alles top al had ik toch een andere actrice gekozen voor de rol van Ellie
Ja, 't is wel wat wennen hé.

Ik vond het alvast heel goed. Na de review van Joeri was ik gerust. Voordien had ik een 'please don't fuck this up' gevoel.

M'n vrouw weet niets over het verhaal. Na de intro ging ze er van uit dat het een vader/dochter avontuur werd. Boy was she wrong.
 
Met je 2de gripe ben ik het wel niet echt eens. Dat vond ik net een zeer goeie 1 op 1 interpretatie van hoe dat Joel was toen.

Joel was toch helemaal niet zielloos in de game? Hij was daar ook een smokkelaar die samen met Tess een handeltje dreef om te overleven, ok hij had inderdaad geen contact met zijn broer op dat moment vanwege een ruzie door Marline en de fireflies. Ditzelfde komt ook in de serie aan bod alleen iets meer in detail en met het verschil dat Joel bezorgd is omdat hij al weken zijn broer niet gehoord heeft. Wil daarom niet zeggen dat ze heel goed overeen kwamen eh. Het wil gewoon zeggen dat ze nog min of meer contact hadden. Als Joel op weg is in de game naar zijn broer is dat ook initieel niet met volle goesting, maar ze zijn uiteindelijk wel super blij elkaar te zien. Ik vind het in de serie tbh beter gedaan dan in het spel op deze manier. Er is een extra reden voor Joel om het kamp te verlaten, hij is bezorgd om zijn broer ookal waren ze mss niet meer 2 handen op één buik, maar dat is geen onlogisch gevoel toch? Zijn plan valt deels in het water, maar Marline geeft hem een offer om iets voor haar te doen om hem dan te helpen toch naar zen broer te kunnen gaan zoeken. Terwijl in het spel het gewoon puur gaat om het krijgen van suplies en loot als reward om Ellie weg te doen. In de serie zit er een goeie reden achter waarom hij die loot en suplis wil, in het game eigenlijk niet... Maar ik dwaal af, Ik heb Joel nooit als zielloos beschouwen en ik vind sommige tweaks in de serie echt een meerwaarde aan het verhaal.

Niet helemaal zielloos, ok. Helemaal niet zielloos, nope. Hij heeft het verlies van zijn dochter nooit verwerkt, dat kon je zien aan hoe hard hij was tegen Ellie als zij over Sarah begon. Toen Joel en Tommy elkaar vonden in de Firefly basis later in het spel, was de blijschap enkel van Tommys kant, en dat duurde niet lang. Ik zag niks van blijschap bij Joel, misschien hoogstens opgelucht dat Tommy nog leeft. Al wat Joel wou was zo snel mogelijk Ellie naar de Fireflies brengen en terugkeren naar Boston. Dat was ook de reden dat Ellie toen een paard stal en weg vluchtte, omdat ze kwaad was dat ze nog altijd weinig te zeggen had, en dat Joel na al die maanden tesamen nog steeds geen zier om haar gaf, terwijl ze wel om hem begon te geven.

Toen Tess gebeten werd en achterbleef, was Joel wel allesbehalve blij, maar echt kwaad nu ook weer niet. Hij wilt niet over zijn gevoelens praten (niet over Tess die net doodgeschoten werd, niet over Sarah). Hij sluit zichzelf af van iedereen, en daarom noem ik hem zielloos. Misschien niet het juiste woord, ma bon. Joel in de serie daarentegen heeft zijn gevoelens niet helemaal afgesloten, toch niet tegenover de mensen die hij al kent (tegen Ellie was hij even hardvochtig als in het spel).

Doorheen het spel had ik me dikwijls zitten afvragen wat Joel nog vasthoudt aan het leven. Misschien wou hij niet veranderen in een Infected?

Het doel van Joel zo hardvochtig te maken was ook om een beter contrast met zijn persoonlijkheid na de Winter-arc te tonen. Toen bloeide hij open naar Ellie toe. En dat maakte het verhaal zo goed en schoon.

Nu ik heb geen probleem met deze Joel hoor. Ik hoop enkel dat ze hiermee rekening houden met bepaalde scenes later in het spel zoals hierboven beschreven (met Tess en over Sarah). Moest hij even hardvochting reageren als in het spel, zou ik dat ondervinden als een raar contrast.
 
Niet helemaal zielloos, ok. Helemaal niet zielloos, nope. Hij heeft het verlies van zijn dochter nooit verwerkt, dat kon je zien aan hoe hard hij was tegen Ellie als zij over Sarah begon. Toen Joel en Tommy elkaar vonden in de Firefly basis later in het spel, was de blijschap enkel van Tommys kant, en dat duurde niet lang. Ik zag niks van blijschap bij Joel, misschien hoogstens opgelucht dat Tommy nog leeft. Al wat Joel wou was zo snel mogelijk Ellie naar de Fireflies brengen en terugkeren naar Boston. Dat was ook de reden dat Ellie toen een paard stal en weg vluchtte, omdat ze kwaad was dat ze nog altijd weinig te zeggen had, en dat Joel na al die maanden tesamen nog steeds geen zier om haar gaf, terwijl ze wel om hem begon te geven.

