Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Met decoders jong, streamen weet ik niet goed hoe proximus hun decoders zullen zijn tegen dan, met harde schijf of met hetzelfde soort box als telenet gebruikt, namelijk opnames binnen halen on demand ipv ze van de hdd te moeten halen...

Ik bevraag mij nu wel tegoei vooraleer ik de overstap maak, ezel en steen, weetgewel...

En Juist daarmee, facturen zijn hier 145 ish, vind ik dat ge al wat in ruil moogt voor krijgen ipv u af te schepen via de telefoon...

En proximus heb ik korting via het werk, eigenlijk een no brainer hier
Die kabel is gewoon om sneller internet te hebben.

Streamen is toch niet moeilijk? Die Telenet flow tv app is ongeveer hetzelfde als de interface van de digicorder/tv box enkel kunt ge niet zappen met cijfers. de rest is bijna hetzelfde.

Kunt ge trouwens niet uw 2e en 3e tv rechtsreeks in de tv kabel steken ipv in een digicorder? Volgens mij moet dat gaan aangezien ge een actieve tv kabel hebt op uw adres. Dan kunt ge de huur van 2 digicorders al besparen.
(Tenzij ze dat nu sinds een paar jaar onmogelijk gemaakt hebben maar dat ging altijd met smart tv's)
 
The thing is...VRT staat op 1 bij mij, Canvas op 2, VTM op 3, 4 op 4, 5 VTM2, 6 VTM3,....
Dus zelfde als vroeger MET de nieuwe tv-box!
Play 4 zou in theorie bij mij 4 moeten, maar daar trek ik de logica door van vroeger vtm2
 
Die kabel is gewoon om sneller internet te hebben.

Streamen is toch niet moeilijk? Die Telenet flow tv app is ongeveer hetzelfde als de interface van de digicorder/tv box enkel kunt ge niet zappen met cijfers. de rest is bijna hetzelfde.

Kunt ge trouwens niet uw 2e en 3e tv rechtsreeks in de tv kabel steken ipv in een digicorder? Volgens mij moet dat gaan aangezien ge een actieve tv kabel hebt op uw adres. Dan kunt ge de huur van 2 digicorders al besparen.
(Tenzij ze dat nu sinds een paar jaar onmogelijk gemaakt hebben)
Amai, en ik dacht dat ge gedocumenteerd waart...

Eerst en vooral :
Ik moet die streaming via gsm enal niet hebben...

Ten tweede, dan zijt ge beter af met een ci+module

Eenmalige kost, maar wel zonder opnemen dan...

En TV kabel in uwe tv steken, jaja, dan gaat ge geweldig 4K tv hebben ze, lmfao

Toont alleen hoeveel ge ervan kent... :ROFLMAO:

Nu zal ik is met u beginnen lachen ze
 
Amai, en ik dacht dat ge documenteerd waart...

Eerst en vooral :
Ik moet die streaming via gsm enal niet hebben...

Ten tweede, dan zijt ge beter af met een ci+module

Eenmalige kost, maar wel zonder opnemen dan...

En TV kabel in uwe tv steken, jaja, dan gaat ge geweldig 4K tv hebben ze, lmfao

Toont alleen hoeveel ge ervan kent... :ROFLMAO:

Nu zal ik is met u beginnen lachen ze
Ge kunt streamen via een smart tv, die app staat gewoon op uw tv. Streamen via gsm naar uw tv is zo passé

4K in België?:baard:
Ik probeer u maar te helpen...
 
Ge kunt streamen via een smart tv, die app staat gewoon op uw tv. Streamen via gsm naar uw tv is zo passé

4K in België?:baard:
Ik probeer u maar te helpen...
Ge zijt weeral ni mee, was enkel bedoeld om even met u te lachen :ROFLMAO:

Again, ik ben ne (power)zapper... Dat duurt me allemaal te lang, soms 10 seconden hier en dan terug daar, en elke keer de app booten, no thx
 
Hier helemaal anders ze

En als ge terug die favorieten brol bedoelt, thanks but no thanks...

