Ellie stil in het spel? Denk dat Bill daar anders over denkt xD

Maar zoals dat @Arkaine zegt, je kan geen perfecte copy/paste maken eh. Ik ben zelf blij dat ze dit niet doen en dat ze toch hier en daar wat zaken veranderen. één van de beste scénes is zelf een compleet nieuwe scéne die niet in het spel zat.
Joel dat die FEDRA zijn smoel helemaal bijwerkt opt einde.

Ik ben ook blij dat ze er voor gekozen hebben om heel veel conflicten niet te verfilmen. In het spel had je tegen het einde van deze aflevering al 50 man vermoord. Gelukkig doen ze dit in de serie niet en omzeilen ze dit door dingen ietsje anders te doen. Zoals bv:
het zoeken van Robert, vind het zelf funny dat Tess 2 a 3 keer zegt, we gaan het rustig en stil doen xD In het spel maak je 20 man kapot om tot bij hem te komen xD
 
De bomma die op de achtergrond aan het ‘twitchen’ was. :oops:
Haha, m'n vrouw is helemaal geen held in zo'n zaken. Die pakte m'n hand vast en zei: 'ik vrees dat je alleen zal moeten kijken naar die serie, 't is niets voor mij'.

Uiteindelijk toch verder gekeken. Maar ik hou m'n hart vast als ze dat al te spannend vond. Hopelijk is ze zodanig meegezogen in de serie tegen dat het serieus akelig wordt.

Maar ik ga stoppen met zagen want ik begin echt als ne azijnpisser te klinken. :ROFLMAO:
Als die zaken u al storen hoop ik dat je geen fan van The Witcher bent.
 
Die van ons viel wel mee, ze kreeg alleen stres van het feit dat die infected zo snel zijn in vergelijking met de zombies dat ze gewoon was :ROFLMAO:

Heb haar een paar keer horen roepen, "waarom doet niemand de deur achter zich toe!!!!" :ROFLMAO:
Tot ze dan zag hoe die ene door die keuken sprinte/sprong en ze zei: "Dit is niet goed voor mijn hart."
 
Ik heb gekeken omdat mijn collega's zaten te dwepen met de score van 9.5 op imdb... maar die score is er toch wel echt over.
Het is GOED, maar om dat zo hoog te scoren op die eerste aflevering = nah.
 
Ik heb gekeken omdat mijn collega's zaten te dwepen met de score van 9.5 op imdb... maar die score is er toch wel echt over.
Het is GOED, maar om dat zo hoog te scoren op die eerste aflevering = nah.
Kweet niet, ik vind 9,5 ook wel hoog, maar langs de andere kant moest het nu 8,5 zijn ofzo. Dan zou ik me wel afvragen waar dat het die 1,5 zou verloren zijn, want ik kan eigenlijk niet echt iets aanduiden als dat was slecht of ondermaats. Niks is perfect ofc, maar ik denk tbh dat 9/10 echt geen verkeerde score is voor dit. Hoeveel beter wilt ge het nog hebben ?
 
Die van ons viel wel mee, ze kreeg alleen stres van het feit dat die infected zo snel zijn in vergelijking met de zombies dat ze gewoon was :ROFLMAO:

Heb haar een paar keer horen roepen, "waarom doet niemand de deur achter zich toe!!!!" :ROFLMAO:
Tot ze dan zag hoe die ene door die keuken sprinte/sprong en ze zei: "Dit is niet goed voor mijn hart."
Haha, ik vond het zelf ook wel cool hoe die gewoon los door alles probeerde te lopen als een losgeslagen wacko.

De score is imo terecht. Het is op zich al moeilijk om de games te evenaren. Gameverfilmingen zijn meestal een flop. En iedereen is opgelucht dat het echt wel goed uitgevoerd is. Zelfs mensen die de games niet kennen hoor ik toch lovend over die eerste episode spreken.
 
Hoh ja een score geven op basis van één aflevering vind ik sowieso wat onnozel. Ik heb gisterenavond gekeken, en ik vond het ook heel goed (zonder de games te kennen btw), maar om daar nu een cijfer op te plakken...
 
Zoals ik in mijn review schreef had ik ook mijn bedenkingen bij Bella Ramsey als Ellie, maar die doet dat toch schitterend hoor. De volgende afleveringen zullen jullie wel (meer) overtuigen.

'k Heb mijn vriendin nu ook meegekregen om mee te kijken. Ze heeft me de openingsscene destijds zien spelen en wist dus wat er te gebeuren stond, maar voor de rest kent ze eigenlijk niets van het spel.
 
Serie is goed. Gisteren ook gekeken. Maar ben er nu ook niet vanachter over gevallen. Gewoon goede interpretatie van het spel. Openingsscène wel grappig.
 
Bella Ramsey speelt Ellie echt wel goed. Kan er enkel geen zicht op krijgen, maar dat had ik ook al in Game of Thrones. :unsure:
 
Als die zaken u al storen hoop ik dat je geen fan van The Witcher bent.
Die zaken storen me niet hoor, het is eerder mijn reden waarom ik deze Ellie geen perfecte imitatie van ingame Ellie zal noemen.

