Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

I know, maar dat neemt alle personalisatie weg, oké, het is een optie, maar zoals al gezegd, op de eerste tvs bestond deze optie al, nu dwingen ze u van zo'n gedrocht te gebruiken...

Ik denk persoonlijk omdat ze nu content streamen van een server (voor opnames) ze geen nood meer hadden aan 999 kanalen, en dat ge nu alles meer aaneensluitend hebt, maar das echt ni hoe ik het wil hebben

Ik wist bijna elke post vanbuiten, zo'n zapper ben ik, of tenminste waar ik het kon vinden...

Dus daarmee mijn drama queen gezaag hier, maar er zat orde in de chaos, noem mij maar nen autist, i don't care
Ik heb mijn tv-box al een aantal jaar en heb in 't begin alles gezet zoals ik het wou. Omdat alles in de volgorde staat zoals ik het wil ging ik er vanuit dat je binnen de profielen gewoon uw zendervolgorde kon aanpassen. Totaal vergeten dat dit werkt door favorieten toe te voegen.
Maar op 't einde van de rit komt het toch eigenlijk gewoon op 't zelfde neer. Ik zap ook nog steeds in de volgorde zoals ik het vroeger gewoon was.

Opnames op de cloud zijn toch net beter? Je kan er van elke box aan als je er meerdere hebt + als er een defect is aan je box ben je je opnames niet kwijt. Ik heb van de vorige digibox 3 kapotte gehad en was telkens al mijn opnames kwijt.
 
Zakzetters van telenet. Ik ga om mijn digicorder om te ruiken naar een tv box. Allemaal geen probleem. Nu krijg ik een voorbeeld van mijn afrekening:
Hebben ze er plots een streamz abbo bijgelapt en mijn gekochte digicorder staat als een huurdigicorder.

Hele dagen moet je die mannen controleren of je niet int zak gezet bent.
 
Tegen mij verleden keer, maar meneer u bent zo wantrouwig?? Dat duidt imo al aan dat die mannen getraind zijn...

Ge zou voor minder, er zit altijd een catch achter

Het zou ons niet verbazen dat we ook zo'n maand streamz shizzle, dat niet eens interessant is, op ons factuur krijgen

Vroeger was ik echt pro telenet, those days are long gone

En euh, die digicorder kunnen ze toch niet maken??
 
Hebben ze er plots een streamz abbo bijgelapt en mijn gekochte digicorder staat als een huurdigicorder.
Je kan de TV-Box niet kopen, enkel huren. Omdat je nu naar een TV-Box overgestapt bent huur je hem dus vanaf nu.

Het streamz abo is misschien 1 maand gratis? Rekenen ze effectief kosten aan?
 
Laatst bewerkt:
Je kan de TV-Box niet kopen, enkel huren. Omdat je nu naar een TV-Box overgestapt bent huur je hem dus vanaf nu.

Het streamz abo is misschien 1 maand gratis? Rekening ze effectief kosten aan?
Neen ik had 2 digicorders. 1 gekochte en 1 gehuurde. De gehuurde heb ik ingeruild voor een tv box dus heb ik nu 1 tv box en 1 gekochte digicorder. Maar die digicorder hebben ze nu ook als gehuurd gezet.

Streamz is 1 maand gratis nadat je het zelf activeerde. Ik heb nog niks geactiveerd.
 
Neen ik had 2 digicorders. 1 gekochte en 1 gehuurde. De gehuurde heb ik ingeruild voor een tv box dus heb ik nu 1 tv box en 1 gekochte digicorder. Maar die digicorder hebben ze nu ook als gehuurd gezet.
Ik denk niet dat ze kunnen zien welk toestel jij huurt / gekocht hebt. Ze gaan sowieso steeds in hun voordeel werken.

Jij denkt: 1 gekochte digibox + 1 gehuurde digibox >>> 1 gekochte digibox + 1 gehuurde TV-box, want ik ruil mijn “gehuurde” digibox om

Telenet redeneert: Hij ruilt zijn gekochte om, dus nu huurt klant een digibox en TV-Box.
 
Ik denk niet dat ze kunnen zien welk toestel jij huurt / gekocht hebt. Ze gaan sowieso steeds in hun voordeel werken.

Jij denkt: 1 gekochte digibox + 1 gehuurde digibox >>> 1 gekochte digibox + 1 gehuurde TV-box, want ik ruil mijn “gehuurde” digibox om

Telenet redeneert: Hij ruilt zijn gekochte om, dus nu huurt klant een digibox en TV-Box.
Geen idee.. Ondertussen contact gehad met de klantendienst en bij hen staat enkel de tv box als huurtoestel. 🤷. Dus ik zal het in de gaten houden. Die digicorder is trouwens stuk.