Toen Tess gebeten werd en achterbleef, was Joel wel allesbehalve blij, maar echt kwaad nu ook weer niet. Hij wilt niet over zijn gevoelens praten (niet over Tess die net doodgeschoten werd, niet over Sarah). Hij sluit zichzelf af van iedereen, en daarom noem ik hem zielloos. Misschien niet het juiste woord, ma bon. Joel in de serie daarentegen heeft zijn gevoelens niet helemaal afgesloten, toch niet tegenover de mensen die hij al kent (tegen Ellie was hij even hardvochtig als in het spel).

Doorheen het spel had ik me dikwijls zitten afvragen wat Joel nog vasthoudt aan het leven. Misschien wou hij niet veranderen in een Infected?

Het doel van Joel zo hardvochtig te maken was ook om een beter contrast met zijn persoonlijkheid na de Winter-arc te tonen. Toen bloeide hij open naar Ellie toe. En dat maakte het verhaal zo goed en schoon.

Nu ik heb geen probleem met deze Joel hoor. Ik hoop enkel dat ze hiermee rekening houden met bepaalde scenes later in het spel zoals hierboven beschreven (met Tess en over Sarah). Moest hij even hardvochting reageren als in het spel, zou ik dat ondervinden als een raar contrast.


Ik blijf het nog steeds raar vinden want er is amper verschil, het kan dat dat bij u anders over kwam, maar ik vind dit net echt zeer goed overgenomen.

Het deel met zijn broer vind ik vooral raar. Je zegt eigenlijk min of meer hetzelfde van wat ik hier net beschreef.. Joel heeft gewoon nog contact met zijn broer in de serie, der is niks waarvan je kan afleiden dat het bff's zijn. In zowel game als film zijn ze uit elkaar gegaan vanwege een ruzie, in geen van beide komt die ruzie over alsof ze elkaar zouden vermoorden als ze elkaar zien. Het enige verschil is hier dat Joel nog weet dat hij leeft en het goed gaat met hem. Het is te zeggen tot 3 weken ervoor wist hij dat nog, nu blijkt er ergens toch iets te zijn en maakt hij hem zorgen, iets wat zeer menselijk en normaal is ookal heb je ruzie gehad, het is en blijft je broer...

Maar dan komen we op het punt dat je zegt dat je dat raar vind omdat in de game Joel emotieloos zou zijn en geen zin in het leven meer heeft. Zoals je zelf aangeeft, emotieloos is echt wel een verkeerde benaming voor wat je beschrijft. Wat hij wel is, is zoals je zegt zeer gesloten in zijn emoties. Maar dat is niet hetzelfde als geen zin meer hebben om te leven, in tegendeel, Joel doet er in game als in de serie alles aan om in leven te blijven. Dat hij hier tegen Tess iets openere is vind ik eigenlijk wel goed, in het spel merk je ook wel dat Joel en Tess een verleden hebben en elkaar volledig vertrouwen, net zoals in de serie ze ook niet aan elkaar twijfelen als één van beide een beslissing neemt. Het enige dat je hier in de serie wel hebt is dat er precies zo net da tikkeltje meer romance is zit dan enkel alleen 2 goeie vrienden/partners/... hoe je het ook wilt noemen.

Maar opnieuw dat vind ik eigenlijk niet slecht, dit kan de impact van de dood van Tess enkel maar versterken. En je haalt het zelf aan in de game is Joel hier ook niet goed van, hij toont daar toch echt wel heel veel emoties op dat moment naar Tess toe. Joel is alles behalve emotioloos, hij verdringt gewoon zijn emoties en laat ze aan niemand zien. Iets wat in de serie ook is, hij is naar iedereen super hard en kort, behalve naar Tess. En dat was in de games ook zo, naar Tess toe was hij altijd iets zachter. Hier wordt die nadruk er gewoon iets meer op gelegd. Als ook de momenten dat we zien dat Joel het moeilijk heeft en zijn plan uitzoekt voor zijn broer te zoeken is hij alleen. In het spel zien we Joel eigenlijk niet alleen op zo een momenten. Het is niet omdat je geen emoties wil tonen naar anderen dat ze er niet zijn.

Hoe meer ik er over denk, hoe meer ik echt overtuigd ben dat die toevoegingen in de serie een grote meerwaarde gaan zijn voor latere events.