De gripes die ik vernoemde in de vorige pagina's, en deze versie van Ellie gaat de score die ik zal geven niet eens beïnvloeden, toch niet op basis van deze ene aflevering. In de eerste plaats had ik nooit een perfecte adaptie verwacht. Dat is vrijwel onmogelijk, er zijn zaken die beter tot zijn recht komen in een videospel en andere zaken die beter tot hun recht komen in een serie.

The Witcher series heb ik op Steam maar geen motivatie om ze te spelen (eerste Witcher vind ik de graphics te outdated, en de andere 2 konden me niet voldoende boeien) en de serie heb ik nog niet gezien, eveneens geen motivatie.
 
de streamz kwaliteit doet wel geen recht aan de serie vind ik.
Super 1 ste aflevering, meer van dit!
Vind het ook wel jammer dat dit maar in 1080p is. Ik koop nu eigenlijk nooit series of films, maar moest deze ooit compleet zijn en uitkomen op 4K blu Ray, dan zou ik het wel eens overwegen.
 
Die zaken storen me niet hoor, het is eerder mijn reden waarom ik deze Ellie geen perfecte imitatie van ingame Ellie zal noemen.
Ik vind het gewoon raar om te lezen dat Ellie geen "perfecte" imitatie is omwille van dat ze in één scéne net iets meer haar mond open doet dan in het spel. Moest het nu zo zijn dat Ellie in het spel heel timide en verlegen is heel de tijd, dan zou ik zeggen, je tis waar, ze is wel een beetje mondiger geworden. Maar als er nu één kenmerk is van Ellie dat naar voor komt en waar ik meteen aan denk in het spel, dan is het haar grote mond en het niet weten wanneer ze die moet houden. Het feit dat ze in de serie in die scéne haar ook een iets grotere mond geven dan in het spel op dat moment, maak niet dat ze een slecht interpretatie doen van het personage. In tegendeel, ze vergrote één van haar grootste karaktereigenschappen gewoon in die scéne al een beetje, en dan ook nog eens zodanig miniem dat het amper merkbaar is.

Mijn punt zijnde, om een nog betere Ellie neer te zetten dan wat zij doet in die eerste aflevering, moet ge gewoon Ellie uit het spel zijn en letterlijk alles exact overnemen en dan nog... Ook al heeft het geen invloed op wat je vind van de serie en maakt het de serie of haar prestatie absoluut niet slechter, het maakt het des te raarder om er toch een opmerking over te geven, want ze doet letterlijk ver het beste van wat mogelijk is.

Swat, iedereen zijn idee en gevoel ofc, no hard feelings ;)
 
Qua looks is Pedro Pascal alvast wél een veel betere benadering van het originele personage, Bella Ramsay toch een stukje minder, maar goed, we zullen zien wat het geeft naarmate het seizoen verdergaat, chemie is minstens even belangrijk...
De actrice die Sarah, de dochter van Joel speelt, was op dat vlak dan ook mogelijks een betere keuze geweest om Ellie te spelen, je voelde daar gewoon meer chemie, en voor Hollywood niet irrelevant (wegens halo-effect) al kunnen smaken verschillen: 't is een knappere actrice.

Bella Ramsay is zeker geen slechte actrice, maar geeft me toch een minder gevoel, kan ook liggen aan de manier waarop het personage in de eerste aflevering overkomt, en hoe er nog maar weinig interactie was met Joel, dat zal gegarandeerd veranderen...
al heb ik het Playstation spel nooit gespeeld, maar stevig vermoeden dat Ellie "softer" wordt naarmate het verhaal vordert?

Anna Torv als de vriendin van Joel... vroeger een fan van Fringe, ook Mindhunters verslonden... tof om die nog eens terug te zien.
 
Qua looks is Pedro Pascal alvast wél een veel betere benadering van het originele personage, Bella Ramsay toch een stukje minder, maar goed, we zullen zien wat het geeft naarmate het seizoen verdergaat, chemie is minstens even belangrijk...
De actrice die Sarah, de dochter van Joel speelt, was op dat vlak dan ook mogelijks een betere keuze geweest om Ellie te spelen, je voelde daar gewoon meer chemie, en voor Hollywood niet irrelevant (wegens halo-effect) al kunnen smaken verschillen: 't is een knappere actrice.

Bella Ramsay is zeker geen slechte actrice, maar geeft me toch een minder gevoel, kan ook liggen aan de manier waarop het personage in de eerste aflevering overkomt, en hoe er nog maar weinig interactie was met Joel, dat zal gegarandeerd veranderen...
al heb ik het Playstation spel nooit gespeeld, maar stevig vermoeden dat Ellie "softer" wordt naarmate het verhaal vordert?

Anna Torv als de vriendin van Joel... vroeger een fan van Fringe, ook Mindhunters verslonden... tof om die nog eens terug te zien.
Dan zijn ze zo te zien in hun opzet geslaagd.

De chemie tussen Sarah en Joel moet er vanaf de eerste seconde meteen af springen of je verliest een hele pak impact later in de aflevering.
Omgekeerd is het net de bedoeling dat Ellie en Joel absoluut geen chemie hebben of toch een zeer toxic chemie.
 
Terug
Bovenaan