Tekenfilms & animatieseries

Wolfken

Well-known member
Crowdfunder FE
In de thread Waar ben jij nostalgisch naar? wordt er toch veel gesproken over de animatie reeksen in onze jeugd, ik vind het dan ook raar dat er daarvoor hier geen aparte thread voor is.
Dus, bij dezen.



Onlangs een paar jonge franse collega's de volgende tekenfilms laten leren kennen waar ik grote fan van ben, onbekend voor hun, maar nu allemaal ook grote fan van. Hun vriendinnen minder ;)










l






It makes my day :)
 
Tekenfilms uit mijn jeugd, daar heb ik een heleboel van eigenlijk :)







en ik kan er nog een hele hoop posten 😋
De 80'ies was een mooie tijd voor cartoons en tekenfilms.
 
Mijn moeder is franstalig, in mijn jeugd keken we bijna uitsluitend naar de franse televisiekanalen, van veel tekenfilms kan ik daardoor enkel de franse namen.
Toen ik zojuist de intro van Capitaine Flam opzocht, bleek dat dus in het engels en in het duits "Captain Future" te heten, weer iets bijgeleerd. ;)



Nog zo'n franse series waarvan ik niet onmiddelijk vlaams of engelse versie van vind:



 
Oei mag maar 5 media inserten


Toch een superjeugd gehad door deze programma's. (90's)
Als je soms kijkt waar de jeugd nu naar kijkt ... (of ik ben ouderwets aant worden)
 

maar vooral deze:
Captain Planet ken ik niet maar de rest in jouw post bekeek ik ook allemaal!

Dan hebben we nog Barbapapa, De Snorkels, De Smurfen, Johan en Pirrewiet, Foofur, Dastartley & Muttley, Transformers, GI Joe, Bibifoc, The Real Ghostbusters, He Man, The Turtles,....en waarschijnlijk nog enkele die ik vergeten ben.
Als ik het zo bekijk heb ik toch een heleboel tekenfilms bekeken 😋
 
Dat moet toch volgens mij een van de eerste anime series zijn die in onze contreien bekend geworden is. Toen wist de overgrote meerderheid (mezelf inclusief) niet eens wat anime was, dat waren gewoon tekenfilms. Er waren eind jaren 90 - begin 2000 denk ik een handvol animes die hier uitgezonden werden. Je had uiteraard de kindvriendelijke Digimon & Pokémon en het populaire Dragonball Z. Maar ik herinner mij toch ook Tekkaman Blade en nadien Gundam Wing.

Gundam Wing is nog altijd een van mijn favoriete animes en intro's
smile.gif


 
Vorige weken nog eens de échte oude tekenfilms uit de doos gehaald en hier op het groot scherm bekeken.
- The Secret Of Nimh
- An American Tail
- The BFG

Wat waren die toch mooi getekend. Je kan gewoon de liefde, vakwerk en energie voelen die daarin geslopen is.
 
De tekenfilms van het duo hanna Barbera is ook zoiets dat mij nooit gaat vervelen.
Deze vind ik echt een pareltje:

 
VTM 95, elke dag net na school

Deze op tape bij familie, blijkbaar Adam Sandler zijn favo cartoon

En van Vlaamsche bodem, uberklassieker. Veel tetn.
 
Terug
Bovenaan