Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Onze Telenet-diensten staan momenteel op mijn naam (internet voor thuis, dus gezamelijk + mijn persoonlijk GSM-abonnement). Mijn vriendin, waarmee ik samenwoon, zou graag haar naam op de facturen laten zetten omwille van haar zelfstandig beroep. Dat kan dan allemaal ingebracht worden bij de belastingen etc. Kan ik dit ergens online doen of best gewoon even bellen? Kunnen er twee namen op die facturen staan of mag dat maar één naam zijn?

Ik heb jaren geleden door een verhuis eens een naam op mijn Telenet-factuur laten aanpassen, en dat is toen een ramp geweest. Rekeningen die dubbel binnenkwamen, inloggegevens die plots niet meer werkten etc. Daarmee dat ik hier eens even pols.
 
Onze Telenet-diensten staan momenteel op mijn naam (internet voor thuis, dus gezamelijk + mijn persoonlijk GSM-abonnement). Mijn vriendin, waarmee ik samenwoon, zou graag haar naam op de facturen laten zetten omwille van haar zelfstandig beroep. Dat kan dan allemaal ingebracht worden bij de belastingen etc. Kan ik dit ergens online doen of best gewoon even bellen? Kunnen er twee namen op die facturen staan of mag dat maar één naam zijn?

Ik heb jaren geleden door een verhuis eens een naam op mijn Telenet-factuur laten aanpassen, en dat is toen een ramp geweest. Rekeningen die dubbel binnenkwamen, inloggegevens die plots niet meer werkten etc. Daarmee dat ik hier eens even pols.

Of langsgaan in een center, maar rekening houdend met de wachtrijen die ge daar meestal ziet... :unsure:

Overigens: een factuur heeft altijd één aanrekening-adres en één persoon of bedrijf. Combinatie van twee verschillende partijen (particulier of zakelijk)is simpelweg niet wettelijk correct op een factuur
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Vraagje. Wij zijn net verhuisd en ontdekt dat de dropkabel (die binnenkomt in de garage) tot aan onze rooilijn ligt en dus niet aan de paddestoel bij onze buurman. Foto ter verduidelijking:


De zwarte cirkel is komt de energiebocht uit dus met de dropkabel. De kabel zou moeten onderboord worden naar de paddestoel helemaal links op de foto. Nu dat zijn werken op openbaar domein want ons perceel loopt tot aan de brievenbus. Alles ervoor is openbaar domein. Telenet beweert dat wijzelf ervoor moeten zorgen dat de dropkabel tot naast de paddestoel komt, maar deze komt al uit op de rooilijn. Iemand een idee wat hier precies moet gebeuren? Ik zou denken dat Telenet een stuk opgraaft en via onderboring tot bij die paddestoel brengt?
 
Vraagje. Wij zijn net verhuisd en ontdekt dat de dropkabel (die binnenkomt in de garage) tot aan onze rooilijn ligt en dus niet aan de paddestoel bij onze buurman. Foto ter verduidelijking:


De zwarte cirkel is komt de energiebocht uit dus met de dropkabel. De kabel zou moeten onderboord worden naar de paddestoel helemaal links op de foto. Nu dat zijn werken op openbaar domein want ons perceel loopt tot aan de brievenbus. Alles ervoor is openbaar domein. Telenet beweert dat wijzelf ervoor moeten zorgen dat de dropkabel tot naast de paddestoel komt, maar deze komt al uit op de rooilijn. Iemand een idee wat hier precies moet gebeuren? Ik zou denken dat Telenet een stuk opgraaft en via onderboring tot bij die paddestoel brengt?



Wat doet de netwerkpartner?

• Netberekening op basis van de ter beschikking gestelde plannen.
• Leveren en plaatsen van het elektronische materiaal (aansluitpunt en eventuele versterker).
• In dienst stellen van het distributienet in het gebouw.
• Netplaatsing en aanpassingen op de openbare weg.
• In dienst stellen van de aansluitingen.
• Leveren en plaatsen van de distributiekabel in het gebouw.
• Leveren en plaatsen van de distributiekabel van in het gebouw tot aan het aansluitkastje (met uitzondering van graafwerken op privédomein).

Wat doet u?

• Voorzien en plaatsen van de aansluitkabels vanaf het aansluitpunt tot de verschillende basisopstellingen.
• Labelen van alle kabels volgens huis- of appartementnummer.
• Leveren en plaatsen van de binnenbekabeling


Anders eens terugbellen en specifiek met afdeling kabelaansluiting of verhuis proberen te spreken. Situatie nog eens uitleggen en probeer zo duidelijk mogelijk te zijn wat wel of niet of privé-domein staat. Onderboring op openbaar terrein/weg moet de klant normaal nooit zelf doen.

Ik val in herhaling, maar als ze u aan de telefoon niet snappen: in telenet centers kunnen ze normaal ook uw kabelaansluiting registreren en moeten ze normaal de procedure kennen. Pak uw foto's mee en gaat daar eens polsen?
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Heb eens teruggebeld en nu toch iemand die iets meer kennis had heb ik de indruk, er komt een werkvoorbereider langs binnen de 7 dagen om de situatie te bekijken. Benieuwd wat die te zeggen zal hebben.
 
Is dat normaal dat die apps van Telenet op gene zak trekken?

