Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

nog mensen wiens telenet modem/router geen wifi emiteert?
enkel wifi via de powerlines, momenteel.
iemand een fix die ik zelf kan uitvperen?
want hun klantendienst legt gewoon op na 10 minuten.
 
nog mensen wiens telenet modem/router geen wifi emiteert?
enkel wifi via de powerlines, momenteel.
iemand een fix die ik zelf kan uitvperen?
want hun klantendienst legt gewoon op na 10 minuten.
De klassieke “modem herstarten” oplossing al geprobeerd?
 
zeer zeker, al te veel keren.
daarnaast was het vroever mogelijk om de SSID en password aan te passen via app/mijn telenet, dat komt er hier ook niet door.
ik ga toch eens langsgaan bij de experte .
Eens deze stappen doorlopen?

 
Iemand die weet waarom een telenet one abonnement goedkoper is dan een klick abonnement met dezelfde opties? Ik heb eens de vergelijking gedaan omdat ik zit te twijfelen om toch maar mijn internet abonnement thuis op de zaak te nemen gezien die daar hoofdzakelijk voor gebruikt wordt en ik dan ook direct mijn gsm abonnement (die nu bij orange zit zou bij steken) maar dan kom ik duurder uit dan een particulier abonnement. Waar zit het verschil of misbruikt telenet hier gewoon het voordeel van de btw aftrek in hun voordeel?
Er zit een iets persoonlijkere service in wanneer je bv naar de klantendienst belt, je kan je eigen ‘adviseur’ uitkiezen die je bv al een paar x aan de lijn hebt gehad. Internet in KLIK is ook sneller dan de standaard one én je hebt een internet backup in je modem (via 4/5g) voor als er problemen zijn.

Of dat dat het allemaal waard is laat ik aan jou over, maar er zit wel verschil in.
 
Er zit een iets persoonlijkere service in wanneer je bv naar de klantendienst belt, je kan je eigen ‘adviseur’ uitkiezen die je bv al een paar x aan de lijn hebt gehad. Internet in KLIK is ook sneller dan de standaard one én je hebt een internet backup in je modem (via 4/5g) voor als er problemen zijn.

Of dat dat het allemaal waard is laat ik aan jou over, maar er zit wel verschil in.
Ach, dat maakt dan wel duidelijk waarom er prijsverschil is. Jammer dat men dit gewoon iet verduidelijkt gezien je zonder die informatie gewoon denkt dat beide producten gelijk zijn. In ieder geval bedankt voor de info.
 
Eens deze stappen doorlopen?

ook gedaan, helaas nog niets.
SSID staat inderdaad wat verborgen: Mijn Thuisnetwerk -> Modem Details -> Netwerkinstellingen en wifi wachtwoord
hier mis ik die laatste optie.
3 de keer proberen contacteren via whatsapp nu, zien wat dat geeft.
 
2de installateur langsgekomen, COAX-kabel vervangen en factory-reset gedaan. opgelost.
De modem was nog niet goed geregistreerd, dus konden ze remote eigenlijk nog niets echt doen.
 
Het compacte digitale TV-signaal via Telenet, bestaat dat nog?

Tot vorig jaar mei keek ik nog analoog TV op een analoge (dikke) TV. Wetende dat ik toch mijn woonkamer zou renoveren, niet kon TV-kijken en mijn oude TV het digitale signaal sowieso niet zou kunnen ontvangen besloot ik destijds mijn kabelabonnement maar op te zeggen.
Renovatie is ondertussen zo goed als rond, wil gaan kijken voor nieuwe TV die het signaal kan ontvangen en dus mijn kabelaansluiting opnieuw activeren....ik vind echter geen info meer over het compacte signaal op de site van Telenet; wel info over Telenet TV (dus met digibox, wat ik niet wil).
Proberen ze het compacte signaal wat te 'verstoppen' (om meer digiboxen te kunnen slijten) of bestaat dat ondertussen ook al niet meer?

