Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Zonder tv en met minder mobiele data en het trage internet kon ik toch bijna 40 euro besparen. Als ik Telenet tv volledig opzeg, is het verschil nog 20 €.
Probleem bij mij is dat ik een vaste lijn moet hebben en dat is extra bij te betalen ivm telenet waar ze het in een bundel hebben.
 
Jij blijft dat herhalen, maar het klopt gewoon niet he. Of zijn verbeteringen/werken aan het netwerk gratis? Productie van nieuwe programma's kosten niets en R&D op nieuwe technologieën (DOCSIS 3.1 verbetering, DOCSIS 4.0, Fiber, 5G, ...) zijn ook maar van "het schap" te plukken.
Elektriciteit en gas kosten trouwens ook niet meer ondertussen voor de bedrijven en loonindexatie is niet van toepassing op telecom bedrijven zeker?

De reclame kijken komt er trouwens eerder op initiatief van de zenders, maar dat is hier al vermeld.

Daar zijn we weer met de klassieke talking points zie ik. Wat met die verbeteringskosten en research? Ja dat kost geld. En nadat al die kosten gedekt zijn boekt de Telenet vennootschap (alleen al de vennootschap) al voor minstens tien jaar tussen een kwart en een half miljard euro winst op jaarbasis. Ik moet dus vooral eens goed lachen wanneer men daar wederom over begint.

Dat het initiatief vandaag vanuit de zenders komt mag wel zo zijn. Maar kijken jullie dan echt niet verder als dat? Waarom werken bedrijven als Telenet of Proximus mee aan een dergelijk initiatief waarvan ze zonder twijfel weten dat het niet op applaus zal worden onthaald door hun klanten? Wat winnen zij daarbij? Normalisering uiteraard. Want binnen dit een een bepaalde gewenningsperiode gaan we die techniek natuurlijk ook beginnen terugzien in hun eigen assortiment aan diensten. Het lijkt er bijna op alsof jullie geloven dat Telenet hieraan meewerkt uit nobel altruïsme met de Belgische audiovisuele sector.
 
Wie heeft er in 2022 nog een vaste lijn? :unsure:
Wij hebben geen gsm-ontvangst in ons gehucht. Geen grap. :unsure:
Wifi en vaste lijn zijn enige waarmee we hier kunnen bellen. :p

Daarnaast ook nog mensen met een alarmsysteem die via vaste lijn naar een meldkamer seinen.
 
Ben ik te subjectief (ik hoor het hier en daar nog wel moet ik zeggen) of is de support bij Telenet verslechterd op korte tijd?

Situatieschets: in september verhuisd, met de nodige miserie. Via het internet aangevraagd (op de correcte manier), aangegeven dat ik naar ene rijhuis zou verhuizen. Ik kon kiezen voor een gratis thuisinstallatie, en luiaard dat ik ben, heb ik van dat aanbod gebruikgemaakt. Best schandalig als IT'er ... :)

Krijg ik plots een mail om te vragen op welke verdieping van het appartement (???) we zouden gaan wonen. Ik bel hen op, om hun fout recht te zetten, krijg ik in mijn gezicht gesmeten dat ik zeker geen recht heb op een gratis thuisinstallatie. Ik kon enkel de router in een Telenet-winkel afhalen, zelfs verzenden deden ze niet. Het was dan een verplichte zelfinstallatie, inclusief zelfregistratie.

Fast-forward naar dag van de verhuis: ik wil die router activeren, en krijg de melding dat het 15m kan duren. 2u later nog niets (het was een zaterdag), en dus ... Bellen natuurlijk. "Oeps, in de winkel zijn ze vergeten die router onder uw account te registeren, onze collega's die op zaterdag niet werken brengen dat maandag in orde." Veel zever later was het op woensdagochtend pas in orde. Thuiswerk lukte gelukkig nog net via 4G, maar toen was ik echt vrij kwaad (en geen compensatie gezien).

Nu onlangs wilde m'n vrouw graag digitale tv in huis, omdat ze het casten beu was. Ik vraag dat alweer online aan (moet ik dus afleren), en krijg plots bevestiging dat haar gsm-nummer (die in het abonnement bij zit) omgezet is naar een "Pay per use"-formule. Alweer bellen, en half uur nodig gehad om hen dit te laten rechtzetten. De tv-box wilden ze opsturen, maar na 2 weken kregen we dan mail dat we hem mochten afhalen want dat verzenden niet lukte (migratie intern systeem die niet van een leien dakje liep).

