Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Ik vind niet dat Telenet uitblinkt in duidelijkheid. Als je boven in het menu klikt op Yugo zie je: Onbeperkt Internet - mobiele datapot - mobiel bellen - TV met Yugo app - Streamz.
Vervolgens krijg je de optie Yugo connect en Yugo All-in waarbij het enige verschil is dat je in de 2 kaders ziet: 15GB en 1 sim kaart vs 30GB en 2 sim kaarten.
Vervolgens zie je onderaan bij het stukje "Zorgeloos mobiel": Gebruik Facebook Messenger, WhatsApp én de YUGO TV-app zonder dat het meetelt in je mobiele datapot.

Enfin, zal wel aan mij liggen, maar geef de app dan een andere naam ipv dezelfde naam als een bundel.

Orange TV had een goeie naam geweest aangezien ze al een Yellow tv app hebben ;):oops:
 
Laatst bewerkt:
Dat prullen aan de kabel en aansluitingen heb ik ook al gedaan, maar helpt hier toch niks.
Misschien eens de splitter van telenet onder handen nemen?
Ondertussen niet meer naar omgekeken, gewoon analoog verder blijven kijken, straks toch nog een kijken of er ondertussen al iets veranderd is.
 
Ik heb hier waarschijnlijk al over verteld, maar ik heb streamingproblemen met m'n shield tablet. Ik heb hen daarover aangesproken via de app-dev mail van de app of dit mogelijks aan een te oude versie ligt. Paar dagen later word ik telefonisch gecontacteerd met de vraag voor meer informatie. Geen idee of dit van inhuis telenet uit is, of via een gecontracteerde app-dev, maar chapeau.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind niet dat Telenet uitblinkt in duidelijkheid. Als je boven in het menu klikt op Yugo zie je: Onbeperkt Internet - mobiele datapot - mobiel bellen - TV met Yugo app - Streamz.
Vervolgens krijg je de optie Yugo connect en Yugo All-in waarbij het enige verschil is dat je in de 2 kaders ziet: 15GB en 1 sim kaart vs 30GB en 2 sim kaarten.
Vervolgens zie je onderaan bij het stukje "Zorgeloos mobiel": Gebruik Facebook Messenger, WhatsApp én de YUGO TV-app zonder dat het meetelt in je mobiele datapot.

Enfin, zal wel aan mij liggen, maar geef de app dan een andere naam ipv dezelfde naam als een bundel.

Orange TV had een goeie naam geweest aangezien ze al een Yellow tv app hebben ;):oops:

De menu optie klopt, je klikt door naar YUGO. Dan heb je 2 opties:

1615192829867.png


Je zit bij YUGO CONNECT, daar onder heb je weer 2 opties: de 15GB versie en de 30GB versie.
Als je klikt op YUGO ALL-IN heb je dan ook 2 opties, ook 15GB en 30GB, plus entertainment:

1615192888795.png


Ik zal niet beweren dat hun website niet beter kan, maar de jullie opmerkingen komen over alsof het super verborgen is achter 200 menu's en opties.
 
Mail server lag plat tot voor 5minuten.
Webmail werkt terug, outlook kan ook verbinding maken.
 
Laatst bewerkt:
iemand al voor gehad dat telenet een verkeerde factuur stuurt , bedrag is telaag.
Kunnen ze dit ooit terug vorderen ?
 
Ik heb het volgende voor.
Ik volg momenteel een online cursus via Zoom.
Dus audio + video.
elke 1 tot 5 minuten valt het geluid weg, video blijft werken en als het geluid terug is komt Zoom zeggen dat er een unstable connectie is.

in de afgelopen dagen ook volgende gemerkt.
in discord voice gaat mijn ping naar 5000ms om de zoveel tijd (ik blijf dan wel de andere horen maar ze horen mij niet)
In onze Topdesk word ik er om de x aantal tijd uitgesmeten.
Zelfde in online games

Ik heb dit enkele maanden geleden ook voorgehad
Toen hebben ze uiteraard een test gedaan, geen problemen
Ik had expres gebeld via VOIP en tijdens het gesprek enkele keren weggevallen, maar die griet legde de link niet, ook al legde ik het haar uit.
ik ben een nieuwe modem gaan halen, geen soelaas
Er ging dan een online technieker mij opbellen, het enige dat die kon zeggen is dat het een gekend probleem was, dat hij het zelf ook had en dat de hoofdtechnieker ermee bezig was.

