Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

ik onthoud gewoon graag, die zender staat in die range, ik bundel mijn zenders dus normaal gezien op thema met de nummering, vanaf 100 en verdere sports, de eerste 20 zenders vlaams etc., Franse en hollandse zenders daar, ik heb daar gewoon graag mijn eigen keuze, toch niet zo moeilijk om te begrijpen?
Nochtans heb ik het zo ingesteld hoor. Met mijn vorige decoder bundelde ik ook zenders volgens thema maar nu bundel ik ze volgens profiel en wissel ik van profiel met de knop op de zijkant. Binnen elk profiel staan de zenders gesorteerd hoe ik ze wil.
 
Nochtans heb ik het zo ingesteld hoor. Met mijn vorige decoder bundelde ik ook zenders volgens thema maar nu bundel ik ze volgens profiel en wissel ik van profiel met de knop op de zijkant. Binnen elk profiel staan de zenders gesorteerd hoe ik ze wil.
Don't care, and don't want, ik onthoud gewoon graag waar ik zet wat ik wil, niet hunne zever door de strot geduwd krijgen... Tweetje gelanceerd op Twitter, eens zien hoe ze daarop reageren
 
Ik snap het probleem niet eigenlijk, de manier waarop ik het gedaan heb komt gewoon op't zelfde neer 😋
Ik vind het zelfs nog beter op deze manier, je kan elk profiel noemen zoals je wilt en je stelt ook in op welke de box telkens moet opstarten.
Ik spreek nu wel over 1 box, geen idee hoe het is met meerdere.
 
Er zijn nu eenmaal mensen die compleet tilt slaan bij verandering. Een icoontje dat van uiterlijk verandert, een knopje dat 1cm van plaats verschuift, een achtergrondkleur dat een tint verandert...

Het is niet altijd rationeel, maar ik hoor zo'n zaken dagelijks bij mijn collega's van de helpdesk 😀
 
Ik snap ook niet waarom ze zo'n eenvoudige basisfeature eruit laten...

Volgens hun haal je programmas uit de cloud, ge moogt toch nog op uw eigen toestel beslissen hoe ge die weergeeft, wat is dat nu? Wat is de echte reden daarvoor, kostenbesparingen, binnenkort mogen ze een klant minder incalculeren, ik krijg het van zulke ivoren toren beslisingen van een of andere gestuudeerde econoom

Ge moet niet verder zoeken...

En @Bugsy, het is niet alleen dat, prijzen optrekken kunnen ze wel blijkbaar...

Wat stond er op de eerste tv s??
Inderdaad...

Vooruitgang FTW zeg ik dan, lmfao

En nice in het belachelijke getrokken, kudos
 
Smijt die tv rommel gewoon buiten en schaf u een chromecast tv aan.

Streaming all the way, maar dan heb je ook geen zendernummers meer.

Ik moet ook nog verplicht reclame zien in het zeldzame geval dat ik iets via vtm go kijk (veel degelijk is er toch niet op die zender), maar ik betaal er tenminste niet meer voor.
 
Tweetje gelanceerd op Twitter, eens zien hoe ze daarop reageren
Dat gaat helaas niets veranderen. Ik vind al posts op het Telenet “Netweters” forum die dateren van 2018 en dezelfde zaak aanklagen. Als ze na 4 jaar nog niets gewijzigd hebben, dan zal het niet gebeuren.

Ik vrees dat je ofwel de favorieten work-around van @ikbenben dient te gebruiken, je neerlegt bij de standaard zendernummering of van provider verandert.

P.S. Zoals @Tyfius zei, Telenet geeft geen moer als je dreigt om weg te gaan. Die krijgen maandelijks klanten van Proximus die het daar beu zijn.
 
Wat een drama ook over zendernummering lol... Ik heb het zelf nooit gebruikt maar ik snap dat het vervelend is als je het zo gewoon bent, maar er is een alternatief en direct ook zo hevig over zo'n bagatel, damn
 
Iemand een idee of de accespoint die je gratis kan lenen van telenet betere dekking heeft dan de powerline?
 
