Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Iemand die weet of je een Chromecast nodig hebt om Telenet Flow via de gsm te kunnen streamen naar tv? Ik heb geen android tv en kan de app hier dus niet rechtstreeks op installeren. YouTube kan ik bv perfect streamen naar tv zonder chromecast maar werkt dit ook met Flow?
 
Vorige week een powerline set besteld. Het is mij niet gelukt om deze werkende te krijgen. Gebeld naar de technische dienst. Deze kon mij ook niet helpen. Daarop de advies gekregen om een technieker te laten komen. Ik heb direct gevraagd of ik moest betalen. Het was gratis. Tot ik deze morgen in mijn elektronische aanrekening zie dat ze mij 90€ hebben gefactureerd voor de technieker. Via WhattsApp contact opgenomen en dit rechtgezet.
Dit is voor mij terug een bewijs dat het goed is om domiciliëring niet te activeren bij bepaalde bedrijven.
 
Iemand die weet of je een Chromecast nodig hebt om Telenet Flow via de gsm te kunnen streamen naar tv? Ik heb geen android tv en kan de app hier dus niet rechtstreeks op installeren. YouTube kan ik bv perfect streamen naar tv zonder chromecast maar werkt dit ook met Flow?
Nee. YouTube zal wel op uw tv zijn geïnstalleerd en zal hierdoor werken .
 
Iemand de link weet om gratis 1 maand streamz te activeren bij het krijgen van een TV Box. Heb die doos gebruikt om mijn digicorder terug op te sturen. En door activatieproblemen van Telenet heb ik de eerste 10 dagen de TV Box niet kunnen gebruiken en ben ik vergeten natuurlijk welke link het was 😬.
 
bedoeling is mijn prive account om te zetten naar een "business account". Ik vraag even op whatsapp hoe we dat vlot kunnen regelen.

- geen probleem, kan vanop afstand, de enige kost die we vragen is 85 euro installatiekost!
- mijn logische vraag. Vanwaar de installatiekost aangezien alles al geïnstalleerd is en het blijkbaar enkel aanpassen is van onderliggende abonnementen.
- Remco antwoord: "ah, mijn fout, ik had het niet zo goed gelezen. je hoeft geen installatiekost te betalen"

bon, ik toon wat meer interesse en mijn vraag gaat blijkbaar door naar Angie

- ik vraag "wat zijn de op heden geldende promoties"
- ik heb goed nieuws voor je, ik kan je twee maanden aanbieden aan halve prijs
- Dag Angie, ik kijk net nog even op de site en blijkbaar heb ik recht op twee maanden gratis. De kleine lettertjes zeggen wel dat ik er expliciet om moet vragen. Bij deze.
- Hey x, goede afspraken maken inderdaad goede vrieden, de promotie is inderdaad twee maanden gratis, ik was eventjes in verwarring.


Eerlijk waar...wat voor een malafide boel is dat daar eigenlijk zeg.

0 goesting, echt waar 0 om daar nog mee door te gaan.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
Bestaat er eigenlijk een alternatief voor de betaal-volgens-verbruik-sim? Hier hebben we er 3 van aktief, 2 ervan hebben het €5/maand data pakketje en allemaal hebben ze een lage max kosten limiet. Als deze €10 gebruiken, vind ik het een slechte maand. :sneaky:

Ik vind alleen maar prepaid kaarten van €10 of meer die met een sterretje aangeven dat je elke maand moet laden als je het data pakket wil gebruiken, tja...
 
Iemand de link weet om gratis 1 maand streamz te activeren bij het krijgen van een TV Box. Heb die doos gebruikt om mijn digicorder terug op te sturen. En door activatieproblemen van Telenet heb ik de eerste 10 dagen de TV Box niet kunnen gebruiken en ben ik vergeten natuurlijk welke link het was 😬.
Zou gewoon even contact opnemen met de klantendienst via WhatsApp of dergelijke.
 
half augustus verhuizen we, momenteel staat Telenet op de naam vd vriendin.
Nu hebben we nog een decoder en ik weiger om te betalen voor een TV-box. Ik ben jarenlang trouwe klant geweest en vind het dus niet correct dat ik hier 50€ voor zou moeten betalen.

Nu dacht ik om voor de verhuis op mijn naam aan te vragen, hoe ver op voorhand kan ik dit doen? Daar we momenteel nog niet op dat adres wonen.
 
half augustus verhuizen we, momenteel staat Telenet op de naam vd vriendin.
Nu hebben we nog een decoder en ik weiger om te betalen voor een TV-box. Ik ben jarenlang trouwe klant geweest en vind het dus niet correct dat ik hier 50€ voor zou moeten betalen.

Nu dacht ik om voor de verhuis op mijn naam aan te vragen, hoe ver op voorhand kan ik dit doen? Daar we momenteel nog niet op dat adres wonen.
Je kan die toch gratis inruilen voor het moment?
 
OOh echt?
Is achter horen dan, dacht nog dat het was zoals voorheen. :)
Iedereen kan hem omruilen. Ik heb de mijne al omgeruild. Het is wel niet iedereen tegelijkertijd. Kan zijn dat je nog aan de beurt moet komen maar normaal kan je dat ook ergens in mijn telenet zien denk ik.
 
