Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Sinds 11u zonder internet in de bureau, via de powerlines van telenet zelf.
Voorheen geen last gehad, tot een week of twee terug. Sinds toen elke dag dat ze uitvallen en ik ten minste twee keren moet proberen resetten.
Vandaag duurde het echt lang en nu komt er een technieker langs, maar ondertussen is internet weer terug.
Is dit verwacht gedrag van die powerlines?
Gaat die technieker daar überhaupt iets aan kunnen doen?
 
"Dag LifeAspect,
Ik heb even navraag gedaan bij de collega's van de technische dienst. We hebben op dit moment een paar gelijkaardige meldingen binnengekregen. Dit gaat over de snelheid die niet boven de 400 Mbps gaat. "
via de telenet facebook helpdesk :)
 
Ik heb net de overstap gemaakt naar OneUp, ik doe even een Speedtest en ik geraak zelf momenteel niet boven de 40 Mbps. 😂
 
Ik heb net de overstap gemaakt naar OneUp, ik doe even een Speedtest en ik geraak zelf momenteel niet boven de 40 Mbps. 😂
Heb je die ED3.0 router? Zonder deze geraak je er sowiezo niet aan (40 is wel extreem traag tbh dus zal wel weer aan Telenet liggen voor de verandering).

Ik moest hem daarjuist eens herstarten van de helpdesk!
 
Heb je die ED3.0 router? Zonder deze geraak je er sowiezo niet aan (40 is wel extreem traag tbh dus zal wel weer aan Telenet liggen voor de verandering).

Ik moest hem daarjuist eens herstarten van de helpdesk!
Ik heb de witte modem, maar blijkbaar is er nog een nieuwere? De man in de Telenet shop zei dat mijn huidige goed was. Maar in mijn Telenet zie ik staan dat ik een nieuwere kan bestellen. Ondertussen geraak ik tot 381Mbps maar ik neem aan dat dit eigenlijk veel meer zou moeten zijn. Maar zoals je zei zijn er daar momenteel nog wat problemen mee precies.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de witte modem, maar blijkbaar is er nog een nieuwere? De man in de Telenet shop zei dat mijn huidige goed was. Maar in mijn Telenet zie ik staan dat ik een nieuwere kan bestellen. Ondertussen geraak ik tot 381Mbps maar ik neem aan dat dit eigenlijk veel meer zou moeten zijn. Maar zoals je zei zijn er daar momenteel nog wat problemen mee precies.
Blijkbaar. Ik hoop dat ze het snel oplossen want we betalen toch voor 1Gb/s...
Toen ik de speedboost had van whoppa zat ik aan 1GB/s zonder problemen. Het probleem ligt dus bij Telenet.
 
'Blijkbaar. Ik hoop dat ze het snel oplossen want we betalen toch voor 1Gb/s...
Toen ik de speedboost had van whoppa zat ik aan 1GB/s zonder problemen. Het probleem ligt dus bij Telenet.
Inderdaad vind ik ook. Maar goed dat ik nu weet dat Ik deze snelheden ook nog met mijn huidige modem kan halen. Dan hoef ik die nieuwe nog niet te bestellen. 😊
 
Inderdaad vind ik ook. Maar goed dat ik nu weet dat Ik deze snelheden ook nog met mijn huidige modem kan halen. Dan hoef ik die nieuwe nog niet te bestellen. 😊
Hoi LifeAspect, ondertussen is er wat extra informatie van onze collega's gekomen i.v.m. je snelheid. Het is toch nodig om je modem om te ruilen tegen het nieuwer model. Dat kan in het Telenet-winkelpunt in de buurt. Via de volgende link vind je alvast al onze winkels terug: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/contacteer-telenet/Telenet-winkelpunten/. Als dit nog steeds geen verbetering geeft, aarzel dan niet om dit aan ons te melden. Dan geven wij dit meteen door aan onze collega's van de technische dienst.
 
even een vraagje:

Ben overgestapt op one plus => 1 Gbps down en 40 up

Als ik nu test op mijn laptop => bekabeld rechtstreek uit de modem naar laptop (cate5 kabel) haal ik op:

fast.com: 1,3 Gbps
telenet speedtest: +/- 500 Mbps
Oakla: +/- 500 Mbps

vraag 1

Kan er daar zoveel verschil opzitten en wat is nu de juiste ?

Als ik dan via wifi op mijn laptop recht naast de modem sta (Intel(R) Centrino(R) Advanced-N 6205 #2)
haal ik amper 150 Mbps ?!

Ook op PS4 bekabeld (cate5) weliswaar via powerlan haal ik ook amper 150 Mbps

vraag 2

ik weet dat een powerlan de snelheid doet dalen maar klopt het dat dit zoveel is ?

alvast dank
 
even een vraagje:

Ben overgestapt op one plus => 1 Gbps down en 40 up

Als ik nu test op mijn laptop => bekabeld rechtstreek uit de modem naar laptop (cate5 kabel) haal ik op:

fast.com: 1,3 Gbps
telenet speedtest: +/- 500 Mbps
Oakla: +/- 500 Mbps

vraag 1

Kan er daar zoveel verschil opzitten en wat is nu de juiste ?
Hangt ook af van de bandbreedte/belasting van het remote systeem hè. Dus ja dat kan schommelen.
Als ik dan via wifi op mijn laptop recht naast de modem sta (Intel(R) Centrino(R) Advanced-N 6205 #2)
haal ik amper 150 Mbps ?!
802.11n heeft een theoretisch maximum van 300Mbps. Maar WiFi is een gedeeld medium, dus je gaat nooit het maximum halen. Zijn heel veel parameters (en mogelijk ook instellingen op het access point die dit kunnen beïnvloeden). Als je in de praktijk de helft van het maximum haalt is dat al heel goed.
 
