Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Is hier echt een verademing gezien we echt heel slecht bereik hebben in ons huis. Normaal bellen zonder wifi kan enkel als je tegen het raam plakt. Met wifi calling kan ik overal vrij bellen. Ik ben fan :)
 
in whatsapp is dat toch alleen contacten? en geen random nummer
miljaar ik gebruikte dat veel, omdat ik Tempo Giga heb (niet veel belminuten) + en "gratis" was met whoppa pakket
Ja. als het een nieuw GSM-nr is, kan je het uiteraard eerst in jouw contacten toevoegen en dan er naar bellen...
Maar met vaste nummers kan dit niet, gezien What'sApp altijd gekoppeld is aan een GRM-nr.
 
Is hier echt een verademing gezien we echt heel slecht bereik hebben in ons huis. Normaal bellen zonder wifi kan enkel als je tegen het raam plakt. Met wifi calling kan ik overal vrij bellen. Ik ben fan :)
Er is wel een groot verschil met de Telenet Triing app, namelijk als je bij Proximus die voWifi gebruikt, dan gaat dit van jouw belkrediet af (bij Proximus), zoals een gewoon gesprek via mobiel netwerk.... :(
 
Ja. als het een nieuw GSM-nr is, kan je het uiteraard eerst in jouw contacten toevoegen en dan er naar bellen...
Maar met vaste nummers kan dit niet, gezien What'sApp altijd gekoppeld is aan een GRM-nr.
Idd, daarom een gemis.
als ik naar een klantendienst moet bellen van iets, ga ik die niet eerst in mijn contacten steken
 
Idd, daarom een gemis.
als ik naar een klantendienst moet bellen van iets, ga ik die niet eerst in mijn contacten steken
Ja, sedert corona gebruikte ik Triiiing veel, werkgerelateerd, omdat sommige collega's bij ons nog niet zijn aangesloten op Microsoft Teams.
Dus bellen naar vaste nummers is de enige optie en met mijn Proximus abo'je van 120min./maand zal ik mijn limiet snel overschrijden.

Dus dit is echt wel triest als deze app gaat stoppen...
 
Wij zouden een 2de TV in ons slaapkamer plaatsen.
Beneden zouden we de Digicorder vervangen door zo'n toestel met infrarood afstandsbediening zodat de kast toe kan blijven.

Kan iemand mij het verschil tussen een Digibox, Digicorder en een TV box uitleggen?

Ik was info gaan vragen in een Telenet winkel. Mannekes, zo'n arrogant ventje. Ik kan me inbeelden dat veel klanten echt boertig zijn en dat dat frustrerend is in zo'n job. Maar ik vroeg gewoon beleefd om uitleg. Op de site van Telenet staat dat je een Digibox of Digicorder kan aankopen. Wat mij voordeliger lijkt dan huren aangezien we hem langer dan 2j zullen houden. Hij wist me te zeggen dat dat niet mogelijk was. Ik zei gewoon: 'dat staat nochtans op de website van Telenet'.

'Dan moete gij maar daar gaan informeren'. En hij begon met nen andere klant. Wtf.
 
ik blijf trouw aan telenet. verschillende redenen.

de voornaamste is dat mijn moeder naast me woont. het abonnement komt bij haar toe, heb de telenet wifi repeater op onze scheidingsmuur geplaatst, waardoor ik het signaal draadloos kan oppikken, en zo via haar op internet kan, en quasi alle programma's via de vtm go en vrt nu app kan bekijken.

ze betaalt 62 euro (wigo en tv met CI plus module , vaste lijn). dus geen digibox.
en ik heb enkel maar het internet gedeelte nodig, en de triiing app, en die wi-free functie is ook zeer handig. :)


en dan hoor ik collega's klagen over hun duur abonnement van meer dan 100 euro :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wij zouden een 2de TV in ons slaapkamer plaatsen.
Beneden zouden we de Digicorder vervangen door zo'n toestel met infrarood afstandsbediening zodat de kast toe kan blijven.

Kan iemand mij het verschil tussen een Digibox, Digicorder en een TV box uitleggen?

Ik was info gaan vragen in een Telenet winkel. Mannekes, zo'n arrogant ventje. Ik kan me inbeelden dat veel klanten echt boertig zijn en dat dat frustrerend is in zo'n job. Maar ik vroeg gewoon beleefd om uitleg. Op de site van Telenet staat dat je een Digibox of Digicorder kan aankopen. Wat mij voordeliger lijkt dan huren aangezien we hem langer dan 2j zullen houden. Hij wist me te zeggen dat dat niet mogelijk was. Ik zei gewoon: 'dat staat nochtans op de website van Telenet'.