Vraagje voor verhuis binnenkort:
telenet modem/router met hierna eigen router (ASUS RT AX86U) staat in wasplaats. Van daar zou ik een powerline laten lopen naar de woonkamer waar tv en telenet decoder staat. Moet ik dan de powerline verbinden met de telenet modem en niet met mijn eigen router? Ik dacht aan telenet modem gezien de decoder hiermee verbonden moet zijn.

Indien verbonden aan de telenet modem, kan ik dan aan de TV nog een switch plaatsen voor extra aansluitingen of zal dit niet werken omdat dit niet op eigen router is verbonden? M.a.w. gaat enkel de decorder dan werken of kan ik extra ethernet aansluitingen creëren met een switch?
 
Vraagje voor verhuis binnenkort:
telenet modem/router met hierna eigen router (ASUS RT AX86U) staat in wasplaats. Van daar zou ik een powerline laten lopen naar de woonkamer waar tv en telenet decoder staat. Moet ik dan de powerline verbinden met de telenet modem en niet met mijn eigen router? Ik dacht aan telenet modem gezien de decoder hiermee verbonden moet zijn.

Indien verbonden aan de telenet modem, kan ik dan aan de TV nog een switch plaatsen voor extra aansluitingen of zal dit niet werken omdat dit niet op eigen router is verbonden? M.a.w. gaat enkel de decorder dan werken of kan ik extra ethernet aansluitingen creëren met een switch?
Je kan ook nog ethernetaansluitingen creëren met die switch, maar die zul je niet kunnen sturen met je eigen router.
 
Je kan ook nog ethernetaansluitingen creëren met die switch, maar die zul je niet kunnen sturen met je eigen router.

Dus die ethernetaansluitingen kunnen dan ook niet communiceren met mijn eigen netwerk (NAS etc)?
In dat geval moet ik 2 powerlines naar de woonkamer sturen? 1 voor decoder verbonden met modem en een andere voor switch verbonden met eigen router?
 
bedoeling is mijn prive account om te zetten naar een "business account". Ik vraag even op whatsapp hoe we dat vlot kunnen regelen.

- geen probleem, kan vanop afstand, de enige kost die we vragen is 85 euro installatiekost!
- mijn logische vraag. Vanwaar de installatiekost aangezien alles al geïnstalleerd is en het blijkbaar enkel aanpassen is van onderliggende abonnementen.
- Remco antwoord: "ah, mijn fout, ik had het niet zo goed gelezen. je hoeft geen installatiekost te betalen"

bon, ik toon wat meer interesse en mijn vraag gaat blijkbaar door naar Angie

- ik vraag "wat zijn de op heden geldende promoties"
- ik heb goed nieuws voor je, ik kan je twee maanden aanbieden aan halve prijs
- Dag Angie, ik kijk net nog even op de site en blijkbaar heb ik recht op twee maanden gratis. De kleine lettertjes zeggen wel dat ik er expliciet om moet vragen. Bij deze.
- Hey x, goede afspraken maken inderdaad goede vrieden, de promotie is inderdaad twee maanden gratis, ik was eventjes in verwarring.


Eerlijk waar...wat voor een malafide boel is dat daar eigenlijk zeg.

0 goesting, echt waar 0 om daar nog mee door te gaan.
Wegens bitter weinig alternatieven dan toch maar doorgezet, in ieder gesprek nogal assertief gewezen op mijn korting en letterlijk gezegd dat ik het zo direct/assertief bij hen neerleg omdat ik geen zin heb om bij factuur 1 te moeten gaan rondbellen.

factuur 1 is binnen: alles aangerekend.

Die mannen zijn toch niet te doen ze.
 
Wegens bitter weinig alternatieven dan toch maar doorgezet, in ieder gesprek nogal assertief gewezen op mijn korting en letterlijk gezegd dat ik het zo direct/assertief bij hen neerleg omdat ik geen zin heb om bij factuur 1 te moeten gaan rondbellen.

factuur 1 is binnen: alles aangerekend.

Die mannen zijn toch niet te doen ze.

na een telefoon met een helpdeskdame, die van toeten noch blazen wist, de doodleuke mededeling "o , die promotie was niet aangevink"
"oke, kun je ze dan aanvinken" (aangevuld met een tirade dat ze hun bedrijfscultuur wel eens mogen aanpassen want dat hier van vergissingen geen sprake kan zijn)
"uiteraard , geen probleem. De promotie van 50% korting op uw klik gedurende twee maanden is bij deze aangeklikt"
"...." Mevrouw, ik heb u NET gezegd dat het twee maanden 100% korting is
"nee, het is 50% korting"
" mevrouw, ik heb het hier voor me, het is 100% gratis. Het is al redelijk bizar dat ik de toepassing moet vragen maar ik heb ze ondertussen al vier keer gevraagd en NOG lukt het om ze maar voor de helft toe te passen"
"stil gemompel, ik wist het niet, etc.. oke, we zullen het aanpassen"

maar enfin!
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
Iemand ervaring met telenet one, we hebben hier thuis geen digitale tv dus alles loopt via mijn telefoon´s hotspot (proximus) ik draai er heel wat data door zo . Internet kan hier voorlopig niet gelegd worden.
 
Iemand ervaring met telenet one, we hebben hier thuis geen digitale tv dus alles loopt via mijn telefoon´s hotspot (proximus) ik draai er heel wat data door zo . Internet kan hier voorlopig niet gelegd worden.
Hebt ge niet tadaam aan 40 euro/maand? Daarmee hebt ge gelijk internet en TV volgens hoe ik het begrepen heb...
 
Terug
Bovenaan