Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Toevallig dat ge het nu quote, want deze ochtend is alles van Telenet uitgevallen in de ganse buurt. Toen ik belde suggereerden ze dat er waarschijnlijk weer iemand ne kabel had overgetrokken, maar toen ik bleef doorvragen bleek het een gevolg te zijn van mijn laatste telefoontje van maandag. Ze hebben de boel eindelijk fatsoenlijk geëscaleerd. Nu nog hopen dat ze de oorzaak vinden, én oplossen.
Ff op terugkomen hier: Technieker is langsgeweest, modem uitgelezen, en daar kwamen nen hoop foutmeldingen uit (PVLM, PLVM, ... something? Kbent kwijt), das een probleem da bij hun bekend was sinds begin vorige week, en hij liet zien da er vandaag ergens nen patch voor uitgerold ging worden.

Is het probleem verholpen? Mogelijks. Ben ik blij da em effectief IETS heeft gespot da ni klopte: Ja, want die mysterieuze uitvallen begonnen mn kloten uit te hangen :D En de gewone helpdesk konden niets constateren met hun tools dus da waren ni de meest productieve gesprekken xD

EDIT 1 dag later: Nope. Problemen zijn nog even erg. Hopelijk is dieje patch gwn nog ni doorgekomen want ik zen het zo afgrijselijk beu aant worden me die internetproblemen hier. Ik geef ze nog ff het voordeel van de twijfel maar... Alles werkt fine (streaming, muziek, browsen, ...) maar de moment datk wa game of nen discord call join is het DC na DC na DC
 
Laatst bewerkt:
Ik ben sinds kort verhuisd en Telenet is hier geïnstalleerd. Ander netwerk en paswoord uiteraard. En toch kan ik nog inloggen op mijn vorig netwerk en mijn vorig paswoord gebruiken. Nieuw paswoord werkt dus niet en ons huidige netwerk staat er zelfs niet tussen.
Ik heb Telenet gisteren een bericht gestuurd, maar kreeg zo'n link waar ik niks mee ben/niks van snap over je modem instellen.

Liefst geen te technische antwoorden, want ik ken daar bijna niks van.
 
Ik ben sinds kort verhuisd en Telenet is hier geïnstalleerd. Ander netwerk en paswoord uiteraard. En toch kan ik nog inloggen op mijn vorig netwerk en mijn vorig paswoord gebruiken. Nieuw paswoord werkt dus niet en ons huidige netwerk staat er zelfs niet tussen.
Ik heb Telenet gisteren een bericht gestuurd, maar kreeg zo'n link waar ik niks mee ben/niks van snap over je modem instellen.

Liefst geen te technische antwoorden, want ik ken daar bijna niks van.

nekeer bellen
 
Yelo tv werkt hier vandaag niet (meer).
Als ik op Google zoek kom ik op de site telenettv terecht. Aanmelden op die site lukt ook niet.
Fix your stuff Telenet :sop:
 
Ik heb een vraag over de telenet app op google tv (via de nieuwe chromecast).

Mijn ouders hebben telenet en ik heb proximus. Zelf heb ik geen tv abonnement. Ik heb wel de nieuwste chromecast met google tv waarop de telenet app staat. Ik heb mijn ouders hun login dus zou ik zo tv kunnen kijken, maar als ik mij daarop wil aanmelden lukt dat niet. Zou dat komen omdat ik op proximus wifi zit?

Yelo play kan ik mij wel altijd aanmelden met mijn proximus wifi.
 
De Telenet tv app werkt enkel met de nieuwste digibox. Bij alle vorige modellen moet je Yelo tv gebruiken.
 
En welke foutmelding krijg je?

Trouwens via de Yelo Play app kan je toch gewoon streamen naar je Chromecast?

OEPS...​

Het is niet mogelijk om je aan te melden.

Dat is wat ik krijg.

Ik heb de nieuwste chromecast met google TV, waarbij je uw tv opent en gewoon al je apps krijgt. Je hoeft dus niet meer te casten. Ik kan inderdaad wel nog streamen van op mijn gsm maar ik kocht net de nieuwste chromecast om dat niet te moeten doen.
 