'Dan moete gij maar daar gaan informeren'. En hij begon met nen andere klant. Wtf.
Digibox=decoder om enkel te kijken en geen opnamefuncties
Digicorder= digibox met opnamefuncties
 
Wat is dan het verschil tussen de digibox en gewoon zo een kaartje om in je tv te steken?
En wat is die TV box waarover @Mr.Anderson het heeft
  • kaartje = Enkel tv kijken met een tv die dat ondersteund.
  • digicorder = Opnemen op een lokale harde schijf, tv-theek, tv kijken, ... Heeft 3 tuners aan boord, dus je kan 1 programma kijken en ondertussen 2 anderen opnemen.
  • tv-box = tv-theek, tv kijken en opnemen in de cloud. Heeft 1 tuner, dus je kan 1 programma kijken, maar wel 1 in de cloud laten opnemen. Heeft ook wifi aan boord, mocht je er geen UTP aansluiting hebben, en voice control.
 
  • tv-box = tv-theek, tv kijken en opnemen in de cloud. Heeft 1 tuner, dus je kan 1 programma kijken, maar wel 1 in de cloud laten opnemen. Heeft ook wifi aan boord, mocht je er geen UTP aansluiting hebben, en voice control.
Met de tv-box is er geen limiet van hoeveel programma's je tegelijk kan opnemen. Als er 50 zenders zijn kan je 50 programma's tegelijk opnemen met in totaal een 200 uur.
 
dus eigenlijk is die tv box een betere versie , want digi box lijkt me voorbij gestreefd. als er nieuwe model uit komt moet je die dan gaan halen, en ben je je opname's kwijt.

die tv box zal wellicht langer online kunnen ge update worden
 
dus eigenlijk is die tv box een betere versie , want digi box lijkt me voorbij gestreefd. als er nieuwe model uit komt moet je die dan gaan halen, en ben je je opname's kwijt.

die tv box zal wellicht langer online kunnen ge update worden
Bij een tv-box blijven opnames maximaal 5 jaar bewaard, op een digicorder is dat in theorie onbeperkt. En je kan maximaal 200 GB opslaan in de cloud, gedeeld over alle tv-boxen die je in huis hebt. Als je meerdere digicorders hebt, heeft elke digicorder zijn eigen harde schijf van 200GB.

Verder is er eigenlijk weinig reden om niet van de tv-box gebruik te maken denk ik.
 
Allee, Telenet gsm bellen ligt plat.
4G werkt nog wel.
Als ge customer service belt krijg je al de laatste twee uur een bericht dat er technische problemen zijn....
 
Allee, Telenet gsm bellen ligt plat.
4G werkt nog wel.
Als ge customer service belt krijg je al de laatste twee uur een bericht dat er technische problemen zijn....
't Staat al sinds vanmorgen op de meeste nieuws sites ook dat er storingen zijn.
 
Telenet is al een week of 2 zeer onstabiel. Ik merk de laatste dagen veel telefoontjes van collega's die hun verbinding met het werk uitvalt.

Afgelopen jaar heb ik vanaf mei tot ongeveer eind augustus ook met periodes zeer onstabiele upload gehad. Was ergens een probleem dat in mijn "gebied" een algemene storing veroorzaakte. Ze wisten hiervan, maar hadden geen gedacht wanneer ze het effectief kwamen oplossen. Na tientallen keren contact met telenet support/techniekers (en verwijten dat het aan mijn eigen netwerk ligt en als ze iemand sturen mij dat zeker 80euro zou kosten, en vaak zelfs de vraag waarom ik stabiele upload nodig heb) dan uiteindelijk test aankoop ingeschakeld en een week of 2 later was het opgelost. De dag nadien al telefoon van een Telenet medewerker met de vraag of ik zeker zo snel mogelijk dat geschil wou sluiten.

Maar vorige week dan terug een avond zeer onstabiele upload. Nu is het toch echt tijd voor mij om bij telenet te vertrekken. Je kan niet de duurste zijn en slechts medium service aanbieden. Ik kan fiber in huis laten liggen, dus ik denk dat ik daar voor ga gaan.
 
Terug
Bovenaan