Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Bij een tv-box blijven opnames maximaal 5 jaar bewaard, op een digicorder is dat in theorie onbeperkt. En je kan maximaal 200 GB opslaan in de cloud, gedeeld over alle tv-boxen die je in huis hebt. Als je meerdere digicorders hebt, heeft elke digicorder zijn eigen harde schijf van 200GB.

Verder is er eigenlijk weinig reden om niet van de tv-box gebruik te maken denk ik.
't Zal die TV box zijn waarbij mijn TV meubel beneden toe kan blijven wanneer de afstandsbediening gebruikt wordt.

Dan zal ik mijn digicorder ingeven en 2 TV boxen vragen. Makkelijk om opnames zowel beneden als boven te bekijken.
Wel klote dat die niet aangekocht kan worden.
 
Bij een tv-box blijven opnames maximaal 5 jaar bewaard, op een digicorder is dat in theorie onbeperkt. En je kan maximaal 200 GB opslaan in de cloud, gedeeld over alle tv-boxen die je in huis hebt. Als je meerdere digicorders hebt, heeft elke digicorder zijn eigen harde schijf van 200GB.

Verder is er eigenlijk weinig reden om niet van de tv-box gebruik te maken denk ik.
Oké, er zijn dus zowel voor als nadelen aan verbonden en je moet eigenlijk voor jezelf afwegen wat je het belangrijkst vind.

Wat ik me dan weer wel afvraag, als je bij je thuis een mediacenter hebt, zou het dan mogelijk zijn om dat aan de tv-box te koppelen om zo toch nog programma's die je langer dan 5 jaar zou willen behouden op je eigen harde schijf op te slaan?
 
't Zal die TV box zijn waarbij mijn TV meubel beneden toe kan blijven wanneer de afstandsbediening gebruikt wordt.

Dan zal ik mijn digicorder ingeven en 2 TV boxen vragen. Makkelijk om opnames zowel beneden als boven te bekijken.
Wel klote dat die niet aangekocht kan worden.
Opnames kan je op de tweede tv eventueel via de app van telenet + chromecast bekijken.
 
Wat ik me dan weer wel afvraag, als je bij je thuis een mediacenter hebt, zou het dan mogelijk zijn om dat aan de tv-box te koppelen om zo toch nog programma's die je langer dan 5 jaar zou willen behouden op je eigen harde schijf op te slaan?
Op de normale manier niet mogelijk wegens beveiligd. Enigste wat je kan doen is een capture apparaat tussen verbinden maar dan moet je het programma 1 op 1 opnemen.
 
Allee, Telenet gsm bellen ligt plat.
4G werkt nog wel.
Als ge customer service belt krijg je al de laatste twee uur een bericht dat er technische problemen zijn....
Er waren al problemen sinds afgelopen nacht.
Zowel de webmail als mijn telenet waren totaal niet berijkbaar. Deze morgen was de webmail opnieuw berijkbaar, maar de mails waren nog steeds niet leesbaar.
Ik heb sindsdien niet meer gekeken.
 
Wanneer kan je je digibox inruilen voor een recenter model?
Volgens mij nog niet. Men ouders hebben overlaatst wel van abbo geswitcht en na wat zagen bij de klantendienst hebben ze gratis een nieuwe box mogen afhalen.
 
Hier ligt de nest al voor de derde keer deze maand plat in heel het dorp. Intussen toch al een uur. Wel vervelend ik had een hele namiddag meetings..
 
Gisteren de brief hier gekregen dat het analoge signaal hier stopt in mei (11/05/2021).
Dus nog maar eens naar de digitale zenders gekeken die ik van januari al ingesteld had, maar hetzelfde probleem blijft nog steeds, sommige zenders met storingen. Bij momenten zie je duidelijk dat de zender die voor of na de zender in kwestie staat er tussendoor komt.
Bij de analoge zenders kan je deze "finetunen", maar dat is blijkbaar niet mogelijk bij de digitale zenders, lijkt mij dat dat anders wel het probleem zou kunnen oplossen.
 
Binnen 3 maanden verhuizen naar ander adres
Vorige x gewoon gebeld en adres te wijzigen. Nu als er een mooie deal is mss beter nieuwe klant nemen?
 
Wie heeft hier een modem-only setup in combinatie met een digicorder? Werken jullie met VLAN's om die digicorder aan een extern IP te helpen?
 
Wie heeft hier een modem-only setup in combinatie met een digicorder? Werken jullie met VLAN's om die digicorder aan een extern IP te helpen?
Je hebt 3 opties, naargelang wat je wil (en is eigenlijk hetzelfde voor een AIO ook):
  • Ofwel kabel rechtstreeks. (Als je een patch kast hebt kan dat zo, aangezien de modem normaal 4 aansluitingen heeft kan je er van daar 2 naar de patch kast brengen, of rechtstreeks modem -> digicorder)
  • Ofwel DMZ.
  • Ofwel VLAN's.
Aangezien ik geen 2 kabels kan leggen doe ik VLAN's, omdat het mij ook iets meer controle geeft. Ik heb op die manier ook de laptop van 't werk op dat VLAN aangesloten, zodat die scanner en tooling en whatnot daar allemaal op draait ook maar enkel in dat netwerk zit, en niet in mijn eigen home netwerk.
 