Nu eergisteren de factuur binnen, met daarop aangerekende belminuten en mobiele data. Dit bij een all-in-formule. Na heen-en-weergestuur op Messenger moeten vragen om het intern te escaleren vooraleer ik een droog antwoord kreeg "We hebben het gecrediteerd." Nergens in dit hele proces een verontschuldiging.

Moest onze Service Desk zo draaien, we zouden nogal klachten krijgen ...
 
De twee access points van Telenet zelf vallen hier nu voor de tweede keer uit deze week, alsof ze een update aan 't doen zijn. Nog mensen met dat probleem of moet ik eens contact opnemen met Telenet als het nog eens gebeurd? Het zijn de twee AP's samen, dus ik vermoed dat als het geen update is, het op zijn minst vanuit de modem komt?
De access points die ook op die modem zijn aangesloten, maar niet van Telenet zijn, vallen niet uit ...
 
Probleem bij mij is dat ik een vaste lijn moet hebben en dat is extra bij te betalen ivm telenet waar ze het in een bundel hebben.
Op zich kan dit eigenlijk geen kwaad met de komst van VoWifi dan heb je overal "mobiel" bereik waar je Wifi hebt. Enige voorwaarde is natuurlijk dat je een toestel hebt dat dit ondersteunt EN dat door Telenet wordt ondersteund :)
 
soms iemand die iptv gebruikt? ben toch principieel eens aant rondkijken om telenet tv te dumpen. de prijs is 1 ding maar dat verplicht reclame kijken is me toch wat teveel vant goeie.
heb al wat zitten rondzien en iptv lijkt wel interessant al is dat natuurlijk niet legaal in de meeste gevallen, ben alleen eens curieus naar de verbinding en de beeldkwaliteit hiervan.
 
soms iemand die iptv gebruikt? ben toch principieel eens aant rondkijken om telenet tv te dumpen. de prijs is 1 ding maar dat verplicht reclame kijken is me toch wat teveel vant goeie.
heb al wat zitten rondzien en iptv lijkt wel interessant al is dat natuurlijk niet legaal in de meeste gevallen, ben alleen eens curieus naar de verbinding en de beeldkwaliteit hiervan.
En in welke gevallen is dat dan wel legaal?
 
En in welke gevallen is dat dan wel legaal?
In Nederland kan je dat legaal krijgen via Canal Digitaal bijvoorbeeld, en ik dacht dat Deutsche Telekom ook zo een formule heeft.

Maar hier in België ken ik geen enkele legale aanbieder, en wil ik er dus ook op wijzen dat verdere discussie rond illegale diensten hier niet toegestaan is.
 
Bezint eer ge begint met die apsjarels 1ste klas van telenet, eerst krijgt ge zo een mailtje ge krijgt gratis nieuwe tv boxen die via de cloud werken, gratis geïnstalleerd en al den bazar...

Ik vraag het nog expliciet aan den technieker of ge zendernummering kunt aanpassen, hij liegt pal in mijn gezicht en zegt van ja, had ik dat geweten hij had ze gelijk kunnen inpakken en terug meenemen...

Ik ga echt niet hunnen brol aanhouden ze, ze zeggen dat ge het met favorieten moet regelen, op wat trekt dienen brol nu zeg, gvd ik ben pissed nu, want hier thuis willen ze dienen bucht houden...

Zo'n hoogtechnologisch bakske en ge kunt de zendernummering nog ni aanpassen, wat voor een wereld vreemde pipos zitten daar in de technische dienst of bestuur van telenet...

Vanals die fiber hier int straat ligt vliegt dat hier buiten en naar proximus veranderen

Ik heb eerlijk gezegd al goesting om dienen brol het huis uit te Frisbee'en

Wat een incompetente overpriced bucht is dat daar bij telenet

Bezint eer ge begint, again...
 
Bezint eer ge begint met die apsjarels 1ste klas van telenet, eerst krijgt ge zo een mailtje ge krijgt gratis nieuwe tv boxen die via de cloud werken, gratis geïnstalleerd en al den bazar...

Ik vraag het nog expliciet aan den technieker of ge zendernummering kunt aanpassen, hij liegt pal in mijn gezicht en zegt van ja, had ik dat geweten hij had ze gelijk kunnen inpakken en terug meenemen...

Ik ga echt niet hunnen brol aanhouden ze, ze zeggen dat ge het met favorieten moet regelen, op wat trekt dienen brol nu zeg, gvd ik ben pissed nu, want hier thuis willen ze dienen bucht houden...

Zo'n hoogtechnologisch bakske en ge kunt de zendernummering nog ni aanpassen, wat voor een wereld vreemde pipos zitten daar in de technische dienst of bestuur van telenet...

