The Lord of the Rings: The Rings of Power

The Lord of the Rings: The Rings Of Power

Het verhaal volg ik maar met een half oog. Mij is het vooral te doen om de sfeerschepping, kostuums, en CGI. En dat is toch wel een dikke 10/10 hoor.

Het Orkgezinnetje was wel een megacringemoment vond ik. Heel onnozel en overbodig. Hadden ze beter geschrapt

Hoe doen we verder met spoilers? Open en bloot of verborgen? Ik neig naar het eerste. Wie hier in komt, moet maar die afleveringen hebben gezien.

Eerste aflevering gezien en mij weer al meteen enorm geërgerd aan dezelfde zaken die mij in s1 al stoorden.

De schrijvers gooien er weer met hun klak naar. Wat was dat allemaal zeg (Flashback Sauron zijn onnozele speech, Harfoots hun belachelijk verhaaltje, hoe Galadriel de ring krijgt en mag houden is compleet onlogisch, ...)

Weer visueel mooi maar zielloos door het te veel an CGI (de meer dan 20 jaar oude films zijn toch honderd keer beter dan dit), en voor de rest een dertien in een dozijn fantasy reeks.

Het Orkgezinnetje was wel een megacringemoment vond ik. Heel onnozel en overbodig. Hadden ze beter geschrapt

Hoe doen we verder met spoilers? Open en bloot of verborgen? Ik neig naar het eerste. Wie hier in komt, moet maar die afleveringen hebben gezien.
Ik zou zeker aan de start van het seizoen voor spoilers pleiten, als het volledig seizoen uit is eventueel zonder?

Ik zou ook vragen opm spoilers te plaatsen. Ik bekijk zulke reeksen altijd met een zekere vertraging en ben gisteren eigenlijk al ferm gespoiled.

Vandaag de eerste ep gezien. Ik weet niet ik de reeks verder ga zien. Dit is niet LotR, maar een generische fantasy reeks. Prima als je fantasy wilt zien/maken. Maar als je LotR doet, doe het dan goed en verander niet zoveel je kunt omdat je denkt dat het beter is zo...

Voorlopig is het allemaal ok. Maar ik ben dan ook geen echte purist of zeer zwaar bekend met het LOTR materiaal. Dus voor mij maakt het ook niet zoveel uit of het van dat materiaal afwijkt.

Ik denk dat als je met die mentaliteit kijkt dat het meer dan ok is. Al begrijp ik dat dit voor sommige mensen onmogelijk is.

Al moet ik wel zeggen dat bij die eerste aflevering ik in het begin helemaal verloren was wat de relatie was tot het verhaal van het vorige seizoen. Maar na verloop van tijd klikte het.

1ste aflevering gisteren bekeken van het nieuwe seizoen en ik had op beterschap gehoopt maar tis gewoon nog knal hetzelfde als seizoen 1.

Ik had gehoopt dat Adar iets zou toevoegen maar ik snap in de verste verte niet wat. Sauron was onder Morgoth een van zijn trouwste luitenanten en is een vd machtigste Maiar die verschillende gedaanten kon aannemen. (Elf, mens, vleermuis en weerwolf). Dus ik snap niet wat die Adar daar doet en waarom ze eerder hem volgen als Sauron die millenia Orcs aanvoerde. Vooral dan toestemming vragen aan 20 orcs om hem te volgen om dan vervolgens door Adar te worden verraden was echt een wtf :eek:

Ook hoe Galadriel aan haar ring komt is zo belachelijk dat het bijna een komedie zou zijn.

Enige wat ik echt goed vond aan de eerste aflevering waren de Orcs, die zien er enorm goed uit. Cirdan lijkt me dan wel heel goed gecast. Dat kan ik helaas niet van de andere Quendi zeggen maar dat was Seizoen 1 ook al zo. Hopelijk krijgen we niet teveel van die achterlijke Harfoots nog te zien en hopelijk wel meer van Khazad Dum dit seizoen. Dat vond ik nog een vd beter verhaallijnen.

Ik zal de rest ook bekijken maar we zijn alvast weer zeer zwak begonnen. Ik begrijp voor 100% dat je aanpassingen moet maken voor het scherm maar ze blijven toch maar aanmodderen met het bronmateriaal. En dat er over het 2de Era niet veel geschreven is dat weet ik maar al te best maar ik denk dat je als schrijver toch minstens 1ste Era materiaal hebt gelezen. Al betwijfel ik dat hier nog steeds zeer sterk.

Deze show zal wel leuk zijn voor mensen die niks of amper wat van Tolkien of Fantasy kennen maar voor fans van zijn werk zoals ik is dit echt een serieus gemiste kans en een met dergelijk budget enorm spijtig.

Laatst bewerkt:
Niet onder indruk, maar ga de serie zeker niet afbreken, ieder zijn smaak.
Nooit LOTR gelezen, enkel de films gezien. Maar toch besef ik alweer, high fantasy is zo mijn ding niet.
Verhaal loopt ook nogal wat te generiek voor me. De Sauron arc ligt me nu net niet zo.

Ik was vergeten hoe overacting die Galadriel was. :sarcastic:

Kan iemand me vertellen wat in S2E1 in het begin gebeurt? Ik ben niet helemaal mee.
Is dat een flashback naar hoe Sauron zijn huidige gedaante krijgt en Galadriel ontmoet heeft in S1?

Laatst bewerkt:
Ik was vergeten hoe overacting die Galadriel was. :sarcastic:

Kan iemand me vertellen wat in S2E1 in het begin gebeurt? Ik ben niet helemaal mee.
Is dat een flashback naar hoe Sauron zijn huidige gedaante krijgt en Galadriel ontmoet heeft in S1?
Is hoe Sauron, Halbrand wordt en indd hoe hij op dat vlot terecht komt waar hij dus overacting Galadriel ontmoet. Gebeurde dus allemaal vrij random precies...

Als ge dat niet snapte kunde toch beter den TV afzetten?

Ik was mee na de eerste episode (allez naarmate het verhaal hierover de link begon duidelijk te maken). Maar toen dat ineens gebeurde had ik geen idee van wat er nu eigenlijk aan de hand was. Ik herinnerde mij geen enkele verwijzing in de vorige episode (dus seizoen 1) dat die uitleg eraan kwam. Of naar wat ik aan het kijken was.

Hier ook even weggebleven omdat ik maar net de eerste 3 afleveringen heb kunnen zien en wat schrik had voor spoilers. Beste fantasy reeks sinds GOT s4 lijkt na aflevering 3 voor mij alvast te kloppen. 👌

Die eerste aflevering met de wedergeboorte van Sauron was gewoon smullen en de rest van de cast heeft precies ook meer hun schwung gevonden. Behalve Theo, jammer dat die nog niet dood is. 😅 Gil Galad krijgt eindelijk de kans om uit te halen en ook de 3e ringbearer Círdan is fantastisch gecast. Ook dat samenspel tussen Celebrimbor en Annatar met de show die hij daar opzet om Celebrimbor van "hun" missie te overtuigen was fantastisch gebracht.

Zelfs de Harfoot verhaallijn is dit seizoen ook al een stuk interessanter gezien we hen samen met de "wanderer" volgen richting Rhûn. Hopelijk krijgen we naast Caras Gaer nog andere nieuwe locaties en culturen te zien in Rhûn.

De sfeer zit volledig goed en ook de nieuwe muziek. 😍 Bear McCreary weet Shore's Leitmotieven voor alle rassen en regios fantastisch verder uit te bouwen en Howard Shore's title theme is nog steeds kippenvel. Die muziek weet je als geen ander naar midden aarde te transporteren.

Terug
Bovenaan