Wat een drama ook over zendernummering lol... Ik heb het zelf nooit gebruikt maar ik snap dat het vervelend is als je het zo gewoon bent, maar er is een alternatief en direct ook zo hevig over zo'n bagatel, damn
Ik zap graag vlot, thank you
 
Ik ga gewoon ruilen. Snelheid zal sowieso beter zijn. Dekking zien we wel
 
Sinds kort na ontelbare telefoons en whatsapp berichten eindelijk de OneUp verbinding actief… download rond de 90 Mbps… wel zeer traag als ze 1000 beloven :unsure:

Heb een nieuwe 3.1 modem en nieuwe tp link switch gigabit dus daar ligt het niet aan denk ik.

Nieuwbouw woning, one up actief sinds de maandag. Mss moeten die snelheden nog gepusht worden en komt dat nog in orde?
 
download rond de 90 Mbps… wel zeer traag als ze 1000 beloven :unsure:
Via WiFi of bekabeld? Want niet alle mobiele toestellen ondersteunen de snellere 5ghz WiFi band. Als uw toestel nog het tragere 2.6ghz gebruikt voor WiFi zal je niet de volle snelheid kunnen halen.
 
Via WiFi of bekabeld? Want niet alle mobiele toestellen ondersteunen de snellere 5ghz WiFi band. Als uw toestel nog het tragere 2.6ghz gebruikt voor WiFi zal je niet de volle snelheid kunnen halen.

Zowel wifi (iphone 12 pro) als bekabeld getest, allebei rond de 90 mbps.

Bekabeld getest via de netwerktest instelling van mijne playstation 4, zou nog wel is moeten testen op de laptop van’t werk als ik thuiswerk.
 
Zowel wifi (iphone 12 pro) als bekabeld getest, allebei rond de 90 mbps.

Bekabeld getest via de netwerktest instelling van mijne playstation 4, zou nog wel is moeten testen op de laptop van’t werk als ik thuiswerk.
Dan zal het daar niet aan liggen. Whatsapp sturen naar Telenet en om uitleg vragen?
 
Sinds kort na ontelbare telefoons en whatsapp berichten eindelijk de OneUp verbinding actief… download rond de 90 Mbps… wel zeer traag als ze 1000 beloven :unsure:

Heb een nieuwe 3.1 modem en nieuwe tp link switch gigabit dus daar ligt het niet aan denk ik.

Nieuwbouw woning, one up actief sinds de maandag. Mss moeten die snelheden nog gepusht worden en komt dat nog in orde?

Ethernet-kabel tussen uw 3.1 modem en uw switch eens vervangen? Ik heb vroeger ooit (kort) de switch naar gigabit gedaan en kreeg op moderne hardware geen deftige snelheid. Bleek toch dat het slecht gespecte/beschadigde Cat5-ethernet-kabel was die "slechts" 200Mb/s doorliet


Ik zelf zit nog altijd op hun all-internet(of hoe ze het ook noemen tegenwoordig) 300mbit down/20 up. €56, maar geen zin om naar orange over te stappen omdat hun basis-snelheid voor hun goedkopere tarief net te min is naar mijn goesting.

€15 meerkost vragen voor die befabelde gigabit-verbinding waar ze al jaren over opscheppen.

Soms lijkt het nog even triestig nu als vroeger. Misschien dat ik overstap naar gewoon "one" dit jaar als ze nog een deftige actie organiseren.
 
Ethernet-kabel tussen uw 3.1 modem en uw switch eens vervangen? Ik heb vroeger ooit (kort) de switch naar gigabit gedaan en kreeg op moderne hardware geen deftige snelheid. Bleek toch dat het slecht gespecte/beschadigde Cat5-ethernet-kabel was die "slechts" 200Mb/s doorliet


Ik zelf zit nog altijd op hun all-internet(of hoe ze het ook noemen tegenwoordig) 300mbit down/20 up. €56, maar geen zin om naar orange over te stappen omdat hun basis-snelheid voor hun goedkopere tarief net te min is naar mijn goesting.

€15 meerkost vragen voor die befabelde gigabit-verbinding waar ze al jaren over opscheppen.

Soms lijkt het nog even triestig nu als vroeger. Misschien dat ik overstap naar gewoon "one" dit jaar als ze nog een deftige actie organiseren.

Kan ik ook is proberen, zijn ethernet kabels geplaats door de elektricien tijdens de nieuwbouw paar maanden terug maar die hebben precies wel hun beste tijd al gehad.
 
Terug
Bovenaan