Dank bij voorbaat
 
Het compacte digitale TV-signaal via Telenet, bestaat dat nog?

Tot vorig jaar mei keek ik nog analoog TV op een analoge (dikke) TV. Wetende dat ik toch mijn woonkamer zou renoveren, niet kon TV-kijken en mijn oude TV het digitale signaal sowieso niet zou kunnen ontvangen besloot ik destijds mijn kabelabonnement maar op te zeggen.
Renovatie is ondertussen zo goed als rond, wil gaan kijken voor nieuwe TV die het signaal kan ontvangen en dus mijn kabelaansluiting opnieuw activeren....ik vind echter geen info meer over het compacte signaal op de site van Telenet; wel info over Telenet TV (dus met digibox, wat ik niet wil).
Proberen ze het compacte signaal wat te 'verstoppen' (om meer digiboxen te kunnen slijten) of bestaat dat ondertussen ook al niet meer?

Dank bij voorbaat

Dat bestaat nog, info kan je hier vinden: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/compact-signaal-instellen-op-je-tv/
Voor deze instellingen heb je wel een "dunne" tv nodig

Op een "dikke" tv kan je het nog instellen met een extra ontvanger (bvb https://quantisproducts.com/quantis-qe420-fta-hdtv-ontvanger.html)
 
Dat bestaat nog, info kan je hier vinden: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/compact-signaal-instellen-op-je-tv/
Voor deze instellingen heb je wel een "dunne" tv nodig

Heb eens naar de klantendienst gebeld en het klopt wat je zegt, maar enkel als ik mijn kabelabonnement nooit had opgezegd.:confused2:
Enkel een kabelabonnement nemen is momenteel niet meer mogelijk; ik ben dus verplicht er een digibox bij te nemen.
Nu, uiteindelijk pakt dat voor mij wel positief uit. Had het er daarstraks met mijn zus over en daar hebben ze nog een 15 jaar oude LCD televisie (zonder DVB-C tuner en niet compatibel met CI+ module, maar wél met HDMI-aansluiting) die ik van haar voor €0 kan overnemen dus uiteindelijk spaar ik nu wel de aankoop van een nieuwe TV uit.:)
 
Wij hebben thuis nog een gewone Telenet decoder die het goed doet. Ik kreeg net de melding dat ik gratis kan overschakelen naar zo'n TV-box. Heb het eens even opgezocht en mij lijken die extra 'voordelen' nu niet zo speciaal (onbeperkt opnemen, stembediening, ...). Zijn jullie overgeschakeld of niet? Werken die boxen vlot of zijn er nog veel kinderziektes? Het enige dat ik interessant vond is de mogelijkheid om 4K weer te geven, maar daar maken wrs nog niet veel zenders gebruik van?

Ik heb al enkele ervaringen met Telenet gehad waarbij ik overschakel naar iets nieuws, alles net erger werd ipv beter.
 
Werken die nieuwe boxen niet enkel via cloud opnames? Dus als pakweg de kabel eruit ligt kan je ook geen opnames bekijken?
 
Wij hebben thuis nog een gewone Telenet decoder die het goed doet. Ik kreeg net de melding dat ik gratis kan overschakelen naar zo'n TV-box. Heb het eens even opgezocht en mij lijken die extra 'voordelen' nu niet zo speciaal (onbeperkt opnemen, stembediening, ...). Zijn jullie overgeschakeld of niet? Werken die boxen vlot of zijn er nog veel kinderziektes? Het enige dat ik interessant vond is de mogelijkheid om 4K weer te geven, maar daar maken wrs nog niet veel zenders gebruik van?

Ik heb al enkele ervaringen met Telenet gehad waarbij ik overschakel naar iets nieuws, alles net erger werd ipv beter.
Die 4k is wss enkel voor apps zoals Netflix of Disney+. Hier zenden ze zelfs geen 1080p uit.
 
Terug
Bovenaan