De veel uitgebreidere look op Sarah, maakte haar scéne nog harder dan voordien. De extra band en emotie tussen Tess en Joel gaat hetzelfde effect hebben in Tess haar Scéne. Naar Ellie toe is hij heel hard in de serie nu en we weten dat Joel het echt lastig heeft met zichzelf en dat gaat de scéne tussen Joel en Ellie veel later in de serie ook ten goede doen.

Maar heel eerlijk dit was in de games ook zo... Joel was daar toch ook nooit de OMG please kill me personage. In tegenstelling als je nu toch dat gevoel hebt dat Joel zo was toen, door wat ze doen in de serie. Dan kan ik enkel en alleen maar zeggen dat de serie het geweldig doet om die emoties van het spel nog beter in beeld te brengen dan dat het spel het zelf deed. Maar hoe Joel is in de serie is echt hoe Joel voor mij ook aanvoelde in de games.

Een man met heeeeel zware bagage, gedreven op overleven en vooral op zichzelf zijn, zo min mogelijk mensen rond zich heen zodat hij het verlies dat hij al meegemaakt heeft niet nog eens hoeft mee te maken. Als hij echt niet zou weten waarom hij wil overleven, waarom zou hij dan zowel in de game als in de serie zo een handeltje hebben met Tess. Hij was duidelijk bezig met het leven voor hun zo goed mogelijk te maken. Zolang hij maar niet aan zijn verleden hoefde te denken.
 
Mja, wel, opinions differ, agree to disagree etc. We zien het allebei anders, heb ik zeker geen probleem mee. Zoals ik al zei, tis maar een piepkleine gripe, het zal mijn score voor de serie niet/nauwelijks beïnvloeden. Er zijn nog veel episodes te gaan, kan nog veel kanten uitgaan.
 
Zie hier net in de trailer van volgende week iets.

Tommy zegt tegen Joel "Just becouse life stopped for you, doesn't mean it has to stop for me." Hiermeer spreken ze dus in de serie letterlijk jouw gevoel uit van in het spel. Wat jij voelde in de game voelt Tommy precies ook over zijn broer. Maar dit valt nu ook niet letterlijk te interpreteren.

We weten dat Tommy net zoals iedereen in de wereld daar veel verloren is. Maar in tegenstelling tot Joel die sinds zijn verlies zich afsluit van anderen heeft Tommy zo iets van, ja kijk ik ben wel verliefd geworden en ik ga wel verder. Tis niet omdat hij dat niet kan, dat iedereen zo moet reageren. Dit is hoogtwaarschijnlijk ook de converstaite wanneer te tegen elkaar beginnen ingaan en schelden nadat ze nog maar net weer samen zitten.

Ik kan alleen maar zeggen, ik denk niet dat ze dit beter hadden kunnen overnemen. Het spel was near perfect, maar had ook altijd wat zijn flaws, maar heb hier al een paar keer gemerkt, dat sommige kleine details in de serie beter behandeld zijn. Net zoals dit hier allemaal, maar idd dat is mijn mening, hoef je niet mee akkoord te gaan.
 
Gisteren ook eerste aflevering gezien, wordt toch een toppertje.De hele wereld is gewoon super neergezet. Moesten ze me beelden tonen van deze serie zonder dat ik wist wat het was, zou ik er zo uithalen dat dat The Last of Us is. Vraag me wel af hoe het is voor mensen die niet vertrouwd zijn met de game. Gaat de mening toch altijd wat beïnvloeden denk ik dan.
Ik vind de aanpassingen aan het script heel goed gedaan. Die opening vond ik een goeie toevoeging, en ik verwacht dat we misschien 1 van die personages nog eens terug gaan zien (gewoon omdat het toch een vrij gekende acteur is). Voor Druckmann zal het wel leuk zijn om een script dat hij 10 jaar geleden geschreven heeft nog eens kan herzien.

De setup met zijn dochter was perfect en toont waarom je een game nooit 1 op 1 kunt overnemen als je deze adapteert naar een serie of film. Ik had wel verwacht dat ze er iets meer tijd nog zouden laten overgaan. Lijkt me dat de serie aan een serieus tempo zal gaan.
Joel is perfect gecast en Ellie, hoewel ik mijn twijfels erover had, vond ik ook heel goed. Denk dat het bij sommige mensen wat tegen die actrice gaat werken dat de fancasting voor haar altijd Ellen Page geweest is.
 
Gisteren ook eerste aflevering gezien, wordt toch een toppertje.De hele wereld is gewoon super neergezet. Moesten ze me beelden tonen van deze serie zonder dat ik wist wat het was, zou ik er zo uithalen dat dat The Last of Us is. Vraag me wel af hoe het is voor mensen die niet vertrouwd zijn met de game. Gaat de mening toch altijd wat beïnvloeden denk ik dan.
Ik vind de aanpassingen aan het script heel goed gedaan. Die opening vond ik een goeie toevoeging, en ik verwacht dat we misschien 1 van die personages nog eens terug gaan zien (gewoon omdat het toch een vrij gekende acteur is). Voor Druckmann zal het wel leuk zijn om een script dat hij 10 jaar geleden geschreven heeft nog eens kan herzien.

