Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Ik heb enkel één en Canvas in HD nu zoals op digitale tv. Voor de rest zijn er wel enkele zenders weggevallen precies (RTL TVI viel me meteen op). Maar eerlijk gezegd kijk ik zo weinig tv en zijn die zenders op het analoge signaal de laatste jaren al zoveel veranderd dat ik niet weet wat er ondertussen allemaal is weggevallen of bijgekomen.
Ik heb gisteren ook eens gekeken om de installatie uit te voeren, alle zenders zijn er gewoon bij mij, ook RTL TVI (Eurosport1 en CAZ2 dus ook)
De gegevens op de site van telenet klopt dus niet, want daar ontbreken die drie zenders.
Ik zit wel met storingen bij heel wat zenders, hoop dat die nog weg gaan voordat de analoge zenders hier effectief wegvallen, want zo trekt het op niks.
Ik heb het ook gezien op de website van vrt en besloten het meteen aan te pakken. De verandering verliep vlot, alleen vind ik het vervelend dat zenders nu van nummering veranderd zijn en dat ik die nummering enkel kan wijzigen met een digibox. En ik dacht dat ik VTM4 (CAZ was toch de oude naam he) nu wel zou kunnen zien (kon ik met analoog niet ontvangen) maar nope. VTM2 en CAZ2 ontvang ik daarentegen wel.
Geen storingen bij jou?
Ja is wel klote dat die zenders nu op andere nummers staan, zou er echt geen mogelijkheid zijn om dat aan te passen?
 
Ik heb gisteren ook eens gekeken om de installatie uit te voeren, alle zenders zijn er gewoon bij mij, ook RTL TVI (Eurosport1 en CAZ2 dus ook)
De gegevens op de site van telenet klopt dus niet, want daar ontbreken die drie zenders.
Ik zit wel met storingen bij heel wat zenders, hoop dat die nog weg gaan voordat de analoge zenders hier effectief wegvallen, want zo trekt het op niks.

Geen storingen bij jou?
Ja is wel klote dat die zenders nu op andere nummers staan, zou er echt geen mogelijkheid zijn om dat aan te passen?

Geen storingen nee. Met analoog had ik wel wat storing op WijfTV, nu is dat weg. Niet dat het veel uitmaakt, per week kijk ik max 1 uur tv de laatste jaren.

Ge kunt blijkbaar wel een favorietenlijst opslaan, maar ik heb mij daar niet in gediept. Ben de nieuwe nummering al gewend, sneller dan gedacht.
 
Ik heb ff raad nodig van jullie.
We hebben net te horen gekregen dat Proximus geen aansluiting kan voorzien voor ons.. dus dan wordt het Orange of Telenet (da paaltje staat in onze voortuin, dus ik vermoed dat Telenet al klaarligt dan?)

Raden jullie Telenet (welke abbo?) of Orange aan?

Situatie:
Allebei mobiel via werk
Werken beide van thuis uit
Liefst wel een deftig data volume per maand met al dat streamen etc.
 
De opzeg van m'n tv is pas na 3 telefoons en 2 winkelbezoeken volledig in orde. Als ze me bij de volgende factuur tenminste eindelijk het teveel betaalde bedrag van november hebben teruggestort, lol. 'Bedankt voor het geduld' zei de laatste (en meest bekwame) medewerker aan de telefoon.
Nog erger.

Heeft hier wel ook lang aangesleept. Orange ging een easy switch doen en alles bij Telenet opzeggen. Uiteindelijk heb ik het nog zelf mogen doen.
Meisje zonet aan de telefoon was wel vriendelijk en heeft het ook meteen geannuleerd. Waarom die factuur nog kwam kon ze me ook niet uitleggen.
Gevraagd of ik nog een 3e ging krijgen voor de modem was het antwoord "Neenee. Dat zou niet mogen hé mijnheer, alles is binnengebracht"
Ja dat weet ik maar deze zou ook eigenlijk niet mogen :D
 
Is dat normaal dat je je opties bij een wigo zelf niet kunt aanpassen en dat ze je telefonisch contacteren? Wat ne zever is dat?
 
Streamz afzeggen
Ah, annuleren heb ik nog niet moeten doen, enkel opties bijnemen. Misschien gaan ze u proberen overtuigen om niet te annuleren?

Zeggen dat je wil annuleren wegens te duur, misschien geven ze u nog een maand gratis?
 