Toevallig dat ge het nu quote, want deze ochtend is alles van Telenet uitgevallen in de ganse buurt. Toen ik belde suggereerden ze dat er waarschijnlijk weer iemand ne kabel had overgetrokken, maar toen ik bleef doorvragen bleek het een gevolg te zijn van mijn laatste telefoontje van maandag. Ze hebben de boel eindelijk fatsoenlijk geëscaleerd. Nu nog hopen dat ze de oorzaak vinden, én oplossen.
Eventjes een update hier. Vorige week woensdag bleek een totaal ongerelateerde panne te zijn. Vandaag naar de administratieve dienst gebeld om de factuur aan te vechten. Compensatie gekregen (de vorige keer ging dat zogezegd niet omdat de klacht nog lopende was, maar als ge kwaad zijt gaat dat blijkbaar plots wel), en toen ik zei dat ik nog altijd de huidige factuur aanvecht ging het vrouwke horen bij de technische dienst hoe het zat. Plots krijg ik na het wachtmelodieke zelf de technische dienst aan de lijn, en ze hebben afgelopen maandag blijkbaar gevonden dat er 2 kabels tussen de palen defect zijn. Die gaan ze dus binnenkort komen fixen.

Eens zien hoe het met die factuur gaat aflopen, ik ga ze namelijk niet betalen. Ik vermoed dat het vrouwke aan de lijn verwacht dat ik dat wel ga doen omdat ze mij doorgeschakeld heeft.

Op de vraag waar ik mijn eigen factuur van al het uitzoekwerk en opvolgwerk naartoe mag sturen heb ik nog altijd geen antwoord gekregen :).
 
Ik zit nog altijd met storingen op meer dan de helft van de digitale zenders bij overschakeling naar dat compacte signaal.
Gelukkig zijn er ook nog altijd de analoge zenders om naar te kijken.

Hopelijk krijgen ze die storingen er snel uit.
 
Moet een telenet digicorder rechtstreeks op de modem van telenet zijn aangesloten?
 
Moet een telenet digicorder rechtstreeks op de modem van telenet zijn aangesloten?
Als je van alle digitale diensten gebruik wil maken moet die op het zelfde netwerk aangesloten zijn. Dat hoeft niet noodzakelijk rechtstreeks op die modem zijn, als je DMZ of VLAN in je lokale netwerk hebt zodat het lijkt alsof die fysiek rechtstreeks op je modem is aangesloten werkt dat even goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: MaTi
Ik zit nog altijd met storingen op meer dan de helft van de digitale zenders bij overschakeling naar dat compacte signaal.
Gelukkig zijn er ook nog altijd de analoge zenders om naar te kijken.

Hopelijk krijgen ze die storingen er snel uit.
Gvd, sinds heel de boel d'r uit gelegen heeft de afgelopen nacht is het nog erger geworden met de digitale zenders, verschillende zenders zijn gewoon totaal niet meer te bekijken.
 
Ik zit nog altijd met storingen op meer dan de helft van de digitale zenders bij overschakeling naar dat compacte signaal.
Gelukkig zijn er ook nog altijd de analoge zenders om naar te kijken.

Hopelijk krijgen ze die storingen er snel uit.
wilt ge geloven dat ik exact het zelfde probleem had? Ik belde ervoor naar telenet en de (verder vriendelijke) helpdeskster hoorde het in keulen donderen.

"Digitaal signaal via de kabel? Wazda? Bedoelt u Digibox meneer?"

Ze kon me verder niet helpen want redenen.

Ik heb dan (zoals typisch is voor mij) het zelf opgelost gekregen na het telefoontje. Ik heb aan de kabel moeten prutsen en versteken en beetje opheffen en beetje trekken etc etc, en dan was het goed signaal. Volgens mij is de plug in dat kaske niet goed aangesloten.
 
De Telenet tv app werkt enkel met de nieuwste digibox. Bij alle vorige modellen moet je Yelo tv gebruiken.
En dat staat dus NERGENS op hun site te lezen hé.
De yelo tv app werkt trouwens de helft van de tijd niet op sommige van mijn apparaten.
 
Terug
Bovenaan