The Last of Us

Action PC PS5 PS4 The Last of Us Part I

Kga niet liegen maar met een 10/10 ben je de geloofwaardigheid meteen kwijt bij mij, hoe goed ik het spel ook vind en hoeveel ik er van hou. Geen enkele game verdient een 10, maar los daar van wat een top game!
 
Kga niet liegen maar met een 10/10 ben je de geloofwaardigheid meteen kwijt bij mij, hoe goed ik het spel ook vind en hoeveel ik er van hou. Geen enkele game verdient een 10, maar los daar van wat een top game!
Ge moet het in de context zien ook. Ik schrijf ondertussen 10 jaar reviews en is de eerste keer dat ik een 10 heb gegeven. Zegt ook wel genoeg.
 
Ge moet het in de context zien ook. Ik schrijf ondertussen 10 jaar reviews en is de eerste keer dat ik een 10 heb gegeven. Zegt ook wel genoeg.
Dat is waar, maar daarvoor met je de reviewer wel goed kennen natuurlijk en zelf al zit ik hier ook al jaren, zou ik dat nog altijd niet geweten hebben :p Uiteindelijk relativeer ik die 10/10 ook als een andere verwoording van "Tis echt een masterpiece", maar ik vind het gewoon raar een 10 te zien xD
 
Kga niet liegen maar met een 10/10 ben je de geloofwaardigheid meteen kwijt bij mij, hoe goed ik het spel ook vind en hoeveel ik er van hou. Geen enkele game verdient een 10, maar los daar van wat een top game!
Vind ik nogal droevig om nooit iets perfect te vinden op uw eigen manier. Waarom zou geen enkele game een 10 kunnen hebben?
Ben zelf bezig met TLOU en ik kan niks op dit spel aanmerken. Grafisch gezien is het het mooiste spel ooit, verhaal is zoals iedereen het kent ook fenomenaal en door de dualsense voelt het ook allemaal echt aan (geen idee hoe ik het moet omschrijven).

Het is zijn prijskaartje niet waard, tenzij je het nog nooit gespeeld hebt.
 
Vind ik nogal droevig om nooit iets perfect te vinden op uw eigen manier. Waarom zou geen enkele game een 10 kunnen hebben?
Ben zelf bezig met TLOU en ik kan niks op dit spel aanmerken. Grafisch gezien is het het mooiste spel ooit, verhaal is zoals iedereen het kent ook fenomenaal en door de dualsense voelt het ook allemaal echt aan (geen idee hoe ik het moet omschrijven).

Het is zijn prijskaartje niet waard, tenzij je het nog nooit gespeeld hebt.
Perfectie bestaat gewoon niet, zelf op mijn lieveling games heb ik punten van kritiek of waar het beter kan. Betreft TLOU Remake:

- Heb toch af en toe eens een glitch ervaren, dingen die in de lucht zweefden, door de muur of grond vielen.
- Het hele chapter select systeem is vrij bizar, je verliest alle progress van alles wat je erna gedaan hebt. Kan beter opgelost worden door je te laten spelen en als het chapter uit is de vraag of optie krijgen of je wil overschrijven en verder gaan van dat punt of dergelijke, of als je het chapter start vragen of je gewoon eens wil herspelen, of wil overschrijven.
- Ik heb zelf al vaak gezegd dat de prijs van een spel niet altijd een factor mag zijn bij het geven van een score, al speelt ND hier toch met vuur om het wel invloed te laten hebben.
- Wat ik nog steeds heel raar vind is dat infected vaker ammo droppen dan humans die net naar jou aan het schieten waren. Heb ik altijd al zeer bizar gevonden en is hier nog steeds een rare keuze.

Dit zijn gewoon een aantal zaken die meteen bij me op komen, perfecte games bestaan gewoon niet, dat deze dicht in de buurt komt 100% mee akkoord, maar als iemand over gelijk welke film, serie, boek, game of whatever media zegt dat alles perfect is, dan ben je gewoon niet altijd even kritisch en misschien moet dat ook niet altijd. Maar ik persoonlijk bekijk alles op dezelfde manier, of het nu men lievelings game is, of een game dat ik dom vind, het ene verdient niet meer dan het andere om zaken door de vingers te zien.

Mijn score voor deze en voorgaande versies van de game zou een 9 a 9.5 op 10 zijn.
 
10/10 betekent toch ook niet perfectie? Voor mij betekent het dat ik mij ongelofelijk hard geamuseerd heb met het spel.

The Witcher 3 is bv. een 10/10 voor mij ook al kan ik een waslijst aan zaken oplijsten die veel beter kunnen.
 
cijfermatige scores met een eindig en discreet bereik zijn inherent verwarrend omdat het een beeld is van waargenomen realiteit. persoonsgebonden en context gevoelig, niet vertaalbaar zonder complete uitleg.
 
Eerlijk gezegd, who gives a fuck. Uiteindelijk is het toch allemaal subjectief. Als een spel super goed is, zal iedereen het wel weten. Of de éne dan een 8, 9 of een 10 geeft, uiteindelijk maakt dat cijfer opzich niet zoveel uit. Het is de review zelf die iets uitmaakt. Er zijn zelfs games die geen geweldige scores kregen, die ik persoonlijk fantastisch vond. Voorbeeld, als kind vond ik het spel Extermination geweldig. Reviews waren zeer mixed. En zo zijn er wel meerdere games. Ik lig er in ieder geval niet wakker van dat spellen als the last of us, Rdr 2, metal gear solid,...een 10 kregen. Ik begrijp het wel. Ook al zijn er gebreken, het blijven meesterwerken, en dat is het voornaamste om te weten.
 
Ik hecht op zich ook geen belang aan scores ze en waarschijnlijk is het gewoon iets persoonlijk, maar ik vind een perfecte score gewoon raar. Anderen misschien niet en op zich is daar niks mis mee, voor de ene wil een 10 zo te zien niet hetzelfde zeggen als voor een ander.
 
Een score moet je door kijken en ook wie het speelt ik volg vb Gameking al heel lang en ondertussen ken je iedereen wat. Die geven trouwens nooit een score, vroeger in hun magazine nog wel. Ik heb hem nog niet opgestart heb hem wel gekocht 2dehands voor 40euro.
 
Wat is het verschil tussen deze en de remastered versie met playstation plus?
Remastered heeft eigenlijk enkel betere graphics. Was de PS3-game remastered voor PS4.
De remake voor PS5 is volledig opnieuw gemaakt, vanaf 0. Niet enkel schitterende graphics deze keer, maar bijvoorbeeld ook slimmere AI. Ze hebben daarvan de code gebruikt van The Last of Us Part 2.
 
1834ab9b1bb33-screenshotUrl.jpg


1834ab9d50c54-screenshotUrl.jpg


1834ab9f82913-screenshotUrl.jpg

SPOILER_1834aba2a2956-screenshotUrl.jpg


SPOILER_1834aba4ee320-screenshotUrl.jpg
 
Khad het spel niet moemten spelen, gewoon af en toe hier eens komen kijk was precies voldoende xD
Waarom die screen spam? xD
 
Terug
Bovenaan