Gisteren geen internet en telefoon meer, bleek modem te zijn, gelukkig nog in een winkel kunnen omruilen. Enorme laggspikes die ik had in oa Guild Wars precies opgelost 😁, eigenlijk zouden ze dat toch moeten kunnen zien dat er iets mis is? Lang gedacht dat het aan het spel/servers lag, ik vermoed dat dit toch al paar maanden aan de gang was.
 
Laatste dagen veel 'blokjes' enkel maar bij Eén. Veel andere zenders ook bekeken maar daar is het niet. Bij een halfuurtje kijken kan je er nog beetje mee leven. Maar gisteren tijdens een film van meer als 2u is dat niet te doen. Digicorder afgezet en analoog gekeken. Nog mensen die dat hebben?
 
Hoe zit dat met data? Telt uw data nog altijd voor de helft zoals in het begin van de Corona of is dat al een tijdje gedaan? Ons verbruik is het laatste jaar serieus omhoog gegaan en als dat maar voor de helft telt dan gaan we eens alles terug normaal is eens moeten upgraden naar een abonnement met onbeperkte data.
 
Hoe zit dat met data? Telt uw data nog altijd voor de helft zoals in het begin van de Corona of is dat al een tijdje gedaan? Ons verbruik is het laatste jaar serieus omhoog gegaan en als dat maar voor de helft telt dan gaan we eens alles terug normaal is eens moeten upgraden naar een abonnement met onbeperkte data.
Is nog altijd van toepassing ja

 
Hier is er al sinds begin november (dat ik weet) serieuze packet loss, al is het bij momenten wel OK. Al wekenlang aan het bellen met de helpdesk, het is blijkbaar een probleem wat hier meerdere straten treft. Toen ik vorig weekend belde voor een statusopdate wisten ze mij te vertellen dat alle tickets gesloten waren. Ze konden wel meteen zien dat de signalen niet in orde waren. Waarom sluiten ze dan die tickets 🤬 .

Kortom moest er 3 keer een technieker op korte tijd komen om de zak te escaleren, maar op mijn verzoek om dan maar een technieker in te plannen op maandag, dinsdag en woensdag wilden ze dan toch niet ingaan.

Ik begin meer en meer te denken dat die helpdesk én de technische dienst vol zit met idioten en/of mensen die er niks om geven. Ik zal maar facturen beginnen aanvechten nu. En nog meer interventies vragen dan ik al deed.
 
Ah, annuleren heb ik nog niet moeten doen, enkel opties bijnemen. Misschien gaan ze u proberen overtuigen om niet te annuleren?

Zeggen dat je wil annuleren wegens te duur, misschien geven ze u nog een maand gratis?
Zou kunnen maar de overstap naar Orange is nabij.
 
Technisch vraagje: aan het kijken om thuisnetwerk te upgraden (vermoedelijk ubiquiti dream machine en poe acces points), maar hoe zit dit in combo met telenet digicorder. Is het tegenwoordig al mogelijk om die achter je eigen router te plaatsen, of moet dit nog steeds afgescheiden zijn (en verlies ik dus een ap in de living aangezien de enige utp achter de tv zit)?
 
Hier is dat gescheiden. Vroeger was dat modem->switch A->router->switch B; waarbij de modem en switch A van Telenet waren, de digicorder zat dus op switch A. Sinds de nieuwe modem hier is switch A geïntegreerd in de modem.

Het gaat ook met VLANs dacht ik, maar da’s meer configuratiewerk.
 
Technisch vraagje: aan het kijken om thuisnetwerk te upgraden (vermoedelijk ubiquiti dream machine en poe acces points), maar hoe zit dit in combo met telenet digicorder. Is het tegenwoordig al mogelijk om die achter je eigen router te plaatsen, of moet dit nog steeds afgescheiden zijn (en verlies ik dus een ap in de living aangezien de enige utp achter de tv zit)?
In het netwerk topic op Bouwen & Wonen is dat meer in detail uit de doeken gedaan (dacht ik), maar concreet moet uw digicorder om alle functionaliteiten te kunnen gebruiken inderdaad op hetzelfde netwerk zitten als uw Telenet modem/router.

Optie 1: Alles in DMZ
Optie 2: VLAN's
Optie 3: een kabel van uw Telenet modem/router rechtstreeks naar uw digicorder

Ik doe VLAN's, wegens dat ik geen DMZ wou en ik maar 1 kabel richting de TV had liggen, en ik daar nog aftakkingen doen. Als je Googled op ubiquity + Telenet vind je wel meerdere tutorials. Of spring eens binnen op onze Discord, daar zit ook redelijk veel volk met Ubiquity en Telenet om u verder op weg te helpen.
 
Terug
Bovenaan