uit het moeras voor mijn neus? Best I can do is een gezicht trekken alsof ik mild geconstipeerd ben

De echte helden van deze serie blijven het leger aan VFX artiesten, kostuumdesigners, en setbouwers. Acteurs zijn hopeloos.

kan iemand uitleggen hoe een orken leger ongezien van mordor naar eregion kunnen wandelen zonder dat iemand dat doorheeft, of manipuleert sauron dit ook?

Kan er misschien een aparte thread gemaakt worden voor de jongens die elke avond met het bronmateriaal in bed kruipen ...

How did you know ... ? 😮

Ik kan dit alleen maar bekijken als ik het mentaal volledig buiten de lore van Tolkien plaats. Dus IMO totaal geen connectie met LoTR van Peter Jackson of de boeken. Artikels als deze (klik) lach ik compleet weg, ik zie het een beetje als fan-fiction dus hoe kan het de canon dan veranderen 🧐.

Ik heb enkel nog maar de eerste ep. van seizoen 2 gezien en zoals steeds zijn de visuals goed maar het acteren ... Die casting director heeft toch gewoon zijn/haar vriendjes gecast ofzo? Ook de writing is nog niet verbetert, weer die saaie monologen en gesprekken met veel onnodige woorden erin gesprenkeld om het zwaar te doen klinken.

Ook het verloop van het verhaal springt soms alle kanten uit:

Bijvoorbeeld in het begin. Galadriel achtervolgt Elrond voor de ringen, Elrond loopt ergens random een bocht om en verdwijnt, Galadriel keert terug en gaat bocht om, staat daar een groepje die haar naar Gil Galad en Elrond brengt. Die overgang was IMO heel snel/raar. Op het einde van het eerste seizoen zijn ze nog bij Celebrimbor in het oosten van Eregion. Moeten we dus geloven dat Galadriel weken/maanden aan een stuk Elrond heeft achterna gezeten?

Ook het hele Sauron wordt vermoord/verraden verhaal ... Sauron is een maiar die al zijn macht gebruikt om andere levende wezens te buigen naar zijn macht, maar hij moet een groepje orcs overtuigen om mee te doen? Terwijl ze gemaakt zijn om Morgoth, en zijn rechterhand Sauron, hun evil deeds uit te voeren. Letterlijk hun hele bestaansreden. Ook die acteur die Sauron speelt in die scene ... Wat straalt die nu uit? Ze konden daar toch sowieso iemand veel beter voor gevonden hebben?

Kan er misschien een aparte thread gemaakt worden voor de jongens die elke avond met het bronmateriaal in bed kruipen, zodat het hier gewoon over de serie kan gaan en niet over hoe het volgens hen had moeten zijn?

"Volgens hen?" Volgens de lore bedoelt ge. Kunnen we geen thread maken voor mensen die het oké vinden dat Amazon beslist hoe het volgens hen moet zijn?

Of je leest gewoon geen posts met kritiek? Dan kunnen we het houden met één thread.

Ikzelf heb altijd kritiek gehad met de nodige argumenten. Het is dus niet zomaar iets roepen zoals "go woke, go broke" o.i.d. maar de dag van vandaag moet je zien wat je zegt...

Zonet een recente video van Nerdrotic gezien.

Die scene van 'not Gandalf' die wordt opgeslurpt door een boom/ent met Tom Bombadil's tekst is klakkeloos overgenomen van Jackson's LOTR.

Nu hoop ik dat Nerdrotic fout is met zijn theorie omtrent de Dark Wizard dat Saruman zou zijn. We weten dat hij één van de Istari is, maar Saruman was slecht nadat hij meer te weten kwam via de Ring. Hij bedroog Sauron zelfs door een valse alliantie op te bouwen terwijl hij in werkelijkheid de Ring voor zichzelf wilde.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nerdrotic is samen met critical drinker zowat de ring leader van toxische rage kapitaliserende clickbait videos.
Check gewoon al al die thumbs. Die teren op anti-woke en negativiteit omdat ze er zwaar aan verdienen. Zulke mensen stuur je beter geen clicks. Als men het heeft over hoe toxisch online discours geworden is dan heeft men het over die mensen. Die maken letterlijk nooit positieve videos en proberen enkel te schofferen, alt-right gedachtegoed en haat te verspreiden.

Kan aflevering 4 maar vanavond zien dus spoilers kan ik nog niet open klikken. 😅

How did you know ... ? 😮

Ik kan dit alleen maar bekijken als ik het mentaal volledig buiten de lore van Tolkien plaats. Dus IMO totaal geen connectie met LoTR van Peter Jackson of de boeken. Artikels als deze (klik) lach ik compleet weg, ik zie het een beetje als fan-fiction dus hoe kan het de canon dan veranderen 🧐.
Volledig erbuiten plaatsen is imo niet nodig maar het deels los van elkaar bekijken is imo wel de best manier om eender welke adaptatie te benaderen. Het boek van Jurassic Park bijvoorbeeld en zeker The Lost World is fantastisch maar volledig anders dan de films. Zeker The Lost World is zelfs veel beter dan de film en ook een pak meer hardcore R-rated. Maar toch kan ik Spielbergs Lost World nog altijd apprecieren zelfs al leent deze maar oppervlakkige elementen van het boek waarop het gebaseerd is en gaat die een volledige andere richting uit. (bijvoorbeeld geen T-Rex San Fran rampage in het boek dat zich volledig op Isla Sorna afspeelt) RoP is duidelijk geen boek canon maar PJs LOTR is dat ook niet maar dat is vrij normaal en is zo voor de meeste grootse universa. In Star Wars bijvoorbeeld gaat het film canon voor op dat van de boeken en heb je daarbinnen nog aparte canons. Marvel is één grote clusterfuck van 100en canons. 😅

ivm de dialoog; Dat was natuurlijk ook wel deels Tolkiens schrijfstijl en de LOTR films sprenkelen ook de imo nodige "onnodige" zware woorden door hun dialoog. Het is een beetje als medieval, lawyer of priest speech. Het helpt bij het transporteren naar een andere tijd/sfeer.

Hoera! Aflevering 4 vond ik weer erg goed. Mooi in beeld gebracht ook.
Stukje met Nori en Poppy bij die andere miniatuurmensen vond ik nog wel fijn, niet alles hoeft duister te zijn.

Nerdrotic is samen met critical drinker zowat de ring leader van toxische rage kapitaliserende clickbait videos.
Check gewoon al al die thumbs. Die teren op anti-woke en negativiteit omdat ze er zwaar aan verdienen. Zulke mensen stuur je beter geen clicks. Als men het heeft over hoe toxisch online discours geworden is dan heeft men het over die mensen. Die maken letterlijk nooit positieve videos en proberen enkel te schofferen, alt-right gedachtegoed en haat te verspreiden.

Kan aflevering 4 maar vanavond zien dus spoilers kan ik nog niet open klikken. 😅

Ik heb deze foute stelling alvast gecounterd met één tegenvoorbeeld wat feitelijk volstaat om een 'nooit'-statement te ontkrachten, maar dan in de gesegregeerde thread: https://www.beyondgaming.be/threads/ras-en-gender-representatie-in-de-filmwereld.4811/post-1372358

Terug
Bovenaan