Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

ik zou mijn zwarte Telenet modem willen ruilen naar witte, is dat gratis?

Toen ik mijn oude decoder wilde omruilen voor de tv-box hebben ze bij mij gratis de zwarte modem vervangen door een witte. De tv-box werkte volgens hun niet met de zwarte modem.
 
Ik denk wel over te stappen naar de nieuwe formule One. Ik heb nu Wigo Home en mobiel bij MV, komt samen op een €100.

Het verschil:
- wifi snelheid stuk lager 300->150Mbps
- data 40GB ipv 5
- Free G dus TV kijken op 4G telt niet mee
- Totaalprijs is €75,5 of €86 - te zien welke tv formule ik neem.

Enige wat ik wel jammer vind is dat ze mobiel cappen op 30Mbps, terwijl 4G tot 75 kan halen.
 
20 voor de eerste [tweede dus aangezien er al 1 in het pack zit], 18 voor de tweede, 15 voor derde en 10 voor vierde.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MaTi
Iemand ervaringen met cloud opnames? Werkt dat wat goed nu want ik las vorig jaar nog dat daar enorm veel miserie mee was en is het zo dat het alleen opneemt in sd, dan is die kwaliteit toch minder goed + heb je geen blokjesvorming soms?
 
Dat was toch niet het discussiepunt? Niet dat het uitmaakt want het geld komt (al dan niet via een omweg bij de overheid) uit onze zakken.

Allez, we verhuizen naar Duitsland nu. OK, we zullen eens zien hè
- Telenet Basic Internet (100Mb): €28.60 => goedkoper
- Telenet All Internet (300Mb): €54.56 => niet direct een 1 op 1 vergelijking, maar als we dat verrekenen is Telenet hier wellicht wat duurder
- Telenet All Internet + Giga speedboost (1Gb): €69.56 => goedkoper

gbx4Yeb.png


Denk echt dat het in je hoofd zit dat we hier dubbel betalen voor alles of zo.

En wat het volgende land waar we naartoe gaan? :unsure:

Dat was toch niet het discussiepunt? Niet dat het uitmaakt want het geld komt (al dan niet via een omweg bij de overheid) uit onze zakken.

Allez, we verhuizen naar Duitsland nu. OK, we zullen eens zien hè
- Telenet Basic Internet (100Mb): €28.60 => goedkoper
- Telenet All Internet (300Mb): €54.56 => niet direct een 1 op 1 vergelijking, maar als we dat verrekenen is Telenet hier wellicht wat duurder
- Telenet All Internet + Giga speedboost (1Gb): €69.56 => goedkoper

gbx4Yeb.png


Denk echt dat het in je hoofd zit dat we hier dubbel betalen voor alles of zo.

En wat het volgende land waar we naartoe gaan? :unsure:

Je gebruikt een grafiek die zogezegd mee moet verklaren waarom de tarieven van Telenet hoger liggen tegenover die bij FREE in Frankrijk. Maar zolang je niet weet wat de effectieve infrastructuurkosten zijn voor die providers zegt dat niets. In Frankrijk is de dekking kwantitatief lager blijkt uit je grafiek. Maar het zegt niets over de reden waarom dat zo is.

Leuk dat je even naar de website van netköln bent gaan kijken. Ik kan weinig zeggen over de huidige prijzen tegenover wat ik in 2015 betaalde. Maar hier negeer je wel dat Telenet vergelijkbare prijzen hanteert voor producten mét datacap.

En wat is het volgende Telenet talking point? :unsure:
 
Iemand ervaringen met cloud opnames? Werkt dat wat goed nu want ik las vorig jaar nog dat daar enorm veel miserie mee was en is het zo dat het alleen opneemt in sd, dan is die kwaliteit toch minder goed + heb je geen blokjesvorming soms?
Ik heb daar nooit problemen mee gehad. Kwaliteit is dezelfde als gewoon tv kijken.
(Tv box)
 
Het blijft triestig dat Telenet de formule Easy op 150GB/m behoudt. Met het halveren van het verbruik tijdens corona hebben ze toch toegegeven dat het niet meer voldoende is deze tijden?
Ik kom van duurdere formules en heb met de prijsverhogingen van afgelopen jaren steeds gedowngrade of iets uit het abonnement gelaten waardoor ik nu op de zo laagst mogelijke kost zit. TV via een CI+ module, het internet fiscaal ingegeven bij mijn werkgever. XDSL is bij mij thuis geen goede optie, aangezien de aansluiting aan de andere kant van de living is, misschien eens beginnen kijken naar powerlines door het stopcontact.
 