Vanals die fiber hier int straat ligt vliegt dat hier buiten en naar proximus veranderen

Ik heb eerlijk gezegd al goesting om dienen brol het huis uit te Frisbee'en

Wat een incompetente overpriced bucht is dat daar bij telenet

Bezint eer ge begint, again...
Let op: Onderstaande informatie geldt enkel voor de decoders van het type AD 210 / 220 / 2100 / 2200.


Ik weet wel niet welke decoder jij hebt.

Edit: Ik vermoed dat jij de Telenet TV-Box zal hebben. Van wat ik kan vinden is het inderdaad niet meer mogelijk om de zendernummering aan te passen en moet je inderdaad met favorieten werken.
 
Laatst bewerkt:
  • Wow
Waarderingen: asmo
Ik ga (vriendelijk) briefje schrijven naar telenet, dat ze bij de eerst volgende mogelijkheid een goeie klant kwijt zijn aan proximus

Waar blijft diene fiber in t straat gddmnd
 
Ik ga (vriendelijk) briefje schrijven naar telenet, dat ze bij de eerst volgende mogelijkheid een goeie klant kwijt zijn aan proximus

Waar blijft diene fiber in t straat gddmnd
Waar die echt niet van wakker gaan liggen. En ge gaat even hard klagen op Proximus hoor. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Dat soort mailtjes gaat meteen in het verticaal klassement.

1*uEYSlt4BJwUggtccYh21Zw.gif
 
Ge kunt de zendernummering wel aanpassen met de tv-box, ik heb het zelf ook gedaan.
Ge maakt idd profielen aan en in die profielen zet ge de zenders in de volgorde die je zelf wilt.
Ik heb de profielen genoemd volgens "standaard", "Docu zenders", "Franstalige zenders", "Jeugd zenders",....

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-profielen-maken-voor-de-telenet-tv-box/
Maar dat is niet de klassieke zendernummering aanpassen die @Ruigen Das wou hebben.
 
Nee het gaat hem om gebruiksgemak, en gewoon dat ik ze wil staan hebben hoe ik het wil

En hiernet ff geprobeerd ermee te prutsen, het is gewoon een kutsysteem, excuse my French...

We zitten met 3 decoders in huis, ik maak een profiel aan op eentje, ik ga op de andere en moet daar een nieuwe aanmaken, want hij vind er geen, probeer ik op de 2de eentje aan te maken en zegt hij er is reeds een aangemaakt op een andere box, i mean, als het diene BS is waarmee ik tv moet kijken, laisse tomber dan gewoon...

En volgens wat ik lees moet je uit uw favorieten gaan als je naar het volledige tv overzicht wil gaan, en er is zelf geen dedicated favorieten knop op de afstandsbediening, en ik ga heus niet hun Siri achtige spraakbesturing gebruiken die dan wel op de remote zit, ik voel mij belachelijk als ik tegen dat bakske sta te klappen, ik kan er niet aan doen, niks voor mij, en ga dus niet naar huisje/instellingen en zo naar een profiel (dat niet eens lukt om in te stellen), er is een dedicated profielen knop, maar wat ne zever is dat eigenlijk allemaal, i mean : het werkt niet eens om aan te maken, ik onthoud gewoon graag, die zender staat in die range, ik bundel mijn zenders dus normaal gezien op thema met de nummering, vanaf 100 en verdere sports, de eerste 20 zenders vlaams etc., Franse en hollandse zenders daar, ik heb daar gewoon graag mijn eigen keuze, toch niet zo moeilijk om te begrijpen?

Het nieuwe bakske kan zogezegd alles, maar elementaire zaken, ho maar, hunne uitleg aan de telefoon : we hebben slechts weet van een beperkt aantal klachten, daar geloof ik dus eens niets van

Als er fiber mogelijk is, en ik zit nog altijd met die profielen te klooien doe ik stante pede de overstap, heb zelf via het werk korting op proximus, dus eigelijk een no brainer...

Wat mogelijk was op beeldbuizen is x aantal jaren zelf niet meer mogelijk, onder het mom van gebruiksgemak, Hahhahahahhaahahhaahahahaaa
Hahhahahahhaahahhaahahahaaa
Hahhahahahhaahahhaahahahaaa
Hahhahahahhaahahhaahahahaaa
Hahhahahahhaahahhaahahahaaa

Voila, effe uitgelachen voor vandaag denk ik, morgen en de komende periode ga ik echter groen lachen...

Volgens mij is dit met een software update zo te fixen, maar koppig als ze zijn, ik zal koppig zijn als ik mijn keuze kan maken bij de overstap

Bende knoeiers
 
  • Leuk
Waarderingen: asmo
Terug
Bovenaan