Dat kunnen ze er dan wel insteken... Maar zendernummering aanpassen, ho maar...

En die profielen die niet eens deftig werken van decoder naar decoder

Ik heb voorlopig nog niet veel goeds gezien met de overstap naar de tv box ze
Niet met favorieten, gewoon zendernummering aangepast maar dan binnen een profiel.
Zoals ik zei, eenmaal alles aangepast en ingesteld is is het zo goed net hetzelfde als bij de digibox.
Waarom probeer je het niet eens?

Van decoder naar decoder kan ik niet van meespreken, ik heb maar 1 box.

Voor mij is de box zowat op elk punt een verbetering.
 
Niet met favorieten, gewoon zendernummering aangepast maar dan binnen een profiel.
Zoals ik zei, eenmaal alles aangepast en ingesteld is is het zo goed net hetzelfde als bij de digibox.
Waarom probeer je het niet eens?

Van decoder naar decoder kan ik niet van meespreken, ik heb maar 1 box.

Voor mij is de box zowat op elk punt een verbetering.
Kan je dat binnen een profiel, zijt ge daar zeker van? Laat me is weten hoe dat moet??

Aanmaken van een profiel op mijnen decoder lukte al niet, omdat er op de andere al eentje was aangemaakt of die shizzle

Ik zal het nog is een kans geven, ALS het lukt ten minste

En hebt ge dan ook onmiddellijke toegang tot de tv gids, van daaruit?? Of is dat toch nog favorieten achtig? Want dat is wat mij dus ook stoorde... Ge moest uit de favorieten gaan om dan naar de tv gids te gaan

Ik zal nog eens 3 kere moeten bellen dan naar de technische dienst, 2 kere afgescheept worden en daarna hopelijk geholpen worden
 
Ja, is dus wat ik dacht, terug favorieten binnen een profiel, niet echt hetzelfde heh

Je kan idd in favorieten de volgorde vervangen, maar dit is echt geen goed systeem, en je moet ze allemaal favoriet maken, één voor één, want als je alle kiest heb je gewoon terug de standaardnummering

Maar mijn systeem is orde in de wanorde

Met dit systeem kan je Aansluitend de volgorde veranderen

Ik had zelf een systeem uitgedokterd dat bv eerste 20 posten vlaams waren, dan vanaf 20 NL posten, 40 nieuwszenders (internationaal) , 50 kinderzenders, 100 sportkanalen, enzovoort

Het is een druppel op een hete plaat, en je moet ze dus allemaal één voor éen toevoegen, stel je zet de eerste 8 zenders in die favorieten, en je bewaard, dan heb je enkel deze 8 als favorieten aanstaat, en dus geen andere zenders...

De bedenker van dit lumineuze systeem had beter beide opties laten staan, ipv één slechts op te leggen...

Vooruitgang FTW !!

Heck, ik had zelf een excel gemaakt hiervan, omdat ik deze op de 3 decoders telkens moest instellen... Hier geen klachten van mijn systeem hoor... En nieuwe zenders staan gewoon ergens op een andere post, die kan je daarna individueel toevoegen en enkel 2 posten ofzo van plaats verwisselen en je bent weer up to date...

Maar verder hoor ik graag hoe het beter kan, want ik ken er blijkbaar niets van :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eens moeten kijken want is al een hele tijd geleden dat ik dat gedaan heb (heb de box al van in het begin).

De tv gids werkt per profiel en staat dan ook gewoon in de volgorde zoals je ze zelf gezet hebt.
 
Ik zou eens moeten kijken want is al een hele tijd geleden dat ik dat gedaan heb (heb de box al van in het begin).