Normaal zien ze toch via de barcode welk toestel het is en of dat gehuurd is? Want ze scannen die in voor ze hem omruilen.

Streamz gaan ze weer annuleren.
 
Ik ben niet pro maar ook niet anti Telenet.
Ook al enkel misstappen van hun kant gehad maar wel telkens mooi rechtgezet en altijd goed geholpen geweest. Dus buiten hun prijzen ben ik er wel vrij tevreden van.
 
Wilde gok of iemand hier de oplossing kent.

Begin juni verhuisd naar nieuwbouw, problemen met Telenet waar onder andere de netwerknaam van onze vorige woning eveneens te selecteren was als het nieuw aangesloten netwerk.

Dus in onze huidige woning konden we dus kiezen tss Telenet-xxxx en Telenet-ap-xxxxx.

Ik bel naar Telenet en leg probleem uit en zei dat er twee netwerken zijn en ze er 1 moeten supprimeren en dus graag de Telenet-xxxx van vorige woonst.

Geen probleem zeiden ze dus wat gebeurt er, idd ze laten de telenet-ap-xxxx verdwijnen.

Op zich geen probleem denk ik want die Telenet-xxxx werkt perfect. Weliswaar veel te trage downloadsnelheid (90 mbps met oneUp).

Maar als ik de app van Telenet raadpleeg zie ik wel het telenet-ap-xxxx netwerk staan maar staat dus niet tussen wifi verbindingen op de gsm/laptop/tablets.

Iemand een oplossing? :unsure:
 
Deze morgen toch ook de helpdesk nodig gehad. Tv box opgestuurd gekregen maar na installatie deed dat ding het niet. Moest dus van hun kant nog geactiveerd worden. Terwijl ik aan de lijn hang omdat te doen: meneer ik hebben nog een vraagje. Ik zie dat u nog een Wigo hebt, maar kent u onze one met onbeperkte data al?
Ja maar die data van de Wigo komt voorlopig nog toe en die one zou mij 10-15€ meer kosten per maand. En gezien jullie al niet de goedkoopste zijn ga ik dat nog niet doen.
Aja dan gaat we uw abonnement zo houden he.

Toch maar proberen he.
 
Aan mij zei de installateur vlakaf: blijf bij de formule die ge hebt, want het gaat u meer kosten die nieuwe one enzo...

Vond ik dan wel eerlijk van die gast
 
Sinds twee maanden GSM nummer overgezet naar abonnement van het werk.
Vandaag merk ik dat er sindsdien nog steeds One up for 3 wordt aangerekend (met maar twee nummers op de factuur), prijs klopt ook voor 3.

Gebeld naar de helpdesk. Blijkbaar gaat dat niet automatisch (hallo, 2022?)
Dit zouden ze aanpassen voor de volgende factuur. Dan ook nog zelf nog moeten vragen of die twee maanden zouden gecompenseerd worden, wat een optie was :p
Verder wel heel snel iemand aan de lijn en alles vlot maar ik vind het niet normaal dat dit een manueel proces is (er zullen er wel nog zijn waarbij dit niet onmiddellijk opvalt)
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
Die huidige promo is die nu wel of niet voor bestaande klanten?
Aanbieding enkel geldig voor klanten met een nieuwe Internet-lijn.
Maar als ik inlog en kies om te veranderen zijn de promo's er wel bij. Atm nog wigo.
 
Deze week geswitcht naar KLIK business pakket van Telenet. Heb Orange bekeken maar voor bijna hetzelfde (internet + 2 ongelimiteerde mobiele data-abonnementen) was het gewoon dezelfde prijs: ong. €95 excl. BTW. Dan blijf ik wel bij Telenet, want zij hebben nu ook een promo van 1 Gb.

Pokke duur, maar Proximus DSL kabel gaf continue storing. Ik ga via Belfius nog eens navragen om het netwerk te controleren, maar als ze niets vreemds vinden blijf ik er van weg.
 
Even een vraagje ivm Telenet Flow. We zouden mss overschakelen naar One met die Flow, maar ik vind niet onmiddellijk terug of je met flow ook later kan kijken naar een bepaalde show? Als deze bv. al een halfuur bezig is om dan vanaf het begin deze bekijken, lukt dit met Flow? Iemand ook ervaringen met die flow, app krijgt wel heel slechte reviews in de play store...
 
Even een vraagje ivm Telenet Flow. We zouden mss overschakelen naar One met die Flow, maar ik vind niet onmiddellijk terug of je met flow ook later kan kijken naar een bepaalde show? Als deze bv. al een halfuur bezig is om dan vanaf het begin deze bekijken, lukt dit met Flow? Iemand ook ervaringen met die flow, app krijgt wel heel slechte reviews in de play store...
Uiteraard gaat dat.

Ik vind het een goede app.
 
Terug
Bovenaan