its like playing the game all over again.
Sommige scenes zijn echt net uit de game geplukt.
Het decor geeft de look en feel echt goed weer!
 
Ik ga de eerste aflevering seffens bezien, maar zijn ze nu van plan om voor de volledige seizoen het verhaal van het spel te volgen of gaan ze hun eigen weg later op?

Niet dat ik een probleem heb met eender welke weg ze volgen. Als ze het spel volledig volgen zal er enkel niks nieuws te zien zijn, zal al weten wat er komt enzo.
 
Ik ga de eerste aflevering seffens bezien, maar zijn ze nu van plan om voor de volledige seizoen het verhaal van het spel te volgen of gaan ze hun eigen weg later op?

Niet dat ik een probleem heb met eender welke weg ze volgen. Als ze het spel volledig volgen zal er enkel niks nieuws te zien zijn, zal al weten wat er komt enzo.
Seizoen 1 wordt een adaptatie van Part I. Seizoen 2 en de daaropvolgende seizoenen gaan wellicht hun eigen storyline krijgen, aangezien Part II zich vier jaar later afspeelt, en omdat HBO een bepaald main cast member niet zo snel uit de reeks gaat willen zien verdwijnen.
 
Als ze het spel volledig volgen zal er enkel niks nieuws te zien zijn, zal al weten wat er komt enzo.
Afgaande op recensies die alle 9 episodes hebben gezien volgt het grotendeels het spel, hier en daar extra toevoegingen om achtergrond voor personages te voorzien. In de eerste episode zijn er enkele shot-for-shot equivalent scenes, dat zal doorheen het seizoen wel zo het geval zijn.

Veranderingen zijn er zeker maar mss niet verrassend voor sommigen die vertrouwd zijn met de game.
 
Zeer fijne 1ste aflevering. Direct een traantje.
Every single time. En tbh het was in de serie nog beter in beeld gebracht dan in het spel IMO.

Echt geweldige eerste aflevering, blijven zeer trouw aan de story en het spel, maar toch hier en daar een eigen kleine toevoeging of licht aanpassing om het allemaal vlotter aan elkaar te binden. Zeer mooie adaptatie, sfeer, casting, story, alles loopt zoals ik het gehoopt had.

Can't ask for more.
 
Aflevering 1 bekeken, goede adaptie, wel 2 piepkleine gripes, in spoiler:

Gripe nr. 1: In het spel werd Sarah wakker en probeerde Joel te vinden. Wanneer ze bij de achterdeur komt, komt Joel juist binnen lopen, overstuur van wat hij zag bij de buren. Dan springt een Infected door het raam van de achterdeur. Joel vecht hem neer, en vlucht met Sarah via de voordeur waar Tommy juist arriveert met zijn truck.

Omdat er een Infected binnendrong en daar in die living ligt, hebben ze dus een logische reden om te vluchten ipv binnen te blijven.

In de serie is dit echter anders, hun huis is nog vrij van Infected en ze zouden dus binnen kunnen blijven. Daartegenover vluchten ze, meer zelfs, nog effe tegen een buurvrouw roepen van binnen te blijven en te barricaderen terwijl ze zelf gaan vluchten.

Niet echt een reden om te gaan vluchten maar het toch doen. Dat wrong een beetje. Nu, tis een minuscuul detail.

Tweede kleine gripe: Na die 20 jaar was Joel in het spel een zielloze schaduw van zijn eigen geworden. Weinig tot geen moreel, gaf weinig om anderen inclusief zijn broer. Was iemand geworden die van dag tot dag leefde.

In de serie heeft Joel duidelijk nog levenszin door Tess meteen te verzorgen na het zien van haar wonden en bleef hij contact proberen te vinden met Tommy.

Nu weet ik wel dat het niet al te makkelijk is om als acteur iemand te spelen die zielloos is, in het spel kan dat beter uitgedrukt worden. Ma bon, zoals ik al zei, piepkleine gripe.

Benieuwd naar de rest van de afleveringen. Sommige scenes van het spel hebben ze zeer goed nagebeeld.
 
Aflevering 1 bekeken, goede adaptie, wel 2 piepkleine gripes, in spoiler:

Gripe nr. 1: In het spel werd Sarah wakker en probeerde Joel te vinden. Wanneer ze bij de achterdeur komt, komt Joel juist binnen lopen, overstuur van wat hij zag bij de buren. Dan springt een Infected door het raam van de achterdeur. Joel vecht hem neer, en vlucht met Sarah via de voordeur waar Tommy juist arriveert met zijn truck.

Omdat er een Infected binnendrong en daar in die living ligt, hebben ze dus een logische reden om te vluchten ipv binnen te blijven.

In de serie is dit echter anders, hun huis is nog vrij van Infected en ze zouden dus binnen kunnen blijven. Daartegenover vluchten ze, meer zelfs, nog effe tegen een buurvrouw roepen van binnen te blijven en te barricaderen terwijl ze zelf gaan vluchten.

Niet echt een reden om te gaan vluchten maar het toch doen. Dat wrong een beetje. Nu, tis een minuscuul detail.

Tweede kleine gripe: Na die 20 jaar was Joel in het spel een zielloze schaduw van zijn eigen geworden. Weinig tot geen moreel, gaf weinig om anderen inclusief zijn broer. Was iemand geworden die van dag tot dag leefde.

In de serie heeft Joel duidelijk nog levenszin door Tess meteen te verzorgen na het zien van haar wonden en bleef hij contact proberen te vinden met Tommy.

Nu weet ik wel dat het niet al te makkelijk is om als acteur iemand te spelen die zielloos is, in het spel kan dat beter uitgedrukt worden. Ma bon, zoals ik al zei, piepkleine gripe.

Benieuwd naar de rest van de afleveringen. Sommige scenes van het spel hebben ze zeer goed nagebeeld.

Met je 2de gripe ben ik het wel niet echt eens. Dat vond ik net een zeer goeie 1 op 1 interpretatie van hoe dat Joel was toen.

Joel was toch helemaal niet zielloos in de game? Hij was daar ook een smokkelaar die samen met Tess een handeltje dreef om te overleven, ok hij had inderdaad geen contact met zijn broer op dat moment vanwege een ruzie door Marline en de fireflies. Ditzelfde komt ook in de serie aan bod alleen iets meer in detail en met het verschil dat Joel bezorgd is omdat hij al weken zijn broer niet gehoord heeft. Wil daarom niet zeggen dat ze heel goed overeen kwamen eh. Het wil gewoon zeggen dat ze nog min of meer contact hadden. Als Joel op weg is in de game naar zijn broer is dat ook initieel niet met volle goesting, maar ze zijn uiteindelijk wel super blij elkaar te zien. Ik vind het in de serie tbh beter gedaan dan in het spel op deze manier. Er is een extra reden voor Joel om het kamp te verlaten, hij is bezorgd om zijn broer ookal waren ze mss niet meer 2 handen op één buik, maar dat is geen onlogisch gevoel toch? Zijn plan valt deels in het water, maar Marline geeft hem een offer om iets voor haar te doen om hem dan te helpen toch naar zen broer te kunnen gaan zoeken. Terwijl in het spel het gewoon puur gaat om het krijgen van suplies en loot als reward om Ellie weg te doen. In de serie zit er een goeie reden achter waarom hij die loot en suplis wil, in het game eigenlijk niet... Maar ik dwaal af, Ik heb Joel nooit als zielloos beschouwen en ik vind sommige tweaks in de serie echt een meerwaarde aan het verhaal.
 
Terug
Bovenaan