Gisteren de brief hier gekregen dat het analoge signaal hier stopt in mei (11/05/2021).
Dus nog maar eens naar de digitale zenders gekeken die ik van januari al ingesteld had, maar hetzelfde probleem blijft nog steeds, sommige zenders met storingen. Bij momenten zie je duidelijk dat de zender die voor of na de zender in kwestie staat er tussendoor komt.
Bij de analoge zenders kan je deze "finetunen", maar dat is blijkbaar niet mogelijk bij de digitale zenders, lijkt mij dat dat anders wel het probleem zou kunnen oplossen.
Blijkbaar hebben ze d´r nu wel ineens werk van gemaakt om alles in orde te maken, want de storingen zijn plots veel minder, maar wel nog altijd niet volledig weg.
Hopelijk is het volledig in orde tegen dat de analoge zenders verdwijnen.
 
Ik switch morgen naar Telenet komende van Proximus.

Sinds onze verhuis vorige maand, heb ik bij Proximus geen enkele dag stabiel internet. Met onstabiel bedoel ik ook echt onstabiel.

Eerst was het enkel maandagavond tussen 18 u en 22 u dat de modem continue heropstartte, maar het werd geleidelijk aan slechter en slechter met het hoogtepunt deze week.
Sinds zondag herstart onze modem continue waardoor we vanaf 's de late namiddag geen internet hebben tot middernacht en dit iedere dag. Om zot van te worden. Technieker al twee maal langsgeweest, al 3 modems geprobeerd, kabel deels vervangen, maar modem blijft herstarten. tientalle keren gebeld daar helpdesk met steeds hetzelfde scriptje dat ze aflezen.

Uiteindelijk heb ik geen andere keuze dan te switchen naar Telenet hierdoor omdat het duidelijk aan het netwerk ligt waardoor alles dat op het Proximusnetwerk draait niet zal werken. Telenet is ook de enige dat ik kan nemen om volledige terugbetaling van internet te krijgen via werkgever.
 
Je hebt 3 opties, naargelang wat je wil (en is eigenlijk hetzelfde voor een AIO ook):
  • Ofwel kabel rechtstreeks. (Als je een patch kast hebt kan dat zo, aangezien de modem normaal 4 aansluitingen heeft kan je er van daar 2 naar de patch kast brengen, of rechtstreeks modem -> digicorder)
  • Ofwel DMZ.
  • Ofwel VLAN's.
Aangezien ik geen 2 kabels kan leggen doe ik VLAN's, omdat het mij ook iets meer controle geeft. Ik heb op die manier ook de laptop van 't werk op dat VLAN aangesloten, zodat die scanner en tooling en whatnot daar allemaal op draait ook maar enkel in dat netwerk zit, en niet in mijn eigen home netwerk.

Ach het verhaal van de Telenet modem...

Ik had op voorhand op NetWeters al de vraag gesteld of je bij Telenet nog een klassieke "modem only" opstelling kon krijgen. Antwoord was veelvuldig dat dat niet meer kon sinds medio 2020. Maar er zou een oplossing zijn in de vorm van een nieuwe CV8560E (?). Die heeft dan geen ingebouwde AP maar kan wel een vorm van MAC passthrough doen waarmee hij je eigen router dan rechtstreeks een IP uit de pool van Telenet geeft. Geen dubbel NAT op die manier.

Enkele weken later staat de installateur van Telenet (toffe kerel) aan de deur. Hij trekt mijn coax binnen en dan zie ik hem een type HGW uit zijn camionette halen. Dus ik vraag of hij misschien die nieuwe CV8560E bij heeft, weetjewel die met MAC-passthrough, want ik heb mijn eigen router al klaar liggen.

Vraagt die gast doodleuk of ik dan niet gewoon een modem-only wil hebben? Ik zeg hahja die nieuwe met MAC-passthrough heh! Geen probleem mijnheer ik ga er eentje halen. Een half uurtje later is die mens klaar en vertrekt.

Pas een dag later valt mij op dat ik nu nog een CV7160E gekregen heb. Een model waarvan men bij Telenet notabene beweerde dat hij niet meer te verkrijgen viel. 't zal een bestoft modelleke van achteraan de camionette geweest zijn zeker.

Die CV7160E hebben maar een enkele ethernet poort (logisch) dus nu komt dat op mijn router aan in een DMZ waarin ook de digicorder aangesloten is. Dat werkt in de zin dat de digicorder een IP van Telenet krijgt in de range 10.xxx.xxx.xxx De interactieve menu's en TV-Gids werken, maar op de digicorder zelf branden wel een rood en oranje lampje.