De tv gids werkt per profiel en staat dan ook gewoon in de volgorde zoals je ze zelf gezet hebt.
Is terug favorieten in een ander jasje, ik wil bv. mijn sportkanalen op 100, never gonna happen zo
 
Ja, is dus wat ik dacht, terug favorieten binnen een profiel, niet echt hetzelfde heh

Je kan idd in favorieten de volgorde vervangen, maar dit is echt geen goed systeem, en je moet ze allemaal favoriet maken, één voor één, want als je alle kiest heb je gewoon terug de standaardnummering

Maar mijn systeem is orde in de wanorde

Met dit systeem kan je Aansluitend de volgorde veranderen

Ik had zelf een systeem uitgedokterd dat bv eerste 20 posten vlaams waren, dan vanaf 20 NL posten, 40 nieuwszenders (internationaal) , 50 kinderzenders, 100 sportkanalen, enzovoort

Het is een druppel op een hete plaat, en je moet ze dus allemaal één voor éen toevoegen, stel je zet de eerste 8 zenders in die favorieten, en je bewaard, dan heb je enkel deze 8 als favorieten aanstaat, en dus geen andere zenders...

De bedenker van dit lumineuze systeem had beter beide opties laten staan, ipv één slechts op te leggen...

Vooruitgang FTW !!

Heck, ik had zelf een excel gemaakt hiervan, omdat ik deze op de 3 decoders telkens moest instellen... Hier geen klachten van mijn systeem hoor... En nieuwe zenders staan gewoon ergens op een andere post, die kan je daarna individueel toevoegen en enkel 2 posten ofzo van plaats verwisselen en je bent weer up to date...

Maar verder hoor ik graag hoe het beter kan, want ik ken er blijkbaar niets van :unsure:
Juist jouw nieuwe post gemist maar daar komt het idd op neer.

Ik had ook eerst een lijstje gemaakt met de posten en hoe ik ze in welke volgorde wil en aan de hand daarvan de profielen aangemaakt.
 
Juist jouw nieuwe post gemist maar daar komt het idd op neer.

Ik had ook eerst een lijstje gemaakt met de posten en hoe ik ze in welke volgorde wil en aan de hand daarvan de profielen aangemaakt.
I know, maar dat neemt alle personalisatie weg, oké, het is een optie, maar zoals al gezegd, op de eerste tvs bestond deze optie al, nu dwingen ze u van zo'n gedrocht te gebruiken...

Ik denk persoonlijk omdat ze nu content streamen van een server (voor opnames) ze geen nood meer hadden aan 999 kanalen, en dat ge nu alles meer aaneensluitend hebt, maar das echt ni hoe ik het wil hebben

Ik wist bijna elke post vanbuiten, zo'n zapper ben ik, of tenminste waar ik het kon vinden...

Dus daarmee mijn drama queen gezaag hier, maar er zat orde in de chaos, noem mij maar nen autist, i don't care
 
Overigens: We hebben Telenet recent opgezegd vanaf 01/07. En ik kan gewoon extreem paranoia zijn, maar sindsdien merk ik serieuze traagheden en soms zelfs een uitval. Is dit toevallig of zijn er nog mensen die "toevallig" zo ervaringen hadden?
 
Overigens: We hebben Telenet recent opgezegd vanaf 01/07. En ik kan gewoon extreem paranoia zijn, maar sindsdien merk ik serieuze traagheden en soms zelfs een uitval. Is dit toevallig of zijn er nog mensen die "toevallig" zo ervaringen hadden?
Paar jaar geleden soortgelijke situatie meegemaakt. Opgezegd, naar Orange gegaan (zelfde kabels tot aan het huis ...), en ineens stond Telenet aan mijn deur omdat de kabel storing gaf naar andere gebouwen. Toen ik nog bij Telenet was, was er met die kabel geen probleem ...
 
Wel straf dat... Zou in principe niet meer kunnen als proximus hunne kabel leggen zeker? Telenet zal hun graag zien komen :unsure:
 
Terug
Bovenaan