Hoi LifeAspect, ondertussen is er wat extra informatie van onze collega's gekomen i.v.m. je snelheid. Het is toch nodig om je modem om te ruilen tegen het nieuwer model. Dat kan in het Telenet-winkelpunt in de buurt. Via de volgende link vind je alvast al onze winkels terug: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/contacteer-telenet/Telenet-winkelpunten/. Als dit nog steeds geen verbetering geeft, aarzel dan niet om dit aan ons te melden. Dan geven wij dit meteen door aan onze collega's van de technische dienst.
Dus toch de modem vervangen. Bedankt voor de update! 😊
 
Laatst bewerkt:
Hoi LifeAspect, ondertussen is er wat extra informatie van onze collega's gekomen i.v.m. je snelheid. Het is toch nodig om je modem om te ruilen tegen het nieuwer model. Dat kan in het Telenet-winkelpunt in de buurt. Via de volgende link vind je alvast al onze winkels terug: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/contacteer-telenet/Telenet-winkelpunten/. Als dit nog steeds geen verbetering geeft, aarzel dan niet om dit aan ons te melden. Dan geven wij dit meteen door aan onze collega's van de technische dienst.
Dat is wel stom. Ik heb denk ik hetzelfde voor. Speedboost geen probleem, dat werkte naar behoren, maar sinds de verandering naar ONEup raak ik niet boven de 350-400 op een speed test.
 
Ik heb nog woppa met play (streemz)
internet fiber 200
met vaste lijn
€95

Zonder die vaste lijn kwam ik meer uit.

Kwa prijs zit dat nog goed of toch beter wat anders nemen?
Ik ga begin juli verhuizen, dus ff de opties aant bekijken

Streemz gebruik ik eigenlijk nooit. Enkel de terugkijk tv.
Wintermaanden neem ik play sports erbij
 
Dat is wel stom. Ik heb denk ik hetzelfde voor. Speedboost geen probleem, dat werkte naar behoren, maar sinds de verandering naar ONEup raak ik niet boven de 350-400 op een speed test.
Misschien gebruiken ze voor de OneUp een ander profiel dan AllAccess + GigaBoost? En dat profiel wordt enkel ondersteund door de nieuwe modems?
 
Administratief loopt het toch weer allemaal niet zo vlot. Om te beginnen nooit een bevestigingsmailtje van de bestelling gehad (email is correct en zit niet in spam). Nu kreeg ik dan plots een mailtje om mijn simkaart te activeren. Ik ga naar mijn telenet en log in met the usual gegevens. Kom dan onmiddellijk op een blokkerend scherm waarin ik een persoonlijke user moet aanmaken. Goed, ik vul alles in, en dan zou er een mailtje gestuurd worden om de user te bevestigen > nooit aangekomen. Log nog eens uit en terug in op mijn telenet. Kom automatisch weer op dat scherm waar ik de gegevens moet invullen. Ik doorloop de stappen nog eens en kom dan op een scherm > user does not exist in our database of iets dergelijks. Waarna ik automatisch uitgelogd wordt en hij plots mijn email adres als user voorstelt. Ik log dan in met de nieuwe gegevens en dat werkt ineens, maar dan krijg ik de boodschap dat dit een persoonlijke gebruiker is, en ik geen onderdelen kan beheren via deze user in mijn telenet, omdat het niet de hoofd account is...

:wallbash:
 
Wij verhuizen in juni en ik had gedacht om onze bestaande Wigo op naam van mijn vriendin op te zeggen en One aan te vragen op mijn naam om zo de nieuwe TV-box te hebben.
Nu hebben we echter 300 Mbps en in de One zit maar 150. De prijs is voor allebei 106€, maar ik vertik het om 50€ te betalen voor de nieuwe decoder.

Is 150 Mbps voldoende voor thuiswerken, gamen en Netflixen en telefoongebruik? Want anders hou ik liever de Wigo.
 
Dat is wel stom. Ik heb denk ik hetzelfde voor. Speedboost geen probleem, dat werkte naar behoren, maar sinds de verandering naar ONEup raak ik niet boven de 350-400 op een speed test.
Het leukste is dat ze de mensen pas een nieuwe router aanbieden als je ermee zelf naar de winkel gaat of online een nieuwe aanvraagt. De meeste mensen dat voor ONEup kiezen en hun router niet aanpassen zitten vast op een lagere snelheid dan dat ze eigenlijk kunnen halen....
Nergens staat het namelijk vermeld dat je een ED3.1 modem nodig hebt voor de snelheid dus mensen met een 3.0 moeten allemaal hun modem gaan omruilen...
 
Terug
Bovenaan