Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Gisteren mijn Digibox in gebruik genomen; blijkt de interactiviteit niet te werken.
Bijna anderhalf uur aan de telefoon gehangen met een technicus van Telenet die van alles heeft geprobeerd maar ondanks dat alles 'zou moeten werken' (modem en kabels allemaal OK) lukte het toch niet.
Hij stelde voor een technieker langs te sturen maar dat zou wel betalend zijn. Ik heb dat maar voorlopig afgewezen, want buiten dat ik een TV-gids heb voor slechts 2 dagen en geen films kan huren via de TV-theek (geen onoverkomelijke dingen voor mij)....is er iets anders wat ik mis zonder internetconnectie?
 
Gisteren mijn Digibox in gebruik genomen; blijkt de interactiviteit niet te werken.
Bijna anderhalf uur aan de telefoon gehangen met een technicus van Telenet die van alles heeft geprobeerd maar ondanks dat alles 'zou moeten werken' (modem en kabels allemaal OK) lukte het toch niet.
Hij stelde voor een technieker langs te sturen maar dat zou wel betalend zijn. Ik heb dat maar voorlopig afgewezen, want buiten dat ik een TV-gids heb voor slechts 2 dagen en geen films kan huren via de TV-theek (geen onoverkomelijke dingen voor mij)....is er iets anders wat ik mis zonder internetconnectie?
Is het een digibox of een tv-box?

Vroeger moest een digibox voor die interactiviteit rechtstreeks aan de Telenet modem hangen, en mag je daar niet uw eigen netwerk nog tussen hebben steken. Ik denk dat dat vandaag nog altijd het geval is.
Bij een tv-box is dat niet meer het geval, die mag op je eigen interne netwerk hangen.
 
Vroeger moest een digibox voor die interactiviteit rechtstreeks aan de Telenet modem hangen, en mag je daar niet uw eigen netwerk nog tussen hebben steken. Ik denk dat dat vandaag nog altijd het geval is.

Het is een digibox en het klopt wat je zegt maar daar lag het probleem niet. Ik heb de digibox rechtstreeks via een kabel op de modem aangesloten en nog werkte het niet.
Maar mijn vraag was feitelijk: loont het de moeite om tegen betaling een technieker langs te laten komen om dit te laten fiksen? Zoals ik al zei: als ik enkel een meer uitgebreide TV-gids en de mogelijkheid om films te huren mis dan is het me dat niet waard....maar omdat ik nooit een digibox heb gehad weet ik dus niet wat ik voor de rest nog mis (zoals bijvoorbeeld wat er aangeboden wordt via de rode knop op sommige zenders).

Dat zou ik dus graag willen weten.
 
Het is een digibox en het klopt wat je zegt maar daar lag het probleem niet. Ik heb de digibox rechtstreeks via een kabel op de modem aangesloten en nog werkte het niet.
Maar mijn vraag was feitelijk: loont het de moeite om tegen betaling een technieker langs te laten komen om dit te laten fiksen? Zoals ik al zei: als ik enkel een meer uitgebreide TV-gids en de mogelijkheid om films te huren mis dan is het me dat niet waard....maar omdat ik nooit een digibox heb gehad weet ik dus niet wat ik voor de rest nog mis (zoals bijvoorbeeld wat er aangeboden wordt via de rode knop op sommige zenders).

Dat zou ik dus graag willen weten.

Ook wel onnozel dat het direct tegen betaling is.. Voor hetzelfde geld is er een probleem met de tv box zelf.
 
Ook wel onnozel dat het direct tegen betaling is.. Voor hetzelfde geld is er een probleem met de tv box zelf.
Tsja...Telenet being Telenet zeker?
Weet ook niet of je zomaar je Digibox kan gaan omruilen in de winkel. Wel van plan om nog eens te bellen; wat de ene technicus online niet gefikst krijgt lukt de andere misschien wel?
Maar zoals gezegd: weet dus niet of het sop de kool waard is omdat ik niet weet wat ik precies mis...
 
Tsja...Telenet being Telenet zeker?
Weet ook niet of je zomaar je Digibox kan gaan omruilen in de winkel. Wel van plan om nog eens te bellen; wat de ene technicus online niet gefikst krijgt lukt de andere misschien wel?
Maar zoals gezegd: weet dus niet of het sop de kool waard is omdat ik niet weet wat ik precies mis...
Zouden ze hem eens niet kunnen testen in een winkel?
 
