The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

Action SWITCH The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

De nieuwe mechanics zien er inderdaad wel heel nice uit. Maar zal toch niet op release zijn: BotW kon me niet 100% bekoren en dit ziet er uiteraard meer van hetzelfde uit met wat vernieuwingen.
 
Die controller :love:


FsUB845WwAItifH
 
Gameplay bekeken? Gewoon fuse doen met een voorwerp en kan precies wel nog even voort.

Fuse ziet er fun uit.
Wapens gaan nog steeds kapot.

Canceling pre-order.

Ik weet niet of die fuse automatisch betekent dat uw kapot "great magic firesword" gefixed zal zijn door een boulder eraan te plakken en terug fatsoenlijke schade kan aanrichten.

Dus het antwoord op de kritiek "wapens breken slecht" was eerst "ja, maar veel opties!"

gamers: "veel brekende wapens nog steeds slecht"

Nintendo: "hier is wat ducktape"

Soit, ze houden zich dus vast aan hun systeem. Waarschijnlijk kost het teveel moeite om alles opnieuw te balanceren met onbreekbare/repareerbare wapens

Ze kunnen het verhaal verbeteren, meer (diepgaande) dungeons aanbieden, maar uiteindelijk -als ge tegen de zoveelste incarnatie van Ganondorf vecht- moet ge zorgen dat de batterijen van uw Mastersword zijn opgeladen en dat ge een paar extra mega-wapens op reserve houdt.

Wat een absolute klucht.

BoTW is nog altijd een goed spel. Verkenning is meesterlijk, de wereld en lore zijn interessant, mechanics waarmee je kan puzzelen en alles naar je hand zetten, maar de wapens die breken zijn gewoon onvergeeflijk voor mij. Je verkent om nieuwe dingen te vinden en die dingen breken even snel als een toren suikerklontjes. In mijn ogen kan het nooit een echte klassieker zijn zolang het dat gigantisch pijnpunt behoudt.

Je zou bijna denken dat het die typische Nintendo-koppigheid/x-factor is die nu zelfs doordringt in hun gamedesign.
 
Soit, ze houden zich dus vast aan hun systeem.
Je zou bijna denken dat het die typische Nintendo-koppigheid/x-factor is die nu zelfs doordringt in hun gamedesign.
Ik weet niet meer in welk topic het was, maar... "Called it?".

Denk dat het ook is omdat ondanks dat het een ander naam heeft, gewoon BotW2 is. Het zou ergens ook raar zijn dat je in eens in dezelfde wereld en gameplay loop zit en dingen in eens niet meer kapot zouden gaan. Dat Link nieuwe dingen leert en kan doen, kan je altijd verklaren als progressie. Om dan in eens te gaan zeggen, er is een wonder gebeurt niks gaat nog kapot, is iets moeilijker te verklaren en volgens mij is dat in combo met dat Nintendo idd koppig is de reden dat ze gewoon door zetten met deze feature. Also er zijn blijkbaar ook mensen die dit leuk vinden.
 
Ik weet niet of die fuse automatisch betekent dat uw kapot "great magic firesword" gefixed zal zijn door een boulder eraan te plakken en terug fatsoenlijke schade kan aanrichten.
Dat is toch wat er gebeurde met die tak in de gameplay video. Die was bijna kapot en door er een boulder aan te hangen, was die terug in orde. Uiteraard is een tak geen “great magic firesword”, dus dat zullen we dan nog moeten zien. Langs de andere kant biedt het voor het merendeel van het spel wel mogelijkheden en verkleint het de kans dat je zonder wapens valt. Of ze deftig gaan zijn, is wel nog maar de vraag.
 
Niet alleen een nieuwe controller zo te zien. Dock vind ik nice, de joycons dan weer vrij lelijk.

-4243.webp
 
Ik weet niet meer in welk topic het was, maar... "Called it?".

Denk dat het ook is omdat ondanks dat het een ander naam heeft, gewoon BotW2 is. Het zou ergens ook raar zijn dat je in eens in dezelfde wereld en gameplay loop zit en dingen in eens niet meer kapot zouden gaan. Dat Link nieuwe dingen leert en kan doen, kan je altijd verklaren als progressie. Om dan in eens te gaan zeggen, er is een wonder gebeurt niks gaat nog kapot, is iets moeilijker te verklaren en volgens mij is dat in combo met dat Nintendo idd koppig is de reden dat ze gewoon door zetten met deze feature. Also er zijn blijkbaar ook mensen die dit leuk vinden.

Respect voor zij die het wel leuk vinden, want dan kan ik perfect begrijpen dat dit hun favoriete game ooit is. Context is belangrijk, maar ik denk niet dat er veel volk om zou janken als ze plots wel de keuze hadden om bij een bepaald wapen te blijven zolang ze willen. :p Ze luisteren vaak naar player-feedback zogezegd.... Ooh wee als blijkt dat het maar 2% van de bevraagden is die zei "breakable weapons bad" :D
 
nooit aan gestoord in de originele, zou het ook niet gezegd hebben 'breakable weapons bad'.
op die manier meer wapens geprobeerd en gebruikt.
met die nieuwe 'fuse' en door plafonds wurmen lijkt het mij nog beter te worden.

wat nu wel opvalt, zijn de graphics. De originele is nu 5 jaar oud ofzo, die zag er toen ok uit voor een nieuwe handheld console. Nu ziet het er lichtjes beter uit op comparisons, maar ik zou het zo niet zeggen. Komende van een PS5 exclusive of een modernere game, dat gaat wenen worden.
 
Het is een leuke artstyle, maar rekening houdend met framerate BoTW, denk ik dat ze gewoon niet meer kracht uit de Switch kunnen persen. Die hele open world nog meer opblinken en dezelfde vrijheid geven als in BoTW zal gewoon ondoenbaar zijn voor die oude hardware.

Benieuwd of ze binnen 2 jaar afkomen met ToTK remastered voor de Switch Pro met 60 fps.

Toch nog even verduidelijken dat k zeer genoten heb van BoTW, maar die weapon-durability zal ik nooit goedpraten. :p Ik ben nog altijd aangetrokken tot deze game, maar heb men switch al lang verkocht. We horen al zo lang speculatie over een opvolger van de Switch, dus om nu nog een underpowered handheld te kopen voor die ene game die me boeit. :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Die pro controller, dat is toch echt spuuglelijk door dat wit, past totaal niet bij de andere kleuren. :rofl:Maak dat ook in zwart of dat goudkleur.
Dock vind ik wel goed.
 
Zucht. Ik hoopte dat ik er niet veel aan ging vinden gezien ik amper game tijd heb met de baby maar deze trailer hypet me wel hard .
 
BOTW was de eerste Zelda die ik heb gespeeld dus kan zeker niet vergelijken met alle eerdere Zelda's.
Dat de wapens kapot gingen vond ik eerlijk gezegd niet echt storend.
Als ik nu zie dat je zelf wapens kunt maken met een stok en een steen lijkt me dat toch een goed alternatief zodat je nooit echt volledig zonder wapen valt.
Kijk in ieder geval uit naar den 12ste. Nu eerst men Star Wars Jedi survivor nog rond krijgen :)
 
Terug
Bovenaan