De setup met zijn dochter was perfect en toont waarom je een game nooit 1 op 1 kunt overnemen als je deze adapteert naar een serie of film. Ik had wel verwacht dat ze er iets meer tijd nog zouden laten overgaan. Lijkt me dat de serie aan een serieus tempo zal gaan.
Joel is perfect gecast en Ellie, hoewel ik mijn twijfels erover had, vond ik ook heel goed. Denk dat het bij sommige mensen wat tegen die actrice gaat werken dat de fancasting voor haar altijd Ellen Page geweest is.

Dat had ik ook wel, de toevoegingen zijn super goed en een meerwaarde, maar anderzijds had ik soms wel het gevoel dat ze heel snel overgingen naar het volgende, ik had echt zo wat een game/chapter gevoel soms in de aflevering. Het ding is, in het spel is dat ook wel effectief zo, maar in games zijn we dat gewoon. In een serie of film zijn die overgangen vaak veel mij uitgestreken en minder hard. Het snel over gaan van A naar B voelde dreef de pacing wel hard op, ondanks dat de scénes zelf echt kwa tempo super goed zaten.

Wat betreft Joel en Ellie, inderdaad, Piedro zet hier een prestatie neer dat echt fenomenaal is. Zij ook tbh, ze speelt de rol enorm sterk, maar ik geef toe, ookal lijkt Piedro ook niet op Joel van de games, het verschil met Ellie is wel groter en moet ik echt aan wennen. Dit heeft niets te maken met dat ik het liever zag gebeuren door iemand anders zoals Eliot Page ofzo. Gewoon, zij heeft zo een speciaal gezicht dat het echt gewoon even moeilijk is dat gewoon te worden dat het zo anders is. Aan haar prestatie is niks aan te merken.
 
Zag op de vorige pagina dat de volledige serie pas in maart uit zal zijn. Zou het kunnen dat de laatste aflevering in de week van 3 maart zal zijn? Want zo ja, da's geen toeval want die dag komt TLOU uit op de PC (zie Steam).

Timing is uiteraard wel logisch. Ik ga het zeker aanschaffen want ik speel veel liever op PC dan op console.
 
Zag op de vorige pagina dat de volledige serie pas in maart uit zal zijn. Zou het kunnen dat de laatste aflevering in de week van 3 maart zal zijn? Want zo ja, da's geen toeval want die dag komt TLOU uit op de PC (zie Steam).

Timing is uiteraard wel logisch. Ik ga het zeker aanschaffen want ik speel veel liever op PC dan op console.
5 en 12 maart zijn de voorlaatste en laatste aflevering, dus ja idd in de buurt van de climax van de serie en PC release.
 
M'n vrouw weet niets over het verhaal. Na de intro ging ze er van uit dat het een vader/dochter avontuur werd. Boy was she wrong.
Mijn vrouw heeft flarden van de game gezien, maar niet dat ze haar veel herinnert. Vlak voor “DE” scène zegt ze opeens tegen mij: “zeg, Joel was in de game toch op stap met Ellie, niet met Sarah”. En ik zeg met een grote grijns: “dat klopt”. 😂
 
Sterke eerste ep!

Ik vind Ellie héél goed? Spreekt echt zoals Ellie in't spel en zelfde gedragingen.
Ze lijkt er niet echt op, maar who cares. Als't zo blijft, en de belangrijke scènes even goed zijn als die uit de eerste ep, dan is het voor mij perfect gecast
 
Ik ga weer tegendraads moeten doen, ze is niet helemaal Ellie.

In die kamer waar Joel en Ellie wachten op Tess om terug te keren, hebben ze 1 scene inderdaad prachtig nagebootst. Joel die in de zetel gaat liggen en hardvochtig doet tegen Ellie. En Ellie die opmerkt dat zijn horloge niet werkt.

Als Joel wakker wordt, in het spel zegt Ellie niet veel, enkel afvragen wat er "buiten" is. In de serie ook, maar daarna meteen pochend zeggen dat ze de "code verbroken heeft" van de radio. Ellie in de show is iets arroganter en opent haar mond sneller. In het spel was ze stiller.

Maar ik ga stoppen met zagen want ik begin echt als ne azijnpisser te klinken. :ROFLMAO:
 
Op andere momenten daagt ze Joel toch gewoon wel uit? De serie is geen shot voor shot remake van het spel he.

Perfecte Ellie voor mij voorlopig. :)
 
Terug
Bovenaan