Blijkbaar hebben ze d´r nu wel ineens werk van gemaakt om alles in orde te maken, want de storingen zijn plots veel minder, maar wel nog altijd niet volledig weg.
Hopelijk is het volledig in orde tegen dat de analoge zenders verdwijnen.

Wij hebben hier dezelfde storing maar dan enkele op bepaalde zenders.

Ik switch morgen naar Telenet komende van Proximus.

Sinds onze verhuis vorige maand, heb ik bij Proximus geen enkele dag stabiel internet. Met onstabiel bedoel ik ook echt onstabiel.

Eerst was het enkel maandagavond tussen 18 u en 22 u dat de modem continue heropstartte, maar het werd geleidelijk aan slechter en slechter met het hoogtepunt deze week.
Sinds zondag herstart onze modem continue waardoor we vanaf 's de late namiddag geen internet hebben tot middernacht en dit iedere dag. Om zot van te worden. Technieker al twee maal langsgeweest, al 3 modems geprobeerd, kabel deels vervangen, maar modem blijft herstarten. tientalle keren gebeld daar helpdesk met steeds hetzelfde scriptje dat ze aflezen.

Uiteindelijk heb ik geen andere keuze dan te switchen naar Telenet hierdoor omdat het duidelijk aan het netwerk ligt waardoor alles dat op het Proximusnetwerk draait niet zal werken. Telenet is ook de enige dat ik kan nemen om volledige terugbetaling van internet te krijgen via werkgever.

Omdat we hier met een nieuwbouw zitten hebben we zowel Proximus als Telenet binnen getrokken. De prijs is nagenoeg hetzelfde maar de kwaliteit van het netwerk bij Proximus is wel merkbaar minder.
 

Telenet herschikt telecombundels en verhoogt sommige prijzen voor nieuwe klanten​


Onbegrijpelijk dat bedrijven als Telenet en Proximus nog steeds de term "onbeperkt internet" mogen hanteren terwijl dat dat absoluut niet de waarheid weerspiegeld.

Dat is zoals een autofabrikant die het verbruik van haar auto's adverteert met het sterretje dat je de laatste 300 kilometer in de tank aan 30 per uur moet rijden.

De regulator faalt hier wederom. Maar dat in dit duopolie de overheid nog eens meerderheidsaandeelhouder is maakt het des te triest
 

Telenet herschikt telecombundels en verhoogt sommige prijzen voor nieuwe klanten​

Dus ze splitsen hun Internet + Mobiel af van TV. Je hebt dan de keuze om je internet te versterken of niet, alsook de keuze of je een al dan niet TV wilt & in welke vorm.

Zou er ook iets aan de pakketten Internet + TV (zonder telefonie) veranderen?

Onbegrijpelijk dat bedrijven als Telenet en Proximus nog steeds de term "onbeperkt internet" mogen hanteren terwijl dat dat absoluut niet de waarheid weerspiegeld.

Dat is zoals een autofabrikant die het verbruik van haar auto's adverteert met het sterretje dat je de laatste 300 kilometer in de tank aan 30 per uur moet rijden.

De regulator faalt hier wederom. Maar dat in dit duopolie de overheid nog eens meerderheidsaandeelhouder is maakt het des te triest

Goh, Tis maar hoe je het bekijkt. Ik speel veel Stadia & ik kijk veel Netflix en ik kom gemakkelijk over de 1TB gebruik zonder dat ik over de FUP zit.
 
Goh, Tis maar hoe je het bekijkt. Ik speel veel Stadia & ik kijk veel Netflix en ik kom gemakkelijk over de 1TB gebruik zonder dat ik over de FUP zit.
Idem, maar da ligt voor een groot deel ook aan het feit dat piekuren momenteel slechts van 17u tot 00u lopen. Der bestaat de kans dat ik fulltime remote ga werken in de toekomst, en als de piekuren dan terug breder worden is er een reeele kans dat ik regelmatig op mediumband ga vliegen :|
 
Onbegrijpelijk dat bedrijven als Telenet en Proximus nog steeds de term "onbeperkt internet" mogen hanteren terwijl dat dat absoluut niet de waarheid weerspiegeld.

Dat is zoals een autofabrikant die het verbruik van haar auto's adverteert met het sterretje dat je de laatste 300 kilometer in de tank aan 30 per uur moet rijden.

De regulator faalt hier wederom. Maar dat in dit duopolie de overheid nog eens meerderheidsaandeelhouder is maakt het des te triest

En de vraag is ook waarom, het merendeel van alle gezinnen die aangesloten zijn gaan echt geen TB's per maand binnen halen hoor.

Ik zit al jaren in dubio van wie in internet afneem. Telenet is technologisch het beste product maar ik vind hun formules echt bagger.
 
Terug
Bovenaan