Het blijft triestig dat Telenet de formule Easy op 150GB/m behoudt. Met het halveren van het verbruik tijdens corona hebben ze toch toegegeven dat het niet meer voldoende is deze tijden?
Ik kom van duurdere formules en heb met de prijsverhogingen van afgelopen jaren steeds gedowngrade of iets uit het abonnement gelaten waardoor ik nu op de zo laagst mogelijke kost zit. TV via een CI+ module, het internet fiscaal ingegeven bij mijn werkgever. XDSL is bij mij thuis geen goede optie, aangezien de aansluiting aan de andere kant van de living is, misschien eens beginnen kijken naar powerlines door het stopcontact.
Waarom niet gewoon wifi ?

Ik heb scarlet, en heb voorlopig mijne tv aangesloten via wifi. Natuurlijk stream ik wel, en kijk ik niet via den tvbox.
 
staan online:

Mmm,

langs de ene kant goed dat ze zowel vast als mobiel geen limiet meer willen, maar bij wigo was het perfect mogelijk om vast goed internet te hebben, en een gezamenlijke data pot te hebben voor alle Sims. Nu wordt de prijs duurder, door iets wat vaak niet echt gebruikt wordt door vele gezinnen. Mijn ouders bv komen perfect toe met 9 GN over hun 2 simkaarten, die hebben helemaal geen nood aan ongelimiteerd mobiel data
 
Wat ik me eigenlijk afvraag? We hebben nu Play More, waar Streamz+ dus onderdeel van is, maar ook extra tv zenders, en radio zenders. Aangezien ik Play More niet zie staan bij de keuzes, wat gebeurt er met die gratis zenders? Vallen die weg?
 
Waarom niet gewoon wifi ?

Ik heb scarlet, en heb voorlopig mijne tv aangesloten via wifi. Natuurlijk stream ik wel, en kijk ik niet via den tvbox.
Het zou een optie kunnen zijn, alhoewel ik hier op 2.4Ghz band heel veel last heb van interferende elementen zoals mijne microgolf en draadloze hoofdtelefoon... Op de 5Ghz kan ik op het moment nog niet zoveel toestellen aansluiten, alleen mijn laptop en phone. Als alternatief, zie ik nog wel een optie in het wireless bridgen van mijn eigen dualband router op 5GHz en dan de LAN poorten voor bedraad en 2.4 voor ook wat wireless.

Voor tv blijf ik met de CI+ module zeker nog wel bij Telenet.

Uitendelijk zal de kost wel ongeveer hetzelfde zijn bij een andere operator, maar dan wel met veel meer volume.
 
Gisteren de brief hier gekregen dat het analoge signaal hier stopt in mei (11/05/2021).
Dus nog maar eens naar de digitale zenders gekeken die ik van januari al ingesteld had, maar hetzelfde probleem blijft nog steeds, sommige zenders met storingen. Bij momenten zie je duidelijk dat de zender die voor of na de zender in kwestie staat er tussendoor komt.
Bij de analoge zenders kan je deze "finetunen", maar dat is blijkbaar niet mogelijk bij de digitale zenders, lijkt mij dat dat anders wel het probleem zou kunnen oplossen.

Blijkbaar hebben ze d´r nu wel ineens werk van gemaakt om alles in orde te maken, want de storingen zijn plots veel minder, maar wel nog altijd niet volledig weg.
Hopelijk is het volledig in orde tegen dat de analoge zenders verdwijnen.
Ondertussen zijn de storingen er zo goed als volledig uit, op hier en daar een kleine storing na.
Hopelijk krijgen ze dat voor 11 mei nog volledig gefixt.
 

Eindelijk hebben ze het door.
Ik gebruik nu de tv-vlaanderen app, en ben wel benieuwd of de beeldkwaliteit van Flow nog wat beter is misschien. Yelo (nog voor Yugo) was alleszins niet geweldig bij het casten naar tv.
 
Ben ook benieuw naar Flow.
Wel jammer dat ze die unlimited GSM abo's je door de strot duwen. Ik had liever een goedkoper pack gehad met minder mobiele data. Heb nu bij Orange 15 Gb en die krijg ik nooit op :p
 
ondertussen is one up actief hier.
Hebben recht op nieuwe modem, zal dan eens naar telenet winkel gaan (ik vermoed dat je deze gewoon kan ophalen)
 
ondertussen is one up actief hier.
Hebben recht op nieuwe modem, zal dan eens naar telenet winkel gaan (ik vermoed dat je deze gewoon kan ophalen)
Ik ga straks ook kijken om over te stappen naar One. Ik vind het wel zuur dat er een TV box inbegrepen zit maar als ik die als bestaande klant wil moet ik €50 betalen 🤔 dit gaat ook niet direct door beperkte voorraad.

Ik twijfel dus om alles op te zeggen en opnieuw aan te vragen op m'n vrouw haar naam, dan krijgen we die sneller en gratis.
 
Terug
Bovenaan