Uiteindelijk heb ik gewoon elke dag mijn modem gereset, dan was het tijdelijk weg en na een tijd was het probleem opgelost zonder nog iets van Telenet te hebben gehoord.
 
Gisteren even bij mn ouders langsgeweest na het werk. Kom daar aan, ze hadden geen tv, internet, telefoon.
Ik zeg, trek eerst de modem eens uit voor je naar Telenet belt, want dat gaan ze toch vragen.
Mn pa trekt de modem uit, natuurlijk geen verandering, dus we bellen naar Telenet (mn pa is zelfstandige en heeft een business abo)
Na 15 minuten ben ik naar huis gegaan want Telenet had hun oproep zelfs nog niet aangenomen.
Vind het schandalig dat ze mensen met een business abonnement zo lang in een queue durven te laten wachten.
Wat ben ik blij dat ik enkele jaren geleden naar Orange ben overgestapt. Bespaart me veel geld per jaar, en de helpdesk trekt ook op geen zak.
 
Telenet stopt met de Triiing app.
Als alternatief moet je maar What'sApp, Signal of Facebook Messenger gebruiken, schrijven ze...


Alleen kan je met die dingen niet naar vaste nummer bellen... :-(
 
Telenet stopt met de Triiing app.
Als alternatief moet je maar What'sApp, Signal of Facebook Messenger gebruiken, schrijven ze...


Alleen kan je met die dingen niet naar vaste nummer bellen... :-(
in whatsapp is dat toch alleen contacten? en geen random nummer
miljaar ik gebruikte dat veel, omdat ik Tempo Giga heb (niet veel belminuten) + en "gratis" was met whoppa pakket
 
Met recente smartphones kunt ge wifi-call sowieso gebruiken, geen aparte app voor nodig.
Vind wel de kwaliteit minder dan bij LTE bellen.
 
Met recente smartphones kunt ge wifi-call sowieso gebruiken, geen aparte app voor nodig.
Vind wel de kwaliteit minder dan bij LTE bellen.
Heb nu ook net de functie gevonden op mijn iPhone, maar neemt hij standaard WiFi als je met WiFi verbonden bent? Of is dat enkel als je gewoon mobiel signaal wegvalt?

Edit: Na wat zoeken gevonden op de Proximus website.

Doe je oproep en als het mobiele netwerk niet sterk genoeg is, verloopt je gesprek voortaan via het wifi-netwerk. Is het mobiele netwerk sterk genoeg, dan zal je gesprek als steeds over het mobile netwerk gebeuren.
 
Telenet stopt met de Triiing app.
Als alternatief moet je maar What'sApp, Signal of Facebook Messenger gebruiken, schrijven ze...


Alleen kan je met die dingen niet naar vaste nummer bellen... :-(
Wel, ik had dar account in mijn WhatsApp staan en ineens, poef, weg. Ik vond dat zo handig omdat ik niet graag bel. Geen idee wat er gebeurd is, en nee, ik heb niks gewist.
 
Heb nu ook net de functie gevonden op mijn iPhone, maar neemt hij standaard WiFi als je met WiFi verbonden bent? Of is dat enkel als je gewoon mobiel signaal wegvalt?

Edit: Na wat zoeken gevonden op de Proximus website.

Doe je oproep en als het mobiele netwerk niet sterk genoeg is, verloopt je gesprek voortaan via het wifi-netwerk. Is het mobiele netwerk sterk genoeg, dan zal je gesprek als steeds over het mobile netwerk gebeuren.
Ik denk van wel. Ik gebruik het wel niet omdat er duidelijk verschil is in gesprekskwaliteit.
 
Terug
Bovenaan