Zouden ze hem eens niet kunnen testen in een winkel?
Misschien wel, kan het eens navragen. Thx voor de suggestie.:thumb:

Edit: net eens naar de winkel gebeld waar ik de Digibox heb afgehaald. Wel vreemd: ik hoefde m'n naam en gemeente maar te zeggen en ze konden meteen zien dat er op mijn adres iets niet klopte met de instellingen van mijn verbinding...wist niet dat Telenet winkels dat ook konden.
Het had daarom ook geen zin om de Digibox binnen te brengen omdat die waarschijnlijk bij hen wel normaal zou werken.
Ze gingen Telenet nog eens op de hoogte brengen...ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de digicorder vervangen door TV box.

Mijn 2.1 speakers zijn aangesloten via de hoofdtelefoon uitgang van de tv. De TV box heeft automatisch mijn tv gedetecteerd en gekoppeld aan de afstandsbediening van Telenet.
Het probleem daarbij is dat het volume van mijn tv speakers en dat van de hoofdtelefoon afzonderlijk geregeld wordt op de tv.
Om een lang verhaal kort te maken: Ik kan dus het volume niet meer aanpassen met de telenet afstandsbediening. Met de digicorder was dit geen probleem omdat die zelf het volume regelde.
Eerlijk gezegd als ik dat op voorhand geweten had, hadden ze hem mogen houden.
 
Zit er ook aan te denken.
Maar bedenk me iets.
Ik huur al jaren een digibox 4,82 (slaapkamer)en natuurlijk 9,99 voor de digicoder.
Op 2ehands smijten ze je dood met goedkope digiboxen.
Als ik nu zo 1 koop en breng mijn of een gekochte digibox binnen blijft deze dan werken als ik de huur ervan opzeg?
Is een besparing van vaste kosten dan.
Of kun je u digicoder niet afkopen?natuurlijk blijf je wel de 9,99 huur betalen voor de tv box
 
Zit er ook aan te denken.
Maar bedenk me iets.
Ik huur al jaren een digibox 4,82 (slaapkamer)en natuurlijk 9,99 voor de digicoder.
Op 2ehands smijten ze je dood met goedkope digiboxen.
Als ik nu zo 1 koop en breng mijn of een gekochte digibox binnen blijft deze dan werken als ik de huur ervan opzeg?
Is een besparing van vaste kosten dan.
Of kun je u digicoder niet afkopen?natuurlijk blijf je wel de 9,99 huur betalen voor de tv box
Digicorder afkopen -> nope

Die tweedehands boxen/decoders -> vergeet niet dat je moet bellen met telenet om het serienummer te activeren.

Als je digitale tv bij Telenet hebt(en je zit NIET in een moderne pack zoals One), dan moet je minstens één decoder hebben, dus eerst de tweedehands box activeren en dan kan je het huur-toestel binnenbrengen voor deactivatie bij Telenet en dan stopt de huur.

Anderzijds kunt ge misschien eens kijken naar een Chromecast en hun Telenet TV flow combineren met uw internet-abo? Of desnoods die One formule. In dat scenario betaal je "slechts" €10 voor tv, maar dan moet gij en uw huishouden wel wennen aan het idee van een app tegenover een tv-box.
 
Ze zouden gisteren Telenet geïnstalleerd moeten hebben maar de dropkabel komt amper uit de muur dus was niet bruikbaar om aan te sluiten.
Gezien het een oud huis betreft dat binnen een jaar of 2 gestript zal worden, laat ik de optie om een nieuwe kabel te trekken even zo.
Als tijdelijke oplossing dacht ik eerder om te proberen de coax binnen een stuk te verlengen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Moet ik de bestaande dropkabel eindigen met een F-male en aansluiten op een nieuw stuk PE6 met F-female, en de andere kant van de nieuwe kabel vrijlaten voor de technieker?
 
Ze zouden gisteren Telenet geïnstalleerd moeten hebben maar de dropkabel komt amper uit de muur dus was niet bruikbaar om aan te sluiten.
Gezien het een oud huis betreft dat binnen een jaar of 2 gestript zal worden, laat ik de optie om een nieuwe kabel te trekken even zo.
Als tijdelijke oplossing dacht ik eerder om te proberen de coax binnen een stuk te verlengen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Moet ik de bestaande dropkabel eindigen met een F-male en aansluiten op een nieuw stuk PE6 met F-female, en de andere kant van de nieuwe kabel vrijlaten voor de technieker?
Als het huis binnen 2 jaar vernieuwd zal worden zou ik een losse kabel leggen, maarja weet niet of ge hiermee gebaat zijt om zo ne kabel langs de plinten te zien liggen... Hier doe ik dat met ne wreed lange utp kabel die naar de PlayStation loopt en da stoort mij eerlijk gezegd niet, maar een coax is wel een dikkere en stuggere kabel natuurlijk...

