Ik blijf het nog steeds raar vinden want er is amper verschil, het kan dat dat bij u anders over kwam, maar ik vind dit net echt zeer goed overgenomen.
Het deel met zijn broer vind ik vooral raar. Je zegt eigenlijk min of meer hetzelfde van wat ik hier net beschreef.. Joel heeft gewoon nog contact met zijn broer in de serie, der is niks waarvan je kan afleiden dat het bff's zijn. In zowel game als film zijn ze uit elkaar gegaan vanwege een ruzie, in geen van beide komt die ruzie over alsof ze elkaar zouden vermoorden als ze elkaar zien. Het enige verschil is hier dat Joel nog weet dat hij leeft en het goed gaat met hem. Het is te zeggen tot 3 weken ervoor wist hij dat nog, nu blijkt er ergens toch iets te zijn en maakt hij hem zorgen, iets wat zeer menselijk en normaal is ookal heb je ruzie gehad, het is en blijft je broer...
Maar dan komen we op het punt dat je zegt dat je dat raar vind omdat in de game Joel emotieloos zou zijn en geen zin in het leven meer heeft. Zoals je zelf aangeeft, emotieloos is echt wel een verkeerde benaming voor wat je beschrijft. Wat hij wel is, is zoals je zegt zeer gesloten in zijn emoties. Maar dat is niet hetzelfde als geen zin meer hebben om te leven, in tegendeel, Joel doet er in game als in de serie alles aan om in leven te blijven. Dat hij hier tegen Tess iets openere is vind ik eigenlijk wel goed, in het spel merk je ook wel dat Joel en Tess een verleden hebben en elkaar volledig vertrouwen, net zoals in de serie ze ook niet aan elkaar twijfelen als één van beide een beslissing neemt. Het enige dat je hier in de serie wel hebt is dat er precies zo net da tikkeltje meer romance is zit dan enkel alleen 2 goeie vrienden/partners/... hoe je het ook wilt noemen.
Maar opnieuw dat vind ik eigenlijk niet slecht, dit kan de impact van de dood van Tess enkel maar versterken. En je haalt het zelf aan in de game is Joel hier ook niet goed van, hij toont daar toch echt wel heel veel emoties op dat moment naar Tess toe. Joel is alles behalve emotioloos, hij verdringt gewoon zijn emoties en laat ze aan niemand zien. Iets wat in de serie ook is, hij is naar iedereen super hard en kort, behalve naar Tess. En dat was in de games ook zo, naar Tess toe was hij altijd iets zachter. Hier wordt die nadruk er gewoon iets meer op gelegd. Als ook de momenten dat we zien dat Joel het moeilijk heeft en zijn plan uitzoekt voor zijn broer te zoeken is hij alleen. In het spel zien we Joel eigenlijk niet alleen op zo een momenten. Het is niet omdat je geen emoties wil tonen naar anderen dat ze er niet zijn.
Hoe meer ik er over denk, hoe meer ik echt overtuigd ben dat die toevoegingen in de serie een grote meerwaarde gaan zijn voor latere events.
De veel uitgebreidere look op Sarah, maakte haar scéne nog harder dan voordien. De extra band en emotie tussen Tess en Joel gaat hetzelfde effect hebben in Tess haar Scéne. Naar Ellie toe is hij heel hard in de serie nu en we weten dat Joel het echt lastig heeft met zichzelf en dat gaat de scéne tussen Joel en Ellie veel later in de serie ook ten goede doen.
Maar heel eerlijk dit was in de games ook zo... Joel was daar toch ook nooit de OMG please kill me personage. In tegenstelling als je nu toch dat gevoel hebt dat Joel zo was toen, door wat ze doen in de serie. Dan kan ik enkel en alleen maar zeggen dat de serie het geweldig doet om die emoties van het spel nog beter in beeld te brengen dan dat het spel het zelf deed. Maar hoe Joel is in de serie is echt hoe Joel voor mij ook aanvoelde in de games.
Een man met heeeeel zware bagage, gedreven op overleven en vooral op zichzelf zijn, zo min mogelijk mensen rond zich heen zodat hij het verlies dat hij al meegemaakt heeft niet nog eens hoeft mee te maken. Als hij echt niet zou weten waarom hij wil overleven, waarom zou hij dan zowel in de game als in de serie zo een handeltje hebben met Tess. Hij was duidelijk bezig met het leven voor hun zo goed mogelijk te maken. Zolang hij maar niet aan zijn verleden hoefde te denken.