Constant als ik me wil aanmelden geeft 'm "aanmelden mislukt". Login is gewoon correct want als ik bewust wat typfoutjes maak dan geeft 'm effectief aan dat de login verkeerd is.
 
Ik krijg het volgende als ik bij telenet wil aanmelden
Opgelet, vanaf vandaag kan je met je huidige login niet meer aanmelden!

Je kan vanaf nu alleen nog maar aanmelden met een persoonlijke login in de vorm van een e-mailadres. Heb je er al een? Dan zie je die in de volgende stap. Heb je er nog geen? Komt goed! Je maakt er makkelijk een aan.

Met een persoonlijke login kan je...
  • - makkelijk je persoonlijk verbruik opvolgen en je verbruiksmeldingen instellen.
  • - snel je diensten zelf beheren via Klantenservice en de Telenet-app.
  • - voor iedereen van je familieeen persoonlijke login aanmaken zodat je je eigen login niet meer moet delen.
  • - veiliger aanmelden want je login is gekoppeld aan je mobiele nummer.
Check je login of maak een nieuwe in 2 minuten aan.
 
Is dat normaal dat die apps van Telenet op gene zak trekken?

Constant als ik me wil aanmelden geeft 'm "aanmelden mislukt". Login is gewoon correct want als ik bewust wat typfoutjes maak dan geeft 'm effectief aan dat de login verkeerd is.
Misschien is je login correct, maar je wachtwoord fout?
 
Ik zou eventueel graag een Netflix abonnement willen aangaan, maar zit met een vraagje.

Ik heb namelijk geen smart tv en heb geen zin om te gaan klooien met zo'n chromecast toestanden.

Als ik zo'n tv box van Telenet neem (ipv digicorder nu), kan ik dan gewoon via die Netflix app naar Netflix kijken op mijn tv? (Uiteraard na het aangaan van een abonnement). Of heb ik dan toch nog een smart tv nodig?

En nog een bijkomende vraag. Is zo'n basic abonnement netflix nog ok van kwaliteit op tv? Is maar 1 toestel tegelijk, maar dat is niet erg. Ben ook maar alleen. Kwaliteit op tv hoeft ook niet haarfijn te zijn, maar uiteraard wel gewoon normaal (zoals ik nu tv kijk).
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eventueel graag een Netflix abonnement willen aangaan, maar zit met een vraagje.

Ik heb namelijk geen smart tv en heb geen zin om te gaan klooien met zo'n chromecast toestanden.

Als ik zo'n tv box van Telenet neem (ipv digicorder nu), kan ik dan gewoon via die Netflix app naar Netflix kijken op mijn tv? (Uiteraard na het aangaan van een abonnement). Of heb ik dan toch nog een smart tv nodig?

En nog een bijkomende vraag. Is zo'n basic abonnement netflix nog ok van kwaliteit op tv? Is maar 1 toestel tegelijk, maar dat is niet erg. Ben ook maar alleen. Kwaliteit op tv hoeft ook niet haarfijn te zijn, maar uiteraard wel gewoon normaal (zoals ik nu tv kijk).
Je moet dat even voor jezelf uitmaken, maar 480p is de dag van vandaag niet zo schitterend. Tenzij je op een kleine tv kijkt.

Die console van Telenet gaat fungeren als basis om Netflix te kijken op je tv. Geen Smart tv nodig dus.
 
Je moet dat even voor jezelf uitmaken, maar 480p is de dag van vandaag niet zo schitterend. Tenzij je op een kleine tv kijkt.

Die console van Telenet gaat fungeren als basis om Netflix te kijken op je tv. Geen Smart tv nodig dus.
't Is een normale tv van zo'n 10 jaar oud, niet zo'n reuzetoestel zoals tegenwoordig.
Maar mss kan ik dat basic abonnement proberen en dan upgraden indien niet ok.

Thx voor't antwoord op de tv box!
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
@apzoeir

Hier alvast de vergelijking.

809942FA-16A7-485D-A9F5-834D46F5BD01.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Iemand die weet waarom een telenet one abonnement goedkoper is dan een klick abonnement met dezelfde opties? Ik heb eens de vergelijking gedaan omdat ik zit te twijfelen om toch maar mijn internet abonnement thuis op de zaak te nemen gezien die daar hoofdzakelijk voor gebruikt wordt en ik dan ook direct mijn gsm abonnement (die nu bij orange zit zou bij steken) maar dan kom ik duurder uit dan een particulier abonnement. Waar zit het verschil of misbruikt telenet hier gewoon het voordeel van de btw aftrek in hun voordeel?
 
Nog mensen waarbij de telemetrie op 0% blijft staan?
Sinds de maandelijkse reset telt die al 6 dagen geen data meer hier. Nochtans al wat data verbruikt hoor. Zou niet graag voor verrassingen staan tegen het einde van de maand 😆
 
Nog mensen waarbij de telemetrie op 0% blijft staan?
Sinds de maandelijkse reset telt die al 6 dagen geen data meer hier. Nochtans al wat data verbruikt hoor. Zou niet graag voor verrassingen staan tegen het einde van de maand 😆
Zelfde hier. Als ik naar de vorige periode kijk is dat al blijkbaar aan de gang sinds 12/08. Kijk daar eerlijk gezegd nog maar zelden naar, 3TB is meer dan genoeg.
 
Terug
Bovenaan