Maar als het van de ene naar de andere ruimte moet zul je idd moeten kijken naar een andere oplossing... Hoe komt het eigenlijk dat die te kort is, dat was gewoon zo?
 
Ze zouden gisteren Telenet geïnstalleerd moeten hebben maar de dropkabel komt amper uit de muur dus was niet bruikbaar om aan te sluiten.
Gezien het een oud huis betreft dat binnen een jaar of 2 gestript zal worden, laat ik de optie om een nieuwe kabel te trekken even zo.
Als tijdelijke oplossing dacht ik eerder om te proberen de coax binnen een stuk te verlengen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Moet ik de bestaande dropkabel eindigen met een F-male en aansluiten op een nieuw stuk PE6 met F-female, en de andere kant van de nieuwe kabel vrijlaten voor de technieker?
Hier heb ik zelf mijn modem op een andere plaats gezet (centraal in het huis ipv. meterkast) op die manier.
Werkt gewoon zoals je het verwacht. De NUI heb ik ook mee verplaatst.

Ik weet niet of de technieker moeilijk zal doen over het verlengen van de kabel. In theorie betekent ieder koppelstuk een verzwakking.
 
Maar als het van de ene naar de andere ruimte moet zul je idd moeten kijken naar een andere oplossing... Hoe komt het eigenlijk dat die te kort is, dat was gewoon zo?

Die kwam rechtstreeks toe op een COAX stekker voor televisie, dus zonder versterker. Daar is nooit internet op aangesloten geweest.
Misschien dat ik toch probeer een nieuwe kabel te trekken, morgen eens voelen of er wat beweging in te krijgen is.
 
Dit in de mailbox gekregen van Telenet.

Ik wil wel inruilen hoor, maar where is the catch? :)

telenet.jpg
 
Vandaag de digicorder vervangen door TV box.

Mijn 2.1 speakers zijn aangesloten via de hoofdtelefoon uitgang van de tv. De TV box heeft automatisch mijn tv gedetecteerd en gekoppeld aan de afstandsbediening van Telenet.
Het probleem daarbij is dat het volume van mijn tv speakers en dat van de hoofdtelefoon afzonderlijk geregeld wordt op de tv.
Om een lang verhaal kort te maken: Ik kan dus het volume niet meer aanpassen met de telenet afstandsbediening. Met de digicorder was dit geen probleem omdat die zelf het volume regelde.
Eerlijk gezegd als ik dat op voorhand geweten had, hadden ze hem mogen houden.
In de instellingen kan je je toestellen koppelen aan de Telenet afstandsbediening.
 
Aangezien men over de "allernieuwste TV Box" spreekt: zijn er intussen eigenlijk al meerdere versies van die TV Box? Wij hebben die van ons intussen al meer dan drie jaar in huis denk ik, is dat dan een ander model dan degene die ze nu volop promoten? (puur qua uitzicht zie ik zelf alleszins geen verschil)
 
Dit in de mailbox gekregen van Telenet.

Ik wil wel inruilen hoor, maar where is the catch? :)

telenet.jpg
Ge betaalt in principe wel minder huur met zo'n bakske ook, maar zij besparen er wel degelijk ook op aan materialen, ze willen dit dus de standaard maken tegen 2028 als ik mij goed kan herinneren zo aan de telefoon

Op deze manier besparen ze op al die HDDs die in decoders zitten en streamen ze alles via de internet kabel (online bedoel ik, het kan dat de coax kabel er nog bijkomt, zo ne specialist ben ik niet)

Ge moet er wel afscheid van nemen van de zendernummering, uw opnames worden maar max 1 jaar meer bewaard (kan zijn dat dit nu al is, idk) en ge krijgt profielen door uw strot geramd

Voor de rest werkt het wel vlotjes, maar internet panne = geen tv kijken
mod: klopt niet, enkel geen opnames

Weet wel, als je 1 decoder vervangt in uwen biotoop als ik het zo mag noemen, moeten ze allemaal dezelfde soort zijn (digitale opnames die door telenet worden bewaard en gestreamd via hunne cloud)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan