Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

In het netwerk topic op Bouwen & Wonen is dat meer in detail uit de doeken gedaan (dacht ik), maar concreet moet uw digicorder om alle functionaliteiten te kunnen gebruiken inderdaad op hetzelfde netwerk zitten als uw Telenet modem/router.

Optie 1: Alles in DMZ
Optie 2: VLAN's
Optie 3: een kabel van uw Telenet modem/router rechtstreeks naar uw digicorder

Ik doe VLAN's, wegens dat ik geen DMZ wou en ik maar 1 kabel richting de TV had liggen, en ik daar nog aftakkingen doen. Als je Googled op ubiquity + Telenet vind je wel meerdere tutorials. Of spring eens binnen op onze Discord, daar zit ook redelijk veel volk met Ubiquity en Telenet om u verder op weg te helpen.
Thx voor de info. Waarschijnlijk zal het voorlopig simpel gehouden worden zonder een Dream machine, met enkel een PoE switch en daaraan enkele Ubiquity Unifi AP en een cloud key om deze aan te sturen en onderling de roaming te regelen.
 
Vandaag de mannen van Fluvius mijn Telenet kabel komen plaatsen. Trekken ze met hun graafmachientje meteen mijn Proximus kabel over... Goed bezig jongens!

Overigens straf dat je bij Telenet nog zelf uw eigen kabel mag gaan kopen. Bij Proximus krijg je alles gewoon geleverd.
 
Thx voor de info. Waarschijnlijk zal het voorlopig simpel gehouden worden zonder een Dream machine, met enkel een PoE switch en daaraan enkele Ubiquity Unifi AP en een cloud key om deze aan te sturen en onderling de roaming te regelen.
Dat moet je wel bekijken, want ik weet niet of dat voldoende is. Ik heb zelf een USG (de oude nog) en die zou ik kunnen vervangen door een dream machine, maar ik denk niet dat ik die er zomaar van tussen uit kan laten. Dus best wel goed informeren.
 
Dat moet je wel bekijken, want ik weet niet of dat voldoende is. Ik heb zelf een USG (de oude nog) en die zou ik kunnen vervangen door een dream machine, maar ik denk niet dat ik die er zomaar van tussen uit kan laten. Dus best wel goed informeren.
Ter verduidelijking: de telenet router blijft dan verantwoordelijk voor heel de netwerkconfig, de ubiquiti zou dan enkel instaan voor de acces points en neemt de wifi ssd etc over van de telenet router.
 
Ter verduidelijking: de telenet router blijft dan verantwoordelijk voor heel de netwerkconfig, de ubiquiti zou dan enkel instaan voor de acces points en neemt de wifi ssd etc over van de telenet router.
Ja, maar daarvan weet ik niet of dat zomaar gaat, omdat die USG(/Dream Machine) en die cloud key samen werken, dacht ik. Maar daarvoor ken ik er te weinig van.
 
Ja, maar daarvan weet ik niet of dat zomaar gaat, omdat die USG(/Dream Machine) en die cloud key samen werken, dacht ik. Maar daarvoor ken ik er te weinig van.
Een ubiquiti Unify AP werkt blijkbaar op elke router/switch (mits poe). Een cloud key is enkel een extra controller om het onderling verkeer tussen deze AP te regelen, zolang deze in hetzelfde netwerk zit, trekt deze zich niks aan van welk toestel de router is.
 
Je leest het goed: Apple Iphone 12 mini voor 199 euro!

Mijn vriendin had graag een nieuwe Iphone gekocht en kwam deze tegen op de Telenet webshop als eerste smartphone op de pagina.
Bij het verder bestellen kwam de werkelijke prijs te zien waaronder ik Telenet contacteerde via de website chat.
Daar vertelde mij ene "Semha" dat de prijs inderdaad niet correct was en het voor mij niet eerlijk en erg frustrerend zal zijn om de verdere aankoop aan deze prijs niet te kunnen voltooien want daar "kunnen we niets aan doen" waarna de chat ineens abrupt werd beëindigd. Bij het refreshen van de webpagina bleek ineens de prijs te zijn veranderd naar 729 euro en was dit toestel ook ineens niet meer in voorraad. (gelukkig was ik slim genoeg om screenshots te nemen van dit alles)
Ik dacht: "Dan maar mijn reactie plaatsen op de officiële Facebook pagina van Telenet met bijhorende screenshot" om dan eigenlijk na 5 minuten op te merken dat mijn bericht gewoon verwijderd was van hun pagina.

Leuke mannen bij Telenet...

Screenshot
 
Lekkere klantendienst van Telenet maar weer. Los daarvan kun je niet eisen om het aan die prijs te krijgen omdat het om een duidelijke prijsfout gaat.
 
Tgoh ja, de verkeerde prijs bij een product komt vaker voor bij online winkels. Als je logisch nadenkt weet je ook dat je geen iPhone 12 hebt voor 200 euro.
 
Zo heb ik ooit eens 6 longboards van het merk Landyachtz willen kopen aan 3 euro per stuk.
Prijsfout op Amazon, helaas ook niet gelukt.
 
Ik heb net van Telenet een bericht gekregen via Facebook Messenger om te zeggen dat ze die prijs van €199,00 nergens zien staan op de website.
Als ik hun dan de screenshot stuurde antwoorden ze ineens niet meer...
 
Als het om een overduidelijke prijsfout gaat (bv. Een nieuwe BMW aan € 3500 i.p.v. € 35000) dan kan de verkoop geweigerd worden. Enerzijds omdat een firma niet met verlies mag verkopen en anderszijds, omdat het een duidelijke fout betreft.

Trouwens, screenshots zeggen niets. Je kan de tekst op webpagina’s met “inspect element” naar eigen believen aanpassen.
 
Ik heb net van Telenet een bericht gekregen via Facebook Messenger om te zeggen dat ze die prijs van €199,00 nergens zien staan op de website.
Als ik hun dan de screenshot stuurde antwoorden ze ineens niet meer...

En wat wil je bereiken? Ze gaan je die telefoon niet voor 199€ verkopen en zijn dat ook niet verplicht.
 
Hier is er al sinds begin november (dat ik weet) serieuze packet loss, al is het bij momenten wel OK. Al wekenlang aan het bellen met de helpdesk, het is blijkbaar een probleem wat hier meerdere straten treft. Toen ik vorig weekend belde voor een statusopdate wisten ze mij te vertellen dat alle tickets gesloten waren. Ze konden wel meteen zien dat de signalen niet in orde waren. Waarom sluiten ze dan die tickets 🤬 .

Kortom moest er 3 keer een technieker op korte tijd komen om de zak te escaleren, maar op mijn verzoek om dan maar een technieker in te plannen op maandag, dinsdag en woensdag wilden ze dan toch niet ingaan.

Ik begin meer en meer te denken dat die helpdesk én de technische dienst vol zit met idioten en/of mensen die er niks om geven. Ik zal maar facturen beginnen aanvechten nu. En nog meer interventies vragen dan ik al deed.
Idem. Morgenvroeg krijgk nen technieker over de vloer, hopelijk kan die ter plekke IETS constateren. Nieuwe modem sinds eind december, 2 weken geen problemen gehad, en daarna was het terug om zeep. Meermaals uitval per dag (bedraad, Wifi, en dn TV heeft kuren), 's avonds gamen zit er amper tot niet in, en afgelopen zaterdag hele avond mogen tetheren want het was gewoon gedaan me internet.

Helpdesk doet echt hun best, maar ik hoop serieus da ze morgen iets concreet vinden da mis is, en dat het op te lossen valt :)
 
Idem. Morgenvroeg krijgk nen technieker over de vloer, hopelijk kan die ter plekke IETS constateren. Nieuwe modem sinds eind december, 2 weken geen problemen gehad, en daarna was het terug om zeep. Meermaals uitval per dag (bedraad, Wifi, en dn TV heeft kuren), 's avonds gamen zit er amper tot niet in, en afgelopen zaterdag hele avond mogen tetheren want het was gewoon gedaan me internet.

Helpdesk doet echt hun best, maar ik hoop serieus da ze morgen iets concreet vinden da mis is, en dat het op te lossen valt :)
Toevallig dat ge het nu quote, want deze ochtend is alles van Telenet uitgevallen in de ganse buurt. Toen ik belde suggereerden ze dat er waarschijnlijk weer iemand ne kabel had overgetrokken, maar toen ik bleef doorvragen bleek het een gevolg te zijn van mijn laatste telefoontje van maandag. Ze hebben de boel eindelijk fatsoenlijk geëscaleerd. Nu nog hopen dat ze de oorzaak vinden, én oplossen.
 
Terug
Bovenaan